Jotenkin tulee sellainen fiilis, että monelle seuralle on voinut tulla melkoisena yllätyksenä se kuinka tiukassa rahat yrityksiltä on nykyisessä taloustilanteessa. On hyvä muistaa, että monella toimialalla pahin lienee vasta edessä ja kun yhtiöt joutuvat sopeuttamaan, yltää sopeuttamisen leikkuri myös sponsorointiin. Kuinka yhtiö voi perustella työntekijöilleen palkanalennuksia tai siirtymistä lyhyempään työviikkoon, jos se samalla sponsoroi kuusinumeroisella summalla jääkiekkojoukkuetta?
Lisäksi moni yhtiö on tiukilla kassavirtansa kanssa ja tällöin urheilusponsorointi on toissijainen asia. Ja suuri ongelma on se, että tilanne voi vielä huonontua tästä. Miettikää; pankit, valmistava/raskas teollisuus, kuluttajatuotteita valmistavat yhtiöt, autofirmat...listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.