Suosikkimakkara?

  • 18 087
  • 158

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
XO-Kabanossi

Kuten ystäväni hienosti totesi:
"Se on kuin ostaisi jauhelihaa kaupasta ja panisi suoleen".
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
oma suosikki

Atrian verimakkara, mitä ei valitettavasti myydä näin etelässä, piru vie!

Ja Tapolan lenkki!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Veijari kirjoitti:
B-luokan makkara on ainoa ja oikea grillimakkara. Nautitaan miedosti hiileksi kärvistettynä talouspaperipalalta ja paljon sinappia päälle. Suosikkejani Camping ja Hiillos.

Viime kesänä kyllästyin totaalisesti aina ennen ylistämääni A-luokan makkaraan. Nyt ollaan tukevasti Atrillimiehiä. Kaikki muutkin jauhomakkarat käy.
Ja joskus jos haluaa oikein hurjailla voi vetää vähän braatvurstia
 

Rocco

Jäsen
Syön ylipäätään niin harvoin makkaraa, että en tiedä mikä on mitäkin kun lihatis... siis makkaratiskin eteen astelen. Yksi asia on kuitenkin varmaa: Atriaa en osta.

Kavereiden ilmeet saa aina kateudesta vihreäksi kun ostaa normaalin makkaran tilalta Tapolan mustaa makkaraa!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Raipe
Makulihan Salarakas on parasta mitä makkaralle on tapahtunut. Koskaan. Ikinä. Missään.

"Makulihan Salarakas
Tomaattia, mozzarellajuustoa ja raikkaita yrttejä sisältävä A-luokan grilliherkku. Lihapitoisuus keskim. 74%. Tuote on gluteeniton ja vähälaktoosinen. Luonnonsuolessa."

http://www.makuliha.fi/index.php?sivu=makkarat
 

Lexa

Jäsen
Rebel kirjoitti:
Kuten ystäväni hienosti totesi:
"Se on kuin ostaisi jauhelihaa kaupasta ja panisi suoleen".

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Vaikka en tavallisen Kabanossin suurin ystävä olekaan, niin XO on kyllä loistavaa tavaraa.

Erittäin loistava makkara on mielestäni Kivikylän Kotipalvaamon Kieppi. Ajaa omissa mieltymyksissäni ohi valmistajan enemmän tunnetun Huiluntuhtin. Makkaran lihapitoisuus on muistaaksen nippasen alle 50%, olisiko ollut 47(?). Eli kyseessä lienee jonkinlainen A ja B-luokan makkaran välimalli, jossa on kummankin makkaratyypin parhaat ominaisuudet.

Näemmä joku muukin on kyseisestä tuotteesta pitänyt:

http://www.pressi.com/fi/julkaisu/101946.html
 

Nyrpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pässilauma!
SaPKo -kärkkäri... parasta A-luokkaa
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Clocks kirjoitti:
Tämä ylös. Nyt olisi tärkeä kysymys (itse asiassa taidan laittaa myös sekalaisten puolelle) koskien makkaraa:

Vieläkö kaupasta saa Taifuunia, ja mistä?

Makkaroiden kuningas, sen puutteessa grilliin menee perus-Campingia.

Olet asian ytimessä. Helsingissä en muista koskaan nähneeni. Turusta ja lähialueilta olen pääasiassa ostanut. Kerran löysin kyseistä herkkua myös Kainuun seutuvilta.

Edellisestä varmasta kontaktista on ainakin vuosi..
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Oikeastaan ottaa päähän, kun ei ole tullut tuota XO:ta testattua tässä ennen juhannusta eikä enää oikein ehdi. Monien kehujen siivittämänä pitää varmaan ostaa sitä mukaan mökille, mutta asiassa piilee kuitenkin ongelma. Voihan olla, että makkara ei mielestäni olekaan kovin hyvää ja juhannus on pilalla, kun tuli ostettua huonoa makkaraa. No tämänhän voi tietty estää sillä, että ostaa jotain muutakin makkaraa. Siinä on kuitenkin sellainen ongelma, että jos se XO onkin todella hyvää niin se tulee syötyä ensin pois ja sen jälkeen se toinen makkara ei maistukaan miltään. Juhannus pilalla. Sitten voisi tietty olla ostamatta koko XO:ta, mutta siellä on kuitenkin jollain sitä ja sitten se syö sitä antaumuksella sinapit suupielistä valuen ja taas on juhannus pilalla, kun ei tullut itse ostettua sitä. On tämä elämä vaikeaa.

No enköhän minä sitä XO:ta osta, kun on se tavallinenkin kabanossi ihan jees makkaraa, niin ei se voi paljon pieleen mennä.
 

kepardi

Jäsen
A-luokan juustomakkaraa tulee yleensä grillattua, valmistajalla ei niin väliä. Olikohan Wilhelmin Extra juicy joka myös maistui, sitä ei ole enää näkynyt.

Tapolan savulenkki on hyvää perusmakkaraa. Pitsiturnauksessa tuli maistettua viime kesänä Kivikylän huiluntuhti makkaraa. Hyvää oli ja tuli jo etsittyä netistäkin mistä tätä saisi Tampereella ostettua. Viime viikolla kaupassa sitten osui silmiin ja hyvältä maistui edelleen. Pitääpä tuota Lexan suosittelemaa toista Kivikylän makkaraa maistaa myöskin jos vastaan tulee.

Sitä virhettä ei kannata tehdä, että syö A ja B -luokan makkaraa samalla kertaa. Tai sen jälkeen ei ainakaan B-luokan makkara maistu enää miltään.
 

Lexa

Jäsen
Troy kirjoitti:
No enköhän minä sitä XO:ta osta, kun on se tavallinenkin kabanossi ihan jees makkaraa, niin ei se voi paljon pieleen mennä.

Ainoa mutta tuossa saattaa olla se, että kyseinen HK:n taidonnäyte on melko pippurinen, eli jos ei pidä pippurista (kuka ei pidä?), niin kannattaa ostaa jotain muuta.

Makkara-arvosteluja löytyy täältä:

http://www.makkara.info/
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Atrian hiilari pitää paikkansa ykkösenä meikäläisen listalla. A-luokan makkaroista en vain opi pitämään. Ukkopekka tosin ihan ok. Mielummin tosin hankin kunnon pihvit ja hiilaria siihen päälle. Kärsän pitää olla kärsää ja a-luokan makkara on jotain ihan muuta. Nämä uudet makkarapihvit on muuten aika perssiistä nekin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Clocks kirjoitti:
Tämä ylös. Nyt olisi tärkeä kysymys (itse asiassa taidan laittaa myös sekalaisten puolelle) koskien makkaraa:

Vieläkö kaupasta saa Taifuunia, ja mistä?

Taifuunihan on turkulainen versio HK:n tutusta Camping-makkarasta. Joskus muinoinhan Popsi ja HK olivat vielä erikseen ja molemmilla oli omat makkaransa. Ovat tosin vuosia olleet jo saman katon alla.
Ehkäpä sinun pitää lähteä LSO/Popsin perinteiselle alueelle eli Varsinais-Suomeen etsimään tätä herkkua?
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
msg kirjoitti:
Taifuunihan on turkulainen versio HK:n tutusta Camping-makkarasta. Joskus muinoinhan Popsi ja HK olivat vielä erikseen ja molemmilla oli omat makkaransa. Ovat tosin vuosia olleet jo saman katon alla.
Ehkäpä sinun pitää lähteä LSO/Popsin perinteiselle alueelle eli Varsinais-Suomeen etsimään tätä herkkua?

Näyttää siltä, että olen päässyt kosketuksiin sisäisen turkulaiseni kanssa. Vaikeaksi on Taifuuninsaanti stadilaiselle tehty, vaikka eihän tuo sinänsä ole matka eikä mikään. Nyt olisi internet/postimyyntiostoksille tekijä, jos joku kyrsää sitä kautta myisi. Makkarat vaan Matkahuoltoon ja meikäläisen masuun.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä suosikki on Kabanossi hot bacon! Ensi viikolla se saattaa tosin olla jo vaihtunut...
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
BigRedCat kirjoitti:
Tällä hetkellä suosikki on Kabanossi hot bacon! Ensi viikolla se saattaa tosin olla jo vaihtunut...

Minä en harmikseni tuosta makkarasta löytänyt elementtejä hot tai bacon.

Sweet Chiliä itse popsin, hyvää. Tuntuu vaan olevan ainakin oululaisissa elintarvikeliikkeissä kortilla kun Kaakkurin Citymarket on ainoa paikka mistä olen sitä löytänyt.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kenji kirjoitti:
Sitä virhettä ei kannata tehdä, että syö A ja B -luokan makkaraa samalla kertaa. Tai sen jälkeen ei ainakaan B-luokan makkara maistu enää miltään.

Niin, tätä virhettä en todellakaan tee enää koskaan, kerran tuli nimittäin maistettua A-luokan makkaraa ja jäi kesken, onneksi oli tarjolla perinteistä ja hyvää B-luokan makkaraa ilman ällöttäviä jauhamattomia lihapalasia sun muita sattumia.

Liha lihana ja makkara makkarana, tämä pätee minun kohdalla täydellisesti.

vlad.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HN kirjoitti:
Siis mikset osta Campingiä, kun kyseessä kuitenkin on täysin sama tuote eri nimellä?

Ei helvetissä ole sama tuote. Jos tuon todistat, hämmästyn suuresti.

edit: itse ymmärsin msg:n ansiokkaan selvityksen niin, että Taifuuni on versio Campingista samalla tavalla kuin Pepsi on versio Coca-Colasta. Ei siis mikään Pirkka-versio, joka (Pirkka) kuulemma useissa tapauksissa tulee konkreettisesti ihan samasta tuubista kuin ns. merkkituotteet.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Suosikkimakkaroitani: Camping ja Hiillos... näin ulkomuistista sanottuna.

Kabanossista en tykkää, koska sisältää jo liikaa lihaa minun makuuni.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
HN kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys, että nykyään se on ihan sama makkara, mutta eri paketissa.
Ainakin koko taitaa olla eri. Toinen on 400 g ja toinen 500 g. Campingin hinnoittelua on ainakin joskus pyritty pitämään brändille sopivampana kun taasen Popsi tuotteita on aikakin aikoinaan käytetty pk-seudulla hintakilpailun välineenä.

Poprillihan ei ole makkara vaan jonkin sortin siivekäs.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HN kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys, että nykyään se on ihan sama makkara, mutta eri paketissa.

Niin no, siitä on aikaa kun olen Taifuunia puraissut. Ainoa tapa selvittää asia olisi päästä samalta lautaselta vertaamaan vuoden 2006 malleja. Toki tuo ajatus lohduttaa kun pääsee Campingia järsimään, mutta en usko samanlaista tunnekuohua kokevani kuin ehdan Taifuunin parissa.

Tuli mieleeni vielä yksi ero - muistaakseni Taifuunit olivat kooltaan jonkin verran pienempiä kuin keskivertogrillimakkarat. Että eipä pääsisi ainakaan Freud minulle vinoilemaan.

Jaha, msg:kin väläytti tuota kokoasiaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
HN kirjoitti:
Siis mikset osta Campingiä, kun kyseessä kuitenkin on täysin sama tuote eri nimellä?
Camping ja Taifuuni eivät todellakaan ole samoja tuotteita. Taifuuni on Campingiin verrattuna mausteisempaa, huomattavasti kuivempaa, erilaisessa kuoressa, eri kokoinen, käyttäytyy kypsennettäessä aivan eri tavalla... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, koska kyseessä on täysin eri tuote.

Camping

Taifuuni

Taifuunin saatavuudesta aiheutunutta keskustelua ihmettelen suuresti, koska sitä menee varsinkin tähän aikaan vuodesta aikamoisia määriä asiakkaille. Pitänee yöllä vilkaista töissä, keskittyykö menekki todellakin tuonne Turun seudulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös