Itse suhteellisen tuoreena tamperelaisena jaksan aina ihmetellä tätä ratikkavastustusta ja keskustan näivettämispuheita. On totta, että rakennusvaiheessa Hämeenkadun yritykset olivat kusessa ja tyhjiä liiketiloja syntyi. Hämeenkatu on jonkin aikaa ollut vapaa remonteista, ja ainakin Tammerkosken länsipuolella alkaa liiketilat täyttyä niin Kauppakadulle kuin Hämeenkadulla. Siitä huolimatta, että keskustan painopiste on viime vuosina ollut enemmän itäpuolella ja niin toki tulee jatkossakin olemaan areenoiden ja tornitalojen myötä. Mutta, jos kehitys on jo nyt tätä luokkaa, niin mitä tapahtuu sitten kun ratikka kulkee ja koronasta on päästy eroon? Tampereen muuttovoitto on sitä tasoa, että vaikka jo toinen jalka haudassa olevat +60v ihmiset valittavat siitä, että autolla ei pääse enää tuulikaappiin niin kysyntää tulee riittämään. Niin ratikalla, kuin keskustan yrittäjilläkin.
Jos miettii Hervannan ja keskustan välistä bussiliikennettä, niin ratikka on kyllä siihen taivaanlahja. Jokainen bussi normaaliaikana aivan täpösen täynnä.
Tampereella on ihmisen hyvä olla. Pääsispä jo kulkemaan ratikalla.
Ja toivottavasti UROS Live tulee olemaan SaiPalle samanlainen pisteautomaatti kuin Hakametsä oli tuossa monta vuotta. ;)