Pistetään tähän ketjuun, vaikka voisi laittaa tuonne treidispekulaatiot ja -huhut -threadiinkin. Sosiaalimediassa jonkin verran nostettu tapetille Erik Karlssonin mahdollista treidiä Tampa Bayhin. Ei hajua pohjautuuko pelkästään fantasiahahmotelmiin, vai voisiko tuossa olla jotain perääkin. Ottamatta kantaa miten järkevä/järjetön tai todennäköinen/epätodennäköinen tuo treidi olisi, niin...
a) Mitä Tampa Bay joutuisi antamaan Ottawalle vaihdossa Karlssonista?
b) Miten ihmeessä Karlsson saataisiin mahtumaan cappiin, jos hänestä kaavaillaan muutakin kuin pelkkää rentalia?
c) Miten Karlssonin siirto vaikuttaisi Tampan menestysikkunaan pidemmällä tähtäimellä?
Lähdin samaa asiaa kirjoittelemaan Senators topiciin, mutta täällä olikin näemmä asiaa pohdittu. Itse uskon ehdottomasti, että tässä on perää. Tampa Bay on kohteena sellainen, joka kiinnostaa Karlssonia. Lisäksi Tampa Baylla on antaa vastineeksi asioita, joita harvalla muulla on tarjota. Käyttäjiltä
@Lico ja
@Dragunov hyvää pohdintaa kymmenen päivää takaperin ja olen samoilla linjoilla vastausten kanssa. Menee hiukan toistoksi, mutta avaan kuitenkin omat näkökannat Sens puolelta.
Minulle tämä treidi heräsi ensimmäisen kerran vakavissaan juuri All Stars viikonloppuna. Karlssonin ilme oli aivan erilainen kuin Senators paidassa. Hän on hyvin läheinen Hedmanin kanssa. Samanaikaisesti Ottawasta hänen tutut ja turvalliset ystävät (Alfredsson, Michalek, Zibanejad & Methot...) ovat yksi kerrallaan poistuneet ympäriltä. Tuntuu, että tämä on näkynyt myös kaukalossa. Pelihuumori on ollut ajottain heikko - tuntuu kuin miestä ei kiinnostaisi. Itse All Stars peli on kunnon hupipeli, mutta Karlssonilla oli selvästi omankaltainen pilke silmäkulmassa, jota ei Senators pelissä ole näkynyt. Hän halusi oikeasti näyttää Stamkos & Kucherov kaksikolle ja ennen kaikkea hän silmin nähden nautti pelaamisesta heidän kanssaan.
a) Brayden Point + Cal Foote + 1nd round/toinen prospect
b) Tämä on se haastavin kohta. En usko Ottawan haluavan esimerkiksi Callahania vaihdossa, sillä heillä on valmiiksi mm Bobby Ryan ja Dion Phaneuf joukkueessa. Tämä on siis myös ongelma Senatorsille jo ennestään, joten tuskin haluavat tehdä tästä isompaa ongelmaa. Tarvittaisiin mahdollisesti kolmas osapuoli avittamaan tähän. Karlsson suostuu varmasti pelaamaan puheistaan (tiedostaa markkinarvon yms) huolimatta Tampassa edullisemmalla sopparilla aiemmin mainitun verotuksen & ennen kaikkea joukkueen takia.
c) Tähän kysymykseen en sanoisi kuin, että voin vain kuvitella mitä jälkeä Karlsson tekisi Kucherovin, Stamkosin ja Hedmanin kanssa, kun jälki on ollut maailman eliittiä jo "Hoffmanin, Turrisin ja Methotin" kanssa...
Äärimmäisen mielenkiintoinen huhu joka tapauksessa, vaikkakin prosentit siirron toteutumiseen ovat edelleen aika pienet johtuen b) kohdasta. Ei kuitenkaan mahdoton. Nyt vielä GM Pierre Dorionin kolmen vuoden jatkosopimus ja vihjailut "rebuildista" löivät lisää löylyjä tulille.
Senatorsin pääscoutti Jim Clark on muuten tulevana yönä Tampa Bay - Los Angeles pelissä paikan päälle. Toki he kiertävät muutenkin pelistä toiseen, mutta sattui mukavasti kaikkien huhujen keskelle...