Suosikkimakkara?

  • 18 087
  • 158

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
majuho kirjoitti:

Jos ainesosista suurin on "Koneellisesti erotettu broilerinliha", niin ei se kyllä makkaraa ole. Jos tuon tilalla olisi vesi, jauho tai maitojauhe, niin menisi vielä läpi makkarana.

Jos nyt en ihan väärässä ole, niin kamaraa ei enää EU-Suomessa saa laskea lihaprosenttiin mukaan. Ennenhän Suomi taisi olla ainoa maa Euroopassa, joka tämä lihan ja nahan välisen aineksen laski lihaksi.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesuri kirjoitti:
Taifuunin saatavuudesta aiheutunutta keskustelua ihmettelen suuresti, koska sitä menee varsinkin tähän aikaan vuodesta aikamoisia määriä asiakkaille. Pitänee yöllä vilkaista töissä, keskittyykö menekki todellakin tuonne Turun seudulle.

Jumalauta, sinäkö istut minun Taifuunieni päällä? :D

Ihan vakavissaan, ilmoittele ihmeessä jos osaat esim. nimetä helsinkiläisiä jälleenmyyjiä. Kyllä maistuisi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän on mitä mainioin keskustelunaihe. Pääsääntöisesti voisin sanoa pitäväni eniten Lihatukku Veijo Votkinin eli Chef Wotkin'sin makkaroista. Noita voi todellakin suositella kaikille. Myös Wurst Fennican raakamakkarat kuuluvat suosikkeihini, kuten myös Tapolan Mustamakkara. Kun sitten taas puhutaan perinteisestä grilli- tai käristemakkarasta, on vanha kunnon Camping se ykkönen. Tosin viime vuosina nämä A-luokan liha- eli klimppimakkarat ovat pikkuhiljaa kaventaneet eroa Campingiin. Erityisesti markkinoilta vedettyä Chorizo-Campingia jäin kaipaamaan suuresti.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllä se on ehdottomasti Campingia pöytään! Muista ns. A-luokan klimpeistä maistuu kaikki missä on juustoa. Myös Wilhelmin aito Hili oli ihan kivan makuinen.

Mutta summasummarum, jauhomakkaraa pöytään!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Clocks kirjoitti:
Jumalauta, sinäkö istut minun Taifuunieni päällä? :D

Ihan vakavissaan, ilmoittele ihmeessä jos osaat esim. nimetä helsinkiläisiä jälleenmyyjiä. Kyllä maistuisi.
Juuri tähän aikaan vuodesta ei valitettavasti ehdi istumaan Taifuunien, eikä paljon muunkaan päällä. Hiljaisempana aikana saattaa perseen alta löytyä hyvinkin Taifuunilaatikko. Itsekin olet todennäköisesti saanut maistiaisesi tällaisesta esikypsytetystä erästä ja siitä varaukseton mieltymys kyseiseen tuotteeseen. Katselen duunissa koneelta josko sitä pääkaupunkiseudulta löytyisi.

Itsellä olisi ollut mahdollisuus henkilökunnan myymälässä äsken asioidessani hankkia tuota himoittua herkkua varsin edulliseen hintaan, 0,60€/paketti. Ostopäätös jäi kuitenkin tekemättä, koska naudan sisäpaisti hintaan 2€/kilo tuntui houkuttelevammalta.
 

D - fence

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, kiekkoon osuva pakki, hampaaton kanadalaine
Ei tullut kelattua koko ketjua, mutta ehdoton ykkösvaihtoehto on: Poutun palviryynäri. Koko paketti menee helposti kertalaakista, toisin kuin muut makkarat. Ryynimakkara kyllä pitäisi ylentää A-luokkaan pelkästään makunsa takia (ja sen rasvan).
 

TML

Jäsen
Campingi on oma ykkös-suosikki. Ja punasta åboa päälle niin mmmmmmm.... Perkele pakko mennä ostaan kohta kyseinen setti kertaa 5.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Atrian Käriste (tai hätävarana Hiillos) punaisella Auran sinapilla verhottuna. Huuhdotaan alas kylmällä kotimaisella roju-lagerilla. Siitä ei paljon makunautinto parane!
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime viikonloppuna Tammelan Makkaramarkkinoilla tuli maistettua Teivon Lihan Kebab-Makkaraa, ja oli kyllä todella maukasta. Aika kaukanahan tuollainen on jo ns. perusmakkarasta ja itse olin hyvinkin epäileväinen ennen maistamista mutta en ole enää. Siinä oli kohdallaan tulisuus ja maku. Ainut mutta on vielä sen saatavuus, kauppias sanoi että toistaiseksi saa Tampereen kauppahallista mutta yrittävät saada sitä muuallekkin.

Suosittelen maistamaan jos mahdollisuus kohdalle osuu.

-S
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Teivon lihan makkaroita voi nauttia Universumin parhaalla mättökopilla, eli Ullan grillillä Tammelan torilla. Omia suosikkejani ovat nauta- ja valkosipulimakkara. Kebab-makkaraa on tullut pariin otteeseen maistettua, toistaiseksi on jäänyt epäselväksi mitä tekemistä tuolla makkaralla on kebabin kanssa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
D - fence kirjoitti:
Ei tullut kelattua koko ketjua, mutta ehdoton ykkösvaihtoehto on: Poutun palviryynäri. Koko paketti menee helposti kertalaakista, toisin kuin muut makkarat. Ryynimakkara kyllä pitäisi ylentää A-luokkaan pelkästään makunsa takia (ja sen rasvan).

Älä hyvä mies/nainen rienaa yhteistä himojemme kohdetta. A-luokan pötköt voisi tunkea suohon, kun taas Poutun ryynärin voi nostaa yksin jalustalle nimikkeellä kuningas kaapeli. Eilenkin kiskasin kaksi rasvakaapelia kitusiini ja olo oli mitä mainioin. Grillikin oli ihan liekeissä ja tirinä oli korvia huumaavaa.

Ryynäri 4ever
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
msg kirjoitti:
Jos nyt en ihan väärässä ole, niin kamaraa ei enää EU-Suomessa saa laskea lihaprosenttiin mukaan. Ennenhän Suomi taisi olla ainoa maa Euroopassa, joka tämä lihan ja nahan välisen aineksen laski lihaksi.

Jeps. Enää tuota ei tosiaan saa laskea lihapitoisuuteen mukaan, niinkuin ei luuprässin läpi tullutta marjapuuron oloista tököttiäkään ( hienommin sanottuna "koneellisesti erotettu liha" ). Myöskään sisäelimiä ei lasketa tuohon mukaan.

Olisikos ollut HK:n broilerilenkki, jonka lihapitoisuus oli 0% tämän muutoksen jälkeen. Siinähän ei tosiaan ollutkaan kuin vettä, jauhoja ja prässilihaa ja muistaakseni maksaa. En uskaltanut edes maistaa, kun vaikutti niin kuvottavalta.

Ketjun kysymykseen sanoisin Ilmajoen makkaramestareiden Chorizo tuoremakkara. Tavallisista grillimakkaroista varmaankin nuo Votkinin kamat uppoaa parhaiten.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TexMex

Poutun TexMex (R.I.P.). Menivät sitten onnettomat lopettamaan tuon herkun tuotannon. Siinä oli makkara kohdillaan. Sopivan ryynimäinen rakenne, rasvaa riittävästi ja chilistä potkua sen verran, että nykyisin tarjolla olevat "tuliset" vaihtoehdot saavat hävetä. Laitoin aikanaan Poutulle palautetta, kun olin havainnut suosikkini katoamisen kaupan makkaravalikoimista. Vastasivatkin... ei vaan kuulemma ollut riittävää kysyntää, kun oli liian ärhäkkä maku yleisön makuun. Pitääkö sitä sitten kaikkien vääntää sitä keskinkertaista mitäänsanomatonta pötkylää, kun joku herkän makuaistin omaava on kritisoinut näitä maukkaampia tuotteita. Ostaisivat sitä Campingiaan, eivätkä kitisisi, jos joskus puraisee jotain hieman erikoisempaa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Vesuri kirjoitti:
Pitänee yöllä vilkaista töissä, keskittyykö menekki todellakin tuonne Turun seudulle.

Voin sinulle hyvä ystäväni todeta, etten ole koskaan täällä Oulun seudulla törmännyt tuotteeseen nimeltä Taifuuni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeiset pari kuukautta mä oon syönyt enimmäkseen kabanossia yms. makkaroita, mutta jotenkin tuntuu että olisin nyt kyllästynyt niihin. Tänään söin parin kuukauden tauon jälkeen "b-luokan" makkaraa, kun ostin campingia, ja sen maku yllätti mut. Siis kun mä en edes muista koska sitä olisin viimeksi maistanut. Maultaan ja rakenteeltaan se sopi mun suuhun paremmin. Tai siis en mä tarkoita että mikään makkaran "muotoinen" sopisi mun suuhun erityisen hyvin, vaan enemmänkin karjalanpiirakan. Munavoilla.

Aikaisempina vuosina mä oon enimmäkseen syönyt hiillos-makkaraa, enkä melkeimpa koskaan ainakaan itse ostanut "a-luokan" makkaroita. Ne on mun mielestä ehkä liiankin lihaisia. Jos mä makkaraa syön, niin en mä ajattele että mä lihaa sinänsä söisin, vaan makkaraa.

Keskimäärin varmaankin noin makkara päivässä tulee syötyä, ainakin kesäaikaan.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
A-luokka on paras

Makkaroiden suhden olen aikamoinen kermis, eli mitään b-luokan grillimakkaraa ei tule osteltua. Suosikkina vaikkapa bratwursti.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Pete2004 kirjoitti:
Aikaisempina vuosina mä oon enimmäkseen syönyt hiillos-makkaraa, enkä melkeimpa koskaan ainakaan itse ostanut "a-luokan" makkaroita. Ne on mun mielestä ehkä liiankin lihaisia. Jos mä makkaraa syön, niin en mä ajattele että mä lihaa sinänsä söisin, vaan makkaraa.

Katohan, en olekaan ainoa näin ajatteleva ja toimiva. Makkaraa tulee syötyä aika harvoin, mutta juhannuksena aina. Tuossa pari vuotta sitten ajattelin, että pitää siirtyä noista B-luokan suolikuorista kunnon lihapötköihin, mutta lopputulos ei ollutkaan halutunlainen. Maku oli liiankin lihaisa, eikä makkaraa saanut samalla tavalla ahmittua kuin näitä perinteisempia suomalaisia vihanneksia. Olen siis jo niin tottunut näihin vähälihaisimpiin ja jatkettuihin versioihin, että ne maistuvat paremmalta.
 

Viljuri

Jäsen
Taito-Ojanen kirjoitti:
Katohan, en olekaan ainoa näin ajatteleva ja toimiva. Makkaraa tulee syötyä aika harvoin, mutta juhannuksena aina. Tuossa pari vuotta sitten ajattelin, että pitää siirtyä noista B-luokan suolikuorista kunnon lihapötköihin, mutta lopputulos ei ollutkaan halutunlainen. Maku oli liiankin lihaisa, eikä makkaraa saanut samalla tavalla ahmittua kuin näitä perinteisempia suomalaisia vihanneksia. Olen siis jo niin tottunut näihin vähälihaisimpiin ja jatkettuihin versioihin, että ne maistuvat paremmalta.

Kumma juttu, vastaavalla "makkaransyöntiin" liittyvälltä taustalla vastaavanlaiset tuntemukset. Luulin, että olen friikki tai jotain.

Mieltäavartava ketju, jossa näyttää useampi kuin harva myyntimies hioavan sanaista arkkuaan, mutta ei se mitään. ;)
 

Magnum

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tempo & Devils
Kivikylän huiluntuhti. Taitaa olla saatavilla ainoastaan Länsi-Suomessa, hemmetin hyvää. On muuten kyseinen "kyrsä" palkittu vuonna 2004 valtakunnallisessa makkaramestari kilpailussa hopeisella palkinnolla.

Huomisen joutuu odottaamaan, että pääsee makuelämyksen pariin. Niin ja tietysti oluen kera.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
mikkoz kirjoitti:
Makkaroiden suhden olen aikamoinen kermis, eli mitään b-luokan grillimakkaraa ei tule osteltua. Suosikkina vaikkapa bratwursti.
Joko se rokkimakkara on tänä Juhannuksena pudonnut näiden tavallisten alapuolelle top-listoilla?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Juusto Camping tai Teivon Lihan kebabnakki. Ohan noita makkaroita vaikka mitä, mutta itse en yleensä syö paljoa. Grillaan sillon tällön.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Camping ja KOFF ehdottomasti!!

Tähän ei ole kertakaikkiaan enää mitään lisättävää!
Näin se on ollut jo monta vuotta ja varmasti tulee olemaan jatkossakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös