Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 133 038
  • 1 234

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tein päivän hyvän teon:

Eräällä parkkipaikalla joku Parkkipate tai vastaava yksityinen huijausfirma oli laputtanut tusinan verran autoja. Keräsin laput tuulilaseista ja heitin roskikseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tein päivän hyvän teon:

Eräällä parkkipaikalla joku Parkkipate tai vastaava yksityinen huijausfirma oli laputtanut tusinan verran autoja. Keräsin laput tuulilaseista ja heitin roskikseen.
Ekkös tehny kummiskin enämpi haittaa? Kyllähän noi johkin järjestelmään kirjataan ja ny tulee joka Masalle myähästymisekstraa kun ei oo hajuakaan sakosta ja postista paukkuu karhua...?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekkös tehny kummiskin enämpi haittaa? Kyllähän noi johkin järjestelmään kirjataan ja ny tulee joka Masalle myähästymisekstraa kun ei oo hajuakaan sakosta ja postista paukkuu karhua...?

Toivottavasti mahdollisimman moni reklamoi tuosta sakosta ja erityisesti aiheettomasta muistutusmaksusta.

Vielä tehokkaampaa tuo olisi jos nuo laput olisi sekoittanut ja arponut uudestaan eri autojen tuulilaseille.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tein päivän hyvän teon:

Eräällä parkkipaikalla joku Parkkipate tai vastaava yksityinen huijausfirma oli laputtanut tusinan verran autoja. Keräsin laput tuulilaseista ja heitin roskikseen.
Potkitko samalla autoista peilit paskaksi ja vedit avaimella naarmut autojen oviin samalla kun teit muita päivän hyviä tekoja?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tunnustan, etten tiedä yhtään, siis YHTÄÄN, Alman tai Behmin kappaletta enkä ole tietoisesti sellaisia kuunnellut. Jos noita on tullut esim. radiosta, en ole niitä tiedostanut eivätkä ne siten ole minua mitenkään puhutelleet.
Toisaalta, esim. Mott The Hoople ja The Lovin' Spoonful lienevät useimmille tämän palstan lukijoille yhtä tuntemattomia kuin Alma ja Behm minulle.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tunnustan, etten tiedä yhtään, siis YHTÄÄN, Alman tai Behmin kappaletta enkä ole tietoisesti sellaisia kuunnellut. Jos noita on tullut esim. radiosta, en ole niitä tiedostanut eivätkä ne siten ole minua mitenkään puhutelleet.
Toisaalta, esim. Mott The Hoople ja The Lovin' Spoonful lienevät useimmille tämän palstan lukijoille yhtä tuntemattomia kuin Alma ja Behm minulle.
Tanssii tähtien kanssa. Harvoin pistän tv.tä päälle ilman aihetta. No tämä sieltä tuli, ja Joel Harkimon tunnistin.
Junttiketjun kamaa liene.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnustan, etten tiedä yhtään, siis YHTÄÄN, Alman tai Behmin kappaletta enkä ole tietoisesti sellaisia kuunnellut. Jos noita on tullut esim. radiosta, en ole niitä tiedostanut eivätkä ne siten ole minua mitenkään puhutelleet.
Toisaalta, esim. Mott The Hoople ja The Lovin' Spoonful lienevät useimmille tämän palstan lukijoille yhtä tuntemattomia kuin Alma ja Behm minulle.
En minäkään tiedä yhtään Alman tai Behmin biisiä, vaikkakin olen sen verran kuunnellut jälkimmäistä, että tiedän hänellä olevan hyvä ääni. Kukaties jossain vaiheessa ostan hänen levyjäänkin, sillä hän vaikuttaa varsin miellyttävältä ja fiksulta tyypiltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Irtisanoin äsken ainakin joksikin aikaa Viaplayn tilauksen. Alkoi muodostumaan jo liian kalliiksi kun olin haalinut niin monta suoratoistopalvelutilausta ja lehtitilausta. Jostain oli karsittava ja päätin irtisanoa sekä Viaplayn että Urheilulehden tllaukset. Kyllähän tuo tilausten kokonaishinta putosi yli jostain 88 eurosta alle 45 euroon eli putosi puolella vähintään.

Olisi ihannetilanne päästä sanomaan itseään oikein urheilufaniksi joka katselee sitä, tätä ja tuota urheilun saralta mutta kyllä kun hinnat on tuota luokkaa niin pitää olla aika tarkka siitä mikä on todellinen tilanne. Urheilulähetysten usein toistuva päällekkäisyys, urheilulähetysten melko usein toistuvat myöhäiset lähetysajat ja omat menotkin sekä nyt tuo Big Brotherin seuraaminen rajoittaa melko paljon urheilun seuraamista, ainakin lähetysten katselua ja oli järkevää jostain paketista myös karsia.

Ja kun tilanne on tällä hetkellä se että mielummin nyt panostan Big Brotheriin ja tuohon 24/7 että sitä pääsen katselemaan jatkossakin niin tämä vie toisaalta aikaa muulta tekemiseltä ja en voi kaikkia kanavia nykytuloillani oikein pitää. Joskus voin sitten taas palata Viaplayn käyttäjäksi. Voi olla että tämä ratkaisu ei ole edes kovin pitkäikäinen päätös taas, etenkin kun alkaa taas NHL kohta. Mutta hyvää näissä Viaplayssa ja Ruudussa on se että tilaukset voi päättää melko nopeasti, toisin kuin Cmore ja Telia. Ne sitoo minut pidemmäksi aikaa.

Nämä on toisaalta vaikeita päätöksiä. Tykkään seurata urheilua ja olisi iso tavoite myös katsella lähetyksiä itse eikä seurata vain tuloksia mutta rahan vuoksi täytyy tarkkaan kuitenkin yrittää miettiä ja seurata mikä on todellinen tilanne. Ja Urheilulehden tilauksen lopetin taas lyhyen tilausajan jälkeen siksi kun osoittautui että on tuo lukeminen minulle vaikeaa ja en ensimmäisen lehden jälkeen lukenut enää lehteä. Turha siitä siis maksaakaan. Vaikka mielelläni kyllä tukisin näitä perinteisiä printtilehtiä ettei ne kaikki lopu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen tämän varmaan jo ennenkin tunnustanut, mutta minulla on man crush paikallisvihulaisen Kalle Maalahteen. On ollut jo vuosia. Hyökkäävä puolustaja, taitava kiekon kanssa. Toki myös välillä aika sählä. Onhan toki KooKoossakin ollut näitä, esimerkiksi Sulak ja Löfqvist. Muttei juurikaan suomalaisia.

Ehkä tuo pelaajatyyppi vetoaa minuun. Hyökkäävä puolustaja on ehkä siistein pelaajatyyppi jääkiekossa. Jos näkisin Maalahden mustaoranssissa, ottaisin hänet kiljuen vastaan, vaikka onkin saipalainen. Antaisin mottipäisen viiden vuoden sopimuksen, kuten SaiPakin antoi.

Tunnustus lienee sekin, että tulevalla kaudella aion hankkia viimeinkin Maalahden game wornin. SaiPan paitahan se on, mutta silti. Saa muuten tarjota, jos jollain nurkissa roikkuu sellaisia. Myös Ilves-paita käy.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tunnustan, etten ole ottanut itsestäni yksin tai jonkun muun kanssa koskaan yhtään selfietä puhelimellani... tai millään muullakaan kameralla. Käytän kyllä puhelimeni kameraa kuvaamiseen, esim. koiriemme ja/tai vaimoni tilannekuvaukseen, mutten siis itseni.

Tiedoksi @Johnny B. Goode:lle, ettei "sellaisiin tilannekuvauksiin", nih!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Roolileikit tuo piristystä arkeen.

Munasuajat?
Vanha likainen mies tuntee toisen vanhan likaisen miehen. Juuri noin Kallesta ajattelin. Munasuojat ovat varmaan halvempiakin kuin paita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Osaan huomattavasti luontevammin kirjoittaa englanniksi kuin puhua englantia, vaikkakin tuo kirjallinen puoli on ollut vähän nihkeää niin kieliopillisesti kuin varsinkin sanojen muistamisen suhteen. Olen helvetin kriittinen itseäni kohtaan, mikä ominaisuus korostuu erityisesti kielissä. Käytän nimittäin todella harvoin muuta kieltä kommunikointiin kuin suomea, joten jos joudun ex tempore puhumaan englantia, jäädyn yleensä totaalisesti, koska en vaan yksinkertaisesti muista sanoja. Ruotsi taipuu niin hyvin, että osaan esitellä itseni ja laskea tuhanteen. Onneksi ruotsia ei ole tarvinnut puhua kertaakaan yli vuosikymmeneen.

Yllä oleva asia tuli mieleeni, kun tänään matkasin Käpylän asemalta Arabianrantaan ja siinä bussia odotellessani joku aasialainen nuori nainen tuli kysymään minulta, miten hän pääsee terveyskeskukseen. Aikamoista takeltelua tuo oli meikäläisen puolelta, mutta toisaalta asemalta ei ole kuin yksi suunta Ogelin terveysasemaan ja hän näytti valitsevan juuri sen oikean.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Osaan huomattavasti luontevammin kirjoittaa englanniksi kuin puhua englantia, vaikkakin tuo kirjallinen puoli on ollut vähän nihkeää niin kieliopillisesti kuin varsinkin sanojen muistamisen suhteen. Olen helvetin kriittinen itseäni kohtaan, mikä ominaisuus korostuu erityisesti kielissä. Käytän nimittäin todella harvoin muuta kieltä kommunikointiin kuin suomea, joten jos joudun ex tempore puhumaan englantia, jäädyn yleensä totaalisesti, koska en vaan yksinkertaisesti muista sanoja. Ruotsi taipuu niin hyvin, että osaan esitellä itseni ja laskea tuhanteen. Onneksi ruotsia ei ole tarvinnut puhua kertaakaan yli vuosikymmeneen.
...
Minulla tuo on juuri päinvastoin, vaikka olen aikoinaan työssäni joutunut tekemään englanninkielisiä raportteja aika helvetin monta. Toki, jouduin tietenkin myös puhumaan englantia työkielenä, joka juurrutti kielen umpiluuhun.
Satunnaisissa tilanteissa englanti tulee edelleen vaivattomasti eikä mitään rimakauhua esiinny.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joka kerta, kun olen ollut katsomassa futisottelua, on vierasjoukkue vienyt voiton. Tämä on koskenut niin Veikkausliigan, maajoukkueen kuin myös Ykkösen otteluita.

Lätkässä puolestaan on käynyt päinvastoin, ainakin osittain: joka kerta, kun olen ollut Nordiksella katsomassa ottelua, on kotijoukkue vienyt voiton (viimeksi olen istunut yleisössä kyseisessä hallissa joskus vuosituhannen alussa), kun taas Ilmalan hallissa (Jokereiden ollessa vielä tuolloin liigajoukkue) vierasjoukkue on aina vienyt voiton. Pari kertaa kyseessä oli Jokerit ja kerran maajoukkue, joka hävisi Tshekille.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitin tänne jo aiemmin tässä että minulla on joitakin pakkoajatuksia. Ne voi olla ihan ihmeellisiäkin, mutta ei niitä ihan hirveästi ole. Joskus tulee pakkoajatuksia mieleen ja olen ottanut ne kyllä puheeksi psykiatrisen hoitajankin kanssa.

Ne voi olla jopa jotain vähän väkivaltaisiakin ajatuksia, mutta taustalla on lähinnä pelko ja ne aiheuttaa minulle enemmänkin ahdistusta. Ja sitten heti ajattelen että en nyt oikeasti niin tee. En tiedä mistä ne mieleen tulee mutta onhan nyt jokaisella toisaalta oikeus ajatella mitä haluaa kunhan ei toteuta ajatteluitaan. Enkä nyt niin sairas ole mutta joskus tulee vähän ihmeellistä tajunnan virtaa, ne on kai pakkoajatuksia. Mutta kun en osaa hallittakaan ajattelua ihan täysin. Ja kuka osaisikaan?

Enemmänkin niissä on sellaista pelkoa taustalla. On ahdistusta siitä että minäkö mukamas jotain pahaa haluaisin jollekin tehdä ja ajattelen sitten sitä. En halua oikeasti. Mutta nämä pakkoajatukset on otettu jo psykiatrisella poliklinikalla käsittelyyn.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kai tästäkin on puhuttava... salaisesta paheestani ja ihailuni kohteesta...

Siitä on ollut jo oireita pitkin matkaa menneiden vuosien varrella, mutta olen kyennyt hillitsemään niitä, joskus hyvinkin. Mutta, sitten joku_v-tun Bradley Cooper päätti tehdä elokuvan A Star Is Born, johon sai ujutettua pääosaan, itsensä lisäksi, laulaja-lauluntekijä Stefani Joanne Angelina Germanottan eli Lady Gagan.
Se oli hangoitteluni viimeinen pisara eikä paluuta ole ollut... vielä ainakaan.
Olin hieman vastentahtoisestikin ihaillut hänen lahjakkuuttaan niin esiintyvän artistina kuin lauluntekijäkin, mutta tuon elokuvan myötä kaikki pidäkkeet murtuivat ja minusta tuli hänen ihailijansa. Olen mm. katsonut mainitun elokuvan useamman kerran ja aina se saa minut fiiliksiin (joita en tässä käy läpi) ja hänen uusimmat radiossa soivat kappaleensa saavat minut heti höristämään korviani ja kuuntelemaan aktiivisesti - tunnistan hänet jo, vaikken olisi kuullut kappaletta ennen...

Ei kai mikään outo tarina sinällään, mutta nyt on kuitenkin kyseessä eläkeläinen, minä, joka olen saanut todistaa tämän nuorison rappiomusiikin syntyaikoja Beatlesineen ja Rollareineen, aukonut vapisevin käsin Led Zeppelin IV:n, The Dark Side of The Moonin ja Paranoidin sellofaaneistaan ja pistänyt pyörimään, surrut Jim Morrisonin, Jimi Hendrixin, Janis Joplinin, Marc Bolanin, John Lennonin, etc. (liian) aikaista poismenoa...

Saa kivittää, muttei se mitään auta...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siitä on ollut jo oireita pitkin matkaa menneiden vuosien varrella, mutta olen kyennyt hillitsemään niitä, joskus hyvinkin. Mutta, sitten joku_v-tun Bradley Cooper päätti tehdä elokuvan A Star Is Born, johon sai ujutettua pääosaan, itsensä lisäksi, laulaja-lauluntekijä Stefani Joanne Angelina Germanottan eli Lady Gagan.
Se oli hangoitteluni viimeinen pisara eikä paluuta ole ollut... vielä ainakaan.
Itse olen ihaillut hänen sievää takamustaan. Ja jos miettii jotain tanssipoppia mitä on tehty niin onhan Lady Gaga siinä parhaimmistoa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itse olen ihaillut hänen sievää takamustaan. Ja jos miettii jotain tanssipoppia mitä on tehty niin onhan Lady Gaga siinä parhaimmistoa.
Niin - en osaa/halua sen ihmeemmin esinellistää häntä, joskin pukeutumistyylinsä on ollut se, joka piti aiemmin ihailuni aisoissa - en tykännyt. Elokuvan myötä, jossa hänen roolihenkilönsä kritisoi omaa ulkonäköään, näin hänen kauneutensa jotenkin pelkistettynä. Kaunis vartalo, joo, mutta erittäin persoonalliset kasvot puhuttelivat minua ihan eri tavalla kuin aiemmin - hänestä tuli inhimillinen...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tunnustan olevani Heli Laaksosen fani, ainakin kymmenen vuoden ajan. Muutaman kerran on tullut häntä livenä nähtyä sekä Turun että Helsingin kirjamessuilla ja jotenkin sekä hänen ulkoinen habituksensa, että hänen käyttämänsä murre miellyttävät minua melkoisesti. Ja kun hän tuntuu olevan semmoinen hauska ihminen muutenkin, on hänen tekemisiään mukava seurata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös