Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 134 499
  • 1 241

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minäkin olen hyvä kaikessa. Ongelma on lähinnä se että muhun rakastutaan, minä en muihin. Se varmaan on edellytys että osaisi rakastaa muitakin kuin sukulaisia. Ja paria ystävää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Minäkin olen hyvä kaikessa. Ongelma on lähinnä se että muhun rakastutaan, minä en muihin. Se varmaan on edellytys että osaisi rakastaa muitakin kuin sukulaisia. Ja paria ystävää.
Muhun ei olla oikein kunnolla koskaan rakastuttu, enkä minä enää muihinkaan. Rauhassa saa olla. Ajattelen, että ehkä se aikaikkuna, kun on ollut edes jollain tasolla haluttava, on mennyt. Jos sen verran rakkautta kuitenkin on vielä maailmassa, että köyhien Hollywood-käsikirjoittajien romanttisiin leffoihin riittää aineksia, niin hyvä. Olen taiteentekijöiden ja elokuvateattereiden puolella.
 

Glove

Jäsen
Minä osasin joskus pyörittää ihan hyvin pärjäävää yritystä, mutta en osannut havainnoida omia rajojani, tein liikaa töitä ja paloin loppuun. Nykyään tuntuu, ettei enää osaakaan mitään. Kuitenkin pitäisi yrittää palata työelämään, kun ei vielä eläkkeellekään pääse.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ongelma on, että minulta puuttuu nykyään täysin kunnianhimo. Joka kerta kun menen nukkumaan,btoivon,vettä en herää ja jos herään, toivon herääväni rikkaana. Ei onnistu mikään.
Tuo kuulostaa kyllä masennuksesta. En ole mikään asiantuntija mutta olen itse kokenut tuon. Kun mikään ei ole mitään ja toivoo heräävänsä kuolleena. Rikkauksia en ole koskaan kaivannut enkä ole uskonut niiden minua auttavan. Tiedäthän ettei alkoholi loppujen lopuksi auta sinua. Ja taisit jossain vaiheessa yrittää siitä eroon. En tiedä mikä tilanne on nykyään. Mutta toivon sinulle hyvää jatkoa ja ehkä se lottopotti yms. vielä sinua ilahduttaa joskus myöhemmin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tuo kuulostaa kyllä masennuksesta. En ole mikään asiantuntija mutta olen itse kokenut tuon. Kun mikään ei ole mitään ja toivoo heräävänsä kuolleena. Rikkauksia en ole koskaan kaivannut enkä ole uskonut niiden minua auttavan. Tiedäthän ettei alkoholi loppujen lopuksi auta sinua. Ja taisit jossain vaiheessa yrittää siitä eroon. En tiedä mikä tilanne on nykyään. Mutta toivon sinulle hyvää jatkoa ja ehkä se lottopotti yms. vielä sinua ilahduttaa joskus myöhemmin.
Bansku pärjää aina. Lapset pitävät hänet pinnalla kuten minutkin.

Minä puolestaan tunnustan että olen viettänyt tarkoituksellista lomaa kaikesta. Minua tultiin jatkislaisen tuttujen kautta etsimään kotoakin. Meni ryyppäämiseksi. En halunnut sitä silloin.

Oma moka sinänsä etten vastannut kenenkään puheluihin tai viesteihin. Olin yli puolet lomasta omien tai siskon lapsien tai kaikkien kanssa ja tuntui hyvältä olla omassa rauhassa ja vastaamatta kellekään. Ei toiminut sekään.

Olen tarkoituksellisesti vähentänyt juomistani ja koska olen pohjimmiltani todella introvertti tyyppi, tykkään olla silloin omissa oloissani kun en juo. Olen lukenut paljon pitkästä aikaa.

En syytä ystäviäni että he olivat huolissaan. He eivät vain tienneet (kaikki ainakaan) tätä puolta minusta että minä eristäydyn silloin kun minusta siltä tuntuu. Tämä on anteekipyyntöni ja selitykseni.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen Pori Jazz-ihminen. Se ei ole yllätys. Sitä olen ollut ysäriltä saakka. Eka Pori Jazz-paita vuodelta 1993.

Tämä maaginen festivaali käännyttää silti ihmisiä faneiksi. Simply Red-faniksi nyt. Orastava fanius oli olemassa, mutta s-tana että Simply Redin näkeminen oli mahtavaa.

Myönnän että tykkään soulista ja kaikesta viihteellisestäkin. Tykkään myös Pori Jazzista. Liamin peruutus oli paha isku, mutta tämä paikkasi.

Mick oli loistava! Vaikka se kannattaa sitä väärää joukkuetta Manchesterissa.



















 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joskus tuntuu etten oikein jaksaisi kaikkea tätä säilöntää, mehustamista, pakastamista ja hilloamista. Kun saisi vain olla rauhassa ja katsella telkkaria... Kuin tämä elämä olisi vain jotain suorittamista. Kun ennen on tehty näin niin tehdään nytkin. Toisaalta tuntuu hyvältä kun on jotain laitettu talteen talvea varten. Olen vissiin multippeli alleeli...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Multippeli alleeli... ehkä sitäkin, mutta kasvun ympäristötekijät eli tapakasvatus lienee paremminkin syynä niin sinun, minun kuin muidenkin joka syksyiseen säilöntäviettiin.
Luulenpa, ettei nykynuoriso juurikaan enää osaa säilöä elintarvikkeita; useimmat eivät edes tiedä moisesta mitään, kun kotona ei kukaan ole "opettanut".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tapakasvatus lienee paremminkin syynä niin sinun, minun kuin muidenkin joka syksyiseen säilöntäviettiin.
Minulla on vähän sellainen olo että jos en tee niinkuin edellisinä vuosina (esim. laita kasvimaata, kasvata samettiruusut) niin olen menettämässä lopullisesti elämän hallinnan. Eihän se niin ole. Valintoja voi tehdä ettei aina tee niinkuin ennen. Tänä vuonna en kasvattanut astereita siemenistä kun oli kasvihuoneeton tilanne ja kyllästyttää kun aina henkiinjääneet olivat (lähinnä) liloja. Kyllä sitä välillä saa itselleen toistella että minulla oli hyvät syyt sekä "oikeus" olla tänä vuonna kasvattamatta astereita (enkä ole laiska tai vajoamassa masennukseen).
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulla on vähän sellainen olo että jos en tee niinkuin edellisinä vuosina (esim. laita kasvimaata, kasvata samettiruusut) niin olen menettämässä lopullisesti elämän hallinnan. Eihän se niin ole. Valintoja voi tehdä ettei aina tee niinkuin ennen. Tänä vuonna en kasvattanut astereita siemenistä kun oli kasvihuoneeton tilanne ja kyllästyttää kun aina henkiinjääneet olivat (lähinnä) liloja. Kyllä sitä välillä saa itselleen toistella että minulla oli hyvät syyt sekä "oikeus" olla tänä vuonna kasvattamatta astereita (enkä ole laiska tai vajoamassa masennukseen).
Hyvä aina välillä pysähtyä miettimään omaa toimintaansa harrastusten parissa. Jos niistä alkaa kasvamaan omassa mielessä velvoitteita, ne eivät enää vastaa tarkoitustaan. Tietysti esim. puutarhanhoito välillä vaatii kovaakin työtä, mutta yleensä tulokset, sato siis, korvaa "kärsimykset".
Jatkakaamme....
 

ace

Jäsen
Limp Bizkitin Boiler on hyvä biisi. Pitkästä aikaa osui soittolistalle, sanoitukset toivat vanhat muistot pintaan mutta toimii edelleen ehkä juuri siksi.




Tunnustan siis että tykkään Limp Bizkitin Chocolate Starwish and the Hotdog Flavoured Water albumista. Muutenkin kuin Boiler biisistä.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Joskus tuntuu etten oikein jaksaisi kaikkea tätä säilöntää, mehustamista, pakastamista ja hilloamista. Kun saisi vain olla rauhassa ja katsella telkkaria... Kuin tämä elämä olisi vain jotain suorittamista. Kun ennen on tehty näin niin tehdään nytkin. Toisaalta tuntuu hyvältä kun on jotain laitettu talteen talvea varten. Olen vissiin multippeli alleeli...
Kaikkeahan saa myös kaupasta, mutta on tuossa itse tekemisessä ihan hyväkin puoli. Tai montakin. Mutta joskus pitää sanoa itselleen, että ei enää. Esim. viime vuonna katselin pihaani ja totesin, että kylläpä kukkii voikukka komiasti. Mitähän siitä tekisi? No voikukkamarmeladia! Keräsin kukintoja liioittelematta n. 15 litraa. Nopeaa hommaa. Mutta jotta niitä voi hyödyntää, niin pitää saada eroteltua ne vihreät osat niistä pois. On muuten yhtä palkitsevaa kuin korvasienten putsaus hiekasta tai mustien torvisienten putsaus etanoista. Eli näyttää siltä, että mitään ei tapahdu, mutta kädet ovat monen tunnin puurtamisen jälkeen jossain epämääräisessä soseessa, selkä huutaa hoosiannaa ja naama huutaa vittusaatanaa.

On muuten vieläkin parikymmentä purkkia jäljellä tuota marmeladia. On se hyvää, mutta kun muutenkin tuollaisia kuluu aika vähän, niin olisi voinut myös ajatella etukäteen. Täytyy varmaan ruveta jakamaan eteenpäin, kunhan taiteilee jonkin hienon vuosikertaetiketin niihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitin äsken perfektionismista tuonne toiseen palstan ketjuun ja siitä että epäilin ja tunnustin minustakin löytyvän ainakin jossain määrin pikkuinen perfektionisti. Tuonkin olisi voinut itse asiassa kirjoittaa tähänkin ketjuun mutta ainakin tämän seuraavan asian kirjoitan tähän ketjuun.

Eli luin tuossa nopeasti artikkeleita jotka liittyvät jollakin tavalla tuohon perfektionismiin ja törmäsin termiin pakko-ajatus. Minullahan on paljon tahdosta riippumattomia pakkoliikkeitä ainakin ja uskon että minulla esiintyy myös pakko-ajatuksia. Eli on kyse tällaisesta kai kuin OCD.

Nopeasti vain vilkaisin noita artikkeleita mutta kuullosti kovin tutulta kyllä. Ne oireet joiden perusteella olen aiemmin ajatellut vain että olen niiden (-kin) takia pöhkö niin taisin saada näille oireille myös selvityksen. Selvityksen siitä mitä ne ovat.

Eli minullakin on aika vahvojakin pakko-ajatuksia. Tällaiset ajatukset ovat esimerkiksi ihan tuttuja minulle että jotain televisiota on vilkaistava tietyn monta kertaa tai jotain just tiettyä pakkoliikettä on tehtävä tietyn monta kertaa sillä hetkellä. Tai minulla esiintyy jopa tällaista että jotain on tehtävä, jotain pakkoliikettä vaikka tietyn monta kertaa tai jotain pahaa tapahtuu. Näin uskottelen siis itselleni.

Ärsyttäväähän tuollainen ainakin on, koettelee jopa myös sitä mieltä. Mutta luulen että nämä ovat just myös niitä pakko-ajatuksia. Eli OCD? Voisin tutkia lisää noita artikkeleita ja oppia tuntemaan itseäni. Ehkä se on sairasta mutta ei niin vierasta ja harvinaista kuin olen luullut?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Löysin tänään laukkuni vuorista korvakorut jotka jo luulin hukanneeni. Löysin sieltä myös kaulakorun jota en ollut edes kaivannut.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minulla oli tähän päivään saakka KHL Livetulokset/Flashscoren suosikkikilpailussa. Tänään koitti se päivä kun vihdoin päästin appinkin puolella lopullisesti tuosta paskavaltion propaganda-liigasta irti ja poistin Kohelon suosikkisarjoista.
 
K

Kiekkokatsoja

Oli joskus tuo korona. Jälkivaivoihin kuului pitkään, että joutui nukkumaan 10-12 tuntisia öitä, aina kun oli mahdollista. Aikamoinen väsy oli hemmetin pitkään.
Itse sairastamisvaiheessa, ärsyttävintä oli voimakas kurkkukipu. Se oli kuten angiinassa. Mitään ei pystynyt nielemään. Mutta lääkekin oli. Aamulla ensimmäisenä väkisi kurkusta alas burana 600, tunnin odotus, ja aamupalakin meni alas.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Katsoin jakson Kauniita ja Rohkeita yksi päivä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuuntelin aamulla YouTubesta Ronan Keatingin pikkuhitin "Life Is a Rollercoaster".
Jotenkin se tuli mieleen heti herättyä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun Marinin bilekohu ja keskustelu täällä siitä oli kiihkeimmillään niin monta päivää korvamatonani oli Leevi and the Leavingsin Pojat tanssimaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen viimeksi käyttänyt leivänpaahdinta vuonna 2001.

Olen ollut stadilainen vuodesta 2000 alkaen enkä vieläkään tunne keskustaa niin hyvin, että tietäisin, missä esim. Unioninkatu on tai mitkä kadut kohtaavat Viiskulmassa. Kun pyörin vielä keskustassa varsin aktiivisesti (eli suunnilleen 10 - 15 vuotta sitten), suunnistin enimmäkseen maamerkkien avulla kuin katunimiä seuraamalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös