Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Tässä ketjussa tunnustamme asioita

• 144 071
  • 1 241
K

Kiekkokatsoja

Oli joskus tuo korona. Jälkivaivoihin kuului pitkään, että joutui nukkumaan 10-12 tuntisia öitä, aina kun oli mahdollista. Aikamoinen väsy oli hemmetin pitkään.
Itse sairastamisvaiheessa, ärsyttävintä oli voimakas kurkkukipu. Se oli kuten angiinassa. Mitään ei pystynyt nielemään. Mutta lääkekin oli. Aamulla ensimmäisenä väkisi kurkusta alas burana 600, tunnin odotus, ja aamupalakin meni alas.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Katsoin jakson Kauniita ja Rohkeita yksi päivä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kuuntelin aamulla YouTubesta Ronan Keatingin pikkuhitin "Life Is a Rollercoaster".
Jotenkin se tuli mieleen heti herättyä.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun Marinin bilekohu ja keskustelu täällä siitä oli kiihkeimmillään niin monta päivää korvamatonani oli Leevi and the Leavingsin Pojat tanssimaan.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen viimeksi käyttänyt leivänpaahdinta vuonna 2001.

Olen ollut stadilainen vuodesta 2000 alkaen enkä vieläkään tunne keskustaa niin hyvin, että tietäisin, missä esim. Unioninkatu on tai mitkä kadut kohtaavat Viiskulmassa. Kun pyörin vielä keskustassa varsin aktiivisesti (eli suunnilleen 10 - 15 vuotta sitten), suunnistin enimmäkseen maamerkkien avulla kuin katunimiä seuraamalla.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Santeri Huovila #61. Philadelphia Flyers
En ole nähnyt yhtään Bondia alusta loppuun. Olenkohan ainoa?

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulla on kännipäissäni tapana laittaa viestiä ihailemilleni muusikoille Instassa. Viesti on usein sellainen, että sä oot paras, tuu Suomeen, mä tuun kattoon.

Lähes aina ne muuten vastaavat. Tai sometiimi vastaa. Enhän minä näitä viestejä nyt millekään tosi isoille nimille laita, mutta esimerkiksi Veruca Saltin Louise Post vastasi aivan satavarmasti omana itsenään. Ja se ilahdutti suuresti.

Suomalaiset artistit vastaavat tottakai yleensä omana itsenään. Ja vastaavat oikeasti. Se on kiva.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ole nähnyt yhtään Bondia alusta loppuun. Olenkohan ainoa?
En ole minäkään. Ei ole oikein minun genreäni. Äitini ja tätini piti Bondeista niin joskus täti toi jonkun melko tuoreen elokuvan katsottavaksi kun olivat meillä käymässä mutta minä en paljon alkua pidempään jaksanut katsoa. Liikaa toimintaa ehkä.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Oli joskus tuo korona. Jälkivaivoihin kuului pitkään, että joutui nukkumaan 10-12 tuntisia öitä, aina kun oli mahdollista. Aikamoinen väsy oli hemmetin pitkään.
Itse sairastamisvaiheessa, ärsyttävintä oli voimakas kurkkukipu. Se oli kuten angiinassa. Mitään ei pystynyt nielemään. Mutta lääkekin oli. Aamulla ensimmäisenä väkisi kurkusta alas burana 600, tunnin odotus, ja aamupalakin meni alas.
Tuohon nielemis ongelmaan auttaa jääkylmä kalja. Tunnustan täten joskus kurkkuani turruttaneen.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Varsinkin jos syö lihaa, juo viinaa ja polttaa tupakkaa. Siitä syntyy kyllä kuninkaiden nektari.
Lihaa syön ja viinaa juon. Tupakkaa en polta mutta pyrin aina siihen että nektari on tuoretta.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun käyn suihkussa, minua katsoo Led Zeppelin. Roope katsoo muualle, mutta muut katsovat kyllä niin suoraan. Tämä on alkanut häiritä. Bonzo on varmaan kännissä, mutta sen katse on pahin. Jonesy ja Jimmy katsovat leppoisasti.

Tämä on sitä kodin sisustusta.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun käyn suihkussa, minua katsoo Led Zeppelin. Roope katsoo muualle, mutta muut katsovat kyllä niin suoraan. Tämä on alkanut häiritä. Bonzo on varmaan kännissä, mutta sen katse on pahin. Jonesy ja Jimmy katsovat leppoisasti.

Tämä on sitä kodin sisustusta.
Sulla on asiat hyvin. Jotkut vääräleuat sanoo että kun mää katton peiliin, niin mua kattoo Sami Hedbergin näkönen mies. Vittu.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sulla on asiat hyvin. Jotkut vääräleuat sanoo että kun mää katton peiliin, niin mua kattoo Sami Hedbergin näkönen mies. Vittu.
Tiiän. Kai. Täällä käyneet ovat kyllä ihastelleet. Ovat sanoneet, että on mahtavaa, kun kusella ja paskallakin käydessä näkee Zeppeliniä ja Aerosmithiä. Jotain on vissiin oikein sisustettu. Se on Nummiksen linnake täällä Haagassa, tervetuloa!

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tiiän. Kai. Täällä käyneet ovat kyllä ihastelleet. Ovat sanoneet, että on mahtavaa, kun kusella ja paskallakin käydessä näkee Zeppeliniä ja Aerosmithiä. Jotain on vissiin oikein sisustettu. Se on Nummiksen linnake täällä Haagassa, tervetuloa!
Eiks sua yhtään häirittis kun siinä kuselle mennessäs sua kattoo alla oleva heebo ja sanoo: "Tän verran lisää niin oot mun mitoissa".

Liitteet

• robert-plant-1993-signed-limited-edition-oversized-print-2020.jpg
    robert-plant-1993-signed-limited-edition-oversized-print-2020.jpg
    43,2 KB · kertaa luettu: 107

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Johnnyllä on omassa vessassa Sami Hedbergin kokovartalokuva, koska kokovartalomieshän se on.

Ei se toki väärin ole, jaksaahan sitä Saija Tuupanenkin katsoa. Sitä en tosin ymmärrä, mutta en minä ymmärrä monta muutakaan asiaa.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Vähän aikaa sitten näin paikallisia "jonneja" skeittaamassa, ja heillä AC/DC raikasi ja parilla tyypillä oli Motörhead- paidat päällä, KISSiä ja Ramonesia myös. Jokunen vuosi sitten skeittareilla näkyi Metallica- paitaa ja Dead Kennedysiä, samalla tavalla AC/DC pauhasi. Kyllä nuorissa on toivoa ehkä kuitenkin.

Joskus viime kesältä tulee tosin mieleen, kun yhden kesäduunarijannun kanssa poikettiin rahtitoimistolta hakemassa uusia kuorman papereita. Sillä hetkellä (tyhjässä) toimistossa soi radiossa Stairway To Heaven, ja soolo oli juuri alkamaisillaan. Itse siinä fiilistellessä kyseinen jantteri sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan koko kappaletta kokonaan, ja että hän menee tuohon toimiston ulkopuolelle venailemaan, koska TikTokissa on jotain uusia videoita, vai mitä siellä nyt onkaan.

Eipä sillä, makunsa kullakin, ja noin muuten ihan mukava tyyppi ja hyvä työntekijä. Silti tiktokkaaminen Zeppelinin edelle käy mielestäni jo pyhäinhäväistyksestä.

Niin joo, se tunnustus. En erityisemmin pidä nykymusiikista.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Noin viiden viimeksi kuluneen vuoden aikana olen tullut työssäni huonommaksi kuin mikä oli sitä edeltävä tilanne.

En ole oppinut käytännössä mitään uutta. Muutosvastarinta on vahvistunut. Motivaatio heikentynyt.

Vastaavasti palkkaan on tullut kyllä kokemuslisiä ja lomapäivien määrä lisääntynyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy