Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 371 918
  • 2 030

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ratikkakiskot on vaikea paikka monelle, aiemmin viikolla Itsenäisyydenkadulla ajoi kuljettaja ihan huoletta kiskoja pitkin, olihan siinä vapaata raittia eikä tarvinnut jonossa mennä. Hämeenkadulla todistin eilen miten Partioaitan kohdalla oli henkilöauto kadun varressa, ei olisi ratikka ohi mahtunut. Tämä loistoparkki sai ymmärrettävän selityksen, kyseessä olikin kirjastoauto ja entinen hevosmies, nykyinen eläkeläinen ratissa.
 

ipaz

Jäsen
Ratikkakiskot on vaikea paikka monelle, aiemmin viikolla Itsenäisyydenkadulla ajoi kuljettaja ihan huoletta kiskoja pitkin, olihan siinä vapaata raittia eikä tarvinnut jonossa mennä. Hämeenkadulla todistin eilen miten Partioaitan kohdalla oli henkilöauto kadun varressa, ei olisi ratikka ohi mahtunut. Tämä loistoparkki sai ymmärrettävän selityksen, kyseessä olikin kirjastoauto ja entinen hevosmies, nykyinen eläkeläinen ratissa.

Ei ole helppoa ammattilaisillekaan. Viikko sitten olin bussin kyydissä Kalevan suuntaan, kun bussi jatkoi Hämeenkadulta suoraan tunnelliin ratikkakiskoille. Kuski havahtui muutaman metrin ajettuaan ja peruutteli sieltä sitten takaisin oikealle reitille.

Hämeenkadulla, joka on siis nykyään pelkkä joukkoliikennekatu, näkee päivittäin useita kertoja henkilöautoja ajamassa ratikkakiskoja pitkin. Osa varmasti tietämättään tai epähuomiossa kun jää liikennemerkit lukematta, mutta osa aivan tahallisesti protestina. Suurin osa ainakin minun tuntemasta porukasta on kuitenkin ratikasta innoissaan ja pitää sitä hyvänä asiana. Lisäksi uudelleenrakennettu Hämeenkatu on aivan perkeleen hieno. Ens kesänä toimivuus sitten pääsee todelliseen testiin, kun rakennustöitä ei enää ole ja tummanpunaisen vaunut suhaavat kiskoja pitkin seitsemän minuutin välein.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereen keskustassa ei juuri tule liikuttua, kun näiltä nurkilta minun on pakko lähteä omalla autolla, ja keskustassa autolla liikkumista on parhaansa mukaan joko tarkoituksella tai muista syistä vaikeutettu. Nyt lauantaina oli kuitenkin pakko lähteä siellä käymään, ja se hämmästytti, miten paljon tyhjää parkkitilaa katujen varsilla oli ns. parhaaseen ostosaikaan.

Korona tietty, mutta myös se, että omalla autolla liikkujat on opetettu pois keskustasta. Kivijalkakaupoille se ei tee hyvää, kun osotosvoimaiset pidetään kaukana. Mutta maailma muuttuu, eikä tämä ole valitus - pärjään ihan hyvin ilman keskustan liikkeitä. Postin kautta saa kaiken sen mitä Motonet ja Prisma eivät myy.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hämeenkadun alla on parkkihalli lähes 1000:lle autolle. On mielestäni selittelyä ettei voisi tulla omalla autolla keskustaan kaupoille. Toki jos parkkeeramisen pitää olla mielestään ilmaista, niin sitten, vaan eihän missään isommassa kaupungissa saa autoaan parkkiin ilman rahaa.
Itse tykkään käyttää Hämppiä tosi paljon. Ajelen keskustaan etelästä päin moottoritietä pitkin, niin siitä on mielestäni tosi nätti ajaa Hämppiin parkkiin. Hämpistä käsin on helppo käydä jossain Stockalla, Koskarissa tai Hämeenkadulla. Aika helppo Hämpistä on käydä Keskustorin puolellakin, pikkuisen joutuu käveleen, mutta hyötyliikuntaahan se kävely on.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Aamulehdessä yleisönosastolla joku kurnutti, että kaupungin liikenne meni sekaisin kun Viistokatu poistettiin, on yhdellä sadan metrin pätkällä julmettu vaikutus. Itse en täällä vielä silloin vaikuttanut kun Viistokatu imi autoja kuin pornotähti kikkeliä, mutta uskottava se on, että se oli kaupungin valtaväylä.

Eihän noista mielipiteistä voi varma olla ollaanko siellä tosissaan vai ei, mutta siitä lähdetään että Viistokatu on niin tunteita herättävä katu, että sillä asialla ei vitsailla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Aamulehdessä yleisönosastolla joku kurnutti, että kaupungin liikenne meni sekaisin kun Viistokatu poistettiin, on yhdellä sadan metrin pätkällä julmettu vaikutus. Itse en täällä vielä silloin vaikuttanut kun Viistokatu imi autoja kuin pornotähti kikkeliä, mutta uskottava se on, että se oli kaupungin valtaväylä.

Eihän noista mielipiteistä voi varma olla ollaanko siellä tosissaan vai ei, mutta siitä lähdetään että Viistokatu on niin tunteita herättävä katu, että sillä asialla ei vitsailla.

Joo nythän siitä viistokadustahan olisi ihan saatanasti hyötyä kun Hämeenkatu on vaan busseille, takseille, sekä jakeluautoille ja tottakai ratikalle...

Mitä taas tulee veljet @Lemponen @ipaz maikitsemiin parkkijuttuihin, niin kyllähän tuo Hämppi on ihan loistava. Sitä on tullut käytettyä. Lisäksi siinä keskustassa on Koskikeskus, Ratina, rautatieasemalla on parkkipaikka. Keskustorin alla on kanssa iso mesta.
Ja sit tietty kadun varsiparkit. Kyllä sinne pääsee hyvin ostoksille.
Koskarin parkki on vielä hyvä kun siellä ei toimita millään lipukkeilla. Järjestelmä tunnistaa sun rekkarin jonka mukaan lasku kertyy. Kätevä systeemi.
Ja tais siellä joku moody tjsp äppikin olla.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Korona tietty, mutta myös se, että omalla autolla liikkujat on opetettu pois keskustasta. Kivijalkakaupoille se ei tee hyvää, kun osotosvoimaiset pidetään kaukana.

Kyllähän tosiaan valitettavan moni elää harhassa ja kuvittelee, ettei keskustaan pääse omalla autolla ja ettei löydy parkkipaikkoja. Valitettavasti näiden valheiden sitkeä toistelu somessa ja esim. Aamulehden kommenteissa uppoaa turhan moneen ihmiseen. Autolla pääsee kaikista ilmansuunnista, vaikka Hämeenkatua ei saakaan ajaa.
 
Hämeenkadun alla on parkkihalli lähes 1000:lle autolle. On mielestäni selittelyä ettei voisi tulla omalla autolla keskustaan kaupoille. Toki jos parkkeeramisen pitää olla mielestään ilmaista, niin sitten, vaan eihän missään isommassa kaupungissa saa autoaan parkkiin ilman rahaa.
Se on vaan hyvä että köyhät autoilijat pysyvät poissa Hämpin parkista. Aina tilaa ja suoraan haluamaansa kohtaa pääkatua hissillä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se on vaan hyvä että köyhät autoilijat pysyvät poissa Hämpin parkista. Aina tilaa ja suoraan haluamaansa kohtaa pääkatua hissillä.
Joo tähän sama. Ikinä en kenellekään mainosta tuota kun auton saa aina keskelle kaupunkia kuivaan ja lämpimään. Ikävää, jos tuonne alkaa kaikki tunkemaan niin että aina ei löydy hissin vierestä paikkaa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä taas tulee veljet @Lemponen @ipaz maikitsemiin parkkijuttuihin, niin kyllähän tuo Hämppi on ihan loistava. Sitä on tullut käytettyä. Lisäksi siinä keskustassa on Koskikeskus, Ratina, rautatieasemalla on parkkipaikka. Keskustorin alla on kanssa iso mesta.
Etelästä päin katsottuna, myös Ratinan parkkihalli on kyä kätevä. Ratinasta operoi aika kätsästi myös Koskariin sekä Vuolteenkadun ja Hämeenkadun välisen alueen. Laajemmalle liikkuminen Ratinan autoparkkitukikohdasta on sitten jo hyötyliikuntaa, eli allekirjoittaneen vahva suositus.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se on vaan hyvä että köyhät autoilijat pysyvät poissa Hämpin parkista. Aina tilaa ja suoraan haluamaansa kohtaa pääkatua hissillä.
Eritryisen kätevä paikka se on silloin, kun käy Osuuspankissa kääntelemässä rahoja, etteivät alimmaiset homehdu. Hissillä pääsee suoraan pankin tuulikaappiin ja viereisillä hisseillä yläkerroksiin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Joo nythän siitä viistokadustahan olisi ihan saatanasti hyötyä kun Hämeenkatu on vaan busseille, takseille, sekä jakeluautoille ja tottakai ratikalle...
Keksin Aprillipilan.

1.4. Aamulehti rummuttaa etusivulla: Viistokatu käytössä tämän päivän! Ja sitten poliisi antamassa sakot jokaiselle siviiliautoilijalle joka Hämeenkatua pitkin ajaa.
 
Eritryisen kätevä paikka se on silloin, kun käy Osuuspankissa kääntelemässä rahoja, etteivät alimmaiset homehdu. Hissillä pääsee suoraan pankin tuulikaappiin ja viereisillä hisseillä yläkerroksiin.
Tuosta en tiedä mitään kun en kepulaisia junttipankkeja käytä. Nordeassa ihaillaan aina virkailijan kanssa luomiani aukkohakkkuita ja naureskellaan vihreille kommariääliöille.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Etelästä päin katsottuna, myös Ratinan parkkihalli on kyä kätevä. Ratinasta operoi aika kätsästi myös Koskariin sekä Vuolteenkadun ja Hämeenkadun välisen alueen. Laajemmalle liikkuminen Ratinan autoparkkitukikohdasta on sitten jo hyötyliikuntaa, eli allekirjoittaneen vahva suositus.

Kyllähän tossa noista kaikista mainituista parkkihalleista on todella lyhyet matka asioida kävellen tossa keskustan alueella, etenkin kun koskenkin yli pääsee monesta kohtaan. Ei pitäisi olla mikään ongelma. "Suurin osa" keskustan kaupoista on 10-15 min kävelymatkan sisällä?
Yksi vaihtoehto on myös stadionin takana rannassa jos ei halua maan alle ajaa?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Keksin Aprillipilan.

1.4. Aamulehti rummuttaa etusivulla: Viistokatu käytössä tämän päivän! Ja sitten poliisi antamassa sakot jokaiselle siviiliautoilijalle joka Hämeenkatua pitkin ajaa.
Muistaakseni tämä on käytetty jo jonain vuonna aiemmin. Tosin vain puolittain, sillä sakonantajia ei ollut paikalla.

Tuohon kiskoille autolla eksymiseen, niin itse tulee harvemmin autoiltua tuolla kiskojen läheisyydessä. Viime viikolla oli asiaa Kalevaan ja tulin Sammonkatua risteävää katua ja tarkoitus oli kääntyä vasemmalle Sammonkadulle. Siinä piti kyllä toisenkin kerran vilkaista, että minkä lumipenkkojen väliin tässä nyt pitää osua, vaikka tiesin, että mun autolle on varattu se kaikkein kauimmaisin ja kapoisin läpi. En ihmettele, vaikka joku paikkoja tuntematon erehtyy vastaavassa tilanteessa autolla sinne neljän kaistan levyiseen kutsuvaan kiskoaukkoon etenkin näin lumiaikaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Muistaakseni tämä on käytetty jo jonain vuonna aiemmin. Tosin vain puolittain, sillä sakonantajia ei ollut paikalla.

Tuohon kiskoille autolla eksymiseen, niin itse tulee harvemmin autoiltua tuolla kiskojen läheisyydessä. Viime viikolla oli asiaa Kalevaan ja tulin Sammonkatua risteävää katua ja tarkoitus oli kääntyä vasemmalle Sammonkadulle. Siinä piti kyllä toisenkin kerran vilkaista, että minkä lumipenkkojen väliin tässä nyt pitää osua, vaikka tiesin, että mun autolle on varattu se kaikkein kauimmaisin ja kapoisin läpi. En ihmettele, vaikka joku paikkoja tuntematon erehtyy vastaavassa tilanteessa autolla sinne neljän kaistan levyiseen kutsuvaan kiskoaukkoon etenkin näin lumiaikaan.
Palaan taas Aamulehteen ja ratikkauutisoinnin kommentointiin, kommentoija osasi sanoa että hyvin voisi Sammonkadulla ajaa ratikkaraitilla autollakin. No niin no, johan sitä joku kesällä ajeli eikä se mitään haittaa että se on nurmella, sinne vaan, jos tulee ratikka vastaan niin töötti pohjaan ja vilkutellaan valoja niin pitkään että se väistää.
 
Joo nythän siitä viistokadustahan olisi ihan saatanasti hyötyä kun Hämeenkatu on vaan busseille, takseille, sekä jakeluautoille ja tottakai ratikalle...

Mitä taas tulee veljet @Lemponen @ipaz
Koskarin parkki on vielä hyvä kun siellä ei toimita millään lipukkeilla. Järjestelmä tunnistaa sun rekkarin jonka mukaan lasku kertyy. Kätevä systeemi.
Ja tais siellä joku moody tjsp äppikin olla.
Eikö tuo Moovy ole käytössä kaikissa Finnparkin pysäköintitaloissa ja -luolissa? En muista aikoihin veivanneeni ikkunaa auki portilla. Riittää kun vähän hidastaa että puomi ehtii nousta. Vaimokin tykkää ilmaisesta pysäköinnistä, rekisterinumero kun on tallennettu minun puhelimeni äppiin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Se on vaan hyvä että köyhät autoilijat pysyvät poissa Hämpin parkista. Aina tilaa ja suoraan haluamaansa kohtaa pääkatua hissillä.
Hämpissä on se hyvä, että ruudut on aika isot, eikä tulee mitään perkeleen dacioita viereiseen ruutuun viemään tilaa. Saisivat tosiaan jopa nostaa hintoja, että köyhät läskit pysyisivät poissa tuolta. T. 18 vuotta vanhalla opelilla ajava menestyjä
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Voi helkatti näitä "ammattiautoilijoita". Tänä aamuna eräs kuorma-auton kuljettaja ajeli lava pystyssä ja sai muutaman sata metriä ratikan ajolankoja alas. Nyt sitten Kalevan Prisman nurkalla Rieväkadulla liikenne sekaisin.

Juuri nyt: Kuorma-auto runnoi ratikkalinjoja satojen metrien matkalta Tampereella – liikenne poikki Sammonkadulla
Onneksi oli ammattiautoilija, sunnuntairekkapertti olisi höylännyt kilometreittäin lankoja alas ja pariin siltaankin olisi kolauttanut. Kaupassa käydessä näkyi olevan korjausryhmän paku poikittain Sammonkadulla ja liikenne seisoi, ”ratikan vika tämäkin kolmen auton ruuhka”, sanoisi hanakka ratikan vastustaja.
 
Voi helkatti näitä "ammattiautoilijoita". Tänä aamuna eräs kuorma-auton kuljettaja ajeli lava pystyssä ja sai muutaman sata metriä ratikan ajolankoja alas. Nyt sitten Kalevan Prisman nurkalla Rieväkadulla liikenne sekaisin.

Juuri nyt: Kuorma-auto runnoi ratikkalinjoja satojen metrien matkalta Tampereella – liikenne poikki Sammonkadulla
Itsekin nuoruudessa isoja koneita ja autoja ajaneena ja joskus mokanneena, on kyllä helppo samaistua siihen kiusallisen kihelmöinnin ja häpeän tunteeseen vatsassa mikä syntyy kun huomaa että "oho...ei s**tana". Ja eikun soittamaan pomolle.

Nimim. Räystään nurkan pyöristystä lumiauralla.
 
Voi helkatti näitä "ammattiautoilijoita". Tänä aamuna eräs kuorma-auton kuljettaja ajeli lava pystyssä ja sai muutaman sata metriä ratikan ajolankoja alas. Nyt sitten Kalevan Prisman nurkalla Rieväkadulla liikenne sekaisin.

-ttu taas mitä junttimeininkiä.

Varmaan jossain Porissa tai Kouvolassakin tultaisiin paremmin toimeen ratikan kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös