Suomi World Cupissa

  • 115 304
  • 983

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Viestin lähetti Panzerfaust
Olut ei ole mulle intohimo - väkevämmät litkut kylläkin. Herätyskokouksissa en ole ollut, joten niiden sietämisestä en osaa sanoa mitään. Kuitenkin Karalahden ja mun suurimmat erot ovat varmaan siinä, etten ole ammattipelaaja, enkä varsinkaan alkoholisti. Ja siksi en pysty asettumaan Jeren luistimiin ja tietämään kuinka kiduttavaa olisi yrittää raivoraittiin elämää jopa vuoden.

Harvoin kuitenkaan sellaiset ihmiset, jotka kokevat viisasten juoman intohimon sijasta pakkomielteeksi, "paranevat". Siitä voi päätellä jotakin.


Ja Jerekö on sitten mielestäsi alkoholisti? Ihmeen hyvin tämä alkkis pystyi pelaamaan koko kauden ja MM skabat vielä päälle. Hyvässä kunnossakin tuntuu pysyneen ku vertaa vaikkapa Hakiksessa tapaamiini kohtalotovereihin.

Kyllä sinussa ja Jeressä taitaa olla myös muitakin eroja. Ja ilmeisesti tunnet Jeren hyvinkin, koska pystyt vertaamaan teitä. Mutta sinusta taitaa hienompaa olla väkevien litkujen orja, kuten itse tuossa ylhäällä toteat sanomalla että väkevät ovat intohimosi. Onneksi osaat ja rohkenet tunnustaa ongelmasi. Se on ensimmäinen askel sille, että paranet. Hakeudu siis hoitoon ja äkkiä. Jos pystyt!

Koskahan muuten Jani Sievinen hyllytetään kaikista kisoista? Eikös tuo ollut Madridissa vähän maistellut...

Pikaista paranemista Panzerfaust, olemme kaikki sinun tukenasi ja kyllä pystyt siihen! Aamen.
 

Bluesfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings, HJK, FC Honka, Arsenal
Viestin lähetti finnishninja
No niinhän se taisi olla. Olisi muuten mielenkiintoista tietää kuinka moni täällä pystyisi kirjoittamaan nimensä paperiin, jossa sitoutuu olemaan vuoden ilman yhtään kaljaa. Joka mies kirjoittaa, mutta kuinka moni voisi todellakin olla ilman pisaraakaan alkoholipitoista juomaa vuoden?


Mä pystyisin kyllä, en juo muutenkaan...
 

Oglethorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres, IFK
Missä on Hyvösen Hannes? Mies jolla on koko Elitserienin tulisin tykki.

Olisin toivonut kenttää:
Hyvönen-Nielikäinen-Valtonen (jos Zdeno Chara osaa aloittajanhommat niin eiköhän Pasikin osaa)
Karalahti-Levokari

Olisi tuosta kentästä löytynyt vääntövoimaa kulmiin jos mistään. Loistava jarrukenttä. Ja jos ei muu auta niin pojat kaivavat yhteisvoimin Jaffa-areenan putket esille.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pressiboxi
Höpö höpö. Karalahti jätti lapsekkaasti hoito-ohjelman väliin ja maksaa nyt omasta typeryydestään. Hoito-ohjelmaan joutumisessa ei ole Jeren kohdalla mitään muista tapauksista poikkeavaa, esim. Fleury ja kumppanit ovat kumma kyllä selvinneet läpi samasta prosessista. Ei Jere ole minkäänlainen marttyyri tässä asiassa.

Eri asia sitten on voivatko NHL ja NHLPA vielä rankaista kaveria. Kakku on jo kärsitty mielestäni?

Niin Nhl:n Jeesus alkoholin tilalle ohjelmaa, tosin hormoneita ei viitsitä testata, nehän ovat kuitenkin sellaisia aineita, joita kukaan stara ei treenikaudella tai kaudella käytä, ei tietenkään.

Jerehän oli pelikiedossa jo kauden euroopassa, vaikka hänen ei olisi tarvinnut periaatteellisesti kärsiä tuomiota euroopassa, joka ei kuulu Nhl:n ja heidän organisaatioiden piiriin, kakku on tavallaan siis kärsitty. Heille ei kelvannut edes tämä käsittämätön kumarrus, vaan maajoukkueiden turnauksessa vedotaan Nhl seurajoukkueiden sääntöihin, eli mielivaltaisiin sääntöihin.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
Aivan.

JOS Karalahden peluu WC:ssä olisi NHL:e OK, tarkoittaisiko tämä silloin sitä, että kaikki, jotka ovat jostain syystä pelikiellossa saavat pelata syksyn turnauksessa?

Itse pidän "kakkua" lusittuna, mutta tulkintoja on monia ja varmasti meistä löytyy paljon ymmärtäjiä ja niitäkin, jotka eivät asiaa ymmärrä.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Viestin lähetti finnishninja
No niinhän se taisi olla. Olisi muuten mielenkiintoista tietää kuinka moni täällä pystyisi kirjoittamaan nimensä paperiin, jossa sitoutuu olemaan vuoden ilman yhtään kaljaa. Joka mies kirjoittaa, mutta kuinka moni voisi todellakin olla ilman pisaraakaan alkoholipitoista juomaa vuoden?

No tämä nyt on aika epäolennainen juttu sinänsä, mutta tuohon esittämääsi kysymykseen vastaan, että minä voisin. Eikä tämä minun tapauksessani ole edes mielipide vaan fakta. Tällä hetkellä täysin tipaton putki on jatkunut vajaat kaksi vuotta ilman mitään periaatteellista päätöstä tyyliin "enää koskaan en tippaakaan ota". Huomasin vain, että en saa siitä mitään todellista nautintoa saati sitten hyötyä, joten päätin antaa asian olla. Jos jonain päivänä tunnen toisin niin sitten otan. Niin yksinkertaista se on.

Mitä taas tulee noihin "kumman hyvin pystyy alkoholisti pelaamaan täyden kauden ja kisat päälle" -juttuihin niin alkoholismi on moniulotteinen sairaus. On paljon alkoholisteja, joiden elämässä olevia asioita alkoholismi ei häiritse ainakaan näennäisesti yhtään mitenkään. He pystyvät hoitamaan velvollisuutensa täysin moitteetta, mutta osa heistä ei siihen vain kykene ilman alkoholia. Alkoholismilla on niin monia tasoja, että vaikea sitä on kaiketi ymmärtää jos ei itse ole kokenut tai nähnyt jonkun läheisensä käyvän tuota läpi. Lopultahan alkoholismi sanana on aika väljä. Yhtälailla alkoholistiksi voidaan laskea laajalla tulkinnalla sekin osa kansasta, joka ei voi olla viikonloppuisin nollaamatta.

Karalahteen on vaikea kenenkään ottaa pelkän julkisuuskuvan kautta kantaa. Tuon hoitohomman suhteen mies teki kuten hyväksi näki. Maksaa siitä nyt sitten hinnan, jonka hyväksyttäväksi aikoinaan näki. Toki tuon tuomion kohtuullisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta eipä tuon voimassaoloon varmaan noin pykälien valossa mitään sanomista taida kenelläkään olla. Moraali onkin sitten toinen juttu, mutta sillähän tuota pelioikeutta ei ratkaista.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Lapanen
Jep, kyllä Kale osaa. Helvetin hyvä veto toi: hoito-ohjelma jatkui Suomessa ja oli vuoden pelaamatta (joista ainakin siis jälkimmäinen on ihka oikeaa faktaa).

Nyt sitten Kummolan pitää vakuuttaa NHL/NHLPA:n ministerit asiasta ja etenkin siitä että täkäläiset 'hoito-ohjelmat' on ihan yhtä päteviä kuin Jenkkilän 'Jeesus pelastaa' -setit.

Toivottavasti sentään koko turnauksen jännittävimmät hetket eivät ole käsillä juuri nyt!

Ohjelma nähdäkseni jatkui suomessa, vai montako virallista peliä Karalahti pelasi täällä? Hän ei osallistunut kirkon ryhmiin tai aa-kerhoon, mutta ei varmastri käyttänyt huumeita. Hoito-ohjelma oli minulle ok, jos ei sovelleta lakeja, joissa ulkomaalainen olutta juova on jäljessä huumeita/piristeitä käyttävää "kotimaista".

Turnauksen jäönnittävimmät hetket ovat vielä edessä ja odotettaissa "puolueettomilta" tuomareilta tai vastaavista tilanteista.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rocco


Ja maajoukkueturnaus ei tässä tilanteessa ole eri asia, kun järjestäjänä nimenomaan NHL ja NHLPA. MM-kisat ovat IIHF:n turnaus ja niissä ei NHL:n sana painanut. Näissä painaa.

eli kisat ovat Nhl kisat, miksi osallistuminen edes sallitaan eurooppalaisille pelaajille, selkeät säännöt voisivat estää kaikkien euroopassa ja muualla, kuin pohjois-amerikassa pelaavien pelaajien pelaamisen, kerta turnaus on Nhl:n ikioma.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti RedHotBlood
Ja Jerekö on sitten mielestäsi alkoholisti? Ihmeen hyvin tämä alkkis pystyi pelaamaan koko kauden ja MM skabat vielä päälle.

Ottamatta Karalahteen sen enempää kantaa, minulle alkoholisti, tai päihderiippuvainen, on sellainen ihminen, joka ei hallitse päihteiden käyttöä, eikä osaa tehdä eroa intohimon ja pakkomielteen välille. Onko joku Hakiksen tori -kondiksessa, on vähän toinen kysymys, lähinnä taloudellinen sellainen.

Viinan hallitsevat ihmiset, kuten minä, vetävät sitä huvittaessaan niin paljon kuin sielu sietää ja pystyvät tarvittaessa olemaan ilman vaikka kokonaan. Sellaisia me wiskiviisaat olemme.




Kyllä sinussa ja Jeressä taitaa olla myös muitakin eroja. Ja ilmeisesti tunnet Jeren hyvinkin, koska pystyt vertaamaan teitä.

Ja sinä taidat olla muuten vain pässi, koska kirjotuksessani varsin selkeästi ilmoitin, etten voi asettua Jeren asemaan, koska en tiedä miltä hänestä tuntuu, enkä siten vastaamaan finnishninjan kysymykseen. Sen sijaan vihjailin, että vain harvassa tapauksessa alkoholisti pystyy tuota ninjan mainitsemaa ehtoa täyttämään.



Mutta sinusta taitaa hienompaa olla väkevien litkujen orja, kuten itse tuossa ylhäällä toteat sanomalla että väkevät ovat intohimosi.

Suorastaan rakastan konjakkeja, whiskejä sekä rommeja. Vodkat ovat kyllä kamalaa paskaa. Väkevät ovat intohimoni, eivät pakkomielteeni, eikö sekään selvinnyt? No voi, voi. Kuitenkin olen vakuuttunut, ettei minun pidä opetella ilmaisemaan itseäni selkeämmin, vaan Sinun pitää opetella sekä lukemaan että ymmärtämään ja jättämään vittuilut sen taidon osaaville.
 

Pauli

Jäsen
Kyllä te olette idi...... Jaksatte jauhaa tuosta samasta asiasta. Säännöthän tekee Suomelle palveluksen, eihän Karalahti saisi edes mahtua koko joukkueeseen edes pelillisien asioiden perusteella. Unohtakaa jo tuo Jere.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Kirjoitit ensin näin:

Kuitenkin Karalahden ja mun suurimmat erot ovat varmaan siinä, etten ole ammattipelaaja, enkä varsinkaan alkoholisti. Ja siksi en pysty asettumaan Jeren luistimiin ja tietämään kuinka kiduttavaa olisi yrittää raivoraittiin elämää jopa vuoden.

Minun luetunymmärtämiselläni käsitin ylläolevan seuraavasti:
Sinulla ja Jerellä on kaksi eroa; Jere ammattipelaaja, Sinä et, sekä Jere alkoholisti jota Sinä et varsinkaan ole.

Sinä selitit sen näin:

Ja sinä taidat olla muuten vain pässi, koska kirjotuksessani varsin selkeästi ilmoitin, etten voi asettua Jeren asemaan, koska en tiedä miltä hänestä tuntuu, enkä siten vastaamaan finnishninjan kysymykseen. Sen sijaan vihjailin, että vain harvassa tapauksessa alkoholisti pystyy tuota ninjan mainitsemaa ehtoa täyttämään.


Jatkoit sitten seuraavasti:

Ottamatta Karalahteen sen enempää kantaa, minulle alkoholisti, tai päihderiippuvainen, on sellainen ihminen, joka ei hallitse päihteiden käyttöä, eikä osaa tehdä eroa intohimon ja pakkomielteen välille. Onko joku Hakiksen tori -kondiksessa, on vähän toinen kysymys, lähinnä taloudellinen sellainen.

Viinan hallitsevat ihmiset, kuten minä, vetävät sitä huvittaessaan niin paljon kuin sielu sietää ja pystyvät tarvittaessa olemaan ilman vaikka kokonaan. Sellaisia me wiskiviisaat olemme.

Tämän ymmärrän jälleen niin, että Jere ei hallitse päihteiden käyttöä missään tilanteessa, johon Sinä puolestaan kykenet. Ihmettelen vaan, että mistä ammennat tietosi Jeren kykenemättömyydestä hallitsemaan alkoholin käyttö. Mielestäni kiihkouskovaisten päihteidenvieroitusohjelman jättäminen väliin ei tee ihmisestä alkoholistia, eikä myöskään se, että käy radalla aina silloin tällöin. Joko tunnet Jeren henkilökohtaisesti tai sitten otat tietosi Seiskan sivuilta. Mutta tämä idiootti pässi ymmärsi varmaan jälleen väärin...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jerestä hieman.

Ruotsin kommentaattorit mainitsivat myös tapauksen Karalahti MM-kisoja selostaessaan. Ruotsin vanha maajoukkuepelaaja Håkan Södergren totesi, ettei ole mahdollista pelata Karalahden tasolla jos alkoholisti.

Näinhän se on, jos on JUOVA alkoholisti. Alkoholistihan voi olla myös raitis, pitkiäkin aikoja. Olen kuulut alkoholisteista, jotka ovat olleet raittiita 30 vuotta!

Jääkiekkoilijalle alkoholismi on vaikea juttu. Tämän päivän eliittikiekkoilijahan harjoittelee parhaimmillaan kaksi kertaa päivässä + ottelut. Viinan kanssa löträilyyn ei siis jää niin paljoa aikaa.

Itsekin olen kai jonkinasteinen alkoholisti. Juon nimittäin joka päivä 1-2 lasillista viiniä ruokaillessani. Olen tosin aniharvoin humalassa, eikä kalja maistu. Väkeviä juon todella harvoin.

Voisin siis periaatteessa olla ilman alkoholia, sillä minulla ei ole mitään fyysistä riippuvuutta. Mutta mihin vaihtaa viini ruokajuomana? Maito? Ei. Olut? Ei. Mehu? Ei. Vesi? kyllä, mutta vain töissä.

Jos ajattelen Jereä. Tehdä sopimus NHL-joukkueen kanssa ja sitoutua elämään täysin ilman alkoholia. Huh huh.. siis vain jääkiekkoa, eikä koskaan edes kaljalle hyvä kaverin kanssa.

Voisiko se olla totta, että Jere katkaisi hoito-ohjelman pelkästään sen muodon takia? En usko. Elämä NHL:ssä sopi varmasti Jerelle urheillullisesti, mutta hänen sosiaalinen elämänsä oli kahleissa, kuin ehdonalaisessa vankeudessa.

Tällainen elämäntyyli sopii vain aniharvalle. Moni ei vaihtaisi elämäänsä tällaiseen, vaikka alkoholin käyttö olisikin hanskassa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti finnishninja
No niinhän se taisi olla. Olisi muuten mielenkiintoista tietää kuinka moni täällä pystyisi kirjoittamaan nimensä paperiin, jossa sitoutuu olemaan vuoden ilman yhtään kaljaa. Joka mies kirjoittaa, mutta kuinka moni voisi todellakin olla ilman pisaraakaan alkoholipitoista juomaa vuoden?
Minä en pystyisi olemaan vuotta juomatta viinaa, mutta minä voisin kyllä allekirjoittaa kyseisen paperin jos siitä maksettaisiin miljoonia ja palkka juoksisi niin kauan kuin siitä jäisi kiinni. Viinaa ottaisin sitten aina testejen jälkeen.

Joku muukin teki näin. Minä en häntä tuosta asiasta kritisoi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
RedHotBlood

Kyllä, olen sitä mieltä, että juomistaan hallitsematon on alkoholisti(tai päihderiippuvainen, ihan sama mulle.) Jos Jerellä olisi tämä puoli hanskassa, hän pelaisi änärissä, eikä hänestä jauhettaisi näitä paskajuttuja. Se kuinka paljon tai vähän kukin juo, on oikeastaan yhdentekevää - seuraukset eivät. Jos sun mielestä Karalahti ei ole vaikeuttanut uraansa niin merkittävästi, että häntä voisi pitää holistina, niin se on sitten sun mielipide.

Ja mitä tulee tuohon paskanjauhamiseen mun Jeren tuntemisen tasosta, niin jopa itsesi siteeraamassasi kommentissani on kohta, jossa totean, eri sanoin tosin, etten voi astua Jeren luistimiin ja siksi tietää kuinka vaikeaa päätös tuo ninjan ehdottama juttu Karalahdelle olisi. Onko tuo nyt niin perkeleen vaikea tajuta? Tunnenko Karalahden henkilökohtaisesti ei kuulu sinulle, tai koko keskusteluun, millään tavalla.

Jos olisit heti vain tarttunut mielestäsi paikkansa pitämättömiin väitteisiin ja kommentoinut niitä edes yrittämällä ymmärtää viestini sisältöä, tai edes vähän asiallisempaan malliin, olisin voinut jättää vastaamattakin ja kuitannut sen sun oikeutettuna mielipiteenä.

Siksi vastasin sinulle tuossa edellisessä kuten tein. Ja jos sun seuraava viestisi mulle koskee mitä tahansa muuta kuin lätkää tai omaa mielipidettäsi Karalahdesta, niin laita privana ja katsotaan mitä voin tehdä asialle.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Tatzka
eli kisat ovat Nhl kisat, miksi osallistuminen edes sallitaan eurooppalaisille pelaajille, selkeät säännöt voisivat estää kaikkien euroopassa ja muualla, kuin pohjois-amerikassa pelaavien pelaajien pelaamisen, kerta turnaus on Nhl:n ikioma.
Minun mielestäni on räikeä epäkohta, että Saksan joukkueessa on useita ja Slovakiallakin pari, jotka osallistuvat NHL:n ja NHLPA:n turnaukseen vaikka eivät ole edes klubin jäseniä (eivätkä ole koskaan olleetkaan)! Onhan se ihan kauhea väärin, että nämä vievät paikat niiltä rehellisesti jäsenmaksun maksajilta.
 

Bluesfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Detroit Red Wings, HJK, FC Honka, Arsenal
Viestin lähetti Pauli
Kyllä te olette idi...... Jaksatte jauhaa tuosta samasta asiasta. Säännöthän tekee Suomelle palveluksen, eihän Karalahti saisi edes mahtua koko joukkueeseen edes pelillisien asioiden perusteella. Unohtakaa jo tuo Jere.

Ai ei Jere mahtuis jengiin? Mielummin Aki veke ja Petu tai Niinis mukaan.
 

Rocco

Jäsen
Iltasanomien keskustelupalstalta bongattu, harvinaisen hyvä kirjoitus:

Lisätään tähän väliin nyt vielä selkeästi se tieto, että tämä EI OLE minun kirjoittama juttu, mutta tässä on todella yksityiskohtaisesti selvitetty asian kulkua.

"NHLn hoito-ohjelma on varsin selkeä:
Vaihe I. hoito ilman rangaistusta
Vaihe II. palkka pois hoidon ajaksi
Vaihe III. vähintään 6kk palkatonta ja paluu kun on keskusteltu NHL Commissionerin kanssa.
Vaihe IV. vähintään 1 v palkatonta eikä takeita paluusta.

Jeren NHL uran alussa hänet laitettiin suoraan päihdehoidon vaiheeseen I, juuri taustansa vuoksi: "Karalahti was placed in Stage I of the program when he entered the league because of his background. He revealed much of that past in a Sports Illustrated interview earlier this year, admitting to cocaine and marijuana use as early as 14 years old, and acknowledging a 1996 drug-related arrest that saw him eventually plead guilty to possession of 800 grams of marijuana, 30 grams of amphetamines and 10 grams of heroin."

Ennen lähtöään Jere itse totesi Jääkiekkolehden haastattelussa"sääntöjen olevan selvät, ja käytännössä hänen on oltava täysin ilman alkoholia jotta viisumia jatkettaisiin". "A drug test, taken at the U.S. Embassy in Helsinki, helped break a two-month diplomatic logjam and got Jere Karalahti into the United States. As many as 10 meetings between government officials and Kings' negotiators were required to get a waiver that allowed him to obtain a visa." (http://www.canoe.com/HockeyLosAngelesArchive/nov17_kar.html)

Lisäksi Karalahdelle piti hakea erikseen viisumi, jotta hän pääsisi Kanadan puolelle pelaamaan: "John Wolf, assistant to the general manager, is currently in negotiations with canadian officals to obtain a visa for Karalahti to play teams in Canada." (http://www.hockeysfuture.com/article.php?sid=192)
"Karalahti originally had trouble obtaining a visa for the U.S., as his substance abuse problem became public in 1997 after he received a suspended sentence for abusing cannabis products. " (http://www2.helsinginsanomat.fi/english/archive/news.asp?id=20020819IE1)

Samanaikaan IltaSanomat itse kirjoitti näin: "Jere Karalahti joutui huumetuomionsa tähden hyvin tiukkaan syyniin saadakseen työluvan Yhdysvaltoihin. Tämän seurauksena Yhdysvaltojen viranomaiset vaativat testit tietyin väliajoin, ja testien tiukkuuden suhteen noudatetaan sikäläisissä huumevieroitushoidoissa käytössä olevaa järjestelmää. Jere Karalahti lasketaan huumetuomionsa tähden yhä edelleen huumeriippuvaiseksi, tai vähintään henkilöksi joka omaa potentiaalin sortua huumeisiin."

Joulukuussa 2000 hän sai toisen varoituksen, jossa hän tosiaan myöhäistyi pelimatkaltaan "a one-night drinking binge on a road trip last season while playing for the L.A. Kings": "In December 2000, Karalahti slipped up while playing for Los Angeles after he - in his own words - ''got a little crazy with the drinking.'' That moved him to Stage II of the substance abuse program, which involved suspension without pay during treatment, prior to his reinstatement." (http://www.tennessean.com/sports/predators/archives/02/08/21242016.shtml?Element_ID=21242016)

Elokuussa 2002 hän sitten sai VÄHINTÄÄN 6 kuukauden pelikiellon ratkettuaan ryyppäämään "paikallisten intiaanien kanssa" niinkuin hän itse totesi TV haastattelussa täällä Suomessa: "His current Stage III status means he'll have to meet with NHL Commissioner Gary Bettman following his six-month suspension, and only Bettman will have the authority to reinstate him."

Kyllä tässä on ollut kyseessä ihan hieman enemmästä kuin lanseeramastasi "parista kaljasta". 19.elokuuta Ilta-Sanoman lööppi kuuluu seuraavasti: "Karalahden pelikiellon syy: Kostea kesä" kun taas Iltalehdessä lukee: "Jere Karalahti: Myönnän alkoholiongelmani". "Karalahti added that if he were to continue in the NHL, "I would have to be a teetotaler." (http://sportsillustrated.cnn.com/hockey/news/2002/08/30/karalahti_finland_ap/)

Kerrataanpas nyt oikein hitaasti niin ehkä ymmärrät.
* Jere on Nashville Predatorsin työntekijä
* Nashville Predators vaatii, että heidän päihdeongelmaiset työntekijänsä käyvät säännöllisesti testeissä ja pysyvät raittiina.
* Mikäli Jere haluaa jatkossakin olla Nashville Predatorsin työntekijä, hän pysyy raittiina ja käy säännöllisesti testeissä.
''I'm not ready to go through the treatment program. There are other leagues in which to play in this world,'' Karalahti told the tabloid Iltalehti (http://espn.go.com/nhl/news/2002/0830/1424994.html)

Jere halusi "vetää saunakaljaa", niinpä hän vaihtoi töihin toiseen yritykseen, joka ei vaadi päihdeongelmaisilta työntekijöiltään raittiutta. Pointti on se, että ei tässä ole liikuttu millään salaisilla pykälillä, jossa asioista tietämätöntä ja viatonta nuorta suomalaista miestä kepitetään. Jere on narahtanut kiinni huumeista ja normaalisti hän ei pääsisi edes Amerikkaan töihin. Nyt hän sai poikkeusluvalla siellä työskennellä täyttäessään ehtonsa. Kuitenkin hän jätti nyt kolmannen kerran nämä ehdot täyttämättä. (http://tennessean.com/sports/columnists/climer/archives/02/08/21242520.shtml?Element_ID=21242520)

Ja loppukaneetiksi tuon Tennesseanin kolumnistia lainaten: "At some point, Jere Karalahti has to take responsibility for his own actions, his own career, his own life." Vastuun kantamiseen kuuluu myös se, että ei pääse World Cupiin.

Kaikkein typerintä tässä on se, että JOS Kummolan olisi ollut todella tosissaan tämän asian suhteen niin hän olisi ollut ajat sitten yhteydessä Gary Bettmaniin (NHL Commissioner) tämän pelikiellon kumoamiseksi - edes väliaikaisesti tuo turnauksen ajaksi. Kaiken kaikkiaan tämäkin on ollut "amatöörien puuhastelua"."
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Rocco
Ja loppukaneetiksi tuon Tennesseanin kolumnistia lainaten: "At some point, Jere Karalahti has to take responsibility for his own actions, his own career, his own life." Vastuun kantamiseen kuuluu myös se, että ei pääse World Cupiin.


Kaikkein typerintä tässä on se, että JOS Kummolan olisi ollut todella tosissaan tämän asian suhteen niin hän olisi ollut ajat sitten yhteydessä Gary Bettmaniin (NHL Commissioner) tämän pelikiellon kumoamiseksi - edes väliaikaisesti tuo turnauksen ajaksi. Kaiken kaikkiaan tämäkin on ollut "amatöörien puuhastelua"."

Sinäkö tiesit kokoajan että Karalahdella ei ole, eikä edes kuuluisi olla osallistumisoikeutta World Cupiin? Jos et, niin millä perusteella sinä oletat että Kummola olisi osannut olla yhteydessä Bettmaniin Karalahden jo täällä kärsityn pelikiellon kumoamiseksi?

Ja edelleen miksi Jeren vastuunkantamiseen pitää kuulua ettei pääse edustamaan maataan World Cupiin?

Minusta tässä kaikken typerintä on se että NHL-liigaa koskeva pelikielto venytetään koskemaan NHL järjestämää kansainvälistä turnausta koskevaksi. Toiseksi tyhmintä on se että jotkut olettavat että näinhän sen käytännön kuuluukin mennä ja jo asiasta keskusteleminen on turhaa paskan jaumista. NHL kun on NHL ja kaikki sen mielivaltaisetkin päätökset pitää vain hyväksyä nikottelematta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitäköhän yrität tolla nyt sanoa? Ei kai noita asioita kukaan ole kiistänytkään. Mutta jos jonkun NHL-seuran/ex-työnantajan asettamia velvotteita on aikanaan rikkonut, ja sen seurauksena ollut jo kauden ns. "pelikiellossa", on silti oikeutettua kyseenalaistaa tämä "elinikäinen pelikielto" jossain turnauksessa, jonka järjestävä taho on sama kuin kyseisen ex-työnantajan yläpuolella oleva organisaatio.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti flintstone
Sinäkö tiesit kokoajan että Karalahdella ei ole, eikä edes kuuluisi olla osallistumisoikeutta World Cupiin? Jos et, niin millä perusteella sinä oletat että Kummola olisi osannut olla yhteydessä Bettmaniin Karalahden jo täällä kärsityn pelikiellon kumoamiseksi?


Lue juttu alusta asti. Tämä ei ole minun kirjoittama juttu, vaan kopioitu Ilta-Sanomien keskustelupalstalta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkä osittain off-the topic, mutta kun täällä on sanottu, että on NHL säännöt ja sitä myöten myös NHL-kokoiset kaukalot, niin muutetaanko Euroopassa muka kaukalot parin pelin ajaksi vastamaan tuota "NHL-kokoa"? Eli Globen, Hartwall-areena ja pari muutakin hallia Euroopassa muuttavat siis kaukaloidensa kokoa parin pelin takia? Käsittääkseni sellainen prosessi ei kuitenkaan tapahdu nappia painamalla.

Ja sitten itse otsikkoon eli Jeren pelaamisesta WC:ssa ;). Menevätkö Suomen, Hartwall-areenalla pelaamien, 2-3 otteluiden tuotot NHL:lle/NHLPA:lle, kun kerran voivat kieltää suomalaisen pelaajan pelaamisen suomalaisessa jäähallissa? Mihin menevät lipputulot?
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti punaiset_lasit
Ehkä osittain off-the topic, mutta kun täällä on sanottu, että on NHL säännöt ja sitä myöten myös NHL-kokoiset kaukalot, niin muutetaanko Euroopassa muka kaukalot parin pelin ajaksi vastamaan tuota "NHL-kokoa"? Eli Globen, Hartwall-areena ja pari muutakin hallia Euroopassa muuttavat siis kaukaloidensa kokoa parin pelin takia?

Kyllä. Kaukalot muutetaan NHL-kokoisiksi kaukaloiksi jokaisessa maassa missä pelejä pelataan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Rocco
Kyllä. Kaukalot muutetaan NHL-kokoisiksi kaukaloiksi jokaisessa maassa missä pelejä pelataan.

Ok. Kiitos tiedosta. En todellakaan tiennyt. NHL/NHLPA toivottavasti maksavat nämä muutoksista aiheutuvat kustannukset?
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti punaiset_lasit
Ok. Kiitos tiedosta. En todellakaan tiennyt. NHL/NHLPA toivottavasti maksavat nämä muutoksista aiheutuvat kustannukset?

Tuskin maksavat kustannuksia, mutta lippu- ja oheismyyntitulot ovat kyllä sitä luokkaa että niillä kattaa monta kertaa muutoskustannukset. Lippumyynnin jakautumisesta ei ole tietoa, mutta veikkaan ettei jääkiekkoliitto tai muu järjestävä taho ainakaan köyhdy pelien järjestämisen takia...
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Petteri Nummelin

Olkaa ihan mitä mieltä tykkäätte. Minä haluan... ei vaan vaadin Petu täytyy olla cupissa. Jos Petu ei ole ei suomella ole paras miehitys. Piste.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös