Tappara-Jokerit 9.4.2002. Ensimmäinen finaali

  • 14 370
  • 191

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kristianille

Johtuisikohan siitä, että Tapparan pelaavan kokoonpanon lukemat ovat hieman erilaiset.

Keskipituus: 185,6 cm
Keskipaino: 88,5 kg
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Re: Lähtökohtia finaalisarjaan

Viestin lähetti cobol


Maalivahdit, TAP-JOK 5-4
Tapparan Tom Draper on niukasti parempi kuin kauden sensaatio, 19-vuotias Kari Lehtonen.

En edes tiedä miksi vaivudun nysväämään tätä pilkkua, mutta Kari on 18-vuotias.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vähän lisää taas

Susi:

OK, pointsit Tompalle, jos hän on fanit Tampereella vakuuttanut, ja myönnetään, etten ole jokaista Tapparan playoff-peliä nähnyt runkosarjasta puhumattakaan, mutta puhun yksinkertaisesti niistä vaikutelmista, joita olen saanut silloin kun niitä pelejä olen nähnyt. On yksi fakta, joka mielestäni pitää paikkansa aina:

Yksikään maalivahti ei ole jokaisen mielestä huono. Vaikka jätkälle menisi 10 vedosta 10 sisään, voi häntä senkin jälkeen aina puolustella vaikka kuinka ihmeellisillä syillä ja todeta vielä perään että itse olen helvetin tyytyväinen hänen otteisiinsa. Perään voi vielä todeta myös sen, että on itse nähnyt miehen pelejä paljon enemmän ja että hän treeneissäkin vetää sellaisia haamutorjuntoja että huhhuh. Tällä yritän sanoa vain sen, että en minä pysty teille vastaamaan tässä väittelyssä, koska en ole Tompan pelejä tarpeeksi nähnyt. Yksikään maalivahti liigassa ei koskaan ole ollut huono. Jokaisesta löytyy hyviä ja huonoja puolia. Tämä asia on muuten NYT loppuunkäsitelty. En enää jaksa alkaa väittelemään samasta asiasta. Kaikki tietävät mitä mieltä olen ja nyt vain katsotaan nuo finaalit ja tehdään niistä johtopäätökset.

Heh, taidat tulkita viestejä väärin, jos niistä katkeruutta löydät. Vanha viisaus taitaa tässäkin pitää paikkansa eli ihminen tulkitsee viestejä juuri sillä tavalla kuin hän haluaa niitä tulkita. Olet päättänyt, että olen katkera Bluesin fani, ja siis näet siitä merkkejä myös viesteissäni. Mielestäni putoamisen pettymys huuhtoitui niskasta jo ajat sitten, ja täällä olen vain yrittänyt tuoda omia näkemyksiäni julki. Ei siinä pitäisi olla mitään erikoista, että otan käsittelyyni Banhamin ja Draperin; heidäthän tunnen parhaiten Espoonkin ajoilta. Mun mielestä Espoon faneilla ei pitäisi muutenkaan olla mitään syytä masennukseen tai katkeruuteen lätkän osalta, meillähän on kaikkea mitä vain voi toivoa...paitsi menestystä. Eiköhän sekin vielä tänne tiensä löydä...
 

susi

Jäsen
Re: Vähän lisää taas

Viestin lähetti Cannibal

Heh, taidat tulkita viestejä väärin, jos niistä katkeruutta löydät. Vanha viisaus taitaa tässäkin pitää paikkansa eli ihminen tulkitsee viestejä juuri sillä tavalla kuin hän haluaa niitä tulkita. Olet päättänyt, että olen katkera Bluesin fani, ja siis näet siitä merkkejä myös viesteissäni. Mielestäni putoamisen pettymys huuhtoitui niskasta jo ajat sitten, ja täällä olen vain yrittänyt tuoda omia näkemyksiäni julki.

Tuota, en itseasiassa oleta sinun olevan katkera sen takia, että Tappara pudotti Bluesin tänä keväänä vaan sen takia, että Draper pelasi teillä huonosti viime kaudella ja nyt et pysty myöntämään sitä seikkaa että meillä Tampereella Draper on tänä vuonna pelannut erinomaisesti ja erityisesti Tomppa on ollut iskussa näissä "tosipeleissä". Kun koko kauden on tuota samanlaatuista tekstiä saanut lukea, niin kyllähän se suhteellisen katkeralta jostain syystä vaikuttaa. Mutta joo, eipä tästä sen enempää jaksaa enää jauhaa.
 

john

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Pahasti pelkään, että tabbara vie ensimmäisen pelin. Sen jälkeen jokerit hoitaakin loput kolme peliä putkeen!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Tappara ryvettäköön pellepärstää

Niin, täytyy nyt mainita että toivottavasti tämä Tapparan "varsinainen kyrvänjatko" eli se Mäkisen Marko saisi narrilauman mielenrauhan järkkymään josta johtuen jokerit pääsisi jäähyilemään.

Olisi se kuulkaa hauskaa katsella kun Raadontekijä Summanen steppailisi kuin posetiivari-apina ympäri aitiota ja huutaisi kuin hyeena rivouksia kaikelle liikkuvalle sekä Janne Ojaselle.

Itse toivoisin näkeväni hyvää kiekkoa mutta Tapparan ollessa toisena osapuolena minun täytynee jäädä vain odottelemaan ensi kautta jolloin HPK taas astuu remmiin.

Mainitaan nyt kuitenkin vielä että úskon Tapparan vievän hillot jokerien hillomunkeista 5-3 lukemin.


Täältä tähän
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Ensimmäinen finaali lähestyy pikku hiljaa ja jännitys vain tiivistyy. En muista koska olisin viimeksi ollut näin hermostunut jääkiekko-ottelun lopputuloksesta, mutta työnteosta ei tänään tule varmaan yhtään mitään. Toisaalta en tiedä voiko siitä kuitenkaan syyttää tätä peliä :D

Uskon, että Jokereilla on kohtuullinen mahdollisuus hoitaa ensimmäinen peli kotiin, kunhan vain puolustetaan hyvin ja Lehtonen olisi luukulla vedossa. Toisaalta olen ainakin jo nyt uskotellut itselleni, että ensimmäisen ottelun mennessä huonommin, mahdollisuudet säilyvät kuitenkin :)

Kylmäpäisyys, Lehtonen ja Machulda, siinä pyhä kolminaisuus jonka avulla eka peli saattaa kääntyä Jokereille.

Toivotaan kuitenkin etenkin, että näemme loistavaa kiekkoa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Marko Mäkinen show

Iltasanomat tuntuu jatkavan tällä Marko Mäkis-linjalla. Ei millään pahalla tamperelaisia kohtaan, mutta ennen tuota erästä TPS-matsia, allekirjoittanut ei ollut edes kuullut ko. Mäkisestä ja nyt hän on sitten jääkiekon pahuuden ruumiillistuma. Oma mielipiteeni on kyllä että herra on pikemminkin jääkiekon Jasmin Mäntylä, sen verran julkisuishakuisesti Mäkisestä on juttua tehty, onko syy Mäkisen oma vai ei se on taas sitten toinen juttu. Joka tapauksessa nousee taas aivan muut kun peliin liittyvät asiat esille päivälehdissä ja odottaisin mieluummin vaikka syvällisempää analysointia joukkueista, kun näistä "mediatapahtumista". No, iltapäivälehtien tason tietäen, toiveeni on varmaan turha.

Tänään nähdään sitten miten Mäkinen ja kumppanit pärjäävät kaukalossa, jossa kuitenkin ratkaisut tapahtuvat, eivätkä juorupalstoilla.


TBK: Toiveemme toteutui!
 

axe

Jäsen
3 kohtaa:

1) Media rakastaa sankareita. Media rakastaa narreja. (Narreilla ei tässä tapauksessa tarkoiteta Helsingin Jokereita, vaikka sekin väite pitää aika hyvin paikkaansa.) Media rakastaa persoonallisuuksia. Media rakastaa tuhkimotarinoita. Mäkisessä on kaikkea niitä jonkin verran. Tuskin miehen itsensä on tarvinnut soitella lehdille ja tv-toimittajille, että tulkaas tekeen musta juttua.

2) Olenko mää missanut jotain, vai miksi Jatkoajan ennakko ja joku muukin (Soneraplaza? MTV3?) kertoo, että Tappara ja Jokerit ovat kohdanneet toisensa SM-liigan pudotuspeleissä vain kahdesti aiemmin? Mihin on jäänyt 1983? Se oli SM-liigaa, se oli pudotuspelejä.

3) Eikö olisikin sitten suotavaa, kunhan pelien ennakoinnista päästään itse asiaan, että sille avattaisiin ihan oma ketjunsa? Kohta vedetään jo viidettä sivua pelkkää etukäteisjauhantaa. Entäs sitten kun se väärä! / ei väärä! taklaus taas tulee tai muuten vaan tuomari _taas_ kämmää voiton Jokereille/Tapparalle? Me wants a new otsikko.
 

jarppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perhana kun jännittää niin ettei tiedä mitenkä päin sitä olisi... Ei tästä finaalisarjasta taida ihan kuivin suin selvitä! :rolleyes:
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Älä Jarppi ole huolissasi, sitä on liikkeellä :)
Suun kuivumis ongelmaan on onneksi keksitty ratkaisu :D
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
No no pojat ja tytöt!

Tässä ketjussa alkaa nostamaan päätään eräs epätoivottava suomalaiseen jääkiekkoon liittymätön ilmiö, nimittäin tällainen "paras voittakoon" -mentaliteetti. Pyytäisinkin moderaattoreita mitä ystävällisimmin kiinnittämään huomiota tähän salakavalaan urheiluhenki- nimisen rappiomielialan levityskeinon poiskitkemiseen.

No niin, kun tämä toivoakseni on saatu selvitettyä ...

Jokerit on .... Helsingistä! Hjallis on ... narri!

muaddib
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomek

Onko tietoa pelaako tänään?

Tiedotus on tässä asiassa, ilmeisesti tarkoituksella, kovin vaatimatonta.

Ainoa mitä olen kuullut on heti edellisen pelin jälkeen, että päivä kerrallaan. Toisaalta täällä olleessa kirjoituksessa cobol taisi kirjoittaa, että kun "Tomek on poissa". Perustuuko tämä tietoon?

On kai sanomattakin selvää, että pidän Tomekin roolia joukkueessa aika isona. En myöskään ihmettelisi jos vaikka pelaisi MM-kisoissa. On nimittäin sen verta tasainen taistelija, että harmi on jos ei pelaa tänään taikka tällä kaudella.

Pistänpä tähän vielä tilastoa niille, jotka Tomekin nimen kuullessaan heti ajattelevat:"jäähyherkkä sikapossu ".

Tomek on jäähytilaston (minuuttia/ottelu) sijalla 70 tuloksella 1,18 min/ottelu. 2-minuuttisia on kokoinaiset 15 kpl. Kymppejä 2 ja muita rangaistuksia yksi kutakin (5, 20 ja 25 min). Kakkosissa sijoitus on 110:s.

lähde: www.sm-liiga.fi
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Tomek

Viestin lähetti jussi_j
Onko tietoa pelaako tänään?

Tiedotus on tässä asiassa, ilmeisesti tarkoituksella, kovin vaatimatonta.

Ainoa mitä olen kuullut on heti edellisen pelin jälkeen, että päivä kerrallaan. Toisaalta täällä olleessa kirjoituksessa cobol taisi kirjoittaa, että kun "Tomek on poissa". Perustuuko tämä tietoon?

On kai sanomattakin selvää, että pidän Tomekin roolia joukkueessa aika isona. En myöskään ihmettelisi jos vaikka pelaisi MM-kisoissa. On nimittäin sen verta tasainen taistelija, että harmi on jos ei pelaa tänään taikka tällä kaudella.

Pistänpä tähän vielä tilastoa niille, jotka Tomekin nimen kuullessaan heti ajattelevat:"jäähyherkkä sikapossu ".

Tomek on jäähytilaston (minuuttia/ottelu) sijalla 70 tuloksella 1,18 min/ottelu. 2-minuuttisia on kokoinaiset 15 kpl. Kymppejä 2 ja muita rangaistuksia yksi kutakin (5, 20 ja 25 min). Kakkosissa sijoitus on 110:s.

lähde: www.sm-liiga.fi


Ilta-Sanomissa Tomek Valtonen sanoo seuraavasti: "Luulen, että saan (lääkäriltä) peliluvan. Ennen sitä minun täytyy kuitenkin pystyä vetämään tiistain aamujäät täysillä." Lisäksi tänä aamuna SportFM:llä Törmänen kertoi Valtosen olevan kutakuinkin pelikunnossa.

Saa sitten nähdä. Onko kysymys taktisista kommenteista, vai olisiko Tomek tosiaan jo tänään kehissä?
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Tänään se alkaa...meinaan koko kansan Tapparan nöyryyttäminen...kaikki Jokerifanit kisastudioon luokseni...tarjolla nimittäin 50 tuumaa puhdasta nöyryytystä.;)

ps: kunhan uhosin...ei siitä nöyryytystä tule...veikkaisin 0-3 voittoa meille.:)

Ciao,
Tommi
 

Janecky #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen pullo korkattu. Kohta lähdetään Mansesteriin hakemaan ensimmäistä kiinnitystä kattilaan.
Luotto ja uho on kova. Mikko ja Tomek liimaavat Ojasen ketjun. Joukkue lyö kovalla liikkeellä paineen Tapparan pakkeihin, tukkii heidän avauspelinsä ja laittaa verkot heilumaan.
Jos paljon puhuttu M.Mäkinen alkaa vastoin odotuksia leikkimään hengellään, niin joku ajaa hänet keskialueella kylmäksi, ei siinä sen kummempaa.
1-4 meille tänään.
 

Kaivanto

Jäsen
Mestaruuskuumetta

Ennakoin ennen välieräsarjoja, että Tapparan mestaruus on mediassa ja kentällä lentäneen paskan määrän perusteella jo jokseenkin selviö. Lisävarmistuksen Tapparan pelien tympeydestä ja siten joukkueen vääjäämättömästä mestaruusraiteesta antoi ensimmäisessä välierässä seurueemme australialaisjäsen. Hän totesi suunnilleen siten, että "What shit is this anyway? Time after time somebody shoots the puck and then game stops for ages for no apparent reason." No oikeastaan hän puhui pitkästä kiekosta, mutta kai Tappara niitäkin muita enemmän tekee.

Mutta nyt voin ilokseni ilmoittaa, että Tapparan mestaruus on lopullisesti varmistunut. Minuun iski nimittäin viimeisen Tappara-TPS -välierän jälkeen mestaruuskuume ja takaan, että elimistöni on tällaisissa asioissa luotettava. Pari tuntia Ojasen Jannen jatkoaikamaalin jälkeen lasi mittasi kieleni alta 39,6 celsiusta mestaruuskuumetta. Hourailin neljättä vuorokautta menehtymisen partaalla. Huitelin sängyn pohjalla käsiäni huudahdellen, etteivät nämä playoffit näin saa päättyä. Hyvin kävi lopulta eli olen liikenteessä taas. Hiukkasen vielä yskittää mutta ei pahempaa.

Se on siinä. Sarja Tapparalle 3-1. Poika kotiin.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jokerit tänään:

Muuten samat kuin aikaisemminkin, paitsi Mikko Ruutu kolmoseen ja Pesonen neloseen. Tomek on mukana kokoonpanossa ja toivottavasti sen paikat kestää. Taistelua kaukalossa ja jännitystä kotikatsomossa. Tälläkertaa ilman tulosveikkauksia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Tomek

Viestin lähetti Vakio



Ilta-Sanomissa Tomek Valtonen sanoo seuraavasti: "Luulen, että saan (lääkäriltä) peliluvan. Ennen sitä minun täytyy kuitenkin pystyä vetämään tiistain aamujäät täysillä." Lisäksi tänä aamuna SportFM:llä Törmänen kertoi Valtosen olevan kutakuinkin pelikunnossa.

Saa sitten nähdä. Onko kysymys taktisista kommenteista, vai olisiko Tomek tosiaan jo tänään kehissä?

Juu, ei ole boxissa. Osallistuu warm uppiin Tapparan kiusaksi, mutta polvivamma on todellisuudessa niin paha ettei Tomek pelaa tällä kaudella enää lainkaan :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tulosveto

Kyllä kertoimet on sitä luokaa, että meillehän se kallistuu. Tappara sortuu paineisiin kotiyleisönsä edessä. Ennen kaikkea Tappara on paineissa ns. varmana mestarina, jonka Kannu on vain noutamista vailla. Paineissa? Kaikki pitävät Tapparaa varmana mestarina, mutta eihän Tappara ole juuri koskaan edes Jokereita Tampereella voittanut: viimeisestä 8 keskinäisestä kohtaamisesta kuin 2 kertaa on mennyt Tapparalle.

Mä luulen, että Tapparan olisi ollut parempi aloittaa Ilmalassa. Nyt on vain menettävää ja se meneekin. Illan jälkeen Jokerit johtaa voitoin 1-0. Tulosveikkaukseni on seuraava:

0-0 kerroin 90.00
1-1 kerroin 15.00
0-1 kerroin 28.00
0-2 kerroin 30.00
0-3 kerroin 48.00
0-4 kerroin 100.00

Myönnän että systeemi on kovin erilainen verrattuna JHagin legendaarisiin Jokerit-tulosvetoihin. Mutta kerrointa riittää... Toivottavasti Jokerit jatkaa siitä, mihin paljon Tapparan eturiviä parempi HPK sortui ratkaisupelissä eli Lehtonen pelaa playoffien kolmannen nollapelinsä :D
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pientä ylikerrointa

Veikkauksen pitkävetokertoimet vierasjoukkueille on aika kovat: tänään Jokereille 2,75 ja keskiviikkona Tapparalle 2,25. Luulisi noista ainakin toisen toteutuvan. Siispä menen vedonlyöntiluukun kautta ja pelaan tänään Jokereita ainakin pariin kolmeen lappuun. Muiden vedonlyöntitoimistojen kertoimia en ole ehtinyt vilkuilla, mutta veikkaanpa, että kerrankin Veikkaus antaa kertoimet sieltä korkeimmasta päästä.

Ja kävipä miten kävi, niin vituttaahan se, kun ei ehdi tänään eikä huomenna eikä vielä perjantainakaan paikan päälle peliin. Joten eiköhän venytetä hommaa ainakin sunnuntaihin, että Oivakin näkee fiinaaleja tälle keväälle.

Juups.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näin siinä käy!

Tappara voittaa suomenmestaruuden otteluvoitoin 3-1, eikä narripaidat sille mitään voi!

TILASTOT:


1. erä

1-0 M. Ojanen
2-0 J. Ojanen
2-1 Pakaslahti

2. erä

3-1 Barkov

3. erä

4-1 J. Ojanen


Ai mistä mä tiän?

ALKÄÄ MULTA KYSYKÖ:cool:
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Janecky #91
Jos paljon puhuttu M.Mäkinen alkaa vastoin odotuksia leikkimään hengellään, niin joku ajaa hänet keskialueella kylmäksi, ei siinä sen kummempaa.
1-4 meille tänään.

Joon on sitä "Makon" kylmäksi ajamista miehetkin yrittänyt....
:D

3-1
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös