Suosikkimakkara?

  • 18 093
  • 158

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
No joo, olihan siellä suurimmalla osalla hymiöitä perässä. Sori taas tulistumiseni, nukuin yöllä huonosti ja väsyttää niin h-vetisti :)
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Tämä on muuten aika hauska ketju :D Kaveri sanoo että syö mielellään tofumakkaraa ja porukkaa rupeaa heti kuittaamaan :D

No, itse syön melkeinpä mitä makkaraa vaan, paitsi että kyllä sen lihaisaa ja rasvaista pitää olla. Ja juomaksi valitsen keskustalaisen Karhun!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
texmex-makkarat

Joku tuossa kyseli kokemuksia texmex-makkaroista. Omakohtainen suositus on, että jättäkää väliin ainakin nämä kotimaiset yritelmät. Pippurin maku on polttava, kaiken muun maun alleen peittävä ja muutenkin kokonaisvaikutelma tympeä. Tavalliset kabanossit, wilhelmit, campingit ja bratwurstit pesee nämä texmexit mennen tullen.
 

Vesku

Jäsen
Ääh, ei Tampereella tunnu olevan oikein hyviä makkaroita, HK:n sinistä syön silloin tällöin. Maalla on parempia makkaroita, esim. Seinäjoella tehdään Itikan makkaroita. Ne maistuvat hyvältä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kyllä parhaita ovat juustolla tai homejuustolla varustetut makkarat. Mikäli pitää valita "mausteeton" niin Kabanossi on varsin hyvä. Eikä Wilhelmkään huono vaihtoehto ole, vaikka mainos onkin kyllä melko typerä.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Makkara

HK:n sininen. Se on se mitä olen syönyt köyhänä lapsena, söin kun olin köyhä opiskelijaressukka ja syön nyt, kun olen köyhä työssäkäyvä. Siinä ei se "viitosella parempaa kuin sininen" -kampanja paljon kutitellut.

Hassua muuten: tuossakin perusmakkaroiden perusmakkarassa on eroja. Lappeenrannan suunnan HK:sta irtoaa kuori huomattavasti helpommin kuin Jyväskylän kaupoissa myytävistä.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma suosikkini on JuustoKaba.
Gampingiin itselleäni on hyvin läheinen suhde, olin kahtena edelliskesänä HK:lla duunissa, ja keräilin siellä ruokaa. kesän aikana käsieni kautta kulki tuhansia kiloja ko. herkkua.
Toki myös muilla makkaroilla oli menekkiä mutta huomasi että Gamping on suosituin. Itse mietin miksi.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kabanossi

Kabanossi Original on parasta. Sitten tulee vastaava Wilhelm Original. Bratwurst -tyylisiä makkaroita taitaa nykyään saada myös joko Kabanossilta tai Wilhelmiltä. Ja sitten Hiillosmakkaralta löytyy nykyään näitä kokolihamakkarajuttuja, tai tarkemmin, että niissä on enemmän lihaa kuin normaaleissa Hiillosmakkaroissa. Kabanossi Originalin jälkeen parasta on Wilhelm Original, ja sitten tulee Hiillosmakkara. Hiillosmakkara on laatutuote, joka kelpaa paremman puutteessa.

Texmex- ja juustosörsselit sekä läskimakkarat (=jauhomakkarat) EIVÄT KELPAA MISSÄÄN OLOSUHTEISSA!

Että tämmöstä makkararintamalla. Kiva olla kranttu!
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
hinta/laatu suhteltaan juusto bravuuri on paras.

toki tykkään monista muistakin.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
"Kokolihamakkaroista"

"Kokolihamakkarat" eli A-luokan makkarat kuten Wilhelm ja Kabanossi ovat huomattavasti lihaisampia kuin ovat tavalliset B-luokan makkarat.

Naudan- ja/tai sianlihaa on Wilhelmissä 75% ja Kabanossissa 78%. B-luokan makkaroissa on maksimissaan 60% lihaa, yleensä yli 55% lihaosuus on sitten jotain kalkkunan- tai broilerinlihaa (ei siis oikeaa naudan- tai sianlihaa).

Siitä huolimatta en ymmärrä, miten juusto-Kabanossia voi syödä? Yök, ällöttää katsoa kun se juusto tirisee ja valuu...

Oikea makunautinto tulee oikeista ja puhtaista raaka-aineista: Kabanossi Original, Turun Sinappia ja Kevyt maito (sininen maito). Makkaran kanssa pätee sama asia kuin vastaleivotun pullan: vastaleivottu pulla nautitaan kylmän maidon kera. Makkarakin menee pilalle, jos se nautitaan esim oluen kanssa. Olut oluena, ja makkara maidon kanssa.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Empiiristen kokeiden jälkeen on todettava, että Tomaatti-chili Wilhelm ja BBQ Wilhelm ovat ehdottomia hittejä.
 
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat, Sympatiat: HPK
Nostetaan tämkin ketju ylös

Grillikausihan on jo virallisesti alkanut, joten tämäkin ketju on syytä nostaa ylös.

Oma Top3 makkaroissa on

1. Wilhelm, Valkosipuli-sinihomejuusto: Aivan uskomattoman hyvää tavaraa. Sitä on tullut vedettyä paketti jos toinenkin ja vielä en ole kyllästynt

2. Juusto-Ukkopekka: Todella hyvä juustomakkara

3. Tapolan??-Suomilenkki: Ravaista ja suolaista. Rasva oikein tirskahtaa kun puraisee.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Saatana, kuka on vastuussa, kuka on riistänyt meiltä Chorizo-Campingin?! Se oli maukasta. Tänä kesänä on täytynyt tyytyä mm. Hot Bacon Kabanossiin ja johonkin Hot BBQ(?) Campingiin, mutta eihän ne ole yhtä hyviä kuin Chorizo-kämppäri.

Viikonloppuna pitäisi testata Wilhelmin Aito Chili.

Akka kehui aurajuusto-Wilhelmiä. Itse en moiseen koske.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Camping ehdottomasti, joku chilipötkö oli myös ok, mutta päässyt unohtumaan "merkki" ja ei ole kaupassa osunut enää silmään kyseistä lerssiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti BigRedBob
Akka kehui aurajuusto-Wilhelmiä. Itse en moiseen koske.
Alkuviikosta ostin paketin (kolme jöötiä per paketti) tuota aurajuustollista versiota Wilhelmistä. Vaimo piti oikein paljon, mutta itse en ihastunut, vaikka suuri A-luokan makkaroiden ystävä olenkin. Vetistä ja mautonta mössöä se oli mielestäni, paljon heikompi esitys kuin tuo mainittu homejuusto-valkosipuli Wilhem. Muutenkin tuntuu arveluttavalta pureskella noita viidesosaihraviritelmiä, ja olen suunnitellut vaihtaa kanaan. Kypsyykö rintafile pitkäänkin grillissä?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Minähän en rupea merkkejä mainostamaan, mutta parhaat makkarat on saksalaistyylisiä wursteja, jotka eivät ole jauhoilla paisutettu. Grillausta mielummin ne paistetaan pannulla tirisevässä rasvassa. Kyytipoikana hapankaalia ja omaa suosikkiolutta. Bissen voi vaihtaa myös punaviiniin, jota kiskotaan huiviin pullollinen kunnon kulauksina, ilman mitään hinttimäistä lipittämistä tai maiskuttelua. Myytti, jonka mukaan viini on jotain hienostelujuomaa, on täysin homojen ja kommunistien salajuonia.

Eli paketti lihaisia bratwursteja, laadukasta hapankaalia, paistettua sipulia ja viinipullo tai sixpack. Kyllä lähtee pahin nälkä. Jos menee ylensyömiseksi, niin olotilaa helpottaa sopiva määrä konjakkia.

Makkarasafkojen kuningas on tietty Sauerkraut-ateria, mutta se pitää ihan oikeasti valmistaa ja lenkin pureksemisessa pitää olla spontaania pikaruokafiilistä.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bratwurstit, Lapin Kivikylässä tehty Huiluntuhti ja Hiillosmakkara ovat kunkkuja.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä halvempi, sen parempi. Noin niinkuin pääsääntöisesti, toki Camping menee kärkeen. Jos haluaa syödä lihaa, niin sitten pihvi A-makkaran sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Ehdoton suosikkini virossa on Ranna-Rootsi poolsuitsu juustu vorst, elikkä puolisavu juustomakkara. Vähän balkkanin tapainen mutta täysin erinlainen maultaan. Suosittelen ostamaan ja kokeilemaan tosi hyvän makuinen.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Everton
Jos haluaa syödä lihaa, niin sitten pihvi A-makkaran sijaan.

Pointtisi on järjetön, koska kunnon lihapitoinen makkara ei maistu huonolta lihalta vaan hyvältä makkaralta. Jos "haluat syödä lihaa" niin et tarvitse edes pihviä, vaan kimpaleen hyvin pestyä naudanlihaa ja syöt sen kylmästi raakana. Hyvää sekin on, kuten puoliraaka pihvikin, muttei asialla ole mitään tekemistä makkaratopikin kanssa.


edit. OK, Everton. "Et pidä jostain" on aina validi ja järkeenkäypä pointti.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Panzerfaust
Pointtisi on järjetön

No, pointti olikin lähinnä se, etten pidä a-luokan makkaroista.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep jep, A-luokan makkarat ei ole munkaan makuun. Tämä asia taitaa jakautua noin fifty fifty A-luokan makkaroiden vastustajien ja kannattajien suhteen. Itse pidän Taifuuni/Camping - tyylisistä pötköistä ja niiden päälle Turun linnan sinappia eli sitä "sinistä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös