solamnic76 kirjoitti:Absurdia jossitella suden vaarallisuudesta, sillä viimekädessä kyse on siitä että kuinka lähellä omaa asuinaluetta sutta on yhteiskunnan suojelemana pakko sietää. Minä en halua sutta naapuriin, ja jos sellainen metsässä laumoineen liikuskelisi, en lähtisi pienen poikani kanssa samoilemaan sinne.
Siitä lähdetään että nää on mun maita, ja tänne on kenenkään suden ihan turha tulla ulvomaan. Mää ne myrkytän.
Minulle susi-inho kumuloituu lähinnä niiden suojelijoiden stereotypiasta, sillä mielestäni suden suojelija on usein joko karvojaan ajelematon kettutyttö, tai risupartainen saunatonttu jostain yliopiston syövereistä. Vaikea sanoa ketä näistä halveksin enemmän, mutta siitä lähden että jokainen susi kylmäksi vaan jos tulevat liian lähelle.
Sinähän voisit perustaa vaikka jonkilaisen kerhon, jossa opetetaan susia elämään tietyllä (keskimäärin 1km x 1km) alueella, ja odottaa siellä päivisin ja öisin, että joku onneton punahilkka sinne eksyisi saaliiksi. Tämän jälkeen voisit uskaltaa mennä vaikka haravoimaan pihaasi.