Mainos

Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 373 055
  • 2 022

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei, tai no Ratinassa saa äpillä tunnin ilmaisen parkin.

Vaikka nyt markkinataloushenkisenä en ymmärrä ollenkaan toiveita ilmaisista parkeista kaupunkien keskustoissa, niin Tampereella kuluttajaystävällisimpiä parkkipaikkoja on Tampere-talon parkki Sairaalankadulla, joka on reilun euron tunti.
Nojoo, tuo nyt on tuollaista pseudohöpinää markkinataloudesta. Kunnilla on käytännössä monopoliasema maan arvon määrittelyyn, joten kaikesta tästä on markkinatalous aina kaukana. Minusta olisi yritysystävällistä, että asiakkaat saisivat muutaman ilmaisen tunnin jossei muuta. Toisaalta autoilijoilla maksatetaan muutenkin niin paljon kaikkea, että parkkeeraamisen ei kuuluisi maksaa mitään.

Mutta joo, itse menen käytännössä aina maksuttoman parkin perässä kauppakeskuksiin yms. enkä keskustaan. Tampereella käydään yleensä läpikulkumatkalla, ja keskustaraflan sijasta ollaan yleensä valittu Pyynikinharjun munkkikahvila koska keskustassa maksaa pysäköidä. Sääli sinänsä mutta minkäs teet.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
 

Tuamas

Jäsen
Nojoo, tuo nyt on tuollaista pseudohöpinää markkinataloudesta. Kunnilla on käytännössä monopoliasema maan arvon määrittelyyn, joten kaikesta tästä on markkinatalous aina kaukana. Minusta olisi yritysystävällistä, että asiakkaat saisivat muutaman ilmaisen tunnin jossei muuta. Toisaalta autoilijoilla maksatetaan muutenkin niin paljon kaikkea, että parkkeeraamisen ei kuuluisi maksaa mitään.

Ylipäätään kyse on enemmän asenteesta, että niukkaa hyödykettä tulisi saada ilmaiseksi.

Parkkihallit ovat käytännössä kokonaan kaupallisia toimijoita.

Mikään ei estä yrityksiä subventoimasta parkkimaksua tai maksamasta sitä asiakkaan puolesta, kuten esim. Ratina tekee ensimmäisen tunnin osalta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
Junalla minäkin menen yleensä Tampereelle kun edestakainen lippu maksaa vähemmän kuin pysäköinti. Mutta onhan se hieman outoa matematiikkaa ostaa joku, 30000-50000 kiesi ja sitten pihistellä femman pysäköinnistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos on halua tulla keskustaan syömään vaikkapa nelihenkisen perheen kanssa niin kyllä minua ihmetyttää mitä niiden ihmisten päässä liikkuu, jotka jättävät ko. retken väliin siitä syystä ettei voi maksaa 3-6 euroa pysäköinnistä kun ruokailuun menee kuitenkin se kolminumeroinen summa. Noh, meitä on moneen junaan.
Mutta jos menee läpikulkumatkalla vaimon kanssa nopeasti pizzalle vaikka Napoliin, niin hintalappu on siinä kolmenkympin tietämillä. Parkkimaksu on täysin ylimääräinen lisäkulu, jota emme halua maksaa tuohon päälle.

@Tuamas puhuin nimenomaan kaupungin tiloista, eli tässä tapauksessa kadunvarsista yms. Yritykset varmasti voittaisivat, jos olisi 60min kiekolla.

@heavy nopea huomio, ettei minulla ole kuin ehkä 4k arvoinen auto. Toki ymmärrän pointtisi noin yleisemmin.
 
Sääli sinänsä mutta minkäs teet.
Eihän se ole kun arvostuskysymys. Jos tykkää enemmän munkkirinkilästä ja kahvista kuin pitsasta, niin kannattaa ajella Pyynikin luonnonkauniille harjanteelle. Jos taas esimerkiksi Napolin pitsa houkuttelee enemmän, niin Pyynikiltä ei sitä löydy, vaan täytyy hankkiutua keskustaan. Kätevästi lähelle pääsee esimerkiksi bussilla tai autolla, jos ei halua kävellä kauempaa. Tunnin-parin pysäköinti lämpimässä hallissa ja pari bussilippua lienevät suurin piirtein saman hintaisia. Jos Napolin pitsa ei ole tämän arvoinen, ja edelleen mieli tekee pitsaa, voi tällöin ajaa Hervantaan Hevaliin. Siellä kaupungin eteläisimmällä reunalla on ilmaisia kadunvarsipaikkoja kilometreittäin.

Helsingissä ajoin kerran auton maratonin ajaksi Kampin parkkihalliin. Se olisi maksanut varmaan 40 euroa. Onneksi juoksutapahtuman järjestäjä kuittasi tästä muistaakseni puolet. Sen parikymppisen maksoin itse ihan mielelläni vaivattomuudesta ja siitä, että ei ollut aikaa optimoida parkkipaikkaa.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mutta jos menee läpikulkumatkalla vaimon kanssa nopeasti pizzalle vaikka Napoliin, niin hintalappu on siinä kolmenkympin tietämillä. Parkkimaksu on täysin ylimääräinen lisäkulu, jota emme halua maksaa tuohon päälle.

@Tuamas puhuin nimenomaan kaupungin tiloista, eli tässä tapauksessa kadunvarsista yms. Yritykset varmasti voittaisivat, jos olisi 60min kiekolla.

@heavy nopea huomio, ettei minulla ole kuin ehkä 4k arvoinen auto. Toki ymmärrän pointtisi noin yleisemmin.
Tämmönen pihistely on varmaan yksi syy siihen, miksi ylipäätään Suomessa ei palvelut pyöri. Vaihdat varmaan myös autoon öljyt itse, että säästää pari sataa euroa vuodessa?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämmönen pihistely on varmaan yksi syy siihen, miksi ylipäätään Suomessa ei palvelut pyöri. Vaihdat varmaan myös autoon öljyt itse, että säästää pari sataa euroa vuodessa?
Hyvin mahdollista, tosin Suomihan kyllä "palveluistuu" kovaa vauhtia. Itse inhoan kaikkia palveluita ja lisenssejä. En käytä kauppakasseja enkä woltteja. Parinsadan euron vuosisäästö on minusta jo varsin suuri, etenkin jos sen pystyy saavuttamaan jostain yhdestä tarpeettomasta kohteesta, kuten keskustaparkkeeraamisesta.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hyvin mahdollista, tosin Suomihan kyllä "palveluistuu" kovaa vauhtia. Itse inhoan kaikkia palveluita ja lisenssejä. En käytä kauppakasseja enkä woltteja. Parinsadan euron vuosisäästö on minusta jo varsin suuri, etenkin jos sen pystyy saavuttamaan jostain yhdestä tarpeettomasta kohteesta, kuten keskustaparkkeeraamisesta.
Niinkuin joku aiemmin sanoi. meitä on moneen junaan. Itse rakastan kaikkia palveluja, ja mielelläni maksan lähes kaikesta, mikä vaan omaa elämääni helpottaa. Joskus tosin olen esimerkiksi auton renkaita itse käynyt huoltoasemalla täyttämässä. Mutta esimerkiksi näin talviaikaan olen valmis parkkihallista maksamaan sen 5-20€ pelkästään jo, että auto saa sulaa ja pääsee lämpimään autoon istumaan lounaan tai ostosreissun jälkeen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinkuin joku aiemmin sanoi. meitä on moneen junaan. Itse rakastan kaikkia palveluja, ja mielelläni maksan lähes kaikesta, mikä vaan omaa elämääni helpottaa. Joskus tosin olen esimerkiksi auton renkaita itse käynyt huoltoasemalla täyttämässä. Mutta esimerkiksi näin talviaikaan olen valmis parkkihallista maksamaan sen 5-20€ pelkästään jo, että auto saa sulaa ja pääsee lämpimään autoon istumaan lounaan tai ostosreissun jälkeen.
En tunne Tamperetta niin hyvin, että osaisin sanoa miten siellä on keskustan ulkopuolisten ostoskeskusten kanssa, mutta Helsingissä kolme neljästä eniten käyttämästäni paikasta tarjoaa maksuttomat lämpimät parkkitilat. Nämä ovat siis Kaari, Sello ja Iso Omena. Jumbossa ei ole lämmintä parkkialuetta, mutta lumelta yms. suojassa kuitenkin.

Mitä noihin palveluihin tulee, niin hyvin olen pärjännyt ilmankin, eikä tuo minulle aiheuta päänvaivaa. Kai sekin on asennekysymys, mutta auton pikkuviat korjaan säännöllisesti itse, samoin vaihdan renkaat jne. (öljyjä en), koska on aivan turhaa maksaa 70-90 euroa tunnilta sellaisesta työstä, jonka osaa itsekin tehdä. Hyvänä lisänä nuo hommat ovat usein mielenkiintoisia ja niistä oppii kaikenlaista. Sitten taas esimerkiksi kaupassakäynnistä tai kodin siivoamisesta pitäisi maksaa minulle, että suostuisin antamaan niiden tekemisen jollekin ulkopuoliselle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Vaunut.org:n kuva kertoo, että ratikat tunkeutuvat aina vain uusille alueille.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Vaunut.org:n kuva kertoo, että ratikat tunkeutuvat aina vain uusille alueille.
Viistokatu takaisin. Ei sellaista uutta julkaisua ryhmässä joka ei päätyisi viistokatuun ennemmin kuin myöhemmin.
Muistan viistokadun suhteellisen hyvin ja vaadin sitä myös takaisin... Kauppakadun suunta takaisin ylöspäin.

Kaipaan myös Hämeenkadun mukulakiviä, siinä sai iskari ja hampaiden kuntotarkastuksen samalla.
Kaikki pilalla.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Oo sitten varovainen ettet jää auton alle viistokatua ylittäessäsi.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Olen tehnyt päätöksen, että koronarajoitusten loputtua tulen Tampereelle viettämään pitkän viikonlopun. Ohjelmassa tutustumista muihinkin ravintoloihin kuin Plevnaan sekä museotarjontaan.

Kaupunki alkaakin olla jo siedettävässä kunnossa monen vuoden remonttisuman jälkeen. Kohta pääsee jo ratikkaankin.

Kun se valmistuu, on odotettavaa, että ainakin ympäri Mouhijärveä tullaan ihmettä sankoin joukoin katsomaan. Minuun teki aikoinaan suunnattoman vaikutuksen Lapinlahden lintujen ratikka-sketsi.

Olen vuosikymmeniä haaveillut, että pääsisin vittuilemaan samaan tapaan. Vielä on itsellekin epäselvää, täytyykö kättä heiluttaa, mistä ovesta pitää mennä sisään ja pitääkö painaa nappia, mutta vittu kohta ei ole. Aion käyttää ainakin seuraavia repliikkejä: "Voisko se olla", "Mees nyt vittu eteenpäin", "Mistä näitä tulee".
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kaupunki alkaakin olla jo siedettävässä kunnossa monen vuoden remonttisuman jälkeen. Kohta pääsee jo ratikkaankin.

Kun se valmistuu, on odotettavaa, että ainakin ympäri Mouhijärveä tullaan ihmettä sankoin joukoin katsomaan. Minuun teki aikoinaan suunnattoman vaikutuksen Lapinlahden lintujen ratikka-sketsi.

Olen vuosikymmeniä haaveillut, että pääsisin vittuilemaan samaan tapaan. Vielä on itsellekin epäselvää, täytyykö kättä heiluttaa, mistä ovesta pitää mennä sisään ja pitääkö painaa nappia, mutta vittu kohta ei ole. Aion käyttää ainakin seuraavia repliikkejä: "Voisko se olla", "Mees nyt vittu eteenpäin", "Mistä näitä tulee".
Syntyperäinen mualainen (ei sentään mouhijärveläinen) auttaa miestä mäessä. Ei tarvitse heilata, ratikka pysähtyy joka pysäkille ja pysäytysnappeja ei ole. Sisään saa mennä mistä aukosta vaan. Itseäni jännittää millä innolla sisään tunkevat tulee sisään ennen kuin ulostautuvat pääsee pois, siinä nähtänee konflikteja.

Nyt se tapponysse sahaa tätä kotikatuakin TAYSille, pidetäänpä pää ylhäällä.
 

ipaz

Jäsen
Olen seurannut "Tampere vanhoissa kuvissa" -Facebook-ryhmää. Salaperäinen Viistokatu on ollut yksi keskeisimpiä puheenaiheita. Onneksi jossakin vanhassa kartassa sen sijainti ilmeni ulkopuoliselle.

Kun muualla maailmassa rajataan maahan näkyville jonkun vanhan jo kadonneen linnoituksen tai linnan ääriviivat, niin kyllä Tampereellakin osataan. Viistokadun linja on näkyvissä Keskustorilla. Huh, onneksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hienoja nämä tutkimukset, joissa tuotteen korkea hinta alentaa vetovoimaa. Ferrarihan on näillä perusteilla vähemmän vetovoimainen, kuin toyota corolla. Kallis, äänekäs ja niin päin pois.
Fiksu ihminenhän valitsee paikkansa realististen mahdollisuuksien mukaan, eli kustannukset ovat isossa roolissa, kun tehdään valintoja niin asumisen kuin autojenkin suhteen. Ja nolointahan tällaisessa tutkimuksessa on top 10 listalla jäädä Porin alapuolelle, onneksi Tampereella ei ole huolta näin huonosta sijoituksesta.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitäs muita hyviä steikkipaikkoja Tampesterissä on kuin Huber? Nytkun raflat taas auki niin pitää mennä syömään paikanpäälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös