Tamin Audi pois täältä!

  • 946 221
  • 3 295

theace

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ketju on mennyt melkoiseksi vänkäämiseksi, kun yksi sokeasti koittaa puolustaa ainoana miehenä linnaketta, jota muut koittavat faktoista kootuilla täsmäiskuilla pommittaa hajalle. Surullisen sokeaa Tami palvontaa siffa edustaa. Kai se niin on että ihailun kohteesta on vaikea nähädä virheitä.

Mahtaa kaverin maailma romahtaa kun jälleen kerran joutuu keväällä pettymään. Olen nimittäin melko varma että Vaasan Sport ei tule Mr. kiekkoleijonan avulla nousemaan SM-liigaan, ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Joku muu sen voi tehdä mutta ei Tami.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ei, savuavat rauniot on suomen kielessä usein käytetty metafora eli kielikuva.

Muutaman noin kuukauden sisällä näkemäni televisioesiintymisen perusteella pidän Tammista kansankielellä sanottuna puolihulluna, jonka koko elämä koostuu itsensä korostamisesta. En odotakaan että olet tehnyt samoja huomioita. Organisaatiolle on vakava paikka kun tällainen mies on missä tahansa johtotehtävässä.

Miten voit väittää minun vieneen keskustelua väärään suuntaan? Nyt on käyty pääosin keskustelua sinun ja monien muiden nimimerkkien aiemmin tuomasta termistä "savuavat rauniot" ja niistä onkin päästy jo jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Suomessa ei ole näitä "savuavia raunioita" Tamin jäljiltä jäänyt. Tosin sinä käytit kertomasi mukaan aikamuotona futuuria eli ennakoit, että Vaasan Sportiin jäävät "savuavat rauniot", kun Tami sieltä lähtee.

Toisenkin teeman toit sinä tänne. Pidät viisaudessasi Tamia puolihulluna, jonka koko elämä koostuu itsensä korostamisesta. Tähän puutuin myös, koska useat muut nimimerkit ovat väittäneet Tamia narsistiksi ja tuoneet todistuksia väittämilleen. Muistutin vaan siitä, että käykää kertomassa nämä Tamille kasvotusten, jos kantti kestää. Luulen, että esim. sinusta ei siihen ole vaan pysyt taka-alalla pälyilemässä.

Mitä tulee kriisiytymiseen, niin tottakai organisaatio, missä Tami on mukana, voi kriisiytyä. Sehän on päivän selvä juttu. Erilaisten ihmisten kesken organisaatiossa kuin organisaatiossa voi tulla kriisipesäkkeitä. Ei Tamin mukana olo poista sitä, että kriisejä ei voisi syntyä.

Jos mennään Vaasan Sportin menneisyyteen, niin kysyn asiasta tietäviltä Sport-kannattajilta, että missä tilassa Sport oli Kari Heikkilän jälkeen keväällä 2000, kun tavoite nousta SM-liigaan ei toteutunut?
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Mitä tulee kriisiytymiseen, niin tottakai organisaatio, missä Tami on mukana, voi kriisiytyä. Sehän on päivän selvä juttu. Erilaisten ihmisten kesken organisaatiossa kuin organisaatiossa voi tulla kriisipesäkkeitä. Ei Tamin mukana olo poista sitä, että kriisejä ei voisi syntyä.

Tämä menee jo allekirjoitukseen.. Asiahan on juurikin näin, tämä todettu monta kertaa viimeisen 15 vuoden aikana ja kaikille jotka ovat suomalista lätkäskeneä vähänkään seuranneet tuona aikana tämä on itsestäänselvyys.

Tämä ketju on kyllä Jatkiksen parasta viihdettä tällä hetkellä kun liiga on tauolla, jatkakaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tosin sinä käytit kertomasi mukaan aikamuotona futuuria eli ennakoit, että Vaasan Sportiin jäävät "savuavat rauniot", kun Tami sieltä lähtee.

Luepas veli siffa taas kerran mitä kirjoitin. En kirjoittanut, että Sportiin jää savuavat rauniot kun Tami sieltä lähtee. Sen sijaan kirjoitin, että aika näyttää kuinka Sportissa käy ja jos jatkaa, organisaation kriisiytymistä ei voida välttää.

Toisenkin teeman toit sinä tänne. Pidät viisaudessasi Tamia puolihulluna, jonka koko elämä koostuu itsensä korostamisesta.

Luepas veli siffa taas kerran mitä kirjoitin. Totesin, että parin näkemäni telkkariesiitymisen perusteella Tammista voi sanoa kansanomaisesti puolihulluksi. Kerrotko kummassa on vika, minussa joka asiasta kirjoitti vai Tammisen esiintymisessä?

Erilaisten ihmisten kesken organisaatiossa kuin organisaatiossa voi tulla kriisipesäkkeitä. Ei Tamin mukana olo poista sitä, että kriisejä ei voisi syntyä.

Vastauksessasi yllä annat kiertoteitse ymmärtää, että Tamin mukanaolo organisaatiossa vähentää kriisejä. Kaikella kunnioituksella siffa, tulkintasi on epä-älyllinen mm. parilla edellisellä sivulla olevien Ässien Aholan sekä monien muiden asianomaisten näkemysten rinnalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämähän ovat tuttuja juttuja sen ajan Porin Ässistä. Ässissä käytiin valtataistelu, jonka seurauksena Tamminen lähti. Urheilullinen tulos ei tyydyttänyt toimitusjohtajaa ja kunnianhimoisesta taloudellisesta tuloksesta jäätiin selvästi jälkeen. Ässät ei ollut kuitenkaan "savuava raunio" Tamin lähdön jälkeen, vaan Porissa valittiin uusi tj Hirsimäki Tamin tilalle aivan normaaliin tapaan. Organisaatio oli toimiva ja voimaperäinen (Fordéllille, dynaaminen) ja homma jatkui kohti menestyskevättä 2006...

Tämä väitteesi on täyttä paskaa.

Nimimerkki joka todisti Tammisen toimintaa läheltä ja jonka omaan päähän jäi traumat Tamin olosta Porissa, koska Tami välitti enemmän itsestään kuin seurasta.
 

Fordél

Jäsen
Tämä ketju on kyllä surkuhupaisin ketju, jonka olen Jatkoajassa nähnyt. Keskusteluksi tätä ei voida kutsua, koska siffa tarttuu vaan niihin kohtiin, jotka vievät hänen ajatuksiaan eteenpäin. Tuohon esille tuotuun Porin aikojen tapaukseen (joka mielestäni erinomaisesti sopii ketjun aiheeseen, puhtaanhan täällä Tammisesta), ei siffa luonnollisestikaan anna kommenttia. Onkohan tässä ketjussa keksitty nyt jonkinlainen ikiliikkuja? Eihän nämä väännöt lopu koskaan.

No mutta se siitä ja katsotaan mikä on seuraava kriisi, joka Vaasassa syttyy Tamin ympärille vai onko tämä joulu näiltä osin rauhoittumisen aikaa? Suomen mielenterveystilanteen takia toivotaan jälkimmäistä. Hulluksihan tässä kohta tulee.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ammattitaitoinen projektijohtaja sammuttaa mahdollisen tulipalon, luo uuden perustan ja nostaa projektin tuotoksen pääosaan kun taas Tami tekee henkilöpalvonnastaan pääosan kunnes vaihtaa sen martyyrin kaapuun raunioiden savutessa taustalla.

Kun nyt jatkuvasti väität, että olen käsittänyt selvällä suomenkielellä kirjoittamasi tekstin väärin, niin mitä tarkoitat näillä lauseillasi, jotka olivat sinun ensimmäisessä viestissäsi, kun tulit mukaan tähän suuren mielenkiinnon (lukijamäärän) saaneeseen viestiketjuun.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Tämä ketju ei hiljene ennen kuin kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että Herra 79 on Suomen kaikkien aikojen paras valmentaja, pelaaja, TJ ja kirjailija. Piste. Sportilla on käsissään oikea kultakimpale, toivottavasti se osaa sitä arvostaa.

Jos mestari Tammiselta on jotain tarttunut oppipojille Sihvoselle ja siffalle, on se lähes täydellinen kykenemättömyys itseironiaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kun nyt jatkuvasti väität, että olen käsittänyt selvällä suomenkielellä kirjoittamasi tekstin väärin, niin mitä tarkoitat näillä lauseillasi, jotka olivat sinun ensimmäisessä viestissäsi, kun tulit mukaan tähän suuren mielenkiinnon (lukijamäärän) saaneeseen viestiketjuun.
Vaikka et minulta kysynytkään niin Tami aiheuttaa lukemattoman paljon umpisolmuun menneitä henkilösuhteita, tämän takia Tamia ei haluta takaisin sinne mistä Tami on lähtenyt.
Taloudellisesti mennään "köysi kaulassa" kokoajan (tähän on ainut poikkeus Kärpät, mutta siihen ei Tamilla ollut mitään osaa eikä arpaa.) ja aikainen tippuminen tietää seuralle poikkeuksetta suuria vaikeuksia, Sport hyvänä esimerkkinä.
Saavutukset ovat pelkäästä Tamin jos taas hommat menevät huonosti on vika joukkueessa tai missä tahansa muussa kuin Tamissa itsessään.
Samoin Tamin puhe sitoutumisesta asiaan on yhtä sana helinää kun herra itse on jatkuvasti menossa ties missä ja päätyö eli valmennus jää pitkälti muiden tehtäväksi kun Tami ei ole paikalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vastaapas nyt veli siffa kysymyksiin. Muutenhan ei ole mieltä jatkaa kun sinä esität kysymyksiä ja minä vastaan mutta kun minä esitän niin sinä et vastaa vaan takerrut milloin mihinkäkin vastauksen sijaan.

Pikaisella selauksella sinulla on iso määrä kysymyksiä joihin odottavat muutkin vastausta. Miksi kiemurtelet ja jätät vastaamatta esimerkiksi Maple Leafin kysymyksiin?
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Vastaapas nyt veli siffa kysymyksiin.

Minäkin odotan vastausta kysymykseeni. Kun Oppipoika Sihvonen kertoo Uraman 90-lukulaisen retrokiekon tuhoavan suomalaisen jääkiekon, sinä taas kerrot Uraman olevan Tammisen oppipoika ja Urama pelaa hänen pelikirjaansa, niin eikö tämä tarkoita että Tamminen tuhoaa suomalaisen jääkiekon?

Kuka on väärässä, Oppipoika Sihvonen, Mestari Tamminen vai sinä siffa? Joku teistä kolmesta on nyt väärässä.
 

Tilastomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja muut laaksokunnan jääkiekkoseurat
Siffa kusettaa?

Miten Te, hyvät lätkäsisaret ja veljet, annatte Siffan vetää teitä höplästä kerta toisensa jälkeen. Te menette kuin pässi narussa lähes jokaiseen Siffan heittämään koukkuun, ja Siffa naureskelee partaansa puiden hakkauksen välissä.

Sen verran viisas mies tuo Siffa on, että tietää ne pointit, joihin me lätkäfanit suhtaudumme yleensä liian vakavasti ja vastineet sinkoilee. :-)

T-mies
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vaikka et minulta kysynytkään niin Tami aiheuttaa lukemattoman paljon umpisolmuun menneitä henkilösuhteita, tämän takia Tamia ei haluta takaisin sinne mistä Tami on lähtenyt.
Taloudellisesti mennään "köysi kaulassa" kokoajan (tähän on ainut poikkeus Kärpät, mutta siihen ei Tamilla ollut mitään osaa eikä arpaa.) ja aikainen tippuminen tietää seuralle poikkeuksetta suuria vaikeuksia, Sport hyvänä esimerkkinä.

Etkö ole seurannut kirjoituksiani. Keskustelu ei etene, kun palstaveljet palaavat aina uudestaan näihin oman päänsä aiheuttamiin olettamuksiin. Etkö usko Ässät-kannattaja Corbuccin kirjoitukseen täällä JA:ssa 23.8.-04:"Pahin alkaa olla takana. Vielä muutama vuosi sitten (siis, ennen Tamin tj-aikaa)tehtiin suuria tappioita, niin urheilullisella, kuin taloudellisella, puolella. Tammisen aikakaudella onnistuttiin lisäämään tuottoa. Pääsylipuista, fanituotteista ja ruoka-juoma puolesta, saavutettiin isompi voitto. Siitä huolimatta seura päätti tilikauden miinusmerkkiseen tulokseen, mutta vain parikymmentä tuhatta." Näin kirjoitti Corbucci syksyllä 2004, kun Tami oli lähtenyt keväällä Ässien tj-tehtävästään. Tamin ja seuran tavoitteena oli ollut 200 000 euron voitto, mutta se kariutui siihen, että yleisötuloja ei ollut runkosarjan aikana riittävästi sekä siihen, että pudotuspelitulot jäivät saavuttamatta. Tuohon saavat Ässät-kannattajat, jotka seurasivat silloin Ässien pelejä, vastata, että aiheutuiko pudotuspeleistä ulos jääminen Tammisesta vai jostain muusta syystä.

Milloin Sportille on tapahtunut Tamin valmennuksessa aikainen tippuminen, josta on seurannut Sportille suuria vaikeuksia?

Edit: Hieno nähdä, että itse Tilastomiestäkin kiinnostaa tämä Sport-keskustelu. Terveisiä vaan täältä Etelä-Pohjanmaalta! Vielä, kun sais ukkometson kommentin, niin joulu voiskin tulla.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Luepas veli siffa taas kerran mitä kirjoitin. Totesin, että parin näkemäni telkkariesiitymisen perusteella Tammista voi sanoa kansanomaisesti puolihulluksi. Kerrotko kummassa on vika, minussa joka asiasta kirjoitti vai Tammisen esiintymisessä?

Löytyihän sieltä kysymys. En halua vastata tähän, koska tapoihini ei kuulu määritellä kenenkään luonteen virheellisyyksiä. Jokainen me olemme henkisesti sairaita, siitä olen varma. Kuka milläkin lailla, minä omallani ja anteeksi, cobol, sinä omalla tavallasi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Etkö usko Ässät-kannattaja Corbuccin kirjoitukseen täällä JA:ssa 23.8.-04:"Pahin alkaa olla takana. Vielä muutama vuosi sitten (siis, ennen Tamin tj-aikaa)tehtiin suuria tappioita, niin urheilullisella, kuin taloudellisella, puolella. Tammisen aikakaudella onnistuttiin lisäämään tuottoa. Pääsylipuista, fanituotteista ja ruoka-juoma puolesta, saavutettiin isompi voitto. Siitä huolimatta seura päätti tilikauden miinusmerkkiseen tulokseen, mutta vain parikymmentä tuhatta." Näin kirjoitti Corbucci syksyllä 2004, kun Tami oli lähtenyt keväällä Ässien tj-tehtävästään...

En usko, koska tiedän miten asiat olivat. Ässien puheenjohtaja Ahola laati tiukan ohjelman talouden tervehdyttämiseksi, mitä hallitus valvoi erittäin tarkkaan. Tämän ohjelman Tamminen olisi halunnut kaataa jouluna erottamalla Toivolan ja ostamalla pelaajia. Hallitus esti tämän ja pelasti näin Ässät vastaavasta taloustilanteesta, missä Sport on nyt. Tästä seurasi Tammisen suuttuminen ja vehkeily seuran etua vastaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Löytyihän sieltä kysymys. En halua vastata tähän, koska tapoihini ei kuulu määritellä kenenkään luonteen virheellisyyksiä. Jokainen me olemme henkisesti sairaita, siitä olen varma. Kuka milläkin lailla, minä omallani ja anteeksi, cobol, sinä omalla tavallasi.

No, muuten juuri noin :)

Mutta hyvä yritys kun tuohan ei ollut se varsinainen kysymys. Kerran vielä:

Pyydänkin sinua nyt ensin perehtymään vaikkapa yksin tällä viimeisellä sivulla Tammisen johtamistavoista esitettyihin näkemyksiin ja vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseeni ja aiempaan näkemykseeni: voiko Tammisen johtamistavan tuloksena organisaatio kriisiytyä?

Mitä kysymys tarkoittaa? Odotan sinulta analyysia mm. Ässien Aholan esille nostamiin ongelmiin Tammisen johtamisessa. Pyydän, älä keksi enää vastakysymystä tai kysymystä minulta, vaan vastaa kuin mies.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etkö usko Ässät-kannattaja Corbuccin kirjoitukseen täällä JA:ssa 23.8.-04:"Pahin alkaa olla takana. Vielä muutama vuosi sitten (siis, ennen Tamin tj-aikaa)tehtiin suuria tappioita, niin urheilullisella, kuin taloudellisella, puolella. Tammisen aikakaudella onnistuttiin lisäämään tuottoa. Pääsylipuista, fanituotteista ja ruoka-juoma puolesta, saavutettiin isompi voitto. Siitä huolimatta seura päätti tilikauden miinusmerkkiseen tulokseen, mutta vain parikymmentä tuhatta." Näin kirjoitti Corbucci syksyllä 2004, kun Tami oli lähtenyt keväällä Ässien tj-tehtävästään.

Mikä tekee nimimerkki Corbuccista luotettavamman kuin muut nimimerkit Jatkoajan palstalla? En ymmärrä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
En usko, koska tiedän miten asiat olivat. Ässien puheenjohtaja Ahola laati tiukan ohjelman talouden tervehdyttämiseksi, mitä hallitus valvoi erittäin tarkkaan. Tämän ohjelman Tamminen olisi halunnut kaataa jouluna erottamalla Toivolan ja ostamalla pelaajia. Hallitus esti tämän ja pelasti näin Ässät vastaavasta taloustilanteesta, missä Sport on nyt. Tästä seurasi Tammisen suuttuminen ja vehkeily seuran etua vastaan.

Nyt on ollut keskustelun ytimenä se, että mihin tilaan Ässät jäi, kun Tami sieltä lähti pois. Corbuccinin kirjoitus löytyy täältä JA:sta ja se on tehty 23.8.-04, kun Tami oli jo lähtenyt keväällä 2004 Porista. En ole väittänyt täällä, etteivätkö tietosi Tamin lopun ajan Ässistä pitäisi paikkansa. Siellä oli kriisi, jonka seurauksena Tami lähti tehtävästään pois.

Etkö usko Corbuccinin analyysiin Ässien taloustilanteesta sen jälkeen, kun Tami oli lähtenyt Ässistä pois?

Minä uskon sen, että Ässissä oli iso kriisi kevään 2004 aikana. Totta kai siellä oli kriisi, kun Tami lähti ovet paukkuen pois. Olen kirjoittanut, että Ässiin jäi Tamin lähdön jälkeen dynaaminen organisaatio Aholan johdolla. Sehän on täällä ollut monien muidenkin, ei vain sinun, käsitys asioista. Joudun kertaamaan jälleen: Porin Ässät ei ollut "savuava raunio" sen jälkeen, kun Tami sen jätti. Se on loputon suo miettiä, mitä olisi tapahtunut, jos Tami olisi voittanut valtataistelun Ässissä ja jatkanut tj:nä siellä. Nyt meni näin ja Ässät jatkoi hyvin johdettuna ja terveenä organisaationa eteenpäin. Kukaanhan ei vielä silloin voinut kuvitellakaan, että 2006 tulisi olemaan Ässille ikimuistettavan hieno kausi.

Ja vielä kerran cobolille. Totta kai organisaatio voi kriisiytyä Tamin johtamistapojen vuoksi. En ole sitä kieltänyt, vaan todennut, että näin käy monissa muissakin organisaatioissa jatkuvasti. Se ei ole mitenkään poikkeuksellista.
 

Fordél

Jäsen
Olen kirjoittanut, että Ässiin jäi Tamin lähdön jälkeen dynaaminen organisaatio Aholan johdolla.

Voitko vielä täsmentää mitä tämä dynaaminen organisaatio tarkoittaa. Se ei siis tarkoita organisaatio, joka olisi taloudellisesti vahva ja joka saa yleisökeskiarvon nousuun?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totta kai organisaatio voi kriisiytyä Tamin johtamistapojen vuoksi. En ole sitä kieltänyt

Vastaatko vielä kysymykseeni, miten Tammisen johtamistapojen vuoksi Ässien organisaatio kriisiytyi analysoiden Aholan esittämää näkemystä? Mikä Aholan näkemyksessä Tammista kohtaan on mielestäsi ydin? Jos jokin Aholan esittämä näkemys ei pidä yhtä totuuden kanssa - kuten vaikka Tammisen tarjouspuuhailu - kerrro sekin.

Näin pääsemme vähitellen itse asiaan.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Minä uskon sen, että Ässissä oli iso kriisi kevään 2004 aikana. Totta kai siellä oli kriisi, kun Tami lähti ovet paukkuen pois. Olen kirjoittanut, että Ässiin jäi Tamin lähdön jälkeen dynaaminen organisaatio Aholan johdolla.

Eli jos viedään tämä ajatuskulku loppuun asti niin eikö asia voida tulkita siten että Ässät selvisi kevään kriisistä 2004 eteenpäin Tammisesta huolimatta eikä Tammisen ansiosta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Olen kirjoittanut, että Ässiin jäi Tamin lähdön jälkeen dynaaminen organisaatio Aholan johdolla. Sehän on täällä ollut monien muidenkin, ei vain sinun, käsitys asioista. Joudun kertaamaan jälleen: Porin Ässät ei ollut "savuava raunio" sen jälkeen, kun Tami sen jätti. Se on loputon suo miettiä, mitä olisi tapahtunut, jos Tami olisi voittanut valtataistelun Ässissä ja jatkanut tj:nä siellä. Nyt meni näin ja Ässät jatkoi hyvin johdettuna ja terveenä organisaationa eteenpäin...

Tammisen toiminta rikkoi monia ihmissuhteita Ässien lähipiirissä ja Tammisen lähdön jälkeen Porissa oli kaksi leiriä, tamilaiset ja anti-tamilaiset. Tämä jako aiheutti sen, että seura ei todellakaan ollut dynaaminen ja terve organisaatio. Nämä leirit nokittelivat toisiansa ja tuhlasivat energiaa toisten kampittamiseen, käytännössä vasta kevät 2006 poisti tämän jaon. Itse seurasin näitä vääntöjä sivusta ja itseäni vitutti se, että rakastamani seura oli heikossa hapessa ja ihmiset tappelivat keskenään, antoivat toisten tehdä hölmöjä virheitä jne. Ja kaiken tämän käynnisti Tamminen. Mutta antaa taas olla, kyllä sinä sieltä Kymenlaaksosta tai Etelä-Pohjanmaalta näet miten Ässissä on asiat.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mikä tekee nimimerkki Corbuccista luotettavamman kuin muut nimimerkit Jatkoajan palstalla? En ymmärrä.

Se, että hän on nimimerkki, joka on analysoinut Porin Ässien taloustilannetta täällä JA:ssa 23.8.-04. Tami oli lähtenyt keväällä 2004 ovet paukkuen Ässistä pois. Oletko nähnyt kenenkään muun silloista taloustilannetta analysoivan? Mielellään näkisin täällä jonkun muunkin analysoivan kauden 2003-2004 Ässien taloudellista tulosta. Corbuccista minulla ei ole aiemmin mitään hajua, mutta hän kertoi Ässissä tehdyn ennen Tamin aikoja suuria, niin urheilullisia, kuin taloudellisia tappioita. Olen referoinut Corbuccinin analyysin jo pariin kertaan täällä. Pyydä vastaava kauden 2003-2004 talousanalyysi joltain muulta Ässät-kannattajalta, niin katsotaan sitten, mikä kanta otetaan. Kauden 2003-2004 tavoitteesta + 200 000 euroa Ässät jäi pahasti jälkeen johtuen niistä syistä, mitkä olen jo aiemmin täällä kirjoittanut. Mutta, mielellään näkisin jonkun toisenkin analysoivan Ässien kauden 2003-2004 taloudellista tulosta. Sehän kertoo myös siitä täällä käydystä pääkysymyksestä, että jäikö Poriin "savuavat rauniot" sen jälkeen, kun Tami sieltä lähti pois.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siffa, nyt munaa ja vastausta:

Vastaatko vielä kysymykseeni, miten Tammisen johtamistapojen vuoksi Ässien organisaatio kriisiytyi analysoiden Aholan esittämää näkemystä? Mikä Aholan näkemyksessä Tammista kohtaan on mielestäsi ydin? Jos jokin Aholan esittämä näkemys ei pidä yhtä totuuden kanssa - kuten vaikka Tammisen tarjouspuuhailu - kerrro sekin.

Tämän jälkeen on helppo siirtyä Sportin tilanteeseen kun tiedämme, mitä tapahtui Ässissä. Tapahtumilla on nähdäkseni kytkös.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voitko vielä täsmentää mitä tämä dynaaminen organisaatio tarkoittaa. Se ei siis tarkoita organisaatio, joka olisi taloudellisesti vahva ja joka saa yleisökeskiarvon nousuun?

Sinun kysymykseesi olen vastannut jo aiemmin. Jos jaksaisit lukea keskustelun kulkua, niin tältä osin olisit jo löytänyt vastaukseni tähän. Ässiin jäi energinen seuran puheenjohtaja Ahola, joka käynnisti Tamin lähdön jälkeen uuden tj:n haun. Hirsimäki valittiin tehtävään ja hän on onnistunut siinä hyvin. Ässiin jäi valmentajakaksikko Toivola-Kivi, mikä kaikkien yllätykseksi vei Ässät SM-liigafinaaleihin keväällä 2006. Tosifani kertoo kuppikunnista, joita Porissa oli Tamin lähdön jälkeen, mutta Ahola porukoineen lienee dynaamisuudellaan saattanut Ässät "rauhan tilaan". Niinkuin muistat, niin minun alkuperäinen väite oli, että Ässät ei ollut Tamin lähdön jälkeen "savuava raunio" vaan jatkoi dynaamisen organisaationsa voimin eteenpäin. Tuo "savuavat rauniot" termi on nyt käydyn pitkän keskustelun ydin, siksi joudun sitä toistamaan jatkuvasti, kun keskustelu rönsyilisi ala-arvoisista henkilöön menevistä nimittelyistä pelikirjoihin saakka. Ei siinä mitään, silloin, kun todetaan, että "savuavia raunioita" ei Suomessa ole jäänyt Tamin lähtöjen jälkeen, niin siirrytään vaikka Tamin 60 minuutin pelikirjan analysointiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös