Viestin lähetti Ck
Se ei kuitenkaan ole keskiarvo ja siitä me tietääkseni puhuimme.
En väittänytkään näin, vaan kirjoitin selvästi puhuvani viimeisestä ottelusta. Aikaisemmassa viestissäni viittasin jääkiekkolehdestä lukemaani tietoon. Kipru muuten kertoo itse jääkiekkolehdelle näistä keskimäärin 20 laukauksesta ottelua kohti puhuttaessa: - Kyllä siinä ihan hyvin pysyy mukana ja lämpimänä. Viisitoista laukausta on jo vähän vaikeaa, naurahtaa hän.
Jos Kipper olisi tullut Calgaryyn heti kauden alussa eikä olisi loukkaantunut, niin hänkin olisi pelannut lähes jokaisen ottelun.
Tätä sinä et voi varmuudella sanoa. Eri asia jos uskot siihen itse.
Myös minä uskon että hän olisi todennäköisesti pelannut lähes kaikki ottelut. En tosin uskaltaisi väittää että koko kausi olisi mennyt näin hyvin kuin nyt.
eiköhän se Kipper niistä ihan yksinään koko tähtiä vilisevän Ruotsin porukan.
Nyt mine ei kyllä ymmerrä..
Uskon Ruotsin jäävän pahasti jalkoihin juuri maalivahti rintamalla ja se onkin melkovarmasti Ruotsin kompastus kivi WC:ssä.
Uskon että meillä tulee olemaan syytä palata tähän ennustukseen. Itse en usko että Ruotsi tulee mitenkään kaatumaan juuri maalivahtiin. En tosin usko että heidän maalivahtinsa kantaa myöskään aatelisimpiin mitaleihin.
Tällä hetkellä Ruotsi taitaa kamppailla ennemmin juuri Puolan kuin Suomen kanssa samassa sarjassa maalivahtiosastollaan.
Mistä se johtuu että Suomessa käsitellään menestystä niin kummallisella tavalla? Tunnistan tällaiset jutut, viimeksi näitä hehkuteltiin kovasti ennen Tsekin kisoja. Suomella piti olla kaikkein vähiten ongelmia juuri maalivahtipelin kanssa. Hah! Ruotsi meni finaaliin asti - juuri juniorin vehkeet jättäneen maalivahdin kera, joka pelasi paljon kypsemmin kuin Suomen kakkosmolarit.
Suomesta puuttuu nöyryys. Heti jos jossain asiassa menestytään hieman, niin ollaan kuin Euroopan omistajia, eikä muilla ole mitään. Ja taasko aletaan uhoamaan - ja ihmetellään sitten kisojen jälkeen mitä oikein tapahtui, oliko Summasen vika, vai mitä tapahtui Kiprulle, joka on ollut niin loistava koko talven? Näistä maalivahdeista on nyt kohta uhottu 10 vuotta. Kyllä, Myllys oli silloin parhaimmillaan. Sen jälkeen Suomen maajoukkueen tolppien välissä ei olla nähty mitään sateentekijöitä.
Tuo nyt on ennemminkin vitsi kuin totuus.
Tämän voit osoittaa Miikalle itselleen, hänhän kertoo artikkelissa että AIK oli ensimmäinen joukkue joka uskoi häneen ja ensimmäinen joukkue, joka panosti häneen ykkösmaalivahtina.
Pari leikkausta artikkelista:
När Miikka var 19 år stannade han i utvecklingen och lånades ut från TPS Åbo till en division 1-klubb.
Käännän: Miikan ollessa 19-vuotias, hänen kehityksensä pysähtyi ja hänet lainattiin TPS:stä divariin.
Se miten paljon TPS uskoi Miikkaan, jäänee historiaan asiana, jota emme saa tietää.
Joka tapauksessa, leikkaan taas:
- Jag fick en chans att spela i AIK. Det var ett viktig steg för mig. Jag blev förstemålvakt för första gången
- Sain mahdollisuuden pelata AIK:ssa. Se oli minulle tärkeä askel. Minusta tuli ykkösmaalivahti ensimmäistä kertaa.