Tamin Audi pois täältä!

  • 946 228
  • 3 295

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä tulee tähän allaolevaan

Se, että hän on nimimerkki, joka on analysoinut Porin Ässien taloustilannetta täällä JA:ssa 23.8.-04.

Niin olihan tuossa samassa analysoinnissa vähän muutakin mukana

Nyky-aika:
Tamminen lähti siis ovet paukkuen. Tilalle värvättiin Ilveksestä toimitusjohtajaksi monelle tuntematon nimi, Jukka Hirsimäki. Hirsimäki on edennyt uudessa seurassa rauhallisen varmalla otteella, eikä tyhjiä lupauksia ole lauottu faneille. Hän on tuonut mukanaan uusia kontakteja, etenkin pelaaja rekrytointiin. Ilveksestä uusia pelaajia tuli maalivahti Tuomas Nissinen ja voimahyökkääjä Mika Niemi.

Taidot markkinointi puolella vielä testaamatta. Yhdessä Toivolan kanssa muokannut pelaajarivistöä enemmän porilais yleisön mielen mukaan. Fyysisemmäksi. Pelkästään jo se, tuonee satoja katsojia lisää Isomäen lehtereille. Valmennukseen on myös satsattu, katsomovalmentaja ja maalivahtivalmentaja on värvätty. Materiaalia on levennetty. Viime kaudesta on opittu.

Ja tuohan on pakko olla totta. Myös sinun mielestäsi, eikös vain. Kukahan siellä on laukonut tyhjiä lupauksia faneille? Mitähän ne Porissa mahtoivat oppia tuosta kaudesta?
 

Fordél

Jäsen
Et ole siffa vastannut siihen.

Voimme kuitenkin tästä vetää johtopäätöksen, että dynaamiseen organisaatioon ei siffan määritelmän mukaisesti kuulu esimerkiksi vahva talous. Suoranaista vastausta ei tullut, mutta tällainen johtopäätös on näistä monista kiertelyistä vedettävä.

No mutta tällä kriteerillä katsottunahan myös Sport on dynaaminen organisaatio, koska talousasioita ei käyteä mittareina. Tämähän selittää paljon siffan ajattelumallista.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja tuohan on pakko olla totta. Myös sinun mielestäsi, eikös vain. Kukahan siellä on laukonut tyhjiä lupauksia faneille? Mitähän ne Porissa mahtoivat oppia tuosta kaudesta?

Kiitos siitä, että kerroit myös Corbuccinin muun analyysin. Minä otin kiinni hänen talousanalyysistaan kaudelta 2003-2004. Tuo sinun linkittämäsi vahvistaa sitä, että Tamin lähdön jälkeen ei Poriin jääneet "savuavat rauniot" vaan organisaatio oli dynaaminen ja homma hoidossa jo syksyllä 2004. Siis näin, jos minulle ennen tuntemattoman nimimerkki Corbuccinin analyysi pitää paikkansa. Mielellään näkisin joltain Ässät-kannattajalta kommentit koko Corbuccinin analyysiin. Tämä pitkä ja pahoin pääasiasta rönsyillyt keskustelu olisi ollut pääkysymyksen osalta ohi jo aikoja sitten, mikäli Corbuccinin analyysi olisi ollut aiemmin luettavissa ja, jos se olisi todettu vastaavan tilannetta Ässissä Tamin lähdön jälkeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siffa, onko todella niin että et pysty vastaamaan lainkaan Ässien tilanteen todellisen asiantuntijan eli Ässien Aholan näkemyksiin Tammisesta, mutta käytät kyllä kuukausikaupalla aikaa jonkin sopivan yksittäisen nimimerkkimielipiteen spämmäämiseen?

Viimeinen otos:

Vastaatko kysymykseeni, miten Tammisen johtamistapojen vuoksi Ässien organisaatio kriisiytyi analysoiden Aholan esittämää näkemystä? Mikä Aholan näkemyksessä Tammista kohtaan on mielestäsi ydin? Jos jokin Aholan esittämä näkemys ei pidä yhtä totuuden kanssa - kuten vaikka Tammisen tarjouspuuhailu - kerrro sekin.

Tämän jälkeen on helppo siirtyä Sportin tilanteeseen kun tiedämme, mitä tapahtui Ässissä. Tapahtumilla on nähdäkseni kytkös.


Nyt siffa sulla on tilaisuus näyttää pelikirjasi taso. Pelkkä peruuttelu tai kysymysten purkaminen kulmaan tai heitto keskialueelle ilman kunnollista avausta ei enää riitä. Ehdotan pelaamista keskustan kautta lyhyin syötöin, rintamahyökkäystä pakkien tukemana ja kaistat oikein miehitettynä sekä riittävän tiivistä viisikkoa kenttätasapaino säilyttäen. Tämä tarkoittaa vastausta kysymykseeni.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kiitos siitä, että kerroit myös Corbuccinin muun analyysin. Minä otin kiinni hänen talousanalyysistaan kaudelta 2003-2004.

Pakko myöntää, että nyt kun tutustuin nimimerkki Corbuccin viestihistoriaan ja nähnyt miten aktiivisesti hän kommentoi mm Ässien asioista niin tottakai hänen viestinsä on uskottava ja jopa totuutta, päinvastoin kuin näillä muilla kasvottomilla jatkoajan nimimerkillä joilla ei olisi munaa puhua näistä asioista omalla nimellä saati sitten henkilökohtaisesti Tamille itselleen.

Hänen viestihistoriasta näkee erittäin hyvin miten analyyttisesti hän on käsitellyt tätä asiaa ja ihme on jos tämä ei kelpaa anti-tameille totuutena! Miksi uskoa jonkun HC Ässät Pori Oy:n hallituksen puheenjohtajan Pentti Aholan medialle antamia lausuntoja sillä tottakai hän on anti-tami!

Nyt on viisainta antaa Tammisen Sportille työrauha, sillä keväällä Tammisen Sport nousee Liigaa ja näyttää teille anti-tameille kuka on kuka! Ja jos näin ei käy niin se on osoitus siitä miten Vaasan Sport ei loppujen lopuksi ollut valmis sijoittamaan ja sitoutumaan tämmöiseen projektiin.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Siffa, onko todella niin että et pysty vastaamaan lainkaan Ässien tilanteen todellisen asiantuntijan eli Ässien Aholan näkemyksiin Tammisesta, mutta käytät kyllä kuukausikaupalla aikaa jonkin sopivan yksittäisen nimimerkkimielipiteen spämmäämiseen?

Älä hätäile, cobol, käydään nyt tuo esille tuomasi termi "savuavat rauniot" päätökseen. Kiitos siitä sinulle, että aloitit nyt meneillään olevan keskustelun tuosta asiasta, kun tänne ilmaannuit. Sanon suoraan, että olin pitkään miettinyt, miten aloittaisin tuon väitteen, että Tamin jälkeen jäävät aina "savuavat rauniot" jälkeensä menipä Tami minne hyvänsä, osalta keskustelun. Sinä autoit sitten minua, kun omalla tavallasi myös ennakoit "savuavista raunioista".

Kävin hetki sitten lukemassa nuo tänne linkitetyt Aamulehden ja MTV3:n jutut tammikuun 2004 jälkeisestä ajasta. Sieltä pistivät silmiini Tamin valmentajanvaihtohankkeet sekä väitetty "nurkanvaltaus", jopa osake-enemmistön hankkimimis-hanke. Minusta ne voivat olla seuraavan väännön aihe, kunhan on saatu päätökseen ensin nyt käynnissä oleva keskustelu. Varsinkin, jos näet niissä yhtäläisyyksiä Sportin tilanteeseen, niin aihe on mielenkiintoinen.

Jos tarkoitat spämmäämiselläni Corbuccinin analyysia, jota minä en tänne linkittänyt, niin kertokoon nyt joku Ässien silloisista asioista perillä oleva puheenvuoron siitä, pitävätkä Corbuccinin kirjoitukset paikkansa. Myönnän, että Corbuccinin kirjoitus vahvistaa minun väittämiäni Ässien tilanteesta sen jälkeen, kun Tami lähti sieltä pois.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jos tarkoitat spämmäämiselläni Corbuccinin analyysia, jota minä en tänne linkittänyt, niin kertokoon nyt joku Ässien silloisista asioista perillä oleva puheenvuoron siitä, pitävätkä Corbuccinin kirjoitukset paikkansa. Myönnän, että Corbuccinin kirjoitus vahvistaa minun väittämiäni Ässien tilanteesta sen jälkeen, kun Tami lähti sieltä pois.

Täh? Nimenomaan sinä otit tämän nimimerkki Corbuccin kirjoituksen ensimmäisenä esille...

JA:n nimimerkki Corbucci kirjoittaa 23.8.-04 Ässien taloudesta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Pakko myöntää, että nyt kun tutustuin nimimerkki Corbuccin viestihistoriaan ja nähnyt miten aktiivisesti hän kommentoi mm Ässien asioista niin tottakai hänen viestinsä on uskottava ja jopa totuutta, päinvastoin kuin näillä muilla kasvottomilla jatkoajan nimimerkillä joilla ei olisi munaa puhua näistä asioista omalla nimellä saati sitten henkilökohtaisesti Tamille itselleen.

Hänen viestihistoriasta näkee erittäin hyvin miten analyyttisesti hän on käsitellyt tätä asiaa ja ihme on jos tämä ei kelpaa anti-tameille totuutena! Miksi uskoa jonkun HC Ässät Pori Oy:n hallituksen puheenjohtajan Pentti Aholan medialle antamia lausuntoja sillä tottakai hän on anti-tami!

Nyt sekoitat pahasti asiat. Corbucci analysoi Ässien tilannetta 23.8.-04. Kerro, mitä siinä on väärin. Kerro sitten oma näkemyksesi, missä tilassa Ässät oli syksyllä 2004. Kun viittaat Pentti Aholaan, niin mitä Ahola on silloin lausunut Ässien tilanteesta. Poikkeavatko Aholan lausunnot Corbuccinin analyysistä?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos tarkoitat spämmäämiselläni Corbuccinin analyysia, jota minä en tänne linkittänyt, niin kertokoon nyt joku Ässien silloisista asioista perillä oleva puheenvuoron siitä, pitävätkä Corbuccinin kirjoitukset paikkansa. Myönnän, että Corbuccinin kirjoitus vahvistaa minun väittämiäni Ässien tilanteesta sen jälkeen, kun Tami lähti sieltä pois.

Niin, en oikein ymmärrä tätä jankkaamista (puolin ja toisin). Faktathan ovat, että esim. talous- ja markkinointipuolella Tamminen veti ihan hyvän toimarikauden Ässissä (varsinkin verrattuna edeltäneisiin toimitusjohtajiin), mutta ongelmia olivat sitten mm. yritys savustaa päävalmentajaa ulos tarjoten itseään tilalle, vehkeilyt hallituksen selän takana Ässien osakkeiden ostoon liittyen ym. Kaiken kaikkiaan Ässät ei siis mitään romahdusta - ei pelillistä eikä taloudellista - tehnyt Tammisen aikana, mutta kyllähän nuo muut sotkut olivat ihan anteeksiantamattomia juttuja seuran toimitusjohtajalta ja kuvaavat mielestäni varsin hyvin Tammisen koko persoonaa. Parhaimmillaan todella aikaansaava henkilö, mutta useimmiten täysin sietämätön egoisti ja narsisti.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Täh? Nimenomaan sinä otit tämän nimimerkki Corbuccin kirjoituksen ensimmäisenä esille...

En ottanut, se linkitettiin minulle erään toisen nimimerkin toimesta. Kiitos siitä hänelle. Ymmärrän, että, kun keskustelu on runsasta, et ole huomioinut tuota linkitystä.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En ottanut, se linkitettiin minulle erään toisen nimimerkin toimesta. Kiitos siitä hänelle. Ymmärrän, että, kun keskustelu on runsasta, et ole huomioinut tuota linkitystä.

Olen pahoillani. Nettikeskustelussa on kohteliasta viitata esimerkiksi suoraan linkkien avulla aiempiin keskusteluihin jos niin on tarvetta. Nimenomaan sen vuoksi, että keskustelu on runsasta. Nimittäin viittaukset erään toisen nimimerkin toimesta ja aiemmin tässä keskustelussa esille eivät herätä luottamusta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Niin, en oikein ymmärrä tätä jankkaamista (puolin ja toisin). Faktathan ovat, että esim. talous- ja markkinointipuolella Tamminen veti ihan hyvän toimarikauden Ässissä (varsinkin verrattuna edeltäneisiin toimitusjohtajiin), mutta ongelmia olivat sitten mm. yritys savustaa päävalmentajaa ulos tarjoten itseään tilalle, vehkeilyt hallituksen selän takana Ässien osakkeiden ostoon liittyen ym. Kaiken kaikkiaan Ässät ei siis mitään romahdusta - ei pelillistä eikä taloudellista - tehnyt Tammisen aikana, mutta kyllähän nuo muut sotkut olivat ihan anteeksiantamattomia juttuja seuran toimitusjohtajalta ja kuvaavat mielestäni varsin hyvin Tammisen koko persoonaa. Parhaimmillaan todella aikaansaava henkilö, mutta useimmiten täysin sietämätön egoisti ja narsisti.

Kiitos tästä. Alkoihan niitä muidenkin Ässät-kannattajien käsityksiä tulla tänne.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sekoitat pahasti asiat. Corbucci analysoi Ässien tilannetta 23.8.-04. Kerro, mitä siinä on väärin. Kerro sitten oma näkemyksesi, missä tilassa Ässät oli syksyllä 2004. Kun viittaat Pentti Aholaan, niin mitä Ahola on silloin lausunut Ässien tilanteesta. Poikkeavatko Aholan lausunnot Corbuccinin analyysistä?

Ihmettelen yhä, miksi nimimerkki Corbucci on sinusta luotettava lähde Ässien asioihin, vaikka kirjoittamasi mukaan on sinulle ennalta tuntematon. Onko sana 'analyysi' avain tuohon?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kiitos tästä. Alkoihan niitä muidenkin Ässät-kannattajien käsityksiä tulla tänne.

Juuri näin. Nimimerkki Vteich sen tiivisti lyhyesti:

"kyllähän nuo muut sotkut olivat ihan anteeksiantamattomia juttuja seuran toimitusjohtajalta ja kuvaavat mielestäni varsin hyvin Tammisen koko persoonaa. Parhaimmillaan todella aikaansaava henkilö, mutta useimmiten täysin sietämätön egoisti ja narsisti."


Näinhän se on mennyt.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Kiitos tästä. Alkoihan niitä muidenkin Ässät-kannattajien käsityksiä tulla tänne.

Kiittelet nimimerkki Vteichia siitä, että hän jakaa Ässät-kannattajana käsityksiään Tammisesta. Mitä mieltä olet siis Vteichin näkemyksestä, jonka mukaan Tammisen Ässät-kauden ongelmia olivat "...mm. yritys savustaa päävalmentajaa ulos tarjoten itseään tilalle, vehkeilyt hallituksen selän takana Ässien osakkeiden ostoon liittyen ym."?

Tai hänen näkemyksestään Tammisen persoonasta: "Parhaimmillaan todella aikaansaava henkilö, mutta useimmiten täysin sietämätön egoisti ja narsisti."?

Mitä mieltä olet Vteichin analyysien sisällöstä?
 

Tuamas

Jäsen
Siellä oli kriisi, jonka seurauksena Tami lähti tehtävästään pois.

Etkö usko Corbuccinin analyysiin Ässien taloustilanteesta sen jälkeen, kun Tami oli lähtenyt Ässistä pois?

Ensinnäkin tuosta ensimmäisestä kohdasta esittäisin kysymyksen kumpi oli ensin muna vai kana?
Siellä oli kriisi, jonka seurauksena Tami lähti tehtävästään pois on sinun tulkintasi.
Tilannetta lähempää seuranneenna oikeampi analyysi olisi seuraava:
Siellä oli kriisi, jonka Tami aiheutti, jonka seurauksena Tami ajettiin, aivan oikeutetusti, todella kauas Ässien toiminnasta.

Ja tuohon toiseen kohtaan sen verran, että tuo nimimerkki "Corbuccinin" analyysi saattaa periaatteessa olla osittain ihan totuudenmukainen, mutta poimit sen sieltä koska se sopi Sinun tarkoitusperiisi parhaiten.
Vastaavasta on nähty aivan tuorekin esimerkki täällä Sportin palstalla, kun vetosit nimimerkin Pat_Lafontaine analyysiin Sportin omasta pääomasta, joka oli täysin tuulesta temmattu ja joka ei perustunut kuin nimimerkin omaan fantasiointiin ja oli sanalla sanoen täysin virheellinen, kun otetaan referenssiksi vallitsevat käytännöt ja lainsäädäntö.

Itse olen sitä mieltä, että jos Tammista ei olisi savustettu ulos Ässistä, Ässät olisi joko konkurssissa tai Mestiksessä.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
mutta Ahola porukoineen lienee dynaamisuudellaan saattanut Ässät "rauhan tilaan". Niinkuin muistat, niin minun alkuperäinen väite oli, että Ässät ei ollut Tamin lähdön jälkeen "savuava raunio" vaan jatkoi dynaamisen organisaationsa voimin eteenpäin. Tuo "savuavat rauniot" termi on nyt käydyn pitkän keskustelun ydin, siksi joudun sitä toistamaan jatkuvasti, kun keskustelu rönsyilisi ala-arvoisista henkilöön menevistä nimittelyistä pelikirjoihin saakka.

Seuratessani tätä siffan venkoilua olen saattanut tippua jo kärryiltä, enkä jaksa alkaa penkoa ketjua taaksepäin, mutta kun siffa nosti käsityksensä Ässien dynaamisesta organisaatiosta alun perin esiin, sain kyllä sellaisen vaikutelman, että hän luki dynaamisuuden nimenomaan Tammisen ansioksi. Nyt tämä dynaamisuus-aspekti lienee sitten siirtynytkin Aholan ansioksi. Joko minä olen ulkona, tai sitten joku muu on pihalla. Korjatkaa, jos minulla on väärä käsitys asiasta.

Mitä tulee siffan huoleen tämän keskustelun rönsyilystä, siihen voisi auttaa yksinkertainen lääke: suoriin kysymyksiin suorat vastaukset.

Sinänsä tämä vääntö taitaa kyllä olla turhaa - en näet usko, että siffa tulee ikinä antamaan periksi, vaan tämä miehekäs kiertely ja kaartelu jatkuu loputtomiin.

Mutta huikeaa viihdettä tämä on, ja tuota siffan sinnikkyyttä ei voi kuin hämmästellä.

Edit: voi tosin olla - niinkuin joku jo mainitsikin - että siffa kusettaa meitä kaikkia, ja naureskelee Seinäjoella partaansa. Muuten tätä on kyllä vaikea käsittää.
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Vasta tämän ketjun myötä tuli lopullisesti tajuttua kuinka suuri onni Ässille oli, että organisaatiosta löytyi aikoinaan riittävästi ballseja valita Toivolan ja Tammisen välillä ensin mainittu, kun jäkimmäinen yritti kampittaa ensimmäisen ja tarjota itseään tilalle. Tämä Aholahan ansaitsisi patsaan.

Siitä siis kiitos eräällekin joutavalle jankuttajalle.

Tamminen on kiinnostava hahmo siinä kuin vaikkapa Matti Nykänen. Viimeksi mainittu on toki saavutuksiltaan jonkisen valovuotta ensin mainittua edellä. Mikään ei ainakaan 20 vuoteen ole vihjannut että asetelma voisi muuttua.

Ainoa keino Tammiselle päästä valmentamaan SM-liigassa olisi kai onnistua kavereineen saamaan haltuunsa riittävän suuri potti jonkin seuran osakkeista. Mahdollisuudet käytännössä lienevät teoreettiset.

Sopii hyvin tuomaan julkisuutta mestikselle ja kyllähän tässä väkisinkin alkaa myötätunto Sportin faneja kohtaan kasvamaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ja tuohon toiseen kohtaan sen verran, että tuo nimimerkki "Corbuccinin" analyysi saattaa periaatteessa olla osittain ihan totuudenmukainen, mutta poimit sen sieltä koska se sopi Sinun tarkoitusperiisi parhaiten.

Tässä on nyt ensimmäinen kommentti Corbuccinin analyysiin. Halusin vain kuulla teiltä Ässät-kannattajilta mielipiteenne, oliko Corbuccinin analyysi teidän mielestänne oikea. Esim. tant gredulin sotkee asiat pahasti sen takia, että kukaan muu ei Corbuccinin lisäksi ole vieläkään analysoinut Ässien tilaa syksyllä 2004, kun Tami oli lähtenyt sieltä pois keväällä 2004. Kun tant gredulin kysyy minulta, että miksi luotan Corbuccinin analyysiin enemmän kuin toisten Ässät-kannattajien analyysiin, minun on vastattava siihen, että luotan Corbuccinin kirjoituksiin niin kauan kuin joku muu Ässät-kannattaja tekee vastaavanlaisen analyysin.

Tuamas, joka on talousasioiden erikoisasiantuntija, tuossa nyt sanoo ensimmäisenä Ässät-kannattajana, että Corbuccinin analyysi saattaa periaatteessa olla osittain ihan totuudenmukainen. Miltä osin se ei mielestäsi sitten ole totuudenmukainen? Siihen Pat_LaFontainen virheelliseen Sport-kirjoitukseen uskoin todellakin siihen asti, kunnes korjasit sen. Kiitos siitä.

Ouninpohjalle. En ole missään väittänyt, että Ässiin jäi Tamin ansiosta dynaaminen organisaatio. Olen väittänyt, että Tamin lähdön jälkeen Ässiin jäi dynaaminen organisaatio vastaväitteeksi sille yleiselle väittämälle, että Poriin jäivät "savuavat rauniot" Tamin lähdön jälkeen. Hyvä, kun otit asian esille, niin tuli tämäkin korjattua. Onko sinulla kantaa Corbuccinin analyysiin?

Edit: Ja Lapanenkin mukana Sport-keskustelussa! Kylläpäs Sport nyt kiinnostaa kovasti ja sehän on hieno homma.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ässiin jäi valmentajakaksikko Toivola-Kivi, mikä kaikkien yllätykseksi vei Ässät SM-liigafinaaleihin keväällä 2006. Tosifani kertoo kuppikunnista, joita Porissa oli Tamin lähdön jälkeen, mutta Ahola porukoineen lienee dynaamisuudellaan saattanut Ässät "rauhan tilaan". Niinkuin muistat, niin minun alkuperäinen väite oli, että Ässät ei ollut Tamin lähdön jälkeen "savuava raunio" vaan jatkoi dynaamisen organisaationsa voimin eteenpäin.


Luonnehtisin niin, että vasta Tamin Porista lähdön jälkeen muodostui tämä sun lanseeraama dynaaminen organisaatio. Yleensä se on niin, että se kuka pitää suurinta ääntä on johtava sekä määräävä henkilö ja aina oikeassa. Onneksi Porissa ei sorruttu tähän. Aholan kunniaksi pitää tässä asiassa nostaa hattua käsien ulottumattomiin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Oma mielipiteeni on se, että Tammisen jäljiltä Ässiin jäi - ei savuavat rauniot - vaan talo, jonka katto paloi. if you can't stand heat, stay out of the kitchen. Tamminen kengitettiin pihalle ja sammutustöihin ryhtyivät Ahola, Hirsimäki et kumppanit. Kun tämä työ oli ohi, olisi Ässillä ehkä teoreettisesti dynaaminen organisaatio. Ikävä kyllä Ässät on dynaaminen vain siffan mielikuvitusmaailmassa.

siffan jankutuksen kulku on kyllä huikea, jankutetaan sivukaupalla yhdestä mielikuvatermin tulkinnasta, joka jo lähtökohtaisesti on täysin subjektiivinen asia. Samaan aikaan ei löydy uskallusta vastata cobol esittämään haasteeseen.

Itse Tammisen Ässätoimariajasta, se oli hyvin tyypillistä Tammista, hyvä alkuinnostus, ihan kiistattomia onnistumisia. Samaan aikaan suuria puheita ja katteettomia lupauksia, joidenka alkaessa valua hukkaan aletaan etsimään syntipukkeja. Lopulta tavoitteet valuvat kauas ja riitaudutaan lähes kaikkien tahojen kanssa. Sitten kirsikkana päälle Tamminen alkaa elämään ihan toisin kuin on opettanut alkamalla vehkeilemään työnantajaansa vastaan.

Taas kerran, Aholalle suurkiitos siitä suurteosta 2004, jolla Tammisen joukkion valtausyritys estettiin. Pahoin pelkään Sportin kannalta että Hiltunen ei vastaava yritystä tule torppaamaan.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Taas kerran, Aholalle suurkiitos siitä suurteosta 2004, jolla Tammisen joukkion valtausyritys estettiin. Pahoin pelkään Sportin kannalta että Hiltunen ei vastaava yritystä tule torppaamaan.
Mutta kuinka realistinen tuollainen valtausyritys Sportin tapauksessa yleensä on? Taloustilanne ei ole edes se suurin syy, vaan se että Sport pelaa Mestiksessä. Jos mä nyt mitään Tammisen ajatusmaailmasta ymmärrän, niin palava halu on nousta takaisin liigan parrasvaloihin valmentamaan. Se vaatii Sportin nousua, ja se tavoite taas on valtaisa vuori kiivettäväksi.

Velkainen Mestis-Sport tuskin on sijoitusmielessä kiinnostava edes Tammiselle, saati sitten mukaan houkuteltaville muille henkilöille.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen väittänyt, että Tamin lähdön jälkeen Ässiin jäi dynaaminen organisaatio...

Avaatko hieman enemmän tuota väittämääsi?

Ymmärrän sen niin, että tarkoitat, että kun Tami lähti, organisaatio jäi VÄLITTÖMÄSTI dynaamisuuden tilaan, joka on tulkittavissa niin, että se jäi siihen tilaan Tamin toiminnan ansiosta. Vai kuluiko kenties jonkin aikaa, että Tamin lähdön jälkeen Ahola - kuten aiemmin mainitsit - omalla dynaamisuudellaan sai organisaation siihen dynaamisuuden tilaan?

Tulkitsen tuon lausuntosi täsmälleen samoin kuin aiemminkin sen tulkitsin niin kauan kun pystyt perustelemaan tarkoituksesi minulle USKOTTAVASTI. Sanoillahan voi leikkiä loputtomiin.

Odottelinkin, milloin alat heitellä minua vastakysymyksillä ohjaten keskustelun jälleen pois alkuperäisestä pointistani. Mainitsin tuossa jo aiemmin jotakin keskustelun rönsyilystä. Mistähän se oikein mahtaa johtua...?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voitaneen mennä eteenpäin, kun teen sen johtopäätöksen ensin, että Corbuccinin analyysi Ässien tilasta syksyllä 2004 hyväksytään täällä suuren hiljaisuuden myötä. Toki minun puolestani saman tilanneanalyysin voi mielihyvin esittää myös joku toinenkin asioista perillä oleva nimimerkki.

Siffa, onko todella niin että et pysty vastaamaan lainkaan Ässien tilanteen todellisen asiantuntijan eli Ässien Aholan näkemyksiin Tammisesta, mutta käytät kyllä kuukausikaupalla aikaa jonkin sopivan yksittäisen nimimerkkimielipiteen spämmäämiseen?

Viimeinen otos:

Vastaatko kysymykseeni, miten Tammisen johtamistapojen vuoksi Ässien organisaatio kriisiytyi analysoiden Aholan esittämää näkemystä? Mikä Aholan näkemyksessä Tammista kohtaan on mielestäsi ydin? Jos jokin Aholan esittämä näkemys ei pidä yhtä totuuden kanssa - kuten vaikka Tammisen tarjouspuuhailu - kerrro sekin.

Tämän jälkeen on helppo siirtyä Sportin tilanteeseen kun tiedämme, mitä tapahtui Ässissä. Tapahtumilla on nähdäkseni kytkös.

Cobolin kysymykset tekee mielenkiintoiseksi se seikka, että cobolin mielestä noilla kauden 2003-2004 tapahtumilla on kytköksensä Sportin tilanteeseen. Pääsemme siis takaisin nykypäivään ja Tamin vaikutukseen Sportin nykyiseen, miksei tulevaankin, tilanteeseen. Heti on kuitenkin todettava, että Tami oli Ässissä toimitusjohtaja kaudella 2003-2004, mutta Sportissa Tami on ollut aina päävalmentajana.

Lähteinä minulla ovat MTV3:n juttu 12.3.-04 sekä Aamulehden kirjoitus 13.3.2004, jotka Late_Show on meille tänne linkittänyt.

Ässät jäi kuudennen kerran peräkkäin pudotuspeleistä sivuun. Tamminen kävi kuumana, urheilullisesta ja taloudellisesta tavoitteista oli jääty rankasti jälkeen. Ässien pelitapa ei ollut miellyttänyt Tammista, koska hänen mielestään porilainen kiekkoyleisö ei halunnut nähdä peruuttelua. Tammisen kertoman mukaan hän ei ollut hankkinut Kivenmäen tasoista pelaajaa peruuttelemaan. Tami oli pyrkinyt kahteen otteeseen päävalmentaja Mika Toivolan paikalle. Ensin joulukuussa ja sitten tammikuun lopulla. HC Ässät Pori Oy:n puheenjohtaja Pentti Ahola oli torpannut nämä hankkeet ja tämän seurauksena Aholan ja Tamin välinen luottamus oli heikentynyt ensimmäistä kertaa. Tässä Aholan toiminnassa ydin oli käsittääkseni siinä, että hän halusi jatkaa sitä pitkäjänteistä työtä, mikä oli edellissyksynä Ässissä aloitettu. Tammisen pyrkimys kahteen eri otteeseen päävalmentajaksi kriisiytti ensimmäistä kertaa Ässien organisaation toimintaa.

Toinen luottamusta Aholan ja Tammisen välillä heikentävä asia oli Aamulehden jutun mukaan se, kun Aholan mukaan Tami toimi hallituksen tietämättä sijoittajaryhmähankkeessa, jonka tarkoituksena oli ostaa liigayhtiön osake-enemmistö. Ahola totesi, että hallituksen tietämättä näin ei voi toimitusjohtaja toimia ja se heikensi lisää Aholan ja Tamin välistä luottamusta. En epäile Aholan puheita ja totean omasta puolestani, että Tamin asemassa Porin Ässien toimitusjohtajana ei hänen olisi tullut toimia mukana sijoittajaryhmässä, jonka tarkoituksena oli ostaa liigayhtiön osake-enemmistö.

Päästäänkö sitten Vaasan Sportiin? Minkä kytköksen näet Tamin Porin tj-kauden ja meneillään olevan Tamin Sportin päävalmentajakauden välillä?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Siffaa keskittyy jaarittelemaan jostain savuavien raunioiden termistä heittelemään ilmoille Corbuccin kaltaisia kiistattoman totuuden lähteitä. Tuolla puljailulla hän yrittää systemaattisesti ohittaa itselleen hankalat kysymykset.

Tässä on yksi:

Minäkin odotan vastausta kysymykseeni. Kun Oppipoika Sihvonen kertoo Uraman 90-lukulaisen retrokiekon tuhoavan suomalaisen jääkiekon, sinä taas kerrot Uraman olevan Tammisen oppipoika ja Urama pelaa hänen pelikirjaansa, niin eikö tämä tarkoita että Tamminen tuhoaa suomalaisen jääkiekon?

Kuka on väärässä, Oppipoika Sihvonen, Mestari Tamminen vai sinä siffa? Joku teistä kolmesta on nyt väärässä.

Siffaa voisi kuvailla tämän foorumin vastineeksi Petteri Sihvoselle. Sihvonen länkyttää urheilulehdessä ja puolustaa itsepäisesti kärkeviä näkemyksiään. Touhun tarkoitus on vain luoda keskustelua ja tuoda seuralle näkyvyttä. Siffalla on vastaava rooli täällä. Hän puhuu itsepäisesti omista näkemyksistään, jotka eivät vastaa sitä todellisuutta, minkä 95% kirjoittajista näkee. Siffa pitää keskustelua yllä, väittelee ja heittelee väliä uutta bensaa liekkeihin ja pitää siten huolta, että Sportista puhutaan ja se saa näkyvyyttä. Sihvosen mission takana on Rönkä. Kuka on Siffan mission takana, vai onko tämä vain yhden kirvesmiehen oma sota?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös