Minkäslaisia työtehtäviä mahtaa ekonomisteille olla tarjolla tämän päivän Suomessa?
Onko kellään kokemusta radiotyön tekemisestä? Onko "vaikeaa"? Ainakin mua vähän hirvittäis joku neljä tuntia jauhaa keskenään, vaikka muuten kyllä jauhaminen sujuukin - yleensä siinä vaan on se toinenkin osapuoli.
Onko kellään kokemusta radiotyön tekemisestä? Onko "vaikeaa"? Ainakin mua vähän hirvittäis joku neljä tuntia jauhaa keskenään, vaikka muuten kyllä jauhaminen sujuukin - yleensä siinä vaan on se toinenkin osapuoli.
Pyydettiin juuri äsken moisiin hommiin, ja vähän epäilyttää onko kyynerpäätä hoitaa homma. Päivätyö on ja pysyy, mutta tuosta voisi olla vkonloppuhommaksi tms. Mitä moisissa hommissa yleensä ees maksetaan?
Edit: Tarkennuksena siis, että mulla ei oo mitään koulutusta moisiin hommiin, eikä sen kummemmin kokemustakaan. Paitsi useamman haastattelun antamisesta ja yhdestä vähän pidemmästä vierailusta.
Sehän se oiskin, jos ois haastateltavia aina. Mut sitten jos ja kun ei ookaan, niin mistä sitä sitten jauhais itekseen sen muutaman tunnin..Taustatyö on noissa hommissa kaiken A ja O. Ei kannata lähteä liikkeelle olettamuksesta, että neljä tuntia juttua tulee sormia napsauttamalla. Kunnon käsikirjoitus etukäteen ainakin ensimmäisillä kerroilla ja mieluusti sellainen, jota pystyy soveltamaan sopivasti, jos haastateltava on vähäpuheinen. Toisin sanoen kysymyksiä, joita voi ottaa lisää tai jättää pois haastateltavan aktiivisuuden perusteella. Ja asiat kannattaa mahdollisuuksien mukaan käydä haastateltavan kanssa läpi jo ennen lähetystä. Ei tule sitten yllätyksiä kysymyksiin ja siitä seuraavia lukkoon menoja.
Neljän tunnin lähetys ei tarkoita neljän tunnin työaikaa. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Paikallisradion TES kertonee jotain palkoista: http://www.rttl.fi/fi/index.php/paikallisradio_tes/
Ja sitten vielä verottajanperkele vie siitä ainakin kolmasosan.
Niin joo. Niinhän se taitaa olla.. Eli sillon lähtis joku vitun 40%... Aattelin ihan, että sais meneen suunnilleen samalla prosentilla kuin nyt, jos vaan ilmottaa ne tulot oikein ja ajoissa..OT: eikös tuo ystävämme verottaja itseasiassa vie lisäansioista helpostikin enemmänkin kuin sen kolmasosan, kun eikös nuo mene lisäprosentin mukaan. Voi tosin olla että mä muistan tän ihan väärin.
OT: eikös tuo ystävämme verottaja itseasiassa vie lisäansioista helpostikin enemmänkin kuin sen kolmasosan, kun eikös nuo mene lisäprosentin mukaan. Voi tosin olla että mä muistan tän ihan väärin.
Olenko ihan väärässä, kun muistelen, että tuo on vain verotusteknisistä syistä käytettävä prosentti, ja sitten kun koko vuoden ansioita verottajan toimesta katsellaan, käytetään näillekin tuloille sitä samaa veroprosenttia, kuin päätoimelle. Eli veronpalautukset (tai mätkyt) kompensoivat tuon tulevaisuudessa.
Olenko ihan väärässä, kun muistelen, että tuo on vain verotusteknisistä syistä käytettävä prosentti, ja sitten kun koko vuoden ansioita verottajan toimesta katsellaan, käytetään näillekin tuloille sitä samaa veroprosenttia, kuin päätoimelle. Eli veronpalautukset (tai mätkyt) kompensoivat tuon tulevaisuudessa.
Onkos sillä vaikutusta kun muistaakseni siinä verokortissa on mahdollista valita joko koko vuoden ansioita koskien prosentti tai sitten kuukausittaista ansioita koskeva prosentti?
Tarkoittaen siis että ensimmäisessä vaihtoehdossa saat tienata vuoden aikana tietyn määrän (verokortin ilmoittaman) rahaa ja se menee aina samalla prosentilla siihen asti vaikka kuukausittainen ansio vaihtelisikin suuresti ja sitten kun tuo vuosiansioraja on saavutettu menee loput sillä isommalla prosentilla. Ja toisessa vaihtoehdossa tarkastellaan samaan tyyliin kuukausiansiota.
En tosin tiedä veroteknisesti tarkastellaanko nuokin palautusten ja mätkyjen osalta (kokonaisverotusta ajatellen siis) loppujen lopuksi ihan yhtenä könttinä ja nuo on vain tässä ennakkoverotuksessa tarjolla olevia vaihtoehtoja jotka eivät vaikuta lopulliseen verotukseen.
Ja kaikki nämä koskevat siis ennakonpidätystä, lopullisen verotuksen kannalta ei niillä ole mitään merkitystä. Tarkoitus on vaan saada ennakonpidätys lähelle lopullista.
t. hanu
Eikös nykymallisessa verokortissa ole juuri tämä mahdollisuus? Ainakin itse olen omasta mielestäni valinnut juuri tämän vaihtoehdon. Ennen piti erikseen hakea.Sellainen verokortti, missä tiettyyn €ooh-määrään asti otetaan aina jollain prosentilla on portaikkoverokortti. Portaita voi olla siis enmmänkin kuin yksi. Tällainen verokortti pitää aina erikseen hakea verottajalta ja se siis korvaa normaalin päätoimen verokortin.
Voit kokeilla ainakin seuraavia:Olen melko kyrsiintynyt asiakaspalvelutyöhön (lue: kassa), joten kaikki muu kelpaa. Varastotyötä olen tuon työvoimatoimiston kautta etsinyt itse. Pohjakoulutuksena mulla on ylioppilastutkinto ja ikää 20 vuotta.
Jonkinlaisia vihjeitä ja ohjeita kaipailisin.
Varastotyötä
Puhelinhaastatteluja tein itse opiskeluaikoina ja ne ovat aivan loistavia hommia, asiasta on ketjukin tällä palstalla. Koko päiväiseksi siitä ei oikein ole, mutta opiskelujen ohella iltaisin ja viikonloppuisin. Työajat ovat enemmän tai vähemmän täysin vapaat ja liksa parempi kuin monessa hanttihommassa.
Kuinka nihkeästi muuten puhelinhaastattelijoihin suhtaudutaan verrattuna esim. tavalliseen puhelinmyyjään? Muutenkin olisi mukava tietää tästä duunista hieman enemmän, sillä hieman musta-aukko omalta kohdaltani nämä puhelinhaastattelijat. En taida ainuttakaan tuntea, joka olisi ko. hommia joskus tehnyt.
Olen tässä juuri kartoittamassa tilannetta osa-aikatöiden suhteen, koska syksyllä jälleen opinnot jatkuvat ja työtilanne on täysin auki. Noita haastattelijan paikkoja on näemmä muutama mol.fi kautta löytynytkin ja tässä olenkin pohtinut, josko niihinkin viitsisi hakemuksen lykätä sisään.
On kokemusta.Onko kellään kokemusta radiotyön tekemisestä? Onko "vaikeaa"? Ainakin mua vähän hirvittäis joku neljä tuntia jauhaa keskenään, vaikka muuten kyllä jauhaminen sujuukin - yleensä siinä vaan on se toinenkin osapuoli.
Pyydettiin juuri äsken moisiin hommiin, ja vähän epäilyttää onko kyynerpäätä hoitaa homma. Päivätyö on ja pysyy, mutta tuosta voisi olla vkonloppuhommaksi tms. Mitä moisissa hommissa yleensä ees maksetaan?