Tappara-Jokerit 9.4.2002. Ensimmäinen finaali

  • 14 356
  • 191

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Uskomatonta

Arvatkaa vaan minun mielipiteeni tuossa Ruutu-Ojanen tilanteessa. Tämä on jo aivan naurettavaa. Siinä missä Calounin rike sentään oli selvä (vaikka tuomio olikin kohtuuton), tässä ei edes tapahtunut mitään rikettä!!! Ja tuomio 5+20! Ei voi olla totta. Ei tuollaisia pillinviheltäjiä voi olla olemassakaan. Ei kai se, että joku loukkaantuu, automaattisesti anna aihetta jäähyyn. Katsoin tilanteen hidastettuna, ei todellakaan potkinut ryntäykseen oikeuttavaa vauhtia, kädet KOKO AJAN alhaalla, samoin maila, ei edes hypännyt. Täysin puhdas ja komea taklaus Ruudulta. Tuomio oli se, joka tuossa tilanteessa oli törkeintä. Onneksi se jäähy ei ratkaissut peliä. Ojasen kannalta huonompi homma, mutta kuten NHL:ssä mm. Eric Lindrosillekin on useaan otteeseen sanottu: Head UP. Jos suhteessa vastaavanlaisia tuomareita olisi esim. Italian Serie A:ssa jalkapallossa, tulisi otteluista melko rikkonaisia ja lisäaikaa pelattaisiin n. 90 minuuttia. Saas nähdä tuleeko vielä pelikieltokin tästä...anteeksipyyntö olisi pikemminkin paikallaan....miten ihmiset täällä voivat sanoa, että taklaus oli puhdas, mutta tuomio oikea? Mitä te oikein tarkoitatte? Aika ristiriitaista...

Itse ottelussa nähtiin maalivahtien taistelu...surkeudessa. Lähes jokainen veto olisi voinut olla otettavissa, ja mikä ihmeellisintä, tällä kertaa Lehtonen lahjoitti maaleja enemmän kuin Draper. Monta maalia meni täysin Lehtosen piikkiin...mistähän mahtoi johtua. Kyllähän Tomppakin taas ryssi mm. maalin takana kerran oikein kunnolla...ihme, ettei Machulda siitä saanut sisään, mutta siinä nyt ei ole enää mitään ihmeellistä. Imu oli Tompallakin taas kova varsinkin Jokereiden ekassa ja osin toisessakin osumassa.
Ne Tappara-fanit, jotka Tomppaa eniten ovat puolustaneet ja kehuneet TOP5-maalivahdiksi liigassa, voisivat ihan ex tempore mennä vilkaisemaan vapaan keskustelun puolelle galluppia, jossa kysytään IFK-faneilta halutaanko Draper joukkueeseen. Luulisi, että noin hyvän veskan haluaisivat kaikki...OK, tässä on nyt aika paljon ärsytystä mukana, mutta oli pakko heittää tuo...

Itse ottelusta on vaikea sanoa kumpi lopulta oli parempi, koska maaleja tuli niin älyttömästi. Seuraavassa matsissa tuskin montaa enää nähdäänkään. Tai mistäs sitäkään koskaan tietää. Oli kyllä vauhdikas ja jännä peli. Huomenna lisää. Valitettavasti lähden itse viikoksi pois, joten en näe kolmatta tai loppuja finaaleja...Narreille kuitenkin tsemppiä!
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Heh...Ei voi muuta sanoa, kuin sen että täällä, ei helvetti ole mitään käsitystä oikeasta urheilusta! Ainakaan mulla tuon idiootin niitin jälkeen ei kiinnostanut oikeestaan mikään muu kuin se miten "pomon" kävi. Ihme homma miten Ifk:n miehet asian ottaa, vaikka kyseessä on oma kasvatti.

Normaali taklaus, minkä helvetin takia tuon hormoonihiiren (vaikutelma MTV3:sen haastattelusta ennen peliä) tarvii niitata miestä jolla ei ole peliin eikä ensinnäkään kiekkoon minkäänlaista kontaktia eikä vaikutusta.

Huvittavaa että narrit syystä tai toisesta saivat tuon törkeyden jälkeen pariksi minuutiksi oikein asenteen hakata kaikkea mikä liikkuu ja osumatarkkuuden puolesta parempi ettei edes liiku niin osuu varmemmin...


Hitto että tuo jokeri paska haisee. Terveisiä analle hämeenlinnaan, kyllä sinä tiesit mistä puhuit... :)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Uskomattomat avointen ovien päivät. Ei olisi ikinä voinut uskoa, että tällainen on maan pääsarjan finaalipeli. Tolkutonta kämmennystä molemmissa päissä, varsinkin maalivahtiosastoilla uskomatonta haparointia tässä vaiheessa. Lehtosesta näkyi kokemattomuus, usein noilla nuorilla, alkukaudesta loistaneilla kavereilla se "hyvä tuuri" loppuu jossain vaiheessa. Draper taas näytti siltä, kuin olisi tullut vietettyä kesä Sakke Lindforsin maalivahtikoulussa.

Eipä taida Tuomo-pojasta olla pelaamaan miesten sarjan tärkeitä pelejä, kun näyttää olevan kaverilla tapana hoitaa itsensä laatikosta ulos tavalla tai toisella, ennen kuin on pelit pelattu.

Ei muuta, kuin Mäkinen huomenna vetämään Machulda tai Banham kylmäksi, siitä Raato tykkää. ;)

Pomolle pikaista paranemista.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jet Ace


Molemmat maalivahdit tarjosivat vastustajalle voittoa. Tappara kiitti tällä kertaa. Kyllä Jokerien on syytä miettiä erittäin vakavasti Ram:in laittamista maaliin.

Mielenkiintoista tuossa oli että wanha kunnon Hockey Night piti kaikkia näitä lahjamaaleja veskareille mahdottomana ottaa. Jälleen yksi syy vähemmän katsoa näitä käsittämättömän epäanalyyttisiä lähetyksiä. Tai ainakin kuunnella, kai Sport FM / J-P Jalo selostaa radiossa jatkossa?
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Tuoppi
Siitäkin huolimatta että kuulostan huonolta häviäjältä niin kysyn että onko sitten kivaa kun parin kauden päästä joka jengi pelaa tätä tappararan totaalikiekkoa (ts.estämiskiekkoa)?? Kun se kerran toimii ja tuomarit eivät eväänsä liikauta. Ainakin puolen tusinaa selviä estämisiä ekassa erässä ja ainoastaan yksi hyppy menee läpi?? Siinä oli Machuldan tai Rosan turha kärkkyä syöttöä kun vaihti koukittiin aina pois.

Minusta Tappara pelasi 1. erän varsin puhtaasti ja tuomarit olivat 2. erässä hereillä tuon estämisen suhteen. Ei Tappara tänään mitenkään paljon estänyt, olen kyllä puolueetomana kanssasi eri mieltä.

Sitä ehtii katsella ensi kertaa moneen vuoteen kaikenlaista, kun tuo pulssi ei yli 60 nouse otteluissa. No, 75 saattoi olla ajoittain.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hyvä tuomarit !!!

Käytetäänpä nyt kerrankin mahdollisuutta kiittää tuomareita onnistuneesta pelistä. Ei mielestäni ainuttakaan varsinaista virhettä ja olivat melkein näkymättömiä. Silloinhan tuomari on parhaimmillaan.

Ottelu oli mainiota viihdettä ja varmaan valmentajien, myös katsomo- sellaisten, oikea painajainen. Ihmeen paljon tuli merkkausvirheitä ja harhasyöttöjä, Jokereilta myös paljon huonoja purkuja omalta alueelta. Tappara hallitsi ajoittain miten tahtoi, mutta Jokerit osoitti venymiskykyään jälleen kerran, tosin Draperin hienoisella avustuksella.

Ennakkoarvioinneissa oltiin oikeassa siinä, että maalivahtipeli ratkaisee. Tällä kertaa kuitenkin niin, että toinen pelasi vähemmän huonosti. Kummatkin varmaan jatkaa samoilla veskareilla kuitenkin.

Vauhtia pelissä riitti, ajoittain taklauksiakin. Tappara osoitti että ratkaisijoita löytyy joka kentästä. Kaiken kaikkiaan hieno ottelu, jota hiukan himmensi Ojasen loukkaantuminen. Toivottavasti pääsee mukaan jo huomenna. Ehdinkin jo kommentoida toiseen ketjuun, että taklauksessa taisi eniten kyse olla huonosta tsägästä, Ruutu liukui viimeiset metrit, kädet pysyivät alhaalla, mutta huonosti kävi sittenkin. Taitaa Tuomolla jäädä loppupelit väliin.

Huomenna taistelu jatkuu ja Jokerit on pakkovoiton edessä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Meikä mokaa...
Pistäkää taklauskeskustelu toiseen ketjuun, joka on nimetty.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Uskomatonta

Viestin lähetti Cannibal
Arvatkaa vaan minun mielipiteeni tuossa Ruutu-Ojanen tilanteessa. Tämä on jo aivan naurettavaa. Siinä missä Calounin rike sentään oli selvä (vaikka tuomio olikin kohtuuton), tässä ei edes tapahtunut mitään rikettä!!! Ja tuomio 5+20! Ei voi olla totta. Ei tuollaisia pillinviheltäjiä voi olla olemassakaan. Ei kai se, että joku loukkaantuu, automaattisesti anna aihetta jäähyyn. Katsoin tilanteen hidastettuna, ei todellakaan potkinut ryntäykseen oikeuttavaa vauhtia, kädet KOKO AJAN alhaalla, samoin maila, ei edes hypännyt. Täysin puhdas ja komea taklaus Ruudulta. Tuomio oli se, joka tuossa tilanteessa oli törkeintä.


Oletko kuullut puhuttavan laitataklauksesta? Sen tunnusmerkistöhän täyttyi selvästi, koska Ojanen oli irti laidasta. Lisäksi Ojanen loukkaantui, joten iso rangaistuskin oli perusteltu. Huonoa harkintaa Tuomolta. Sitä nyt en tiedä, onko tuosta syytä lähteä pelikieltoa antamaan. Otetaan vastaan, jos annetaan.

Itse peli oli melko viihdyttävää katsottavaa. Hirveästi tosin virheitä puolin ja toisin ja niistä rankaistiin. Törmänen syötti M. Ruudun byyrin, mutta oli muuten totaalisen kuutamolla, kuten JHag jo totesi.

Muutenhan tämä lähti käyntiin samalla tavalla kuin Kerhoa vastaan. Huomenna siis otetaan kotivoitto ja sitten perjantaina...
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
Olipahan ottelu. Näiden joukkueidenhan piti pelata nolla nollaa, vai miten se menikään? No tänään kyllä hermoiltiin ja maalivahdit päästivät helpohkoja maaleja. Draper teki taas "draperit", mutta onneksi se ei tällä kertaa kostautunut. Mitenkäs se tilanne, jossa kiekko oli maaliverkon väärällä puolella ja Draper käsi pystyssä odottelee vihellystä? On sillä kaverilla kovat hermot, vihellystä ei kuulu ja Jokerit meinaa kaivaa kiekon maalin ja Draper tuskin liikauttaa eväänsäkään... Huh huh...

Rautakorpi tulkitsi Jokereiden neljänteen maalin johtaneen tilanteen oikein. Kotijoukkue mietti siinä vaihdossa vielä edellistä tilannetta, kun jo omissa kolisi. Todella paha munaus oli se maali.

Valitettava tilanne Ojasen loukkaantuminen. Taklaus näytti aika puhtaalta, joten sen suhteen kyllä kova tuomio. Mutta tämä tuntuu olevan linja SM-liigassa, joten siltä kannalta homma meni niin kuin pitikin.

Henkisesti tärkeä voitto Tapparalle. Jos Jokerit olisi pystynyt ottelun voittamaan, olisi se ottanut todella vahvan otteen kannuun. Nyt Tappara säilytti vaivoin kotietunsa ja huomisessa matsissa paineet ovat kotijoukkueella.

Kyllä tästä vielä tiukka ottelusarja tulee, ei voi muuta sanoa.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Uskomatonta

Viestin lähetti Cannibal
Arvatkaa vaan minun mielipiteeni tuossa Ruutu-Ojanen tilanteessa. Tämä on jo aivan naurettavaa. Siinä missä Calounin rike sentään oli selvä (vaikka tuomio olikin kohtuuton), tässä ei edes tapahtunut mitään rikettä!!! Ja tuomio 5+20! Ei voi olla totta. Ei tuollaisia pillinviheltäjiä voi olla olemassakaan. Ei kai se, että joku loukkaantuu, automaattisesti anna aihetta jäähyyn. Katsoin tilanteen hidastettuna, ei todellakaan potkinut ryntäykseen oikeuttavaa vauhtia, kädet KOKO AJAN alhaalla, samoin maila, ei edes hypännyt. Täysin puhdas ja komea taklaus Ruudulta. Tuomio oli se, joka tuossa tilanteessa oli törkeintä. Onneksi se jäähy ei ratkaissut peliä. Ojasen kannalta huonompi homma, mutta kuten NHL:ssä mm. Eric Lindrosillekin on useaan otteeseen sanottu: Head UP.

Se oli laitataklaus. Piste. Siinä on täysin yhdentekevää. onko maila ja kädet alhaalla vai ei. Minuuttien määrä on ainoa asia, mitä voi harkita.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onnittelut Tapparalle. Itse pelistä sen verran, että Tappara oli huomattavasti parempi kuin mitä numerot näyttävät. Mutta tuosta TRuutun taklauksesta seuraavaa:

1. Kirjoitin syksyllä(kin), että SM-liigan pitäisi jollain tavalla vaikka laittaa liigapelaajat kouluun ja opettaa ne pitämään päänsä pystyssä, tarkkailemaan ympäristöään ja kiepahtamaan laidassa aina nenänsä kohti avojäätä.

2. M Ojanen kuuluu monen muun liigapelaajan kanssa siihen surulliseen kategoriaan, joka katselee kesken peliä luistinnauhojaan kuin pohtien sitä, miksi äiti laittoi tähän peliin vääränväriset nauhat luistimiin. Kuullostaa julmalta, mutta parempi sanoa asia kuten se on. Missä on pelaajan OMA vastuu finaalissa?

3. Monet muistavat AP Niemen, joka oli aina laidassa selkä kentälle päin. Sata kertaa, vaikka pahemmin ei käynyt koskaan. Anaheimissa näin kolme AP:n peliä ylhäällä. Arvatkaa mitä: aina kun AP Niemi oli laidassa, hän suorastaan hyppäsi rintamasuuntansa kentälle. Oppi oli mennyt perille -;)

4. TRuutu tiesi aivan varmasti sen, että pahasti voi sattua ja ajoi silti puhtaan töötin päin M Ojasta. Näin hänen rangaistuksensa oli oikeutettu. Ojaselle kävi laidan vuoksi huonosti. Toivon ettei mitään pahempaa kuitenkaan.

5. Vastaavia puhtaita, mutta vauhdilla annettuja pommeja myös laidassa jakeli muuten eräs herra Mäkinen. Hänellä kävi parempi tuuri kun TRuutulla.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: Uskomatonta

Viestin lähetti Cannibal
Arvatkaa vaan minun mielipiteeni tuossa Ruutu-Ojanen tilanteessa. Tämä on jo aivan naurettavaa. Siinä missä Calounin rike sentään oli selvä (vaikka tuomio olikin kohtuuton), tässä ei edes tapahtunut mitään rikettä!!! Ja tuomio 5+20! Ei voi olla totta. Ei tuollaisia pillinviheltäjiä voi olla olemassakaan. Ei kai se, että joku loukkaantuu, automaattisesti anna aihetta jäähyyn. Katsoin tilanteen hidastettuna, ei todellakaan potkinut ryntäykseen oikeuttavaa vauhtia, kädet KOKO AJAN alhaalla, samoin maila, ei edes hypännyt. Täysin puhdas ja komea taklaus Ruudulta. Tuomio oli se, joka tuossa tilanteessa oli törkeintä. Onneksi se jäähy ei ratkaissut peliä. Ojasen kannalta huonompi homma, mutta kuten NHL:ssä mm. Eric Lindrosillekin on useaan otteeseen sanottu: Head UP. Jos suhteessa vastaavanlaisia tuomareita olisi esim. Italian Serie A:ssa jalkapallossa, tulisi otteluista melko rikkonaisia ja lisäaikaa pelattaisiin n. 90 minuuttia. Saas nähdä tuleeko vielä pelikieltokin tästä...anteeksipyyntö olisi pikemminkin paikallaan....miten ihmiset täällä voivat sanoa, että taklaus oli puhdas, mutta tuomio oikea? Mitä te oikein tarkoitatte? Aika ristiriitaista...

Itse ottelussa nähtiin maalivahtien taistelu...surkeudessa. Lähes jokainen veto olisi voinut olla otettavissa, ja mikä ihmeellisintä, tällä kertaa Lehtonen lahjoitti maaleja enemmän kuin Draper. Monta maalia meni täysin Lehtosen piikkiin...mistähän mahtoi johtua. Kyllähän Tomppakin taas ryssi mm. maalin takana kerran oikein kunnolla...ihme, ettei Machulda siitä saanut sisään, mutta siinä nyt ei ole enää mitään ihmeellistä. Imu oli Tompallakin taas kova varsinkin Jokereiden ekassa ja osin toisessakin osumassa.
Ne Tappara-fanit, jotka Tomppaa eniten ovat puolustaneet ja kehuneet TOP5-maalivahdiksi liigassa, voisivat ihan ex tempore mennä vilkaisemaan vapaan keskustelun puolelle galluppia, jossa kysytään IFK-faneilta halutaanko Draper joukkueeseen. Luulisi, että noin hyvän veskan haluaisivat kaikki...OK, tässä on nyt aika paljon ärsytystä mukana, mutta oli pakko heittää tuo...

Itse ottelusta on vaikea sanoa kumpi lopulta oli parempi, koska maaleja tuli niin älyttömästi. Seuraavassa matsissa tuskin montaa enää nähdäänkään. Tai mistäs sitäkään koskaan tietää. Oli kyllä vauhdikas ja jännä peli. Huomenna lisää. Valitettavasti lähden itse viikoksi pois, joten en näe kolmatta tai loppuja finaaleja...Narreille kuitenkin tsemppiä!

En tiedä olenko itse niin neito vai mistä johtuu...mutta mielestäni jos pelaaja taklaa ja taklattu loukkaantuu se on varmasti myös taklaajan vika. Ilman muuta jos päätä työntää jalkoihin laidasta irti, niin silloin on itsessäänkin vikaa mutta taklaaja pystyy, vaikka olisi kuinka kova vauhti hillitsemään vauhtiaan.
Taklata saa mutta äärirajoilla ei tarvitse mennä, jolloin on mahdollisuus että jollekin käy huonosti.

En tiedä olenko myös sokea ja yliherkkä Helsingin seudun joukkueille, mutta minusta tuntuu että näitä taklauksia sattuu siellä pääkaupunkiseudulla(tai niiden joukkueissa) yhtä paljon kuin muussa maassa yhteensä. Huom! Tämä oli vain oma mielipide asiasta. Ja minä olen Tenho, pohjoisesta kylästä nimeltä Jyväskylä.

Juu. Eipä muuta.
Tiukka matsi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Todella outo peli.

Matsista on palattu ja hukea joskin melkoouto peli oli. Nyt ensiksi mun täytyy todeta éttä mä oon mun suosikkijoukkueestani hemmetin ylpeä! Kaksi kertaa tappioasemasta tasoihin ja vielä Tapparaa vastaan. Ja Tampereella, se on hyvä suoritus!


Ja pelistä: Veskoilla huono päivä? Draperille meni melko helposti ainakin Ruudun tekemä 4. maali, myös Rosan tekemä 2-1 maali näytti lipsahtavan helpohkosti. Lehtosella ei toisaankaan ollut paras päivänsä, ainakin 1. ja 5. maali olisi ollut otettavíssa, nämä maalit olivat muuten ihan toistensa peilikuvia. Lehtosella lipsui muutenkin ihmeellisesti, Tarvaisen siniviivan takaa ampuma kiekko kolmannessa erässä meinasi lipsahtaa sisään.

Ja tunnelmasta: Tappara-fanit pitivät hyvää meteliö koko pelin ajan, Jokerifaneillekin tunnustus, hyvää kannustusta!

T.Ruudun taklaus oli typerä, varmasti Ruutu näki että Ojanen tavoittelee kiekkoa pää alhaalla, miksi mies sitten taklasi? Oliko vauhti siinä tilanteessa niin kova ettei pystynyt enää hidastamaan? Toivottavasti Ojanen selviää tuosta säikähdyksellä. Huomenna tuskin Ojasta jäällä nähdään ja se saattaa jopa vähän tasooittaa hommaa, kun yksi duunari on poissa.

Tuomarit olivat hyviä, ei oikeastaan yhtään turhaa tai kyseenalaista jäähyä, Tuomon jäähy olisi luul´tavasti ollut pelkkä vitonen jos Ojanen ei olisi loukkaantunut tilanteessa.

Onnittelut Tapparalle tästä voitosta, olitte piirun verran parempia tänään, mutta huomenna taistelu jatkuu, ja Jokerit on valmiina haastamaan Tapparan kovaan taisteluun mestaruudesta.

Ja nyt saunaan ja sen jälkeen katsomaan ottelu uudestaan videolta.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ero saksalaisen peräaukkojen nuuhkijan RP Lehtoseen ajamaan niittiin on tosiaan siinä, mille korkeudelle taklaus osui. Ojanen painui matalaksi ja pää jäi pahasti reunan ja miehen väliin. Ruudun olisi kuitenkin pitänyt tajuta, että tuosta kulmasta tuleva taklaus on vaarallinen, koska Ojasella ei ollut hajuakaan tulevasta niitistä ja mies oli hieman irti laidasta.

Olisi Tuomo vaikka huutanut kuin hinaaja mennessään päälle, niin Ojanen olisi pelannut pelin loppuun.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kolmas erä oli Jokereilta todella hyvää fyysistä kiekkoa ja sitä oli ilo katsella.
Kaksi ekaa erää varottiin kananmunia housuissa ja se näkyi jatkuvina kaksinkamppailu tappioina.
Surkeat molarit molemmilla.Piste.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti TheAnimal

Meillä on jo jääpallo jne.. Ei kiitos. Jos ei jääkiekko kelpaa sellaisenaan, niin muitakin lajeja löytyy.

Jos lainaat, niin älä irroita lainausta asiayhteydestään.

Puhtailla, jääkiekkoon kuuluvilla taklauksilla ja tällaisilla taklauksilla on olennainen ero. Se suurin on siinä, että nämä johtavat helpolla loukkaantumiseen, jopa halvaantumiseen. Älä yritä viedä asiaa pois olennaisesta.

Minulle ei tulisi mieleenikään seurata muuta kuin REHTIÄ jääkiekkoa. Reiluilla taklauksilla höystettyinä.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Viestin lähetti NorthenAxe

Normaali taklaus, minkä helvetin takia tuon hormoonihiiren (vaikutelma MTV3:sen haastattelusta ennen peliä) tarvii niitata miestä jolla ei ole peliin eikä ensinnäkään kiekkoon minkäänlaista kontaktia eikä vaikutusta.
Finish the check!
Mun silmään kiekko oli MOjasella noin 1 sek, ehkä 0.8 sek, ennen taklausta. Lätkässä ei varmaan taklattaisi ketään jos kiekko pitää olla tasan tarkkaan lavassa taklaushetkellä. Muut kommentit onkin jo tuolla edellä..
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pistäkääs nyt sitten pelkät taklauskeskustelut oikeaan ketjuun ja varsinaiset pelikeskustelut tähän ketjuun, kiitos!!!
 

susi

Jäsen
Hyi vittu. Tosi paska maku suussa ottelusta. Ojasen loukkaantumisen jälkeen ei pelin lopputuloksella ei ollut minulle enää mitään merkitystä. Miten tämä Jokerit&Ruutu&Summanen yhtälö voi aina toistua uudelleen ja uudelleen?? Ei ymmärrä... Fucking narripelle Ruutu.

Toivottavasti Ojasen ura ei loppunut tähän taklaukseen. Finaaleissa kaveria tuskinpa enää nähdään, siltä se meno vähän vaikutti. Harmi vaan kun kaveri pelasi pudotuspelien parasta peliään....huoh.

Itse pelistä ei jaksa nyt, ajatukset vähän muissa maisemissa. Puolustuspeli hukassa, maalivahdit eivät loistaneet. Tapparalta nousi uusia ratkaisijoita. Janne Ojaselta löysää pelaamista.

Onneksi sentään Pomo Ojasen korvaaja Uhlback ratkaisi ottelun. Mutta jos tää Jokereiden meno on tällaista, niin annetaan se mestaruus sitten vaan suosiolla teille ennen kuin loukkaantuu lisää pelaajia ja jollekin käy todella pahasti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
cobol: Sehän on AJ Niemi tietenkin, josta puhut? Muistan useat matsit HPK:ta ja HIFKiä vastaan, joissa Unelmavävy Mäkiaho käytti noin 90% energiastaan kytätäkseen tilaisuutta pommittaa selin laidassa olevaa Niemeä. Näin kävi useamman kerran ja ei se nyt niin mieltäylentävää katseltavaa ollut HIFK-lasienkaan läpi. Kiva kuulla, että oppi on mennyt perille.

Tuomo Ruudulla on myös oppimista NHL:ssä pärjätäkseen. Ei taklauksissa, mutta pään asennossa. Sama vika oli Saku Koivulla aikoinaan. Siis kun pelaaja luistelee korostetusti pää pystyssä ja häntä taklataan vaikkapa keskijäällä, on niskaan/kaulaan loukkaantumisen vaara todella suuri. Varsinkin jos vastustaja vetää ns. vastapalloon ihan lämpimikseen eli varoittamatta. Koivu sanoi joskus, että NHL.ssä pitää olla tietenkin katse muualla kuin jäässä mutta myös "kyssäniska" asennossa. Ruutu on niin hyvä luistelija ja liikkuja, että SM-liigassa hänellä on varaa olla pää pystyssä kuin periskooppi. Mutta muistaisin, että hän on täälläkin saanut joskus niittejä niskan tienoille?
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Rankka päivä!

Jo ennen matsia oli erittäin ihmeellinen tunne,nimittäin itselläni ei ollut minkäänlaista playoffs-tunnelmaa päällä,valmistauduin otteluun kuin mihin tahansa turhaan runkosarjamatsiin.Kesken biljardipelin katsoin kelloa,ei helvetti,finaali alkaakin 5minuutin päästä.Ehdin kuin ehdinkin aloituskiekkoon.
Kaverin kanssa vedettiin tulosvetoa kimpassa 20€ panoksella.4-4 tulos olisi meille hurjjjat summat tuonut,mutta ei niin ei.
5 minuuttia matsin alkamisen jälkeen alkoivat hurjat vapinat,ajattelin että se on nyt sitä finaali-jännitystä.Pelin jälkeen kaiken vitutuksen keskellä kuumemittari kertoi kuitenkin tylyä kieltä: 39.2 lämpöä

Itse pelistä sen verran että:
-Maalivahdit olivat tänään aivan surkeita,mielenkiintoista nähdä joukkueiden maalivahtivalinnat huomiseen peliin.
-Ruudun taklaus oli täysin puhdas,piste.
-Erän alkuihin Jokerit tuli hurjalla sykkeellä,mutta mitä pidemmälle erä eteni,sitä enemmän siitä tuli Tapparan hallintaa.Siinä mietittävää huomiseksi.

Kaikkien aikojen jännittävimmät finaalit on aloitettu!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolustus

Ei minkäänlaisena negatiivisena kuittina tai riidankylvänä.
Mutta ei tainut oikein kummankaan puolustukset olla ajan tasalla.
Harvinaisen paljon saivat vastustajan hyökkäjät hyöriä maalinedessä.Laitettakoot ensimmäisen finaalin piikkiin.
Kokonaisuudessaan hyvävauhtinen, tilannerikas tapahtuma.
Tuomon tilanne sinällään, vaatisi uudelleen arviointia.
Minne ovat hävinneet puhtaat taklaukset keskialueelta.
Se, että rangaistus tulee ei niinkään taklauksesta, vaan jälkiseuraamuksista on linja, jota on noudatettu koko kausi.
Nuoren miehen ura rapakontuolla puolen, tulee olemaan helvetin lyhyt, jos ei kunnioita vastustajaa.
Kaikki kunnioitus kundille, jolla on resursseja, muttei tilanteissa vaadittavaa pelikäsitystä, jotka johtavat edellisen kaltaisiin.
Älkää vaan viitsikö laittaa, tätä mihinkään takinkääntö hysteriaan, vaan tosiseikkoihin, johon tuomo tulee kaatunmaan, jos ei ryhti muutu.
Kaiken kaikkiaan, tappara on joukkueena yhtenäisempi, näin ainakin ensimmäisen pelin jälkeen.
:cool: :cool: :cool:
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
COBOL:

Mitkä olivat tämän pelin Summasen pelinjohdolliset oivallukset, joita täällä Hämeenlinnassa ei ainakaan välierissä nähty JJalosen toimesta?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Huhhuh, aivan käsittämättömän surkeaa maalivahtipeliä.

Tässä ketjussa pari kirjoittajaa oli jopa kehunut maalivahteja, ilmeisesti huumorintajuisina veijareina.

Lehtonen imuroi ensimmäisen, neljännen ja viidennen. Neljännessä oli lähinnä näennäinen maski, ei se Saarisen jäässä oleva käsi voi niin paljon näkökenttää estää, että ylänurkkaan mahtuisi rantapallokin. Toinen ja kolmas maali olivat tekomaaleja, joskin parempana päivänä nekin olisivat voineet jäädä suojiin. Kärjistetysti kaikki mitä ammuttiin maalia kohti upposi, (no joo, oli siinä pari Isoa torjuntaa, mutta niitähän tulee maalivahdeille joka pelissä) paitsi Tarvaisen punaviivalaukaus, jonka mies F-juniorimaisesti oli tupeltaa sisään. Otti helpon torjunnan, mutta ei vaivautunut välittämään siitä mitä ruumiinosia oli siinä kohdassa mihin kiekon pudotti ja niin se putosi omista varusteista liki maaliin.

Summasella on nyt harkinnan paikka, luottaako katastrofaalisesti esiintyneeseen Lehtoseen huomenna, vai vetääkö kokenut Ram maalin suulle.


Ja sitten tämä Draper, eipä paljon parempaa esitystä nähty sielläkään päässä, 1. ja 2.maali olivat täysin torjuttavissa. 1.maali oli suorastaan imuriluokkaa, todella pienestä kulmasta, jonka olisi voinut peittää astumalla askeleen eteenpäin maaliviivalta. Mikkolan laukaus nousi maalin kattoon Draperin varusteista, itse laukaus suuntautui melko keskelle maalia.

Neljäs ja varsinkin kolmas maaleista olivat toki ulottumattomissa.

Onneton suoritus häneltäkin finaalitasolla, mutta Draperin plussarakkeeseen tuli sentään voitto. Huonostikin saa pelata, jos joukkue pystyy tekemään riittävästi maaleja, tai jos vastustajan maalivahti pelaa vielä huonommin.

Sanotaan näin, että maalivahtien kädettömyys aiheutti paljon maaleja. Sitä en käsitä miten Hockey Night-trio sai jokaisen maalin mahdottomaksi otettavaksi, jopa sen Jokereiden ensimmäisen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mane


Sitä en käsitä miten Hockey Night-trio sai jokaisen maalin mahdottomaksi otettavaksi, jopa sen Jokereiden ensimmäisen.

-Tämä on mysteeri minullekin. Kaikki maalit olivat vastustamattomia pommeja. Lisäksi kaikki torjunnat (kyllä, niitäkin oli) olivat loistavia. Myös silloin, kun pelaaja ampui suoraan päin hoomoilasena seisovaa veskaria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös