Vasenkätisen arki ja juhla
Vasenkätisen arki ja juhla
Että löytyykö jostain sellainen perusterve superihminen, jolla olisi oikeus valittaa sekä kylmästä että kuumasta.
Kai sitä voi valittaa, jos valitus on perusteltua. Esim. Siperiassa on niitä paikkoja, joissa on talvella -50 tai -60C ja jossain arabimaissa on 45 astetta lämmintä sekä valtava kosteus.
Missä se sellainen ketju on, johon kerromme ne mielipiteet, joiden vuoksi taistelimme, mutta olimme väärässä? Eli "Näin uskoin jatai luulin, mutta olin väärässä.".
Kuka avaa ja ennen kaikkea, kuka uskaltaa kirjoittaa ensimmäisenä tähän ketjuun? Älkää tehkö tästä minulle liian helppoa. Vai onko palsta täynnä munattomia kiekujia, jotka yhä itkevät tuulessa irronneen silmäripsen perään, kun näin ei saa käydä!!!!!?
Missä se sellainen ketju on, johon kerromme ne mielipiteet, joiden vuoksi taistelimme, mutta olimme väärässä? Eli "Näin uskoin jatai luulin, mutta olin väärässä.".
Kuka avaa ja ennen kaikkea, kuka uskaltaa kirjoittaa ensimmäisenä tähän ketjuun? Älkää tehkö tästä minulle liian helppoa. Vai onko palsta täynnä munattomia kiekujia, jotka yhä itkevät tuulessa irronneen silmäripsen perään, kun näin ei saa käydä!!!!!?
Että löytyykö jostain sellainen perusterve superihminen, jolla olisi oikeus valittaa sekä kylmästä että kuumasta.
Omalla kohdallani mietin, että saanko valittaa helteistä, kun kovista pakkasista en juuri valita? Talvella olen varsin kestävä mummeli.
Niin tämä minuakin kiinnostaa, että mistä ja koska saa valittaa säiden osalta.
Oma mielipiteeni on että jos tälle ongelmalle ei saada korjausliikettä aikaiseksi, kaikki muu ponnistelu esimerkiksi ympäristön eteen on täysin hyödytöntä. Väestönkasvu on maailman ongelma numero 1. ja siitä olisi mielenkiintoista keskustella. Tiedän että Jatkoajassa löytyy kirjoittelijoita, joilla tähän hommaan on enemmän kapasiteettia, joten heitetään tällainen ketjuidea jollekin jolla taustatiedot ovat paremmin hallussa.
Kelpaako henkilö, joka piirtää paremmin vasemmalla kädelllä ja kirjoittaa oikealla?Että löytyykö jostain sellainen perusterve superihminen, jolla olisi oikeus valittaa sekä kylmästä että kuumasta.
Miksi ne eivät voisi olla keino siinä kuin muutkin keinot? Tarvittaisiin varmaan sellainen ketju kaikille ei niin mukaville ratkaisuille ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.Nähdäkseni asiasta kyllä puhutaan aika paljonkin, mutta kenelläkään ei ole ratkaisua ja siksi kaikenlainen keskustelu siirtyy johonkin muovipusseihin.
Olisi hyvä kuulla missä nykyään mennään keinovalikoimissa ja mitä asialle oikeasti ajateltiin tehdä. Yksi mahdollisuushan on se, että luonto pelastaa vielä itsensä ja jonkunlainen pandemia saadaan aikaan.
Etniset puhdistukset tai sotiminen eivät voi olla keino, mutta jotain todellakin tarvitsisi tehdä. Vapaaehtoinen lapsettomuus on se oma keino enkä tänne yhtään muksua halua lisää. Vielä, jos miljardit muut ajattelisi samalla lailla.
Miksi ne eivät voisi olla keino siinä kuin muutkin keinot? Tarvittaisiin varmaan sellainen ketju kaikille ei niin mukaville ratkaisuille ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.
Kelpaako henkilö, joka piirtää paremmin vasemmalla kädelllä ja kirjoittaa oikealla?
Kyllä nyt ainakin Linkola uskalsi ihan suoraan tuollaisella vaihtoehdolla leikitellä. Enkä minä näe miksi asiasta ei saisi puhua. Tämähän nyt on ihan vastaava kuin kaveri joka veti herneen nenään kun me kaljalla toisen kaverin kanssa pallottelimme ajatusta että miten tehottomia noi terroristit onkaan kun ne ei saa edes pommeilla aikaan kuin muutaman ruumiin. Alkoi pitää meitä jonain massamurhaajina.En nyt mitenkään väitä, että se ei voisikaan olla, koska se olisi. On vain ajatuksia ja asioita mitä ei voi sanoa tai edes yrittää viedä eteenpäin.
En ole niin sanottu luonnonlahjakkuus. Kyynärvarsia, ranteita ja sormia olen katkonnut lahjakkaasti. Kaksikätisyys on siis seuraus omasta pösilöinnistä. Kahdesti lastoittanut oman luun laskettelurintessä.Luit ajatuksiani. Meinasin ottaa vasen-oikeakätisyyden taiston vertaukseksi tuohon. Siinäkin kun olen hieman "väärin päin".
Muuhun urheiluun tarvittaisiin tällainen ketju:
Cristiano Ronaldon yhdeksän vuoden hegemonian jälkeen - kuka on nyt La Ligan paras pelaaja?
Vilkasta ajatuksenvaihtoa tulisi ja monenlaisia mielipiteitä.
Kyllä kai Rollelle voisi ihan omankin topicin perustaa, nyt kun viimein pääsi liigaan, jossa ei jää Messin varjoon.