Tappara on syntynyt TBK:sta, se mikä merkitys tuolla asialla on tilastoihin, on ehkä päätettävä tilastoniilojen yhteisellä konsensuksella ja aikalaiskertomuksien avulla. Ehkä SIlvennoisen kannattaisi pyytää kommentit tuon ajan toimijoilta (mikäli löytyy enää ketään asiaan vastaamaan).
Tbk on asiasta eri mieltä:
Pulinat pois, Tapparalla on vain 13 kultaa
Aikaisemmin vihjaisin että olen ollut hetken "töissä" jääkiekkomuseolla, ja siellä ei oltu sitä mieltä että Tbk:n mestaruudet lasketaan Tapparalle. Tämän tuo nyt esiin myös Kimmo Leinonen.
Mun mielestä tämä on viimeinen niitti asialle.
Nämä TBK:n miehet eivät tainneet olla edes syntyneet silloin kun nimenvaihdosta päätettiin, huom. nimenvaihdosta. Santtu "ipafani" Silvennoinen, katkeraa niin ihanan katkeraa.
Sinäkö olit?
Voisi jossain vaiheessa oikein yrittää tonkia ne tässä Jatkoajan historian aikana pariinkin kertaan julkistetut ennustukset, että kunhan Tappara saa sen yhden mestaruuden lisää, niin tämä TBK/Tappara-keskustelu leimahtaa taas uudelleen isoon liekkiin. Silvennoisen ansiosta niin kävikin, vaikka ketään muuta asia ei juurikaan hetkauta.
Aikaisemmin vihjaisin että olen ollut hetken "töissä" jääkiekkomuseolla, ja siellä ei oltu sitä mieltä että Tbk:n mestaruudet lasketaan Tapparalle. Tämän tuo nyt esiin myös Kimmo Leinonen.
Mun mielestä tämä on viimeinen niitti asialle.
I H A N S A M A !
Sinulle ja Santulle tiedoksi, että jos Ilves aikoo menestyä EDES joskus 2100-luvulla tässä liigassa, kannattaa nyt viimein lopettaa se viirien laskeminen ja laittaa energia siihen itse peliin.
Sinäkö siinä, Santtu itse? Koska tulee ekat "ihon alle" kommentit?
Ilves on tainnut voittaa 3 mestaruutta sen jälkeen kun Suomeen tuli ensimmäinen jäähalli, taidanpa laskeakin niin. Ei kun, hahaha, Ipallahan on vain yksi playoff-muotoisen Liigan mestaruus, loput 15 on vaan runkosarjan voittoja!
No Ilves nyt tuskin menestyy nykyisellä touhulla - se onkin sitten ihan toinen, ja kivulias juttu. Mitäs se tähän kuuluu? Miten se noita argumentteja kumoaa?
Minua ei kiinnosta argumentointi aiheesta.
Ja tämä on nyt se asia, joka ilvesläisiä lohduttaa tässä ajassa, että se saadaan oikaistua jonkun tahon toimesta niin käyttäkää siihen energianne sit.
Juu olen huomannut sen. Olen aikaisemmin mielestäni ihan rehdisti tunnustanut että Tappara on tasoissa jos ei uutta seuraa perustettu. Vaan ainostaan vaihdettiin nimi.
Aukottomasti en sitä vielä kykene todistamaan. En suuntaan enkä toiseen. Yhteydessä olen kyllä ollut tahoon joka virallisin perustamisasiakirjan kykenee jäljittämään.
Silvennoinen yrittää selittää mustaa valkoiseksi. Muutama viikko sitten mestaruuden ratkettua, hän väitti kirjoituksessaan, ettei Tapparalla voi olla 16 mestaruutta, koska TBK jatkoi toimintaansa. Siihen oli silloin helppo vastata, että yhdistys kyllä jatkoi, mutta kiekkotoiminta ei. Nyt hän on kaivanut todistajan kertomaan, miten "toiminta jatkui Svenska samskolanin alla 50-, 60- ja 70-luvuilla."
Vähän rajaa Silvennoinen! Juu, kyllä Svenska samskolanissa höntsättiin liikuntatunneilla vielä senkin jälkeen, kun kiekkotoiminta siirtyi Tapparaan. Mitään kilpatoimintaa ei ollut - ennen kuin se perustettiin uudelleen. Yhdessäkään jääkiekkoliiton sarjassa ei pelannut TBK-nimistä joukkuetta vuosikymmeniin, koska TBK:n jääkiekkotoiminta oli siirtynyt Tappara-nimen alle. Kunnes täysin uudet henkilöt perustivat uuden jääkiekkojoukkueen nimellä TBK.
Joku tulee nyt varmaan kommentoimaan, että eikö tuo TBK:n puheenjohtaja tiedä oman seuransa asian parhaiten? Ei. Hänellä ei ole mitään (laillista tai moraalista) oikeutta purkaa TBK ry:n 1950-luvulla tekemää päätöstä siirtää jääkiekkotoiminta Tapparaan. Silloin TBK ry:n lailliset elimet tekivät yhdistyksen sääntöjä noudattaen päätöksen, jossa kaikki jääkiekkotoiminta oikeuksineen ja velvollisuuksineen siirrettiin uuden nimen alle perustettavaan erilliseen organisaatioon.
Nykyinen TBK:n jääkiekkotoiminta on kokonaan tyhjästä luotu uusi joukkue. Kun "uusi TBK" pelasi ensimmäisen ottelunsa, siinä ei ollut yhtään pelaajaa, joka olisi aikaisemmin pelannut kilpajääkiekkoa TBK:ssa. Jokainen siirtyi jostain toisesta joukkueesta (tai aloitti tyhjästä). Kun Tappara pelasi ensimmäisen ottelunsa, lähes kaikki pelaajat, valmentajat ja yhdistyksen johtohenkilöt olivat edustaneet TBK:n kiekkojaostoa suoraan jatkumona taaksepäin. Kumpi siis on TBK:n kiekkotoiminnan jatkaja?
Nyt kun Winnipegiin on perustettu uusi Jets, niin se ei missään nimessä ole vanhan Jetsin jatkumo. Kuten ei ole nykypäivän TBK sen vanhan TBK:n jatkumo.
Enpäs ole muuten koskaan ajatellutkaan, että Unitedin mestaruus onkin Ilveksen mestaruus, hyvä kun otit puheeksi.Winnipeg - Coyotes on hyvä analogiahaku tähän. Mitenkähän muuten mahtaa käydä Tampere Unitedin mestaruuksille? Seurahan ikään kuin lakkasi olemasta (?), mutta täksi vuodeksi Tamu-k sai Tampere United -nimen käyttöönsä. Ei muuten, mutta tästä saattaa tulla Ilveksen pojille uusi haaste joskus tulevaisuudessa, kun aletaan vertaamaan Ilveksen ja Tamun futismestaruuksia. Tamu on uusi tbk!
Tulkaas Ilveksen miehet kertoon, miten tää keissi menee. Eli voiko olla niin, että tilastoissa Tamun uusi mahdollinen mestaruus ilmoitettaisiin erikseen erotuksena vanhan Tamun mestaruuksiin?