Tässä ketjussa toivotaan ketjunavauksia, joita itse et voi kirjoittaa

  • 45 506
  • 337

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Täällä Jatkoajassa on monia loistavia kirjoittajia. Sitten on myös kirjoittajia, jotka kirjoittavat asiaa, mutta jotka ovat melko kökköjä kirjoittamaan. Onnistuneet ketjut tarvitsevat onnistuneen ketjunavauksen, mutta kaikilla nimimerkeillä ei ole kirjoitustaitoa avata lennokkaita ja hyviä ketjunavauksia, jotka saavat keskustelua aikaan. Joillakin taas ei ole yksinkertaisesti aikaa avata ketju, jonka haluaisi avata ja josta haluaisi keskustella.

Tämä ketju on pelastus lahjattomille ja kiireellisille. Tässä ketjussa pyydetään avattavaksi ketjuja, joidenka avaamiseksi itse oma kirjoitustaito, tietämys tai aika ei riitä. Halutessaan voit pyytää jotakin tiettyä nimimerkkiä avaamaan sen tietyn ketjun tai pyynnön voi laittaa kaikille yleisesti.

Esimerkiksi näin alkajaisiksi pyydän että nimimerkki vlad voisi avata ketjun näille KHL - NHL siirtojen väännöille, KHL - NHL väännölle yleensäkkin ja NHL:n ja KHL:n suhdetta kaikilla tasoilla käsitelevälle keskustelulle ja pohdinnalle. Jos vlad ei tehtävään suostu, toivottavasti joku toinen sekä NHL:n ja KHL:n tunteva taitava kirjoittaja suostuisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Esimerkiksi näin alkajaisiksi pyydän että nimimerkki vlad voisi avata ketjun näille KHL - NHL siirtojen väännöille, KHL - NHL väännölle yleensäkkin ja NHL:n ja KHL:n suhdetta kaikilla tasoilla käsitelevälle keskustelulle ja pohdinnalle. Jos vlad ei tehtävään suostu, toivottavasti joku toinen sekä NHL:n ja KHL:n tunteva taitava kirjoittaja suostuisi.

Tälläiselle ketjulle on varmasti tilauksensa Jatkoajassa, mutta ainakaan näin alkuviikosta minulla ei ole riittävästi aikaa laatia hyvin perusteltua avausta tällaisesta aiheesta. Mutta jos ketjua ei ehditä avata ennen viikon kääntymistä loppu puolelle voin koettaa "raapustella" perustellun avauksen aiheesta. Uskoisin, että tällaisen ketjun myötä olisi mahdollista edes hiukan rauhoittaa keskustelua KHL- ja NHL-osioissa ja liigojen välinen vertailu kyettäisi suorittamaan erillisessä ketjussa.

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos vlad ei ennätä, niin ehkäpä TOJ kantaa kortensa kekoon.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Nimimerkki pettter ja ketjun nimeksi "Tallinnan matkailun ABC". Minä olen käynyt Tallinnassa viimeeksi varmaan 12-vuotiaana,joten en voi itse perustaa tuota ketjua pohjautuen omiin kokemuksiini.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan sama kuka ketjun avaa, niin suurin osa sen täytteestä tulee olemaan änärimieshuorien russofobisia onlinereita.
Mitenkään puolustelematta maskuliiniprostituutiota uravalintana totean, että varsinkin itärajalla asuvilla on usein perusteltuja, kokemuksesta kumpuavia syitä russofobiaansa. Vähän samoin kuin yleinen karikatyyri mustalaisesta, vastaa yleinen karikatyyri Suomessa oleilevasta venäläisestä yllättävän usein todellisuutta. Eivät tyypittelyt tyhjästä tule.

Varsinaista ketjunavaustoivetta minulla ei juuri nyt ole, laittelen myöhemmin mikäli sellainen mieleeni juolahtaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitenkään puolustelematta maskuliiniprostituutiota uravalintana totean, että varsinkin itärajalla asuvilla on usein perusteltuja, kokemuksesta kumpuavia syitä russofobiaansa. Vähän samoin kuin yleinen karikatyyri mustalaisesta, vastaa yleinen karikatyyri Suomessa oleilevasta venäläisestä yllättävän usein todellisuutta. Eivät tyypittelyt tyhjästä tule.

Varsinaista ketjunavaustoivetta minulla ei juuri nyt ole, laittelen myöhemmin mikäli sellainen mieleeni juolahtaa.

Näinhän se yleensä on. "Eivät kaikki stripparit huoraa, mutta kaikki huorat strippaavat"
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pavlovin Koira tai Hauptmann voisi avata Borussia Dortmundille uuden ketjun. Dortmundissa tulee tänä kesänä tapahtumaan jonkin verran, joten ketju pystyyn heti!
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Täällä Jatkoajassa on monia loistavia kirjoittajia. Sitten on myös kirjoittajia, jotka kirjoittavat asiaa, mutta jotka ovat melko kökköjä kirjoittamaan. Onnistuneet ketjut tarvitsevat onnistuneen ketjunavauksen, mutta kaikilla nimimerkeillä ei ole kirjoitustaitoa avata lennokkaita ja hyviä ketjunavauksia, jotka saavat keskustelua aikaan. Joillakin taas ei ole yksinkertaisesti aikaa avata ketju, jonka haluaisi avata ja josta haluaisi keskustella.
Ja joillakin ei valitettavasti ole enää oikeuksia avata topiceja, joten kiitos että avasit tämän topicin, tällainen oli itse asiassa itelläkin mielessä jo aiemmin. Pystyn vielä puolustamaan titteliäni jotenkin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Käykää nyt joku perustamassa "turhinta paskaa vain tähän turhaan ketjuun ja täällä saa taas koettaa päteä" -ketju.

Tämä nyt vain Kierrätyskeskuksen tuoreiden ketjujen ja niiden antien perusteella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eli suomalaiset ovat alempaa mongolista ja itäeurooppalaista rotua, kuten antropologit aikoinaan leimasivat?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi
Taisivat jotkut myös ali-ihmisistä puhua ja tyhjästähän sellaiset eivät tule.
Saattavat ollakin, en minä nyt sitä tarkoittanut. Lähinnä sitä, miten eri kansakuntien ja etnisten ryhmien edustajat käyttäytyvät ja mitä he tekevät. Vierasmaalaisilla saattaa olla suomalaisista mielikuvansa, ja ne saattavat myös olla perusteltuja ja oikeita. Samoin minulla on mielikuvat ryssistä ja mustalaisista ja niin edelleen, ja erittäin usein ne pitävät kutinsa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Muutaman kerran on käynyt mielessä perustaa oma ketjunsa Absoluuttiselle Nollapisteelle, jonka musiikkiin olen lähiaikoina alkanut tutustua vähän paremmin, mutta en ole kehdannut kun en kuitenkaan yhtyettä ja sen tuotantoa tunne vielä tarpeeksi hyvin.

Kiihkeitäkin bändin faneja taitaa palstalta löytyä, joten ehkä joku heistä avaisi ketjun tälle yhdelle suomalaisen musiikin suurimmista.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En nyt ole varma, että mitä katsantokantaa hän tarkalleen ottaen on, mutta siitä huolimatta, usein olen toivonut, että sampio perustaisi ketjun "Jatkoajan helluntailaiset". Ketjua sitten lukisin ja paremmaksi ihmiseksi tulisin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muutaman kerran on käynyt mielessä perustaa oma ketjunsa Absoluuttiselle Nollapisteelle, jonka musiikkiin olen lähiaikoina alkanut tutustua vähän paremmin, mutta en ole kehdannut kun en kuitenkaan yhtyettä ja sen tuotantoa tunne vielä tarpeeksi hyvin.

Kiihkeitäkin bändin faneja taitaa palstalta löytyä, joten ehkä joku heistä avaisi ketjun tälle yhdelle suomalaisen musiikin suurimmista.
Avaa sie vaan, ei tuohon tarvita sen suurempia meriittejä. Nollapisteen tapauksessa ainakin pulkkailukokemukset luetaan sellaiseksi.

Pulkkailusta muuten voisi joku avata ketjun. Minä en sitä ilkene tehdä, viidettä kymmenettä käyvä äijä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten olisi ketju parhaille live-esityksille? Ensin valittaisiin noin viiden miehen raati. Raadille saisi esittää biisejä ja raati sitten päättäisi mitkä biisit ansaitsisivat paikan absoluuttisesti kovimpien live-biisien listalla. Tai sitten raati päättäisi ensin ehdokkaat ja Jatkoaika saisi sitten äänestää parhaat (tämä ei kylläkään välttämättä toimisi ottaen huomioon, että palsta on täynnä Jokerifaneja, IFK-faneja, porilaisia ym, joiden arvostelukykyyn ei voi luottaa).
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kun keskustelu Demarit tiensä päässä -ketjussa on lähtenyt pahasti sivuraiteelle, toivoisin että joku talouasioista hyvin perillä oleva avaisi ketjun Suomen taloudellinen tilanne ja tulevaisuus tjsp. Vai onko tällainen ketju jo olemassa? Olisi kiva sitä kautta perehtyä vähän paremmin näihin asioihin.

Terv. nimimerkki "Onko täällä enää töitä kun pääsen työelämään?"
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kun keskustelu Demarit tiensä päässä -ketjussa on lähtenyt pahasti sivuraiteelle, toivoisin että joku talouasioista hyvin perillä oleva avaisi ketjun Suomen taloudellinen tilanne ja tulevaisuus tjsp. Vai onko tällainen ketju jo olemassa? Olisi kiva sitä kautta perehtyä vähän paremmin näihin asioihin.

Tuo on erinomaisen hyvä ajatus, ja toivottavasti joku asiantunteva henkilö sellaisen keskustelun avaa. Minä en siihen kykene, en edes vähää alusta. Pahoin vaan pelkään, että jos tuollainen keskustelu avattaisiin, olisi se alta kolmessa päivässä sitä samaa jauhantaa kuin kaikki muutkin keskustelut, jotka edes etäisesti liippaa läheltä yhteiskunnan tai talouden mekanismeja.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
(tämä ei kylläkään välttämättä toimisi ottaen huomioon, että palsta on täynnä Jokerifaneja, IFK-faneja, porilaisia ym, joiden arvostelukykyyn ei voi luottaa).

Ehdotan ketjua "Kenen arvostelukykyyn luotat?"

Siihen tulisi tämäntapaisia vaihtoehtoja: eteläpäätyläiset, jullit, lugut, ipat, hitsarit jne.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Nyt kun vauhtiin päästiin, niin toivoisin jonkun myös avaavan ketjun Miten Suomen lakia pitäisi muuttaa?, koska Suomen oikeuslaitos näytti taas närhen munat on lähinnä valitusta (tosin välillä ihan aiheellista sellaista) yksittäistapauksista, joissa on tuomio on langetettu pääosin nykyisten lakien ja ennakkotapausten mukaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Nyt kun vauhtiin päästiin, niin toivoisin jonkun myös avaavan ketjun Miten Suomen lakia pitäisi muuttaa?, koska Suomen oikeuslaitos näytti taas närhen munat on lähinnä valitusta (tosin välillä ihan aiheellista sellaista) yksittäistapauksista, joissa on tuomio on langetettu pääosin nykyisten lakien ja ennakkotapausten mukaisesti.

Onko olemassa joku erityinen syy, ettet voi tällaista ketjua avata?
 

DefenceX

Jäsen
En nopealla haulla löytänyt omaa ketjua koripallolle, tarkemmin Susijengille. Itsellä ei tietämys riitä kattavaan avaukseen, joten ehkä joku muu tämän voisi tehdä?
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten olisi ketju parhaille live-esityksille? Ensin valittaisiin noin viiden miehen raati. Raadille saisi esittää biisejä ja raati sitten päättäisi mitkä biisit ansaitsisivat paikan absoluuttisesti kovimpien live-biisien listalla. Tai sitten raati päättäisi ensin ehdokkaat ja Jatkoaika saisi sitten äänestää parhaat (tämä ei kylläkään välttämättä toimisi ottaen huomioon, että palsta on täynnä Jokerifaneja, IFK-faneja, porilaisia ym, joiden arvostelukykyyn ei voi luottaa).

Missä helvetissä tämä viipyy?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Odottelen ketjua "sitä finniä en unohda koskaan".

Itse en voi sitä ketjua avata, koska joku kuitenkin mukahassuttelisi, että nimimerkkini johtuu ylenpalttisesta aknesta. Ihan normaali määrä niitä oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös