Alkusyksyllä 2018 Ässät pelasi kauden ensimmäisiä otteluitaan ja vieraaksi tuli JYP. Tekivät voittomaalin jotain pari-kolme minuuttia ennen loppua, 1-2. Karjaisin "vittu" niin kovaa kuin lähti ja sekös keräsi ympärillä olleiden katseita.
No näin enemmän aukaistuna tämä kiroilutapaus edes tuntuu joltain. Pelkkä tunnustus "hei, mä olen kiroillut lätkäkatsomossa" ei ole oikein mitään. Kun siellä lätkäkatsomossa on kiroillut myös moni, moni muukin.
Tästä tullaankin siihen että aina nuo lyhyetkään viestit eivät toimi. Tunnustan siis että en aina piittaa lyhyistä viesteistä. Tämä on isolta osalta myös tapauskohtaista. Joskus lyhyet viestit ovat vain melko turhaa täytettä ketjuihin ja luovat ketjuista paikan joka muistuttaa enemmänkin chattia. Tunnustan olevani tätä mieltä.
Minut tunnetaan pitkien viestien kirjoittajana joten on minulta melko rohkeaa olla lyhyistä viesteistä tuota mieltä. Mutta ei ne pitkätkään viestit ole aina paras ratkaisu. Ei se viestin pituus ole läheskään aina laadun mittari. Paras vaihtoehto on kirjoittaa niin paljon kuin että haluamansa asia tulee kirjoitetuksi. Oli se sitten pitkä tai lyhyt viesti. Pitkä viesti voi olla joskus tarpeen, kunhan se ei sisällä jaarittelua. Toki on sekin hyvä taito jos osaa haluamansa asian kertoa typistetysti.
Tunnustan myös sellaisen valitettavan asian että peliriippuvaisuuteni on nostanut taas päätään. Olin jo pitkään pelaamatta kunnes minä tyhmä menin kokeilemaan kerran peliautomaattia ja siitähän se sitten lähti. Edes alkoholiriippuvaisuus ei lähtenyt heti roihuamaan niiden alkukesän kokeilujen jälkeen mutta peliriippuvaisuus näemmä lähtl. Peliriippuvaisuus on isoin ongelmani tällä hetkellä.
Ja minä tyhmä kun löysin myös netistä tällä viikolla tiedon miten sen Gambanin pelinesto-ohjelman netissä saa pois päältä. Tätä en kerro täällä mutta olihan tuotakin tietenkin peliriippuvaisena kokeiltava ja pääsin sitten taas netissäkin pelaamaan. Vituttaa tuo kun tuo Gamban ei ollutkaan täysin aukoton ohjelma ja vituttaa kun piti Suomi24:n keskusteluissa törmätä tuohon tietoon miten tuon ohjelman saa pois päältä. Ilman sen isompia hakkerointejakaan.
Tunnustan myös voittaneeni taas noin 200-300 euroa eilen sitten pelatessani mutta arvatkaapas kuinka nopeasti nuo rahat sitten pelasin poiskin. Onneksi uudet keittiötyökengät ehdin ostamaan eilen ennen kuin olin pelannut voittorahat. Ja korkojen kera en pysty rahojani pelaamaan sillä onnekso minulla on se välitystili. Sieltä nostan rahaa vain niin pienissä erissä että hädin tuskin riittävät sen viikon ruokaostoksiin. Tuo säätely mielestäni auttaa peliriippuvaisuuteen kun ei ole varaa pelata vaan pelaaminen on heti pois sitten ruoasta.
Ja apua peliongelmaani olen taas jo hakenut.