Hyvinhän tuosta ensimmäisestä kierroksesta lopulta selvittiin. Vaikka Devils näennäisesti pyristeli mukana, niin sarjan voittajasta ei oikeastaan missään vaiheessa ollut epäselvyyttä.
Tuon Devils-sarjan valopilkkuja Tampan osalta olivat mielestäni Vasilevsky, Kucherov, McDonagh sekä nelosketju kokonaisuudessaan. Vasy palasi vihdoin sille tasolle, millä Tampan on mahdollista mennä päätyyn saakka tänä keväänä. Varsinkin viimeiset kaksi peliä olivat todella vakuuttavia ja mies oli täyttä rautaa silloin, kun joukkue edessä pääsi vähän herpaantumaan.
Kuch oli yhdessä Hallin kanssa kentän kingi tässä sarjassa. Vaikka tasaviisikoin peli ei mitään ilotulitusta ollutkaan, niin tehot 5+5 viiteen peliin puhuvat puolestaan. Tämä kundi kykenee yksinään olemaan se pelaaja, joka ratkaisee jonkun 50/50 sarjan Tampan hyväksi.
McDonagh oli tässä sarjassa ensimmäistä kertaa sen luokan vahvistus, jota ainakin itse odotin, kun treidi julkaistiin. Varmaa puolustuspeliä, alivoiman tappoa, blokkeja sekä hyvää avauspeliä ja kiekollisia ratkaisuja. Tämän kaverin herääminen lupaa hyvää toista kierrosta silmällä pitäen.
Nelonen hoiti oman hommansa moitteettomasti ja heidän roolinsa tulee olemaan todella tärkeä, etenkin jos Bruins tulee vastaan. Eiköhän Cooper tällöin laita nelosen päällystakiksi tuolle kivenkovalle Bruinsin ykköselle.
Itse olen huolissani kapteenin pelistä. Joo 6 pistettä syntyi, mutta olihan tuo ykkösen pelaaminen tasaviisikoin aika takkuista. Stammerin liike vaikutti ainakin omaan silmääni todella takkuiselta ja hän ei oikeen meinannut keretä mihinkään tilanteisiin. Toivottavasti lepo auttaa tähän ja ensi kierroksella nähdään kapteeni taas alkukauden iskussa. Nuo jatkuvat alavartalovammat ovat ikävä kyllä syöneet parhaan terän kipparin pelistä ja uskallan kyllä väittää, että Stammer ei enää 50 maalin tekijäksi palaa. Mies on kumminkin edelleen pesunkestävä ykkössentteri ja tuo asetelma, jossa Stammer jakaa ja Kuch latoo kiekkoa reppuun on toiminut hyvin, joten ei tässä nyt mikään katastrofi ole käsillä.