Mainos

Taksikuskit

  • 260 044
  • 1 476

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tervetuloa Stadin keskustaan asemalle. Kiitos Anne Berner ja üllatus!

Julkiset ja kotiin käveleminen eivät olleet koskaan vaihtoehto, mutta nyt ovat, kiitos rikastumisen. Ainakin kunto nousee.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tervetuloa Stadin keskustaan asemalle. Kiitos Anne Berner ja üllatus!

Julkiset ja kotiin käveleminen eivät olleet koskaan vaihtoehto, mutta nyt ovat, kiitos rikastumisen. Ainakin kunto nousee.
Onneksi lentokentälle pääsee nykyään junalla, joten säästöä kertyy melkoisesti niille, jotka asuvat junaradan lähellä. Valitettavasti bussiyhteyksien määrä on laskenut aika radikaalisti juuri tuon junayhteyden vuoksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Harmi ettei tuolla Stadissa ole muuta tapaa saada taksi kuin menemällä Asema-aukiolle. Olisi varmaan kysyntää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Käyttäjällä on ketjussa pari rasismin sävytteistä viestiä ja niistä tuomaristo on viheltänyt pelikiellon.
Onneksi lentokentälle pääsee nykyään junalla, joten säästöä kertyy melkoisesti niille, jotka asuvat junaradan lähellä. Valitettavasti bussiyhteyksien määrä on laskenut aika radikaalisti juuri tuon junayhteyden vuoksi.
Itse asun juuri tuon radan vieressä. Lentokentälle pääsee siis helposti. Silti en halua hirveästi nähdä esimerkiksi Kannelmäen asemaa, koska siellä on kusenhajua ja muuta ihanaa monikulttuurista värinää.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Miksi se taksi pitää ottaa Asema-aukion tolppajonosta tai näiltä muilta sekopäiden valtaamilta tolpilla? Tilaa esimerkiksi 02 Taksi-sovelluksella taksin muutama kymmenen tai sata metriä syrjempään. Paikalle tulee edes jonkin laatuvaatimuksen täyttävä taksi, eikä kenenkään tarvitse painia.

Parhaita ovat nämä, jotka tilaavat esimerkiksi Yangon tai Uberin kautta ja myöhemmin valittavat ties missä julkaisuissa taksien surkeutta. Ihan sitä saa mitä tilaa.
 

Glove

Jäsen
Miksi se taksi pitää ottaa Asema-aukion tolppajonosta tai näiltä muilta sekopäiden valtaamilta tolpilla? Tilaa esimerkiksi 02 Taksi-sovelluksella taksin muutama kymmenen tai sata metriä syrjempään. Paikalle tulee edes jonkin laatuvaatimuksen täyttävä taksi, eikä kenenkään tarvitse painia.

Parhaita ovat nämä, jotka tilaavat esimerkiksi Yangon tai Uberin kautta ja myöhemmin valittavat ties missä julkaisuissa taksien surkeutta. Ihan sitä saa mitä tilaa.
Siellä vissiin suurimmat toimijat on edelleen Taksi Helsinki ja Lähitaksi? Niiltä saa varmaan ruotsinkielisen kuljettajan? No pakkohan se on saada kun Otaxilla Oulussa on kuljettajan tiedossa kieliattribuutit.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Siellä vissiin suurimmat toimijat on edelleen Taksi Helsinki ja Lähitaksi? Niiltä saa varmaan ruotsinkielisen kuljettajan? No pakkohan se on saada kun Otaxilla Oulussa on kuljettajan tiedossa kieliattribuutit.

Molemmat ovat Kelakyytien kautta myös valtakunnallisia toimijoita, mutta normikyydeissä varmasti alueen isoimmat brändit. 02 Taksissa saa itse valita, minkä brändin auton ottaa. Kaksikielisillä paikkakunnilla luulisi myös ruotsin kielen olevan attribuuteissa. Ainakin Taksi Helsingin kautta on näin aikaisemmin ollut.

Valopilkku on toinen sovellus, joka ennen toimi hyvin. Toukokuun uudistuksen jälkeen sitä ei voi kauheasti kehua. Mainostavat kyllä kovasti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi se taksi pitää ottaa Asema-aukion tolppajonosta tai näiltä muilta sekopäiden valtaamilta tolpilla? Tilaa esimerkiksi 02 Taksi-sovelluksella taksin muutama kymmenen tai sata metriä syrjempään. Paikalle tulee edes jonkin laatuvaatimuksen täyttävä taksi, eikä kenenkään tarvitse painia.

Parhaita ovat nämä, jotka tilaavat esimerkiksi Yangon tai Uberin kautta ja myöhemmin valittavat ties missä julkaisuissa taksien surkeutta. Ihan sitä saa mitä tilaa.
Näinhän tämä on. Ei muuta kun steissin tolppa boikottiin, niin kyllä se rauhottuu ellei viranomaiset saa työtään tehtyä.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Opiskeluaikoina suoritin Vantaan luvat ja silloin piti vielä opetella kaupungin kadut sekä merkittävimmät kohteet lähikaupungeista. Mutta ei jokainen mamu päässytkään markkinaehtoisesti sekoilemaan.
Ja minä Stadin luvat, muistan että siinä kokeessa oli bonuskysymyksinä osoitteita Vantaalla
ja Espoossa, jos osasi reitit niihinkin, niin sai lisäpisteitä. En enää muista mitä kohteita ne
olivat, en silloin kyllä tuntenut paljon muuta Vantaalla kun lentokentän, mutta kyllähän sitä
sitten oppi kantapään kautta.

Kerran tosin tuli kyytiin turkishuutokauppaan menossa oleva aasialainen herra joka ei
osannut antaa muuta osoitetta kun Vantaa, mutta saihan sitä apua muilta,
silloinhan Varistossa oli joku Turkistuottajat-niminen lafka jossa niitä pidettiin.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Mäyräkoira Turkistuottajat ovat edelleen Varistossa, nimi on vaan fancympi :D

Itsellä aikanaan hyppäsi lentokentältä aasialainen daami kyytiin ja näytti paperilla hotellin nimeä. Hotelli oli Vaasassa ja kolme kertaa kysyin englanniksi onko hän nyt ihan varma tästä ja Vaasaan on kyllä helvetin pitkä matka. No ei siinä, lähdettiin liikkeelle ja Riihimäen kohdalla naisella alkoi vähän hätä iskeä, kun matka oli kestänyt jo yli puoli tuntia ja maisemat muuttui vielä enemmän maaseuduksi. Ajoin huoltoasemalle ja alettiin uudestaan tutkimaan, niin Helsingissähän se hotelli oli :D muistaakseni tehtiin joku reilu diili loppumatkasta, jotta ei käynyt liian kalliiksi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Itsellä aikanaan hyppäsi lentokentältä aasialainen daami kyytiin ja näytti paperilla hotellin nimeä. Hotelli oli Vaasassa ja kolme kertaa kysyin englanniksi onko hän nyt ihan varma tästä ja Vaasaan on kyllä helvetin pitkä matka. No ei siinä, lähdettiin liikkeelle ja Riihimäen kohdalla naisella alkoi vähän hätä iskeä, kun matka oli kestänyt jo yli puoli tuntia ja maisemat muuttui vielä enemmän maaseuduksi. Ajoin huoltoasemalle ja alettiin uudestaan tutkimaan, niin Helsingissähän se hotelli oli :D muistaakseni tehtiin joku reilu diili loppumatkasta, jotta ei käynyt liian kalliiksi.
Minulle kävi kerran niin, että kun Hangon regatta oli käynnissä niin Viiskulmassa tuli pari jäbää kyytiin
jotka sanoivat menevänsä Hankoon. Oli vielä alkuilta, ja funtsasin että tästähän tulee hyvä vuoro,
vien heidät sinne, ja kerkiän takaisin keikkojen prime time - aikaan mennessä.

Kun olin kääntymässä Lönnrotinkadulle jatkaakseni Länsiväylälle kaverit laukaisi sitten jotain tyyliin
" häh häh hää, ei me mennä Hankoon, ihan vaan Meilahteen me mennään ". Silloin vitutti, ja
sanoinkin että älkää toista kertaa vedättäkö kuskeja tällä tavalla, ei ollut kauhean hauskaa kun tässä
kuitenkin provikapalkalla ajellaan.
 

Glove

Jäsen
En nyt muista olenko tätä täällä kertonut ja olen niin laiska, etten ala tarkistamaan.

Oli tämmöinen kaunis kesäpäivä niin kuin tänäänkin ja katseltiin siinä kun juna tuli asemalle, pysähtyi ja lähti jatkamaan matkaa. Hetken kuluttua aseman suunnasta käveli kaksi aasialaisen näköistä miestä ja tulivat kyselemään kyytiä Helsinkiin, siis satojen kilometrien päähän. En tiedä miksi jäivät pois junasta vai lensivätkö pihalle. Ei ne ainakaan kovin kännissä olleet jos ollenkaan. Jonon keulassa ollut kaveri sitten kyseli niiltä, että kuka mahtaa homman maksaa, kun on aika kallis reissu, Toinen miehistä vastasi: "My fried in Helsinki." No ei meistä sitten kukaan niitä lähtenyt kuskaamaan ja herrat jatkoivat matkaansa linja-autoaseman suuntaan.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
En nyt muista olenko tätä täällä kertonut ja olen niin laiska, etten ala tarkistamaan.

Oli tämmöinen kaunis kesäpäivä niin kuin tänäänkin ja katseltiin siinä kun juna tuli asemalle, pysähtyi ja lähti jatkamaan matkaa. Hetken kuluttua aseman suunnasta käveli kaksi aasialaisen näköistä miestä ja tulivat kyselemään kyytiä Helsinkiin, siis satojen kilometrien päähän. En tiedä miksi jäivät pois junasta vai lensivätkö pihalle. Ei ne ainakaan kovin kännissä olleet jos ollenkaan. Jonon keulassa ollut kaveri sitten kyseli niiltä, että kuka mahtaa homman maksaa, kun on aika kallis reissu, Toinen miehistä vastasi: "My fried in Helsinki." No ei meistä sitten kukaan niitä lähtenyt kuskaamaan ja herrat jatkoivat matkaansa linja-autoaseman suuntaan.
Viking Linen terminaalilla kävi kerran niin, että tolpalle raahattiin käytännössä sammunut herrasmies joka ei ollut päässyt laivaan, hänen kaverinsa olisivat maksaneet kyydin Helsingistä Orimattilaan, ja siellä hänet olisi pitänyt luovuttaa paikallisille taksimiehille, jotka olivat kaikki kuulemma hänen kavereitaan.

Kukaan ei halunnut tätä kyytiä, lopulta kyyti järjestyi mutta kyyditsijä olikin mustamaija :) Ja osoitteena taisi olla Töölön Kisahallin putka, joten melkoinen mahalasku risteilylle.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Miksi se taksi pitää ottaa Asema-aukion tolppajonosta tai näiltä muilta sekopäiden valtaamilta tolpilla? Tilaa esimerkiksi 02 Taksi-sovelluksella taksin muutama kymmenen tai sata metriä syrjempään. Paikalle tulee edes jonkin laatuvaatimuksen täyttävä taksi, eikä kenenkään tarvitse painia.

Helppohan sitä on tietää ne paikalliset temput mutta onko ratkaisu kaaokseen se että tietäjät tietää ja apinaa koijataan? Ihan kehitysmaameininkiä se että pitää osata salaiset käsimerkit (oikeat appit) ettei tule huijatuksi ja osa negatiivista maakuvaa jos turistioppaat lähtevät siitä että mitä asioita pitää varoa. Rautatieasemalle kun tulee paljon ihmisiä jotka eivät nyt ole sattumalta ladanneet juuri sitä oikeaa sovellusta ja osanneet tilata vähän sivummalle taksia.

On jotenkin järjetöntä että jonkin toistaiseksi toteennäyttämättömän edun takia on saatu tilanne missä tosiasiassa ihmiset joutuvat maksamaan markkinahintaa selvästi kovempaa hintaa palvelusta joka ennen oli standardia niin laadulta kuin hinnaltaan.

Tämä siis karkeasti tuhannen taksimatkan kokemuksella kymmenistä maista ja kaupungeista ja taksiappien määrää en edes osaa laskea, kun joka kaupunkiin tarvitsi omansa kun toki itse toimin tasan juuri kuten kirjoittaja ylempänä kuvaa. Ja oma näkemys on silti yksiselitteisesti että hyvä systeemi rikottiin ja juuri verotulojen kautta voi katsoa mitenkä hyvin tämä malli toimii.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ja jos asemaaukio ei riitä, niin nykyään "taksibasaari" vaikuttaa myös Kaarle XII-nimisen anniskeluravintolan edessä, joka on sekoitus baariin jonottavia asiakkaita, läheisen hotellin yöpyjiä, jalkakäytävälle pysäköityjä takseja, sekä kesäkaupunkikokeilun myötä sinne ilmestyneitä istutuslaatikoita.

 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ja jos asemaaukio ei riitä, niin nykyään "taksibasaari" vaikuttaa myös Kaarle XII-nimisen anniskeluravintolan edessä, joka on sekoitus baariin jonottavia asiakkaita, läheisen hotellin yöpyjiä, jalkakäytävälle pysäköityjä takseja, sekä kesäkaupunkikokeilun myötä sinne ilmestyneitä istutuslaatikoita.

Moni fiksumpi taho olisi tässä vaiheessa jo myöntänyt, että tämä uudistus meni päin persettä ja että olisi parasta palata takaisin suunnittelupöydälle. Ehkä sellainen ihme tapahtuu, jos ja kun asiat menevät vielä enemmän mönkään ja tarpeeksi moni valittaa asiasta julkisesti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Glove

Jäsen

Lähes sata euroa matkasta Elielinaukiolta Helsinki-Vantaalle? Ei helvetti. Muutenkaan artikkeli ei anna hyvää kuvaa alalla toimivista uusista yrittäjistä.
Se on sitä kapitalismia ja vapaata kilpailua. Asiakkaan vikahan se on kun ei tarkistanut hintaa lähtiessä. Tämä on juuri sitä mitä Berner halusi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Lähes sata euroa matkasta Elielinaukiolta Helsinki-Vantaalle? Ei helvetti. Muutenkaan artikkeli ei anna hyvää kuvaa alalla toimivista uusista yrittäjistä.
Toki siellä oli pari kyytiä alle neljänkympin, mikä ei ollut mitenkään mahdollista ennen taksiuudistusta. Näistä jostain syystä ei puhuta vaan tartutaan aina niihin päinvastaisiin esimerkkeihin.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki siellä oli pari kyytiä alle neljänkympin, mikä ei ollut mitenkään mahdollista ennen taksiuudistusta. Näistä jostain syystä ei puhuta vaan tartutaan aina niihin päinvastaisiin esimerkkeihin.

Veikkaisin, että nuo kaksi halvinta kyytiä ovat olleet ne isoimpien yhtiöiden eli Taksi Helsingin ja Menevän autoja, jotka oli myös otettu tuohon testiin mukaan.
 

Glove

Jäsen
Veikkaisin, että nuo kaksi halvinta kyytiä ovat olleet ne isoimpien yhtiöiden eli Taksi Helsingin ja Menevän autoja, jotka oli myös otettu tuohon testiin mukaan.
TH:n laskuri antaa hinnaksi 54,22 €. Eli ei ilmeisesti ole halvimmasta päästä.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Fixutaksilla on 39.90 taksa. Perustuu voitettuun finavia-kilpailutukseen eli pääsevät sitten taas kentällä ykkösjonoon, ei tietenkään huono asia, mutta kyllä tuonkin olisi voinut saada aikaan vanhassakin mallissa paljon vähemmälläkin kaaoksella. Kovasellahan oli ns. Alekuponkisysteemi joka oli todella kätevä, aamulla kentälle, etukäteistilaus paluumatkalle ja alekupongilla kuittasi tilausmaksun. Käytännössä Kovasen tyyppi vei suoraan 50m matkan T2 alakerrokseen missä auto odotti ja samantien menoksi. Iso ero siihen nähden että jonotti taksijonossa ja lopputulos siis sama kustannus.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Lähes sata euroa matkasta Elielinaukiolta Hel-Vantaalle? Ei helvetti. Muutenkaan artikkeli ei anna hyvää kuvaa alalla toimivista uusista yrittäjistä.
Mutta kuka muu kuin Axl Rose pukeutuu pyöräilyshortsheihin ja bleiseriin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kuka muu kuin Axl Rose pukeutuu pyöräilyshortsheihin ja bleiseriin?

Nuoret naiset. Esimerkiksi. On muotia.

Itsehän en takseilla enää ajele, paitsi ennakkotilauksena appin kautta, etukäteen maksettuna. Mulla ei ole koskaan ollut niin euron päälle, vaan olen arvostanut turvallista matkaa omassa seurassa ja olen ollut siitä ”ylimääräistä” halukas maksamaankin, koska olen myös halunnut tukea työllisyyttä.

Mutta enää ei tulisi mieleenkään ottaa pikkutunneilla taksia tolpalta tai lennosta. Viimeiset kokemukset ovat ahdistavia ja vituttavia ja kun olen joutunut pitämään puolisoa hereillä puhelimen toisessa päässä koko matkan, ei oikein innosta maksaa n. 25€ enemmän kuin yödösällä. Dösärikin on noin sadan metrin päässä, joten mieluummin kuuntelen tyhmien ihmisten tyhmiä kännisiä juttuja 10 min. ja säästän rahani johonkin muuhun kuin istun kusi sukassa taksin takapenkillä neuvomassa kuskia milloin mistäkin ja kuuntelemassa paskaa flirttiä. Juu, ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös