Ainoa taksiyhtiö, jota voisin kuvitella nykyään käyttäväni, on Taksi Helsinki. Muut firmat voivat olla halvempia ja kenties nopeampiakin, mutta Taksi Helsinki on ainakin oman kokemukseni mukaan luotettavin. Tosin edellisestä taksireissusta on vierähtänyt aikaa ainakin kahdeksan vuotta, jolloin aika oli kovin erilainen verrattuna nykypäivän villin lännen meininkiin.
Yangon taksit vaikuttavat olevan sekä alttiimpia liikennerikkeille, eksymisille että vieläpä kunnolliselle asiakaspalvelulle. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että entistä useampi maahanmuuttaja elättää itsensä taksikuskina, mutta taksikuskin tulisi osata tietää edes oman kaupunkinsa tärkeimmät nähtävyydet ilman navigaattoria sekä osata ymmärtää suomen kieltä. Mitä enemmän noita Yangon taksien toimintaa on seurannut, sitä vähäisemmäksi uskoni heidän ammattitaitoonsa on laskenut.
Rautiksen (ja ymmärtääkseni myös Helsinki-Vantaan) taksitolpan luona on usein sellainen huutokauppa meneillään, että en yhtään ihmettele, jos kyytiä halajavat ihmiset tuppaavat välttelemään sitä. Meininki on kuin jossain Tunisiassa. Onneksi on niitä taksiyhtiöitä, joiden kuskit eivät alennu mylvimään asiakkaille saadakseen näiden huomion, sillä sellainen laskee hyvin nopeasti sekä kuskin että varsinkin heidän edustamansa firman uskottavuutta.
Yangon taksit vaikuttavat olevan sekä alttiimpia liikennerikkeille, eksymisille että vieläpä kunnolliselle asiakaspalvelulle. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että entistä useampi maahanmuuttaja elättää itsensä taksikuskina, mutta taksikuskin tulisi osata tietää edes oman kaupunkinsa tärkeimmät nähtävyydet ilman navigaattoria sekä osata ymmärtää suomen kieltä. Mitä enemmän noita Yangon taksien toimintaa on seurannut, sitä vähäisemmäksi uskoni heidän ammattitaitoonsa on laskenut.
Rautiksen (ja ymmärtääkseni myös Helsinki-Vantaan) taksitolpan luona on usein sellainen huutokauppa meneillään, että en yhtään ihmettele, jos kyytiä halajavat ihmiset tuppaavat välttelemään sitä. Meininki on kuin jossain Tunisiassa. Onneksi on niitä taksiyhtiöitä, joiden kuskit eivät alennu mylvimään asiakkaille saadakseen näiden huomion, sillä sellainen laskee hyvin nopeasti sekä kuskin että varsinkin heidän edustamansa firman uskottavuutta.