Viestin lähetti dana77
Bertuzzi ja Hatcher tapaus eivät tähän liity, mutta hyvin erikoista on että Hatcher saa osillistua muuta Bertuzzi kun molemmat ovat täsmälleen samanlaisessa pelikiellossa, vaikkakin eri pituisessa.
Vastaan samalla flintstonelle, jottei tarvitse hänenkään paria sivua taaksepäin vaivautua. Karalahti on pelikiellossa (Itse olen käyttänyt tätä termiä, koska käytännössä asia on niin. Kuitenkin jotkut haluavat takertua edelleen epäolennaiseen muotoseikkaan, joten nämä henkilöt voivat puhua vaikka estosta osallistua NHL:n alaiseen toimintaan) toistaiseksi. Myös Bertuzzin kohdalla kyse on toistaiseksi voimassa olevasta pelikiellosta, koska virallisesti asiaa tarkastetaan vasta ensi syksynä. Hatcherin kohdalla kyse on taas selkeästi jo tuomion antohetkellä mainituista kolmesta NHL-sarjaottelusta, eli osallistumisoikeutta World Cupiin ei ole rajattu. Toivottavasti tätä, mielestäni varsin loogista ja ymmärrettävää selitystä ei tarvitse kirjoittaa uudelleen seuraavalle sivulle.
Toki Bertuzzin poisjättämiselle on myös muita syitä, mutta virallisesti tämä johtui pelikiellosta ja tämän syyn mukaan asiaa on syytä tarkastella.
Viestin lähetti Analyytikko_
Laitatko ystävällisesti linkin tai selvityksen siitä, mistä tämä Karalahden pelikielto on löydettävissä/luettavissa. Jos tällaista sivua ei ole tai pelikieltoa ei ole edes langettettu, ymmärrät varmaan mikä totuusarvo ylläolevalla lauseellasi on.
On kaksi täysin eri asiaa olla pääsemättä mukaan WC:hen pelikieltonsa takia tai Karalahden tapauksessa päätöksellä, jonka (keskiviikon HS:n mukaan) ovat tehneet NHL ja NHLPA ja jonka johdosta Mr. Ken Yaffe soitti Kale Kummolalle, ettei Karalahden nimeä saa löytyä listoista. Toinen on juridisesti selvä ja toinen juridisesti vähintäänkin epäselvä, vai miksi luulet Kummolan ajavan Jeren asiaa osallistumisen suhteen.
Lainaamassasi vastineessa mainitut epäolennaisuudet koskivat tätä Bertuzzin tapauksen repostelua ja Karalahden alkoholin käyttöä, jotka eivät sinällään liittyneet käsiteltävään asiaan millän tavalla.
Jos tuo pelikielto tosiaan on sanana se punainen vaate, niin puhutaan sitten osallistumisoikeuden puuttumisesta. Niiden tietojen mukaan, jotka julkisuuteen on päihdeohjelmasta ja sen seurauksista annettu ja joita todistettavasti on sovellettu myös muiden pelaajien kohdalla, NHL:lla ja/tai NHLPA:lla on täysi oikeus evätä pelaajan osallistuminen itse järjestämäänsä toimintaan. Se, että tarkempia tietoja kyseisestä ohjelmasta ei ole julkisesti esillä, ei missään nimessä tarkoita, etteivätkö päätökset olisi juridisesti päteviä.
Itse uskoisin, että NHLPA ei halua Jeren osallistuvan turnaukseen, koska se saattaisi pelaajia eriarvoiseen asemaan. Se, että kyseessä on suomalainen Jere Karalahti, ei ole olennaista, vaan kyse on pelaajasta, jonka toiminta on johtanut selkeästi uuteen, selkeitä linjauksia vaativaan tilanteeseen.
Todettakoon vielä, että henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään Karalahden pelaamista vastaan. Ja toivon myös, että kirjoituksistani on tullut selville, etten halua myöskään mitenkään arvostella Jeren tekemisiä tai alkoholin käyttöä. Ainoa mihin haluan tuoda uutta näkökulmaa, on tämä tilanteen yksisilmäinen, epäolennaisuuksiin keskittyvä ja osin jopa virheellisiin seikkoihin perustuva asian käsittely.