Töitä, mutta mistä?

  • 330 260
  • 1 617

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Peruspalkka on tällä hetkellä 1384,59 € / kk

Ei taida kauheasti olla tuolle paikalle.

Niin no, miten sen nyt ottaa. On tuo nyt paljon parempi, kuin olla työtön. Eikä tuossakaan hommassa tarvitse koko ikää olla. Antaisi lisäaikaa hakea muuta, ja saa kuitenkin perustarpeet maksettua. Sitäpaitsi näyttää työkokemuksen muodossa huomattavasti paremmalta omassa CV:ssä jatkossa, kuin työttömänä oleminen.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Melko mielenkiintoista, että tähänkin tehtävään pitää olla AB-ajokortti. En tiedä mikä on moottoripyöräkortin suorittavien osuus tänä päivänä, mutta itseltä ainakin jäisi moni paikka saamatta kun nykyään ei mp-korttia suoraan saa niin kuin ennen vanhaan.

Lähinnä ihmetyttää miten työssä voidaan tarvita ajokorttia, jos työnantaja ei edes erota ajokortteja toisistaan. Tai sitten kyseessä on joku bugi Mollin sivuilla, sen verran usein A:n perään huudellaan.
 

jkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt ootte pojat heikoilla hangilla! :D

Veikkaisin että kyseessä on tämä tietokoneen ajokortti.. on A-tason ja B-tason kortit.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
vision kirjoitti:
Peruspalkka on tällä hetkellä 1384,59 € / kk

Ei taida kauheasti olla tuolle paikalle.

Jos paikka olisi täällä maalla niin tuohon olisi vaikka kuinka paljon hakijoita tuollakin palkalla. Ihan normi palkka tuommonen vajaat 9 euroa tunnilta täälläpäin duunarille. Tottakai teollisuudessa melkein kaikki tienaavat täälläkin paljon paremmin.

jkkis kirjoitti:
Veikkaisin että kyseessä on tämä tietokoneen ajokortti.. on A-tason ja B-tason kortit.

Tämä kyllä itseä ihmetyttää suuresti et miksi näissä vaaditaan aina näitä saamarin atk-ajokortteja. Siis kun niitä myönnetään ihan miten sattuu. Hyvänä esimerkkinä toimikoon oma isäni jolla on juurkin tuollainen ajokortti ja ymmärtää tietokoneista yhtä paljon Kun Tanja Saarela jääkiekosta.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moi.

Olen 16-vuotias lukiolainen pk-seudulta, ja pitäisi saada jotain tuloja opiskeluiden rinnalle. mol.fi ja monster.fi on koluttu läpi, mitään sopivaa ei ole löytynyt.
Puhelinmyyntiä en viitsi yrittää (uudelleen), mutta muuten kaikenlainen työ käynee. Mistähän hakua nyt kannattaisi jatkaa, vai heittääkkö jo hanskat tiskiin ja kärvistellä nollabudjetilla kesään asti?

Ei ole tietoa pk-sudun työpaikoista, mutta veikkaan että siellä suunnalla on monennäköistä työtä tarjolla, mikä mahtaisi sitten olla sopivaa työtä? Tai kaikkihan kait tahtoisi sillaisen työn, jossa ei tarvitse tehdä mitään ja palkka olisi ainakin 2000€/kk..Jollei netistä töitä löydy, niin sitten vaan sanomalehtiä tutkailemaan.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Olen 16-vuotias lukiolainen pk-seudulta, ja pitäisi saada jotain tuloja opiskeluiden rinnalle. mol.fi ja monster.fi on koluttu läpi, mitään sopivaa ei ole löytynyt.
Puhelinmyyntiä en viitsi yrittää (uudelleen), mutta muuten kaikenlainen työ käynee. Mistähän hakua nyt kannattaisi jatkaa, vai heittääkkö jo hanskat tiskiin ja kärvistellä nollabudjetilla kesään asti?

Itsehän en mikään työnhaun huipputekijä ole, mutta käsittääkseni töihin ilman koulutusta pääsee parhaiten marssimalla sisään vaikka lähikauppaan ja kysymällä kauppiaalta töitä. Ikäsi asettaa jonkinmoisia rajoituksia, ja kesken olevat opiskelut myös, mutta kannattaa kokeilla. Melkeinpä uskaltaisin väittää, että kirjallisten hakemusten lähettäminen tapauksessasi on turhaa työtä.
 

J.Petke

Jäsen
Moi.

Olen 16-vuotias lukiolainen pk-seudulta, ja pitäisi saada jotain tuloja opiskeluiden rinnalle. mol.fi ja monster.fi on koluttu läpi, mitään sopivaa ei ole löytynyt.
Puhelinmyyntiä en viitsi yrittää (uudelleen), mutta muuten kaikenlainen työ käynee. Mistähän hakua nyt kannattaisi jatkaa, vai heittääkkö jo hanskat tiskiin ja kärvistellä nollabudjetilla kesään asti?

Niinkuin palstaveli Master God jo totesi niin ei muuta kun hattu käteen ja kiertämään. Tilanteen voit itse miettiä että palkkaatko mieluummin tyypin joka tulee henk koht käymään vai sen joka soittaa tai lähettää kirjallisen hakemuksen. Potentiaalisia kohteita ovat kaikki mitkä tulee mieleen, kaupat päälimmäisenä mutta esim raksoilta saa helposti työtä. Kannattaa melkein käydä kaikissa paikoissa mitä tulee mieleen. Moni työnantaja arvostaa sitä, että on aktiivinen ja käy kysymässä.

Niin ja jos käytät normaalisti nykynuorison tyyliä edustavia "löysiä" vaatteita niin älä missään tapauksessa pukeudu niihin. Siistit ja asialliset vaatteet antaa hyvän ensivaikutelman.
 

Tompse

Jäsen
Moi.

Olen 16-vuotias lukiolainen pk-seudulta, ja pitäisi saada jotain tuloja opiskeluiden rinnalle. mol.fi ja monster.fi on koluttu läpi, mitään sopivaa ei ole löytynyt.
Puhelinmyyntiä en viitsi yrittää (uudelleen), mutta muuten kaikenlainen työ käynee. Mistähän hakua nyt kannattaisi jatkaa, vai heittääkkö jo hanskat tiskiin ja kärvistellä nollabudjetilla kesään asti?

http://www.varamiespalvelu.fi/

Varamiespalvelu on aina hyvä vaihtoehto yrittää jotain saada, sinne vaan käymään ja paperit sisään, saattaa jotain tupsahtaa. Itte Porin seudulla sain "jämähommia", kuten lumen luomista alkuunsa, mut kesäks sit tuli ihan kiva duuni, josta piti syksyn työharjottelun takia kuitenkin lähteä aikaisemmin, kuin he olisivat halunneet päästää.

Varmasti Helsingissa on muitakin henkilöstövuokrausfirmoja, joten vähän sinne sun tänne papereita sisään, ni jostain varmasti tärppää.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
esim raksoilta saa helposti työtä. Kannattaa melkein käydä kaikissa paikoissa mitä tulee mieleen. Moni työnantaja arvostaa sitä, että on aktiivinen ja käy kysymässä.

Jälkimmäisestä samaa mieltä, mutta tuosta raksajutusta en välttämättä. Nimittäin rakennuksilla on rajoitetusti sellaista tekemistä, jota alle 18-vuotias voi tehdä, ja lisäksi työt tehdään pääsääntöisesti 7:00-15:30 välillä, joten lukio-opiskelu samaan aikaan asettaa haasteita.

Sen sijaan mieleen tulee siivoushommat, esim. kauppojen / ravintoloiden siivous sulkeutumisen jälkeen. Niitä löytyy näiltä siivousfirmoilta kuten SOL, ISS ja pienemmiltä. www.mol.fi/paikat löytyy joka päivä kymmenkunta uutta iltasiivoojan paikkaa pk-seudulta.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Villi veikkaus, että lehdenjakohommissa ei tule alaikäisyys esteeksi. Palkkatasosta yms. seikoista en osaa sanoa mitään koska kokemusta ei ole. Olen vain huomannut että naapurin nuoriso jakaa lehtiä (kavereilla ikää ehkä noin 15).
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Villi veikkaus, että lehdenjakohommissa ei tule alaikäisyys esteeksi. Palkkatasosta yms. seikoista en osaa sanoa mitään koska kokemusta ei ole. Olen vain huomannut että naapurin nuoriso jakaa lehtiä (kavereilla ikää ehkä noin 15).
Lehdenjakohommat tosiaan onnistuisivat. Itse tuli tahkottua nuorena useampi vuosi parin paikallislehden jakohommissa.

Tosin en nyt tiedä voiko tuota suositella. Palkka on todella minimaalinen hommaan nähden. Pientä omaa taskurahaa tuosta sai ja ennen kaikkea oppi työnteon päälle(kolme iltaa viikossa useamman tunnin urakka, kun mainoksetkin piti ennen jakoa lajitella lehden väliin), mutta kieltämättä tuo työmäärä ei oikein vastannut siitä saatua rahamäärää. Välillä sitä jaettiin komeasti yli puolenyön ja aamulla silti kahdeksaksi kouluun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itsehän en mikään työnhaun huipputekijä ole, mutta käsittääkseni töihin ilman koulutusta pääsee parhaiten marssimalla sisään vaikka lähikauppaan ja kysymällä kauppiaalta töitä.
Totta.

Olen kaksi työpaikkaa elämäni aikana hommannut noin. Ensimmäinen napsahti kohdalle, kun kävelin eräälle tehtaalle osaston pomon juttusille. En röyhkeästi enkä ylimielisesti, vaan nöyränä ja uteliaana. Tuuria oli toki mukana työpaikan saamisessa, koska eräs työntekijä oli juuri lopettanut hommat tehtaassa. Työ oli vuoden määräaikainen, eli juuri sellainen, joka sopi hyvin intin ja koulun väliin.

Toinen vähän samalla periaatteella. Olin opiskelija ja hain töitä koulun ohelle. Suora käynti toi haluamani duunipaikan.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla tuota suoraa käyntiä työnhaussa. Herättää usein muuten positiivisia tunteita rekrytoijassa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tuo on tuo 16-vuotiaan koulun ohella työllistyminen nykylakien mukaan vähän turhan vaikeaksi tehty. En nyt ihan ulkoa muista tarkkoja rajoja, mutta olikohan se nyt klo 18:00 jälkeen tehtävä työ kiellettyä, eli kaupatkaan eivät nykyään alle 18-vuotiaista kauheasti tykkää, aukioloajat kun ovat mitä ovat. Tuohon joulusesonkiin käsittääkseni kyllä saa helposti la - su -töitä, niistä vieläpä maksetaan ihan mukavasti. Samaten nuo kellonaikasäännöt kieltävät alle 18-vuotiailta nykyään lehtien varhaiskannon. Se oli hyvä duuni, jolla itse aikanaan lukion käynnin rahoitin. Ilmaisjakelulehtien ja mainosten jakeluhomma on sitten kyllä ihan turusta, korvaus ei vastaa lähellekkään työmäärää.

t. hanu
 
Olisko täällä porukalla mitään vinkkejä mitä vois tehdä pienenä sivubisneksenä? Päivät olen vakihommissa, mutta sillointällöin voisi muutaman tunnin tehdä illalla jotain. Eli siis mahdollisimman vapaamuotoinen homma, josta aina muutaman kympin tienaisi kerralla. Mitään visioita? Ei, prostituutio ei innosta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olisko täällä porukalla mitään vinkkejä mitä vois tehdä pienenä sivubisneksenä? Päivät olen vakihommissa, mutta sillointällöin voisi muutaman tunnin tehdä illalla jotain. Eli siis mahdollisimman vapaamuotoinen homma, josta aina muutaman kympin tienaisi kerralla. Mitään visioita? Ei, prostituutio ei innosta.

Kysele vaikka jostakin vuokrausfirmasta jotain, aika usein jotain hommaa on ja voi kieltäytyä jos ei kiinnosta mennä kyseisenä päivänä töihin.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisko täällä porukalla mitään vinkkejä mitä vois tehdä pienenä sivubisneksenä? Päivät olen vakihommissa, mutta sillointällöin voisi muutaman tunnin tehdä illalla jotain. Eli siis mahdollisimman vapaamuotoinen homma, josta aina muutaman kympin tienaisi kerralla. Mitään visioita? Ei, prostituutio ei innosta.

Jos kerrot vähän lisätoiveita niin voisin kenties auttaa.Miltä alalta, mistäpäin Suomea?

Mulla voisi varauksin olla tarjolla iltahommia kolme kertaa viikossa 16-20.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Olisko täällä porukalla mitään vinkkejä mitä vois tehdä pienenä sivubisneksenä? Päivät olen vakihommissa, mutta sillointällöin voisi muutaman tunnin tehdä illalla jotain. Eli siis mahdollisimman vapaamuotoinen homma, josta aina muutaman kympin tienaisi kerralla. Mitään visioita? Ei, prostituutio ei innosta.

Mulla on ollut pitkään visio mielessä. Tosin minä en ole asiaa keksinyt. Ja "alalla" jonkin verran jo työntekijöitä on käsittääkseni. Eli paljon löytyy naispuolisia ihmisiä (vanhoja tai nuoria), jotka eivät osaa, jaksa tai ehdi tehdä normaaleja miesten töitä. Talvisin lumenluontia yms., renkaanvaihtoa ja kaikkea tuommoista perus remonttihommaa. En tiedä vaatisiko tuo vai peräti kannattaisiko perustaa erillinen toiminimi tuota varten, mutta käsittääkseni tuollaisille "yleismiehille" on kova kysyntä. Kaikilla kun ei ole omaisia tai ystäviä lähellä, jotka auttaisivat. Tästä oli joskus juttua telkussakin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Mulla on ollut pitkään visio mielessä. Tosin minä en ole asiaa keksinyt. Ja "alalla" jonkin verran jo työntekijöitä on käsittääkseni. Eli paljon löytyy naispuolisia ihmisiä (vanhoja tai nuoria), jotka eivät osaa, jaksa tai ehdi tehdä normaaleja miesten töitä. Talvisin lumenluontia yms., renkaanvaihtoa ja kaikkea tuommoista perus remonttihommaa. En tiedä vaatisiko tuo vai peräti kannattaisiko perustaa erillinen toiminimi tuota varten, mutta käsittääkseni tuollaisille "yleismiehille" on kova kysyntä. Kaikilla kun ei ole omaisia tai ystäviä lähellä, jotka auttaisivat. Tästä oli joskus juttua telkussakin.
Kysyntää on varmasti, maksukyky onkin jo sitten vähän kinkkisempi homma. Oman firmanhan tuollainen toiminta käytännössä vaatii. Kannattaa laskea paljonko haluaa itselle ja sen jälkeen ynnätä siihen kaikki kulut, verot yms. Tästä alkaa pikkuhiljaa muodostumaan summa, joka palveluksista pitäisi vaatia. Sitten voikin miettiä olisiko itse valmis tuota summaa moisista palveluksista maksamaan.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Kysyntää on varmasti, maksukyky onkin jo sitten vähän kinkkisempi homma. Oman firmanhan tuollainen toiminta käytännössä vaatii. Kannattaa laskea paljonko haluaa itselle ja sen jälkeen ynnätä siihen kaikki kulut, verot yms. Tästä alkaa pikkuhiljaa muodostumaan summa, joka palveluksista pitäisi vaatia. Sitten voikin miettiä olisiko itse valmis tuota summaa moisista palveluksista maksamaan.

No näinhän se menee. Yleismies Jakke Tampereelta sivuillaan muistutteli asiakkaitaan verotuksen kotitalousvähennyksistä. Mutta tod.näk. tuo varmasti kannataakseen vaatisi kokopäiväistä työskentelyä.
 
Jos kerrot vähän lisätoiveita niin voisin kenties auttaa.Miltä alalta, mistäpäin Suomea?

Mulla voisi varauksin olla tarjolla iltahommia kolme kertaa viikossa 16-20.
No alalla ei niin väliä ole. Itsellä on kaupallinen koulutus, mutta työkokemusta on niin hanskarina raksalta kuin varastohommistakin. Nykyinen työ on siis kuitenkin tuota kaupallista.
Säännöllinen 3krt/vko on siitä hankala, etten siihen pysty/halua sitoutua. Vaan enemmänkin toivoisin "vapaata meininkiä", eli homma tarjolla: otatko/etkö ota?
Tampereellahan minä olen.

Tuollainen Rafaelin kuvaama pesti voisi olla ihan mielekäs.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Olen vähän miettinyt, että nykyisen työsuhteen loputtua voisi lähteä vähäksi aikaa ulkomaille duuniin. Onkos kellään kokemuksia jostain ihan perusduuneista ulkomailla, joihin ei tarvitse hirveää kokemusta/koulutusta tai sitten sellasiin joihin saa koulutuksen esim. firman puolesta?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen vähän miettinyt, että nykyisen työsuhteen loputtua voisi lähteä vähäksi aikaa ulkomaille duuniin. Onkos kellään kokemuksia jostain ihan perusduuneista ulkomailla, joihin ei tarvitse hirveää kokemusta/koulutusta tai sitten sellasiin joihin saa koulutuksen esim. firman puolesta?

Irlannista kyllä töitä löytyy ja käytännönasiat on suht yksinkertaiset kun kyseessä on EU maa, kielen kanssakaan ei ole ongelmia kunhan englanti edes välttävästi sujuu. Täältä löytyy paljon asiakaspalveluhommia, myös suomenkielellä ja varmasti jonnekin raksalle tai varastoon pääsee puolalaisten ja liettualaisten kanssa hommiin jos kiinnostaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös