Mainos

Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 375 861
  • 2 023

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Onko uiminen siinä Turun lietekanavassa sallittua saati terveellistä?
Sallitusta en tiedä, mutta ilmeisen suosittua, eikös sieltä säännöllisin väliajoin poimita porukkaa pois pulikoimasta. Enemmän kuin Tammerkoskesta ainakin.
 
Sallitusta en tiedä, mutta ilmeisen suosittua, eikös sieltä säännöllisin väliajoin poimita porukkaa pois pulikoimasta. Enemmän kuin Tammerkoskesta ainakin.

Tammerkosken uimapaikka on, sattuneesta syystä, Näsijärven päässä, ennen Sähkölaitoksen turbiineja. Kyllä siellä porukkaa on.

Teekkarit kastetaan, suojakorissa tosin, siinä Hämeensillan ja Sähkölaitoksen välissä, mutta virtauksen ja turbiinin takia tuo pätkä ei ole sallittua uima-aluetta.

Voi nääs päätyä kalanrehuksi Ratinansuvantoon.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tammerkosken rannoilta löytyy ravintoloita terasseja, baarilaivoja, tori, saunaravintola, puistoja ja uimapaikka. Onko uiminen siinä Turun lietekanavassa sallittua saati terveellistä?
Aurajoen vesihän on niin puhdasta, että jotkut ovat kalastaneet sieltä lohia. Allas Sea Pool on suunnittelemassa Aurajoen rantaan jokikylpylää. Turun tuomiokirkon ja Turun linnan välissä runsaan kolmen kilometrin matkalla molemmin jokea on lukematon määrä laiva- ja muita ravintoloita sekä kahviloita, neljä museota (Aboa Vetus Ars Nova, Apteekkimuseo, Wäinö Aaltosen museo ja Forum Marinum) ja Suomen joutsen. Joen yli pääsee siltojen lisäksi myös ilmaisella kaupunkilautta förillä ja Ruissalon kansanpuistoon Turun kaupungin paikallisliikenteeseen kuuluvalla vesibussilla. Tuo on alue jossa turkulaiset tykkäävät liikkua ja oleilla ympäri vuoden. Normaaliaikoina kesäisin siellä näkee myös paljon kotimaisia ja ulkomaalaisia turisteja.

Edit. Lisäyksenä edelliseen. Turun Urheilupuisto Paavo Nurmen stadioneineen ja maauimala ovat molemmat myös hyvin lähellä jokea.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
neljä museota

Tammerkosken rannassa olevissa rakennuksissa on museoita 4-8 kpl (Vapriikki: Jääkiekkomuseo, Postimuseo, Luonnontieteellinen museo, muut näyttelyt; Vakoilumuseo, Työväenmuseo Werstas ja Kuurojen museo). Ainakin Mapsin mukaan. Ei niin museoita tule harrastettua, että olisin tiennyt kuin vakoilumuseon ja Vapriikin jääkiekkomuseoineen.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Aurajoen vesihän on niin puhdasta, että jotkut ovat kalastaneet sieltä lohia

Tammerkosken vesi on niin puhdasta että sen tiedetään parantaneen Maria Nordinin koronapotilaita.

Vesi on niin parantavaa että Valavuori käy alajuoksulla sunnuntaisin liperit kaulassa kastamassa jengiä joka haluaa eheytyä transsukupuolisuuden ikeestä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tammerkosken vesi on niin puhdasta että sen tiedetään parantaneen Maria Nordinin koronapotilaita.

Vesi on niin parantavaa että Valavuori käy alajuoksulla sunnuntaisin liperit kaulassa kastamassa jengiä joka haluaa eheytyä transsukupuolisuuden ikeestä.
Parantaako se myös puheviasta, mitä kutsutaan Tampereen murteeksi?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Siitä Aurajoen pyydetystä dioksiinilohesta; kelluiko pinnalla kyljellään tarttuessaan läntisen tommin rapalaan?
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kuljen keskustaan etelän suunnasta. Työpaikalle liikahdan polkupyörällä tai juosten, ja ilta-aikaan kuskaan lapsia keskustan suunnille harrastuksiin. Viinikan liittymä ja Ratinan alue on n. klo 15:45-16:30 välillä melko tukkoinen, ja silloin voi olla että jopa 10 minuuttia menee Viinikan liittymästä Hämeenpuistoon ja Satamakadun valoihin. Muutaman kerran olen jopa myöhästynyt 3 minuuttia (!) jostakin, kun en ole kotoa lähtiessäni ottanut tuota "ruuhkaa" huomioon riittävästi. Enkä edes tiedä onko ruuhkia nyt, kun on poikkeuksellisesti lähes koko matkalta kaikki kaistat käytössä.

Viinikka on aika tuskainen paikka aamulla, erityisesti talvella kun "lumi yllättää autoilijat". Pahimmillaan etelän suunnasta tultaessa jonot alkavat jo moottoritieltä. Monesti motarilta tultaessa ensimmäisistä valoista Ratinan kohdille on kestänyt 15-30 min, ja jos vielä Hämeenpuiston läpi tarvitsee ajaa niin kyllä siinä otsasuoni alkaa sykkiä. Tilanne helpottuu heti, jos ei tarvitse tasan yhdeksältä olla keskustassa, mutta en kyllä kovinkaan hyvää arvosanaa antaisi liikenteen sujuvuudelle Viinikka-Ratina-Hämeenpuisto akselilla. Tämä siis autoilijan näkökulmasta.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Teiskontie-Itsenäisyydenkatu ja Tammelan puistokatu -risteys on autolla nykyään ihan hirveä. Tuntuu että ihan sama mihin aikaan menee niin aina suma siinä kohdilla.

Tuota Viinikkaa kanssa välttelisin tuohon aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli testattua ratikka Pyynikintori-Hervanta ja takaisin turistina. Ihan mukava kulkupeli, valoisa ja hiljainen. Toivottavasti uuden pormestariohjelman mukaiset ajatukset ratikkaverkon laajenemisesta toteutetaan.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voin tunnustaa olevani ylpeä tamperelaisesta/seutukunnallisesta aikaansaamisesta. Vaikka pinnalla poliittisia irtopisteitä kalastellaankin erinäisillä irtiotoilla, ovat kaikki merkittävät toimijat kuitenkin puhaltaneet pääasiassa yhteen hiileen ja tavoitelleet pitkän tähtäimen kehitystä, edelläkävijyyttä ja vastuullisuutta. Yksittäiset kansalaiset jaksavat räksyttää jokaisesta uudistuksesta ja haluaisivat pitää seudun joko turkulaisittain museona tai muuten vain isona sairaalana jossa kaikki elämä alistetaan vanhusten ja lasten vaipanvaihdolle. Päättäjät ovat uskaltaneet tehdä kauaskantoisia ratkaisuja vaikka ne rahaa ovatkin vaatineet. Räksyttäjät ovat parissa vuosikymmenessä vaihtaneet takkia ja paukuttelevat henkseleitä sukulaisilleen niin ratikasta, kasinosta kuin Libeskindin torneistakin.
Tampere on Suomen dynaamisin alue.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Toivottavasti uuden pormestariohjelman mukaiset ajatukset ratikkaverkon laajenemisesta toteutetaan.
Tulee seurattua paikallispolitiikkaa turhan vähän (osin syytän Aamulehden verkkosivuja kun melkein kaikki sisällöstä on maksumuurin takana - myös paljon korona-infosta, mikä mielestäni on aika pyllystä, mutta eri ketjun asiaa), mitä näitä ajatuksia on? Kakkosvaiheen kuta kuinkin tiedän (mikä onkaan sitten lopullinen reitti), mutta entä sen jälkeen? Hatanpää vaikuttaisi ainakin jokseenkin selkeältä vaihtoehdolta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tampere on Suomen dynaamisin alue.
Tuo pitää juuri tällä hetkellä melko lailla paikkansa, tai ei se ole ainakaan millään lailla virheellinen lausuma. Tampereella tapahtuu paljon, vaikka jarrumiehiä ja -naisia riittää sielläkin omiksi tarpeiksi. Kehityshenki on kuitenkin ollut hyvän aikaa niskan päällä oleva voima, ja se lisää enenevästi Tampereen vetovoimaa. Isoja ja kalliita hankkeita kyllä, mutta ei mitään sellaista, minkä perusteella pitäisi pelätä kaupungin ja veronmaksajien joutuvan haukkaamaan huolella paskaa.

Tampereella näkyy tekemisen meininki joka kerta kun siellä käyn. Kaupunkikuva on muuttunut nopeassa tahdissa, ja muuttuu edelleen. Tämä on ihan toista kuin vaikka 1980-2000-luvuilla. Toki silloin rakennettiin Ilves ja Koskikeskus, ja Finlaysonin alueta kehitettiin isosti. Silti Tampereella käydessä saattoi noina aikoina lähteä suunnilleen siitä, että paikat olivat yleensä suht entisellään. Korkeintaan jokin parkkipaikka oli kadonnut, tai jossakin oli tienpätkä muuttunut yksisuuntaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä liikenneasiaa kopioituna Aamulehden mobiiliversiosta:

Liikenne – ratikkaa jatketaan?

Keskusta tulee olla jatkossakin saavutettavissa kaikilla kulkuneuvoilla, ohjelmassa todetaan.

Tällä valtuustokaudella tehdään päätökset raitiotien rakentamisesta Koilliskeskukseen ja Härmälään. Lentäväniemen raitiotieyhteys rakennetaan Näsisaaren kautta, kun lupa-asiat saadaan kuntoon.

Kunkun parkin kevytversio toteutuu ilman Amurintunnelia. Se tulee ohjelman mukaan rakentaa nopeasti ja tavoitteena täytyy olla, että maanalainen verkosto läpäisee koko Tampereen keskustan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tulee töiden takia pyörittyä Tampereen keskustassa autolla. Täytyy kyllä todeta, että parin vuoden sisällä autoilua on parhaalla mahdollisella tavalla koetettu hankaloittaa lisäämällä "täysin turhia" liikennevaloja tiettyihin paikkoihin. Tällä hetkellä Kalevan kirkon kohta tuntuu olevan paikka jossa saat autolla odottaa valoissa ihan saatanan kauan. Tai ainakin niillä parilöa kerralla mitä siitä meni ja ratikka kulki siitä samaan aikaan. Nykyään pyrin välttämään tuota risteystä....
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kakkosvaiheen kuta kuinkin tiedän (mikä onkaan sitten lopullinen reitti), mutta entä sen jälkeen? Hatanpää vaikuttaisi ainakin jokseenkin selkeältä vaihtoehdolta.
Kakkosvaiheen jälkeen suunnitelmissa on jatkaa TAYS:in linjaa Koilliskeskukseen asti ja Hatanpään linjaa Härmälän kautta Pirkkalan rajalle. Kangasalan aikeista en tiedä, mutta Pirkkalassa tuumaillaan linjan rakentamista ainakin Suuppaan ja mahdollisti lentokentälle asti.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pirkkalassa tuumaillaan linjan rakentamista ainakin Suuppaan ja mahdollisti lentokentälle asti.

Lentokentälle asti rakentaminen ei tule toteutumaan, se on täysin epärealistinen tässä vaiheessa. Liitäntä busseilla Suupalle riittää vallan mainiosti. Olkoot sitten vaikka sähköisiä superpitkiä nivelbusseja Helsingin tapaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Lentokentälle asti rakentaminen ei tule toteutumaan, se on täysin epärealistinen tässä vaiheessa. Liitäntä busseilla Suupalle riittää vallan mainiosti. Olkoot sitten vaikka sähköisiä superpitkiä nivelbusseja Helsingin tapaan.
Joo, ainakin tällä hetkellä se on kaukainen ajatus. Pirkkalassa ei taida isommin olla asutusta kehätien etelä- ja itäpuolella, eli paikallisliikenteelle ei sillä alueella ole ratikkatarvetta, joten lentokentän matkustajamäärän pitäisi nousta aivan valtavasti, että ratikan tehokkuutta tarvittaisiin heidän kuljettamisekseen.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jos ne viä kyhää sen sillan Niemenrannasta Onkiniemeen/Särkänniemeen niin on siinäkin.

Ratikassa olis kyllä hyvä jos pystyis tekeen kiertolinjan Koilliskeskuksen ja Jankan kautta. Sinänsä aavistuksen hassu tämä nykyinen linja kun ei käytännössä palvele Jankalaisia ollenkaan.

Tosin sen tekeminen Sammonvaltatien kautta olisi kaikkee muuta kun helppo ja käytännöllinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös