Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 132 761
  • 1 234

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ostin Honka-pipon. Huivin ostin jo aiemmin. Kun vaihdoin viime vuonna duunit Espooseen, niin jotenkin sujuvasti päädyin muutamat kerrat Hongan matsiin töiden jälkeen. Ja tykkäsin. Auton saa helposti parkkiin ja meininki on kuin maakunnissa. Jotain nättiä maakuntaseuran henkeä tuossa Hongassa on. Eikä tuota pidä käsittää nyt vittuiluna. Se on kehu minulta, jonka henkinen sielunmaisema on keskikokoinen suomalaiskaupunki. Sitä paitsi Tapiolassa ja Kouvolassa on paljon samaa. Siksi ne kuuluvatkin molemmat maan hienoimpiin paikkoihin.

Olen käynyt niin HJK:n kuin IFK:nkin futismatseissa, ja jälkimmäisistä olen tykännyt. Siinä ollaan jotenkin aidon asian äärellä. IFK olisi kiinnostava seura vaikka curlingissa. Enkä minä HJK:takaan inhoa, mutta se jättää täysin kylmäksi. Parasta mitä se on minulle tarjonnut, ovat olleet europelit vuosien saatossa. Mutta Celtic-matseihinkin painelin vihreävalkoisissa, sori siitä. Ja kyllä IFK:kin tuntuu vähän liikaa stadilaisten jutulta, vaikka annan sille toki sympatiani, kuten myös lätkä-IFK:lle. Siispä Honka on täkäläisistä seuroista se, jota voi ehkä vähän kannattaa. Ihan vähän.

Ehkä tämä on ihmismielen selviytymiskeino. Kun asuu pääkaupunkiseudulla, niin pääkaupunkiseutulaisista asioista alkaa pitää - paitsi ruuhkista. Minusta olisi silkkaa helvettiä asua seudulla, josta ei pitäisi. Tottakai Kouvola on parempi kuin pk-seutu, mutta voi tämä nykyinen asuinpaikka olla hyvä kakkonen, jaetulla kakkossijalla Turun kanssa.
 

Glove

Jäsen
@nummenkallio n innoittamana tunnustan, ettei minulla ole koskaan ollut minkään seurajoukkueen fanikamaa. Leijonien paitoja minulla on ollut pari kappaletta, toisen annoin pois ja toisen kohtalosta ei ole tietoa kun en sitä löytänyt kaappeja kolutessani. Lisäksi on ollut sinivalkoinen hattu, jonka vaihdoin 2016 nuorten kisoissa Kanadan jääkiekkoliiton 100 v. lippikseen. Ja senkin olen jo hukannut jonnekin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minusta tomaattituoremahu on hyvän makuista. Toki pidän myös hedelmätuoremehuista, mutta eniten juon tomaatttimehua.
Parasta sulatejuustoa ovat maustamattomat vaihtoehdot.
Sokeri pohjalla: Mika Saukkonen ei ärsytä minua. En muutenkaan saa paljon lisäarvoa kiekkoselostajista. Selin-parivaljakko sopii hyvin pyöräilyä selostamaan, ja amerikkalaisessa jalkapallossa selostajat ovat apuna sääntöviidakon ja taktisten kuvioiden selittäjinä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuossa viikolla katsellessani dokkaria eräästä iäkkäästä muusikoista, silmiini osui teksti "Donna Summer - McArthur Park". No, kaivelin sen YouTubesta, nautiskelin ja sen jälkeen katselin, mitä se oli tuonut mukanaan. Löysin mm. Eaglesin jäähyväiskonsertin Melbournesta, ym. ym. Lopulta, kun vaimoni tuli töistä kotiin, hän löysi minut uppoutuneena Sammy Davis Jr:n kuolemattomaan kappaleeseen "Mr. Bojangles".
Kurkkuani kuristi ja näköä sumensi jotenkin, kun ponnistelin siitä takaisin nykyhetkeen - haikeaksi veti ja tunsin itseni entistä vähemmän kuolemattomaksi...
 
Viimeksi muokattu:

SgtMarkov

Jäsen
Mun ei oo koskaan tarvinnut runkata millekään Elloksen alusvaatekuvastoille, ei edes esiteininä. Faijalla oli niin hirmuinen kokoelma kaikenmaailman aikuisviihdelehtiä ja -videoita, että sieltä pystyi lainaamaan materiaalit lähes aina tarpeen vaatiessa. Aikamoisia ninjantaitoja se vaati toisinaan. Lainausoperaatio piti suorittaa äänettömästi ja lehdet oli aina sujautettava ja kasetit kelattava samaan kohtaan missä ne olivat.

Koska olisihan se ollut ihan supernoloa jos vanhemmat olisivat saaneet tietää harrastuksestani edes jotain.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen jo pitkään suunnittelut lopettavani työt ja opiskelevani puutarhuriksi. Mitähän siitä tulisi...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen jo pitkään suunnittelut lopettavani työt ja opiskelevani puutarhuriksi. Mitähän siitä tulisi...
Veikkaan että Jatkoajan runkkarit pommittaisivat sua "onko puutarhaa trimmattu viimeaikoina, vink vink" -tyylisillä vitseillä tämän tästä. Itsehän näin herranpelkoisena, siveänä ja uskovaisena miehenä en moiseen rivoiluun ryhtyisi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kirjoittelin aika raflaavan cv:n tuossa viime vuoden lopulla erääseen hakemukseen, mutta nyt on sitten se kuuluisa "tosipaikka" edessä. Äkkiä sitä ottaa noin 15 vuoden tapahtumat alalta haltuun...
 
K

Kiekkokatsoja

Olen jo pitkään suunnittelut lopettavani työt ja opiskelevani puutarhuriksi. Mitähän siitä tulisi...
No ainakin jotkut palstalaiset pervoilisivat, kuten Ilkka aikoinaan Tuksulle. Kysymällä, että miten hoidat puutarhaasi?

Itse tunnustan että talvisena koronaviikonloppuna voi olla tylsääkin.
No muutaman lasillisen voisi ottaa lohdutusjuomaa, mutta todennäköisesti sitten joutuu paneskelemaan muijan kanssa. Menee hyvä nousuhumalan yritys hukkaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Johtoryhmän kokous ja spämmään Jatkoaikaan. Etätyön etuja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Itse tunnustan että talvisena koronaviikonloppuna voi olla tylsääkin.
No muutaman lasillisen voisi ottaa lohdutusjuomaa, mutta todennäköisesti sitten joutuu paneskelemaan muijan kanssa. Menee hyvä nousuhumalan yritys hukkaan.
Tunnustan, etten näe yo. skenaariossa mitään negatiivista - kaikkien olettaisi olevan tyytyväisiä... ainakin jollain tasolla...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla on levyt Jare Henrik Tiihonen 1&2. Sain ne tuplapakkauksessa vitosella Prismasta ja kiinnosti kuulla miltä Cheek kuulostaa. Ja lahtelaista kun on... Välillä olen niitä kuunnellut enkä voi sanoa että inhoaisin. Parhaimpia on kyllä ne kappaleet jotka on tehty Herrasmies-liigan kanssa. Ei, en ole Cheek-fani... mutta täytyy myöntää että olen paskempaakin musiikkia kuullut.

Tämä tuli nyt mieleen siitä että toin Cheekin keskusteluun ja siitä alkoi sitten pieni keskustelu...
 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olen jo pitkään suunnittelut lopettavani työt ja opiskelevani puutarhuriksi. Mitähän siitä tulisi...

Eräs tuttuni valmistui noin kaksi ja puoli vuotta sitten kauppatieteiden maisteriksi ja pääsi harjoittelun kautta konsulttifirmaan töihin ja palkka joku neljä tonnia, mikä on ihan kiva lähtöpalkka 25 -vuotiaalle. Pari kuukautta sitten kertoi Facebookissa, että hänen unelmansa on aina ollut alkaa floristiksi, joten lopetti työt konsulttihommissa ja lähti jonnekin Ranskaan opiskelemaan floristihommia. Hieman erilainen ala, mutta mikäs siinä. Taisi olla tavoitteena oman kukkakaupan perustaminen. Voit ottaa tästä toiminnasta mallia.

Ja jotta minäkin tunnustan jotakin, niin tunnustan olevani kateellinen ihmiselle, joka pystyy lähtemään tuommoisesta positiosta ja vaihtamaan työmahdollisuuksien osalta paljon haastavammalle alalle. Käsittääkseni hänen suvullaan on pääomaa, joten tuskin tulee ongelmia vaikka olisi työllistymishaasteita floristina tai ongelmia kukkakaupan menestyksessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pari kuukautta sitten kertoi Facebookissa, että hänen unelmansa on aina ollut alkaa floristiksi, joten lopetti työt konsulttihommissa ja lähti jonnekin Ranskaan opiskelemaan floristihommia.
Minuakin kiinnostaa nuo floristin hommat (kuuluu puutarha-alan koulutukseen) mutta en usko että siihen kannattaa panostaa (työmarkkinat hyvin rajalliset ja olen asperger joten en ole hyvä asiakaspalvelussa). Tuntuisi vaan kivalta olla tekemisissä kasvien, kukkien, istutusten ja kasvien huollon kanssa. Tämän tietokoneella suunnitelmien, raporttien ja selvitysten kanssa oleilun sijaan. Vaikka nämäkin on osittain sitä minua oikeasti kiinnostaa ja uskon että voin auttaa. Mutta osittain tämä työ on vain rutiinia ja saman toistamista... eikä se aina kiinnosta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Olen ollut Jari Sillanpään konsertissa. Hämmästyksekseni meininki siellä oli oikein mainio, vaikka musiikki toki oli kovin huonoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tunnustan että en osaa ulkonäöllisesti arvioituna tehdä bebe-leivoksia. Vaan paljonko tuo haittaa? Eilen tein 12 kappaletta rumia bebe-leivoksia (osa onnistui kyllä) ja säilöön laittaessa nämä murentui entisestään. Eihän näitä voi enää vieraille tarjota joten olen jo pari popsinut.

Maku hipoo näissäkin taas täydellistä ja sillä saa kyllä paljon anteeksi mutta olisihan se kiva jos noista saisi vielä kauniitakin. Ja ennen kaikkea sellaisia edes jollain tavalla tarjottavaksi kelpaavia, etteivät murenisi niin herkästi.

Olen hehkuttanut näitä bebe-leivoksia täälläkin aiemminkin vaikka nyt tunnustan että en osaa täysin näitä edes tehdä. Mutta kun olen lähinnä hehkuttanut vain bebejen maun vuoksi.

Illalla kysyin kyllä neuvoja näiden tekoon Kotiruoka-ryhmässä Facebookissa ja sainkin varsin hyviä neuvoja. Pitää ensin ostaa tänään kunnollinen muffinsi-vuoka ja kokeilla tehdä näitä vielä toinenkin satsi.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tunnustan täten, etten ole paljasjalkainen Lappeenrantalainen. Hävettää jopa myöntää, että synnyin ja kasvoin ensimmäiset 1,5 vuotta Etelä-Savossa. Äitini suku on Helsingistä ja isäni tuolta savosta. Täten on luonnollista, että vanhempani asettuivat hetkeksi tähän puolimatkaan. Itse olen toki todella ylpeä Lappeelaisuudestani ja murteestani. Ihmetyttää kyllä kovasti ihmiset, jotka noustessaan median kirkkaisiin valoihin unohtavat juurensa ja murteensa. Tästä syystä arvostan Hynysen Jounia suuresti. On ylpeä siitä, mistä on kotoisin ja miten artikuloi. Tuiskun Antti ei täältä ole, mutta toinen hieno esimerkki ylpeydestä juuriaan kohtaan.
 

redpecka

Jäsen
Tunnustan täten, etten ole paljasjalkainen Lappeenrantalainen. Hävettää jopa myöntää, että synnyin ja kasvoin ensimmäiset 1,5 vuotta Etelä-Savossa. Äitini suku on Helsingistä ja isäni tuolta savosta. Täten on luonnollista, että vanhempani asettuivat hetkeksi tähän puolimatkaan. Itse olen toki todella ylpeä Lappeelaisuudestani ja murteestani. Ihmetyttää kyllä kovasti ihmiset, jotka noustessaan median kirkkaisiin valoihin unohtavat juurensa ja murteensa. Tästä syystä arvostan Hynysen Jounia suuresti. On ylpeä siitä, mistä on kotoisin ja miten artikuloi. Tuiskun Antti ei täältä ole, mutta toinen hieno esimerkki ylpeydestä juuriaan kohtaan.
Ymmärrän mitä yrität tarkoittaa ja tarkoitatkin. Ehkä Hynynen on lappeenrantalainen ja sellaisena haluaa olla ja pysyä. Toisille Lpra on joku satunnainen mesta mistä ponnistetaan maailmalle ja murre hioutuu yleiskieleksi. Mielestäni näissä ei ole mitään yhtä oikeaa tai väärää tapaa. Olisihan se outoa kuulla jos Pelle Miljoona vetäis jotain Haminan murretta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tunnustan täten, etten ole paljasjalkainen Lappeenrantalainen. Hävettää jopa myöntää, että synnyin ja kasvoin ensimmäiset 1,5 vuotta Etelä-Savossa. Äitini suku on Helsingistä ja isäni tuolta savosta. Täten on luonnollista, että vanhempani asettuivat hetkeksi tähän puolimatkaan. Itse olen toki todella ylpeä Lappeelaisuudestani ja murteestani. Ihmetyttää kyllä kovasti ihmiset, jotka noustessaan median kirkkaisiin valoihin unohtavat juurensa ja murteensa. Tästä syystä arvostan Hynysen Jounia suuresti. On ylpeä siitä, mistä on kotoisin ja miten artikuloi. Tuiskun Antti ei täältä ole, mutta toinen hieno esimerkki ylpeydestä juuriaan kohtaan.
Eihän tuossa mitään hävettävää ole. Minä olen kuitenkin paljasjalkainen lappeenrantalainen ja etelä-karjalainen. Äiti kyllä syntyi Etelä-Savon puolella (kasvoi Simpeleellä), mutta isän suku on sentään ollut Rautjärvellä niin kauan kuin netistä löytyvät kirkonkirjat näyttävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös