Tailla oli siis täydellinen mahdollisuus päästä eroon Aubrystä, joka on selvästi porukan paras pelaaja ja kaikesta päätellen vielä aika hyvä myös haasteissa, ja sen sijaan heittää oman liittolaisen bussin alle. Toki, jos Tai pystyy voittamaan jatkossa kisoja, hän voi mennä pitkälle idolinsa kanssa, mutta voittoon en usko ellei saa vastaansa lopussa tyyliin Jasonia ja vanhaa ukkoa, joka ei ole tehnyt kisassa mitään. Tuon ylimääräisen äänenkin merkitys heikkenee kummasti, jos ei ole varsinaisia liittolaisia kenen kanssa peliä pelata...
Itse taas luulen, että Tai voittaa loppuäänestyksessä lähes kenet tahansa, ainoastaan Aubrey voisi laittaa hänelle kampoihin. Ok, vanha viherpeukalo ei hallitse pelin taktista puolta, mutta sosiaalisen kyllä. Omat mietteeni jäljellä olevista kilpailijoista ja heidän saumoistaan, jotka olen myös toisella foorumilla esittänyt:
Nollasaumat:
Joe - Kärttyisä vanha ukko leijuu taustalla, panos pelille on yksi ääni Aubreyn liittoumalle. Iso sauma päästä loppuäänestykseen, mutta ihmettelen jos saa yhdenkin äänen siellä.
Minimaaliset saumat:
Jason - On suututtanut suurimman osan kanssakilpailijoista. Sentään yrittää pelata peliä, mutta on aika kehno siinä. Ylimielinen, isosuinen. Jos pystyy keplottelemaan tiensä finaaliin, saanee äänen vain Scotilta.
Saumat, mutta vaatii vielä työtä:
Michelle - Vaikuttaa pidetyltä kanssakilpailijoiden keskuudessa, joten taitaa sosiaalisen pelin. Strategisella puolella liikaa kellumista - mikäli haluaa voittaa pitäisi naisen ottaa ohjia hieman enemmän omiin käsiin.
Cydney - Persoona ei ole minun makuuni, vaikea sanoa miten kanssakilpailijat hänet kokevat. Teki ihan hyvä muuvin kääntyessään poikia vastaan, mutta sen jälkeen hieman kadonnut kuvasta. Tuskin tulee saamaan Scotin/Jasonin ääntä, joten työsarkaa riittää mikäli haluaa kisan voittaa.
Julia - Alkoi oikeastaan pelaamaan vasta Nickin ulostamisen jälkeen. Strategia vaikutti alkuun hyvältä, mutta ei taida tyttö loppujen lopuksi taitaa kaksois-agentin roolia. Hieman liian läpinäkyvää touhua. Sauma kuitenkin voittaa, mikäli pystyy taiteilemaan itsensä finaaliin oikeiden henkilöiden kanssa.
Tämän hetken piikkipaikat:
Tai - lienee pidetty kaikkien kilpailijoiden keskuudessa (Jason/Scot saattavat olla hieman katkeria). Hallussa pelin ainoa HI sekä ylimääräinen ääni - noiden avulla hyvät saumat edistyä neljän joukkoon asti. Ei omaa lainkaan strategista silmää, mutta luulen että huippuluokan sosiaalisella pelillä mennään tällä kaudella pitkälle.
Aubry - Pelannut strategisesti parhaan pelin tähän mennessä - joka tosin ei ole paljoa sanottu tässä porukassa. Nimittäin Aubreykin on tehnyt muutaman aika käsittämättömän ratkaisun pelin aikana, etunenässä Debbien ulostus? En tajunnut pointtia. Omaa kuitenkin hyvän sosiaalisen silmän, tästä osoituksena Tain käännytys. Lienee tällä hetkellä ykkössuosikki voittoon, mutta se on tavannut olla tuulinen paikka. Mikäli Julia/Michelle/Cydney tajuavat tämän, saattaa Aubreyn lähtö olla lähellä.