Suomi World Cupissa

  • 115 849
  • 983

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti flintstone
Tosin sitä ennen meidän on sovittava että millä mittareilla me tämän paremmuuden ratkaisemme:

Yhdellä ja yksinkertaisella mittarilla, elikkä kaikki selittely pois:

Täälla haukutuaan Saloa ja kysytään miten monessa Stanley Cup finaalissa hän on pelannut, milloin hän on viimeksi voittanut jotain jne. Toisin sanoen, hänet liitetään suoranaisesti joukkueidensa menestykseen/konttaamiseen.

Meidän täytyy nähdä tämä luonnollisesti samalla tavalla kun on kysymys Kiprusta. Siis, Kipru on johtanut joukkueensa Stanley Cup finaaliin, eikä kukaan nosta kulmakarvojaan jos hän johtaa joukkueensa aina mestaruuteen asti!

Tommy Salon joukkueet ovat painineet eri tasolla, eikä Ruotsin muita maalivahteja lasketa. Lundqvist ei ole koskaan pelannut pienessä kaukalossa, Tellqvist on farmin miehiä.

Siis Suomen täytyy nyt voittaa Ruotsi kevyesti, sillä näissä maalivahdeissahan on aivan valtava ero, eikö niin? Vaan aletaanko nyt sitten puhumaan prosenteista sun muusta kun asia kärjistetään?

Kävi miten kävi, mutta täällä esiintyvien asiantuntijalausuntojen perusteella Suomen tulee sijoittua Ruotsia paremmin syksyn World Cup turnauksessa.

Vai?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Maalivahtipelissä tärkeintä ei ole tilastot. Tärkeää on se, että maalivahti a) antaa omalle joukkueelle mahdollisuuden voittaa b) pitää oman joukkueen mukana taistelussa voitosta, vaikka kenttäpelaajilla ei oikein kulje c) ratkaisevalla hetkellä tekee tärkeitä torjuntoja.

Yleensä voittavan maalivahdin erottaa myös tilastoista, mutta ei aina. Esim. Luongo otti MM-kisoissa muista maalivahdeista niskalenkin vasta Kanadan jouduttua selkä seinää vasten. Sitten kukistuivat vertailussa Noronen, Lasak ja Lundqvist. Tiukassa paikassa Luongo torjui ratkaisevat kiekot, toisin kuin eurooppalaiset kollegansa.

Ruotsin supertähtiä täynnä oleva joukkue on tietysti suosikki Suomea vastaan World Cupissa. Maalivahti-peli on tietysti vain yksi osa-alue jääkiekossa, vaikka tärkeä sellainen.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olen samaa mieltä Jounin kanssa. Edmontonissa pelasi joskus myös Curtis Joseph eikä menestys ollut huomattavasti parempaa. Tietenkään kumpikaan ei ole Patrick Roy, mutta termi "hyvä maalivahti" on suhteellinen ja eiköhän voida laskea että 10 maailman parasta maalivahtia ovat kaikki vähintään hyviä.

Salo on ollut parhaimmillaan jopa top 5 maalivahti NHL:ssä. Näkisin että hänen dissaamisensa johtuu pitkälti Salt Lake Cityn kisojen yhdestä päästetystä maalista ja hänen edustamastaan maajoukkuesta.

Kiprusoff on pelannut hyvän kauden - jopa paremman kuin Salo koskaan, mutta Salo on pitkän uransa ansiosta paras Itä-meren maista tullut maalivahti NHL:ssä kauttaaikojen ... vaikka Arturs Irbe onkin finaalissa pelannutkin! (tosin en ole Pelle Lindbergiä nähnyt elävänä).

Salon aika alkaa kuitenkin olla ohi ja tällä hetkellä Kiprusoff on niin huikeassa vedossa, että minä laittaisin näiden kahden välisessä vedonlyönnissä rahani Kipperille.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tommy Salo oli aikoinaan huikea mutta parin viimeisen kauden aikana käyrä on ollut selvästi laskeva ja en laskisi tällä hetkellä Saloa enää aivan maailman huipulle, hyvä maalivahti Salo varmasti edelleen on ja tuskin lopputulos mikään katastrofi on vaikka Ruotsi lähtisi Salolla World Cupiin. Salon itseluottamus ei ole enää SLC Olympialaisten imaisun jälkeen täysin palannut ja nykyisin tiukoissa paikoissa puntti on tutissut normaalia enemmän. 33-vuotiaana Salo ei kuitenkaan vielä ole mikään kehäraakki jos vain paikat on pysyvät kunnossa.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Eiköhän Salo ole jo menneen kauden lumia. Olisihan se toki mukavaa jos wanha vielä kerran näyttäisi ja pelaisi huipputurnauksen, tosin onko noita kv. huipputurnauksia Salolla nyt kummemmin kertynytkään tällä vuosituhannella.

World Cupin ajankohta on muutoin aivan perseestä, pahin mahdollinen. Pelaajat on kesäterässä ja sitten ne tunnollisimmat jotka eivät ole, eivät ole voineet viettää kunnon rentouttavaa kesälomaa kun Cuppi on kummitellut mielessä, ja ovat jo valmiiksi burn-outin partaalla. Toivottavasti tulee NHL-työsulku että saavat edes hiukan huilia jossain välissä.

Suomen ainoa toivo turnauksessa on päästää mahdollisimman vähän maaleja. Toivoa siis sopii että Kipperin taso pitää syksyyn saakka. Eri asia sitten on voiko taso olla tapissaan jo elokuussa kun on pitkälle venynyt kausi alla ja kesäloma on niukka.

Tänäänkös piti tulla selvyyttä siihen Karalahden tilanteeseen?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Lapanen
World Cupin ajankohta on muutoin aivan perseestä, pahin mahdollinen. Pelaajat on kesäterässä ja sitten ne tunnollisimmat jotka eivät ole, eivät ole voineet viettää kunnon rentouttavaa kesälomaa kun Cuppi on kummitellut mielessä, ja ovat jo valmiiksi burn-outin partaalla. Toivottavasti tulee NHL-työsulku että saavat edes hiukan huilia jossain välissä.


Barry Melrose sen sijaan puffasi WC:tä jenkeille kehumalla juuri ajankohtaa. Pelaajat ovat tuoreita jne. Minulle käy milloin vaan, eiköhän se peli ole ihan kelvollista kuitenkin.
 

*Shadowman*

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kalpa, Trashers, Lightnings, Pool
finnishninjalle

Okei!
Täytyy pyytää anteeksi typeryyttäni.
Tuon paskan maalivahdin laitoin vimmoissani(olen tyhmä), koska luulin, että väität Salon olevan tällä hetkellä parempi kuin Kiprusoff.
Mutta selvitit asian ylläolevissa viesteissäsi.

Tosiasia on se, että Salon ura on jo kääntymässä/kääntynyt alaspäin eikä Salo ole viime vuosien MM-turnaksissa väläytellyt.

Mielipiteisiini saattoi vaikuttaa se, että Salo on Ruåtsalainen.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti finnishninja
En sanonut. Kerroin lukeneeni tämän jääkiekkolehdestä. En ole tarkastanut sitä missä vaiheessa kautta tämä lukema napattiin, mutta kovin metsässä se tuskin on - eihän Kipru itsekään sitä kieltänyt. Luulisi että parhaat tilastot löytyvät mieheltä itseltään.

Nyt on ihan pakko kysyä, ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat? Luuletko tosiaan, että Kipper laskeskelee pelin aikana omia torjuntojaan? Kyllä ne oikeat tilasto löytyvät NHL:n tilastoista.

Viestin lähetti finnishninja
17/5, San José tasoitti ottelut 2-2:n. Maalittoman ensimmäisen erän jälkeen Sharks laukoi 10 kertaa kohti Kiprusoffia, 4 niistä meni sisään ja Kipru luovutti paikkansa Roman Turekille. Tämä oli suuri lipsahdus. Kipru seisoi tosin taas seuraavassa ottelussa tolppien välissä ja pelasi hyvin.

En ole nähnyt tuota ottelua joten en pysty siitä sen enempää kommentoimaan, mutta minusta se ei ole suuri lipsahdus jos 1 ottelu menee poskelleen kun samalla 10 menee loistavasti. Paitsi tietenkin jos tämä yksi ottelu on ratkaiseva finaali niin kuin Lunqvistilla MM-kisoissa.

Viestin lähetti finnishninja
Ruotsin joukkue oli nimekäs, varsinkin lopussa. Nimimiehet eivät kuitenkaan kunnostautuneet kuin nimiensä muodossa. Lundqvist tosin ylitti kaikki odotukset ja hänet valittiin myös All Starsiin. Muistanette varmasti että Ruotsin penkillä istui loistavasti play offsit pelannut, Ruotsin mestari Stefan Liv, joka mm. piti reppunsa puhtaana jokaisessa HV:n voittamassa ottelussa Färjestadia vastaan. Ei siis ollenkaan hullumpaa nuorelta Henrikiltä. Kanada oli numeroa liian suuri, ei vain Henrikille, vaan koko Ruotsille.

Lunqvist kyllä pelasi hyvät kisat tosin silloin kun olisi pitänyt loistaa, eli finaalissa Lunqvist esitti näytelmän nimeltä "Imuri".

Viestin lähetti finnishninja
Juuri tätä tarkoitan. Ylimielisyys ja uho, joka nostaa aina päätään jos jossain hieman menestytään. Ihmettelen aina eroa, Ruotsista tällainen uho puuttuu lähes täysin. Lehdistö saattaa hehkuttaa joskus etukäteen, mutta siihen se jää. Suomalaiset ovat huonoja häviäjiä - ja voittajia.

No ei se ole mitään uhoa jos vähän iloitaan siitä että jossain joskus pärjätään. Näkeehän sen jo Suomalaisurheilijoiden haastatteluista, että ylimielisyys on todella kaukana. Tietysti poikkeuksiakin löytyy niin kuin varmasti jokaisesta kansasta. Varmasti Ruotsistakin löytyy jokunen nöyrä urheilija.

Viestin lähetti finnishninja
Suomesta on lähtenyt läjittäin lupaavia maalivahteja maailmalle, yksikään ei ole tosin lyönyt läpi edes maajoukkueessa kunnolla. Tätä silmällä pitäen Suomesta löytyy maailman surkeimmat maajoukkuemaalivahdit. Mitenkähän monta maalivahtia löytyy Slovakiasta? Löytyykö yhtä monta kuin Turusta? Entäs Latviasta? Irbe yksi yhä. Siitä huolimatta heidän maalivahtinsa ovat maalanneet maansa maailman jääkiekkokartalle. Kipru taitaa olla pitkästä aikaa yksi jonka ODOTETAAN nousevan todella korkealle maajoukkuetasolle.Määrä ei korvaa laatua. Henrik Lundqvist neuvottelee parhaillaan Rangersin kanssa. Stefan Liv Detroitin. Myös Luulajan Daniel Henriksson on koputellut maajoukkueen ovea ja pelannut hyviä sarjapelejä. Nämä kolme maalivahtia voivat mennä ihan miten pitkälle tahansa.

Jippii, olkaa iloisia siitä, että olette saaneet jopa muutaman maalivahdin neuvottelemaan NHL seurojen kanssa. Joku jopa kolkuttelee maajoukkueen portteja.

Viestin lähetti finnishninja
Uskon. Oliko TPS:n johto samaa mieltä? Jos oli, miksi he päästivät/lähettivät Kiprun maailmalle? Vertailun vuoksi; Frölunda hankki Fredrik Norrenan, jonka piti olla itsestään selvä ykkösmaalivahti. Henrik Lundqvistin peli tosin vakuutti Frölundan johton, he jakoivat maalivahtihommat ja Frölunda voitti sen tuloksena viime vuonna Ruotsin mestaruuden. Jos Kipru olisi ollut niin lahjakas kuin väität, minä väitän etteivät työt TPS:ssä olisi loppuneet. Muistanet myös ettei Kipru ollut mikään sensaatiomies AIK:kaan.

Sen tähden, että Hurme oli SM-liigan paras maalivahti siihen aikaan ja tämä Kipperin siirto AIK:hon oli siitä syystä paras ratkaisu kaikille. Tottakai he olisivat halunneet antaa Kipperille kunnon näyttöpaikan, mutta sillä kertaa tämä oli paras ratkaisu, koska heillä oli kaksi tulevaa NHL pelaajaa joukkueessaan.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Palatakseni tapaus Karalahteen niin Kummola kertoo tämän päivän IS:ssa, että päätös tulee tänään tai torstaina.

NHL ei ole täysin sulkenut mahdollisuutta osallistumiseen ja lääkäripapereita on kuulemma lähetelty suuntaan jos toiseen.

Eli tilanne ei ollutkaan niin selvä kuin osa täällä 'tiesi' kertoa.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs

Kävi miten kävi, mutta täällä esiintyvien asiantuntijalausuntojen perusteella Suomen tulee sijoittua Ruotsia paremmin syksyn World Cup turnauksessa.

Vai? [/B]



Niin, jos Kiprusoff pelaa samalla tasolla kuin NHL:ssä kuluvana kautena, on Suomella poikkeuksellisen hyvät mahdollisuudet voittaa Ruotsi ja moni muukin. Mielestäni tämä on tosiasia, eikä epäuskoiseen päänpyörittelyyn ole syytä. Jos maalivahti on maaginen Leijonat menee pitkälle.

Miten olisi esimerkiksi MM-kisoissa käynyt jos maalivahti olisi pelannut huippuottelut Slovakiaa ja Kanadaa vastaan?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti finnishninja
Kävi miten kävi, mutta täällä esiintyvien asiantuntijalausuntojen perusteella Suomen tulee sijoittua Ruotsia paremmin syksyn World Cup turnauksessa.

Vedä hyvä veli happea välillä. Maailma on toki paska paikka toisinaan, mutta kyllä ahistusta voi muutenkin purkaa kuin jauhamalla Jatkoajassa kuukaudesta toiseen suomalaismaalivahtien (paitsi tietty Norrenan) paskuudesta.

Sitäkin tosin saa tehdä, en minä sillä. Ihan vapaasti vaan, vapaa maa, vapaa sana. Sekin että joku on niin myötätuntoinen että jaksaa kanssasi loputtomiin jankata, on ihan positiivinen ja joviaali ilmiö.

Pyytäisin kuitenkin huomioimaan että:

a) Mielipiteesi on tullut kaikille selväksi jo aikapäiviä sitten.

b) Etenkin modeemiyhteyden kanssa ketjujen kahlaaminen on joskus hieman työlästä. Tämänkin ketjun viesteistä alkaa jo aika huolestuttava osa olla tätä loputonta veskarijankutusta, jota ei jaksa lukea.

c) Et saa toiminnallasi kenenkään mielipidettä muutettua piirun vertaa yhdenkään suomalaisen tai ruotsalaisen maalivahdin osalta. Ainoa jonka suhteen ihmisten mielipiteet ovat kenties hieman muuttuneet olet sinä itse. Saat itse arvuutella että mihin suuntaan.

Minun puolestani kaikki voivat toimia tulevaisuudessa kuten parhaaksi näkevät. Halusin vain, kaikella kohteliaisuudella, tuoda esiin oman 'kuluttajan' näkökulmani Jatkoajan keskustelun seuraamisen mielekkyydestä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minua alkaa jo suunnattomasti korpeemaan se, että jääkiekko ihmiset ei erota kahta Kiprusofin veljestä toisistaan etenkään lempinimien osalta.
Finnishninjalle ja kaikille muillekkin tiedoksi, että Marko "KIPRU " Kiprusoff on nimen omaan se kipru ja Miikka "KIPPER Kiprusoff on se kipper.
Tuosta samasta asiasta on jo muutama muukin sanonut, mutta kun ei tunnu uppoavan kaaliin, niin sanotaan nyt vielä näin.

EDIT: pieniä typoja ja tuskin vieläkään kaikki on poissa
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Turkulaisten keksimät lempinimet ja mehän perkele niistä väännetään mitä haluamme.

Aiheeseen liittyen; jos Kiprusoff saa samanlaisen maagisen kosketuksen maalivahdinalueeseen, kuin nyt on pudotuspeleissä saanut, on Suomella loistavat mahdollisuudet mitalipeleihin. Siellä se on kerran torjunut yksi toisensa jälkeen jo niiden parhaimpien pelaajien maalintekoyritykset, miksei toisenkin?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti Koala
Turkulaisten keksimät lempinimet ja mehän perkele niistä väännetään mitä haluamme.
Eikös "Kipper" keksitty vasta Amerikassa? Minun muistaakseni Miikka oli täällä Suomessa "Pikku-Kipru" tjsp...

No,voi olla että olen väärässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vanhempi veljeksistä tunnistettaisiin paremmin nimellä "Kirppu".
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Saku #11
Eikös "Kipper" keksitty vasta Amerikassa? Minun muistaakseni Miikka oli täällä Suomessa "Pikku-Kipru" tjsp...

No,voi olla että olen väärässä.

Ihan oikeassahan olet.

"repe_joken" on puolestaan syytä muistaa, että lempinimet ovat kaikesta huolimatta suhteellisia käsitteitä. Jos minä haluan kutsua Saku Koivua vaikkapa "Männyksi", on se minun lempinimeni hänelle.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Viestin lähetti Saku #11
Eikös "Kipper" keksitty vasta Amerikassa? Minun muistaakseni Miikka oli täällä Suomessa "Pikku-Kipru" tjsp...

No,voi olla että olen väärässä.

Aivan, olet oikeassa. Turussa Miikka Kiprusoffia on kutsuttu myös Pikku-Kipruksi, jonka vuoksi hän myös on Kipru.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Minua alkaa jo suunnattomasti korpeemaan se, että jääkiekko ihmiset ei erota kahta Kiprusofin veljestä toisistaan etenkään lempinimien osalta.
Finnishninjalle ja kaikille muillekkin tiedoksi, että Marko "KIPRU " Kiprusoff on nimen omaan se kipru ja Miikka "KIPPER Kiprusoff on se kipper.
Tuosta samasta asiasta on jo muutama muukin sanonut, mutta kun ei tunnu uppoavan kaaliin, niin sanotaan nyt vielä näin.



Täällä Turun itäpuolella veljekset tunnetaan myös vanhemman K:n hiusmallista ja "taklauspelistä" johtuen nimellä "Sisko ja sen veli".
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ck
Nyt on ihan pakko kysyä, ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitat? Luuletko tosiaan, että Kipper laskeskelee pelin aikana omia torjuntojaan? Kyllä ne oikeat tilasto löytyvät NHL:n tilastoista.
Nyt on ihan pakko kysyä myös minun... Luuletko tosiaankin ettei Kiprulla ole tarkassa tiedossa miten peli meni?
n ole nähnyt tuota ottelua joten en pysty siitä sen enempää kommentoimaan, mutta minusta se ei ole suuri lipsahdus jos 1 ottelu menee poskelleen kun samalla 10 menee loistavasti.
Jos imaisee kymmenestä neljä, niin se suuri lipsahdus tällä tasolla. Tosin anteeksi annettavissa - hyvälle maalivahdille, jos lipsahdus tulee "oikeassa" ottelussa.
No ei se ole mitään uhoa jos vähän iloitaan siitä että jossain joskus pärjätään. Näkeehän sen jo Suomalaisurheilijoiden haastatteluista,
Suomalaisurheilijoilla on homma aika hyvin hanskassa. Minulle jäi tosin hieman paha maku Suomen MM-kisoista, kun Selänne ja Koivu halusivat pienempiä maita pois kisoista. Molemmat ovat joskus halunneet pelata jokaisen matsin, nyt olisi mukavinta lentää valtameren yli koti-Suomeen, pelata pari matsia huippumaita vastaan ja alkaa lomille. En tunnistanut Koivua samaksi mieheksi, joka voitti MM-kultaa -95. Jotain tapahtui myös suomalaisille jääkeikkofaneille, jotka tänä päivänä riemuitsevat enemmän toisten tappioista, kuin omasta menestyksestä. Suomalaiselle urheilulle on tapahtunut jotain. En tunnista tätä henkeä enää. Toiko Internet mukanaan myös kaikki, joiden elämä perustuu paskan puhumiseen ja toisten haukkumiseen?
Jippii, olkaa iloisia siitä,
Ketkä me?
Sen tähden, että Hurme oli SM-liigan paras maalivahti siihen aikaan
Norrenasta veikattiin Ruotsin parasta maalivahtia ja näin siinä kävikin. Siitä huolimatta tilaa löytyi myös Lundqvistille. Maalivahtihomman jako (taisi mennä tasan puoliksi kaudella 2002/2003) oli se, jonka mukaan myös kaikki asiantuntijat veikkasivat Frölundaa jo etukäteen mestariksi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti finnishninja
Nyt on ihan pakko kysyä myös minun... Luuletko tosiaankin ettei Kiprulla ole tarkassa tiedossa miten peli meni?

Kyllä varmaan viimeisen tai parikin muistaa, mutta sinä sanoit: Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. En tiedä mistä johtuu ettet ymmärrä, mutta keskimäärin tarkoittaa keskiarvoa. Sitä ei yleensä mitata yhdestä tai kahdesta ottelusta. En sitten tiedä miten teilläpäin.

Edit:

Viestin lähetti finnishninja
Mielestäni Kiprusoffia hehkutetaan kohtuuttomasti. Jotkut puhuvat jo maailman parhaasta maalivahdista tällä hetkellä. Toivon että kaikki, jotka laskevat Kirpusoffin vievän Suomen eteenpäin, muistavat myös sen että Calgary pelaa voimasta puolustuspeliä. Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. Vain New Jerseyn Martin Brodeur pääsee helpommalla

Ensin vähättelit Kipperiä tällä kirjoituksella ja kerroit totuutena Kipperin torjuvan ottelussa keskimäärin 20 laukausta.


Viestin lähetti finnishninja
Tilastot ovat tuoretavaraa. Luin nämä mainitsemani jääkiekkolehdestä numerosta 4. Elikkä tiedot perustuvat runkosarjaan.

Sen jälkeen kerroitkin lukeneesi tuon kiekkolehdestä.

Viestin lähetti finnishninja
En sanonut. Kerroin lukeneeni tämän jääkiekkolehdestä. En ole tarkastanut sitä missä vaiheessa kautta tämä lukema napattiin, mutta kovin metsässä se tuskin on - eihän Kipru itsekään sitä kieltänyt. Luulisi että parhaat tilastot löytyvät mieheltä itseltään.

Kerroit jälleen lukeneesi sen kiekkolehdestä ja väität Kipperin tietävän paremmin kuinka monta laukausta hänelle keskimäärin tulee. Varmasti tietääkin jos lukee omia tilastojaan, mutta itse hän ei niitä laske ja kun väite on 20 laukausta, niin silloin se on väärä.

Viestin lähetti finnishninja
Nyt on ihan pakko kysyä myös minun... Luuletko tosiaankin ettei Kiprulla ole tarkassa tiedossa miten peli meni?

Viimeiseksi ilmoitatkin, että kyseessä oli yksittäinen peli ennen haastattelua.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Lapanen Lapanen.... Mille tielle lähdit nyt? Viestisi vaatii ihan oman vastauksen, istu siis alas.


Viestin lähetti Lapanen
Vedä hyvä veli happea välillä. Maailma on toki paska paikka toisinaan, mutta kyllä ahistusta voi muutenkin purkaa kuin
Olen hieman yllättänyt siitä, että valitset minut henkilönä viestisi kohteeksi, sen kummemmin sisältöön huomiota kiinnittämättä.

En tiedä mistä sait paskan paikan ja ahdistuksen. Haluan nyt kuitenkin kertoa, että koen maailman todella hienona paikkana, eikä ahdistus yleensä paina rinnassani, ei ainakaan täällä Jatkoajassa.
Sekin että joku on niin myötätuntoinen että jaksaa kanssasi loputtomiin jankata, on ihan positiivinen ja joviaali ilmiö.
Yleensä en ala itse koskaan jankuttamaan mistään asiasta, vaan pyrin vastaamaan kommentteihin parhaani mukaan. Sinullekin, tässä ja nyt. Joskus kommentteja tulee tosin runsaasti ja vastaan yleensä niin kauan kun niistä löytyy jotain uutta tai mielenkiintoista.

Toiseksi, muistaakseni erästä todella tunnettua kirjailijaa kritisoitiin täällä Jatkoajassa, koska hän ei (ennättänyt) vastata kaikkiin viesteihin.

Sitten toivomuksiisi:
a) Mielipiteesi on tullut kaikille selväksi jo aikapäiviä sitten.
Jos näin on, miksi saan yhä kysymyksiä? Näistä viimeisistäkin viesteistä voit helposti lukea miten minun viestejäni on tulkittu oman mielen mukaan. Palaan tähän.

Kerro missä ja milloin olen väittänyt että suomalaiset maalivahdit ovat paskoja? Yksikin riittää.

Miksi osoitat tämän viestin vain minulle? Onko näin, että täällä voi vapaasti haukkua kaikkia maalivahteja, paitsi suomalaisia - joita en tosiaankaan ole koskaan haukkunut?!

Toiseksi, en pakene vuorille jos joku kyseenalaistaa mielipiteeni, vaan jos lähden leikkiin mukaan, olen myös valmis keskustelemaan ja pyrin myös tekemään sen samalla tasolla - joka voi olla joskus aika matala - kuin keskustelu kumppaninikin.
b) Etenkin modeemiyhteyden kanssa ketjujen kahlaaminen on joskus hieman työlästä. Tämänkin ketjun viesteistä alkaa jo aika huolestuttava osa olla tätä loputonta veskarijankutusta, jota ei jaksa lukea.
Lopetan milloin vain, eikä minulle tulisi mieleenikään jatkaa sitä yksin.

Tahdotko siis sanoa tällä, että pitkän keskustelun alkaessa, se tulisi pyrkiä tyrehdyttämään mainitsemastasi syystä?

Ei jaksa lukea? Jopa modeemiyhteys suo sinulle vapauden valita mitä luet. Samoin minulla, n. 90 % täällä jää lukematta, ei tosin yhteyden takia, vaan mielenkiinnon puutteesta.
c) Et saa toiminnallasi kenenkään mielipidettä muutettua piirun vertaa yhdenkään suomalaisen tai ruotsalaisen maalivahdin osalta.
En ole koskaan tuntenut kutsumusta mielipiteiden muokkaajana.
Ainoa jonka suhteen ihmisten mielipiteet ovat kenties hieman muuttuneet olet sinä itse. Saat itse arvuutella että mihin suuntaan.
En ole myöskään ollut koskaan tunnettu perseen nuolijana, vaan pystyn kertomaan oman mielipiteeni milloin vain. Tiedän ettei totuus ole aina se, joka hyväksytään. Tiedän myös sen, ettei aina kestäisi oikein sanoa mitä ajattelee. Joka tapauksessa, oli suunta mikä tahansa, en ole koskaan yrittänyt kerätä täällä pisteitä.

Minulla on tosin yksi motto: älä hyökkää milloinkaan viestin kirjoittajaa kohtaan, vaikka hän kirjoittaisi mitä, vaan keskity itse sanomaan. Jos haluat, kaiva historiaa, huomaat varmasti, en ole KOSKAAN tehnyt henkilökohtaista hyökkäystä ketään kohtaan. Olen tosin vastannut usein sellaisiin, samalla mitalla.
Minun puolestani kaikki voivat toimia tulevaisuudessa kuten parhaaksi näkevät.
Kenen parhaaksi? Sinunko?

Unohdit mainita pari tärkeää asiaa.

1. Missä ominaisuudessa sinä kritisoit minun tapaani keskustella tällä keskustelupalstalla? Moderaattorin? Yleisen mielipiteen edustajana? Jonkun pyynnöstä? Vai tosiaankin vain "kuluttajana"?

2. Jos olet tosiaankin vain "kuluttaja", mistä päättelet että edustat suurta enemmistöä viestissäsi?

3. Valitset helpon tien. Toivoisin sinut kuitenkin nyt ja tässä valaisevan, miten ja kuinka keskustelu tulisi tulevaisuudessa toimia. Tiedät varmasti itsekin, jotkut nauttivat suuresti asiasisältöisistä viesteistä, kun taas toiset haluavat vääntää, kunhan saavat vain tilaisuuden. Sitten tulevat he, jotka heittävät jotain itselle sopivaa ja mukavaa ja poistuvat kohteliaisuuteen viitaten. Lapanen, ystäväni, kaikella kohteliaisuudella - ei toimi. Jos haluat kritisoida, siinä tulee olla rakentava ja oikeudenmukainen meininki.

Hieman minun kirjoittelustani täällä Jatkoajassa:

- Kirjoittelin ennen paljon vapaassa, mutta väsähdin hieman kun aina joku alkoi vittuilemaan, vaikka olisi kirjoittanut kuinka nätisti ja asiallisesti. Monesta hyvästä keskustelusta putosi pohja. Päätin, jos kirjoitan ja haluan keskustella, teen sen vain jääkiekon merkeissä. Käytänkin nyt ja tässä tilaisuuden hyväkseni ja kerron:
- En ole ruotsalainen.
- Kannustan aina ja vain Suomea, kun vastassa on Ruotsi.
- Seuraan jatkuvasti Ruotsalaista jääkiekkoa. Olen Frölundan jäsen.
- Yleensäkin, vältän puhumasta paskaa kenestäkään jääkiekkoilijasta, riippumatta kansalaisuudesta. Voin tosin kritisoida jääkiekkoilijaa, kansalaisuudesta riippumatta.

Avoin kysymys:
Olen ahkera kävijä ruotsalaisilla jääkiekkosivuilla ja saan yleensä paljon kysymyksiä suomalaisista jääkiekkoilijoista, myös yksityisviestien muodossa. En ole tosin milloinkaan saanut vastaanottaa paskaa suomalaisia kiekkoilijoita haukkuvilta ruotsalaisilta jääkeikkohulluilta, kun taas tilanne on täysin toinen täällä Jatkoajassa, Suomen johtavimmassa jääkiekkosivustossa. Täällä on monta, joka katsoo tarpeelliseksi kertoa minulle miten huonolla mallilla Ruotsin jääkiekko on, miten huonoja maalivahteja Ruotsilla on... Tähänkään keskusteluun en ennättänyt heittää kuin pari viestiä, kun joku alkoi jo moittimaan Saloa. Ihmettelen kauhiasti tätä ruotsalaisvihaa ja ihmettelen sitä, mitä minulla tulisi olla sen kanssa tekemistä? Ja ihmettelen, pitiäisikö minunkin automaattisesti haukkua kaikki ruotsalaiset, koska niin moni täällä tekee näin myös?

Tulisiko minusta täällä parempi kävijä, jos liittyisin ruotsalaisten vihaajiin?

Lopuksi:
En ole koskaan saanut pelikieltoja, enkä varoituksia. Mutta jos sanomasi pitää paikkansa, en tunne olevani pakotettu rasittamaan täällä ihmisiä. Osaan poistua tarpeen vaatiessa vähin äänin. Siis kerro, haluatko että poistun täältä? Tämä kysymys on ehdoton, en siis halua mitään oppituntia, vaan selvän vastauksen, jota tulen kunnioittamaan ehdottomasti. Internet on laaja paikka tänä-päivänä, missään ei tarvitse olla kenenkään harmina - eikä vastoin tahtoaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ck
Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. En tiedä mistä johtuu ettet ymmärrä, mutta keskimäärin tarkoittaa keskiarvoa.
Mitenkähän minun tulisi tämä sinulle selittää? Joku jo kutsui minua jankuttajaksi.

1. En katso aina tarpeelliseksi kertoa lähdettä, liitän sen tosin mukaan JOS se tuntuu tarpeelliselta, vaikka jälkeenpäin - jos kysytään. Mitä siis olet vailla? Olen kertonut lähteen ja mitä siinä kirjoitettiin. En tosin viitsi alkaa kaivamaan sitä enempää. Jos epäilet yhä näiden 20 keskimääräisen laukauksen paikkansa pitävyyttä, osoitat viestisi väärälle henkilölle. Jääkiekkolehti ja Kirprusoff itse ovat jutun takana, en minä.

Ensin vähättelit Kipperiä tällä kirjoituksella ja kerroit totuutena Kipperin torjuvan ottelussa keskimäärin 20 laukausta
Liitän tämän tähän vielä kerran, lue hitaasti:

"Mielestäni Kiprusoffia hehkutetaan kohtuuttomasti. Jotkut puhuvat jo maailman parhaasta maalivahdista tällä hetkellä. Toivon että kaikki, jotka laskevat Kirpusoffin vievän Suomen eteenpäin, muistavat myös sen että Calgary pelaa voimasta puolustuspeliä. Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. Vain New Jerseyn Martin Brodeur pääsee helpommalla"

- Minusta Kiprusoffin hehkutus asettaa paineita miehen hartioille. Tämä ei välttämättä ole mikään hyvä asia kisojen alkaessa.

- Loput viestistä on suunnattu Calgaryn voimakkaaseen puolustuspeliin. Eikö tämäkään pidä enää paikkaansa?
Sen jälkeen kerroitkin lukeneesi tuon kiekkolehdestä.
No entäs sitten? Kysymyksiä, vastauksia, selvennyksiä, perusteluja... sitähän tämä on. Jostainhan ne tiedot aina napataan. Tässä tapauksessa Jääkiekkolehdestä.
mutta itse hän ei niitä laske ja kun väite on 20 laukausta, niin silloin se on väärä.
En usko hänen laskevan niin itse. Uskon tosin että hän tietää täsmälleen miten asia oli silloin, kun haastattelu tehtiin. Muuten hän olisi luonnollisesti oikaissut toimittajan virheen.
Viimeiseksi ilmoitatkin, että kyseessä oli yksittäinen peli ennen haastattelua.
En ole pyrkinyt esittämään että kyseessä olisi ollut yksittäinen peli. Olen puhunut keskiarvosta runkosarjassa ja yhdestä ottelusta San José:a vastaan, jossa mies hieman notkahti.

Maalivahti Miikka Kiprusoff tietää aina miten peli meni ja hänellä on varmasti tarkat tilastot siitä, miten kausi on sujunut, niin Calgaryn, kuin median toimesta.

Vieläkö jotain?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti finnishninja
1. En katso aina tarpeelliseksi kertoa lähdettä, liitän sen tosin mukaan JOS se tuntuu tarpeelliselta, vaikka jälkeenpäin - jos kysytään. Mitä siis olet vailla? Olen kertonut lähteen ja mitä siinä kirjoitettiin. En tosin viitsi alkaa kaivamaan sitä enempää. Jos epäilet yhä näiden 20 keskimääräisen laukauksen paikkansa pitävyyttä, osoitat viestisi väärälle henkilölle. Jääkiekkolehti ja Kirprusoff itse ovat jutun takana, en minä.

Kyllä, he ovat jutun takana, mutta sinä toit sen tänne totuutena tällä kommentilla: "Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa."

Viestin lähetti finnishninja
Liitän tämän tähän vielä kerran, lue hitaasti:

"Mielestäni Kiprusoffia hehkutetaan kohtuuttomasti. Jotkut puhuvat jo maailman parhaasta maalivahdista tällä hetkellä. Toivon että kaikki, jotka laskevat Kirpusoffin vievän Suomen eteenpäin, muistavat myös sen että Calgary pelaa voimasta puolustuspeliä. Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. Vain New Jerseyn Martin Brodeur pääsee helpommalla"

- Minusta Kiprusoffin hehkutus asettaa paineita miehen hartioille. Tämä ei välttämättä ole mikään hyvä asia kisojen alkaessa.

- Loput viestistä on suunnattu Calgaryn voimakkaaseen puolustuspeliin. Eikö tämäkään pidä enää paikkaansa?

Minä en saa tuosta tekstistäsi kyllä yhtään kehuvaa sanaa Kipperiä kohtaan vaan se on yhtä vähättelevää tekstiä kuin aikaisemmassa kirjoitushistoriassasikin.

Viestin lähetti finnishninja
No entäs sitten? Kysymyksiä, vastauksia, selvennyksiä, perusteluja... sitähän tämä on. Jostainhan ne tiedot aina napataan. Tässä tapauksessa Jääkiekkolehdestä.

Tottakai ne jostain aina napataan, mutta yleensä jos kirjoitetaan jostain selvänä totuutena niin kuin sinä kirjoitit ja vielä vähättelevään sävyyn, niin väärässä ollessaan voidaan se myös myöntää.

Viestin lähetti finnishninja
En usko hänen laskevan niin itse. Uskon tosin että hän tietää täsmälleen miten asia oli silloin, kun haastattelu tehtiin. Muuten hän olisi luonnollisesti oikaissut toimittajan virheen.

Sinä siis uskoisit jos Kipper sanoisi hänellä olleen runkosarjassa keskimäärin 1 torjunta ottelussa?

Viestin lähetti finnishninja
En ole pyrkinyt esittämään että kyseessä olisi ollut yksittäinen peli. Olen puhunut keskiarvosta runkosarjassa ja yhdestä ottelusta San José:a vastaan, jossa mies hieman notkahti.

Maalivahti Miikka Kiprusoff tietää aina miten peli meni ja hänellä on varmasti tarkat tilastot siitä, miten kausi on sujunut, niin Calgaryn, kuin median toimesta.

Vieläkö jotain?

Tottakai hän tietää miten pari viimeistä peliä on mennyt. Eihän sitä kukaan tässä ole kiistänytkään. Mutta sinä olet puhunut alunperin keskiarvosta runkosarjassa ja niitä Kipperkään ei ilman tilastoja pysty tietämään, vaikka niin väitit.

Kipperiltä ei myöskään löydy yhtään sen parempia tilastoja runkosarjan keskimääräisistä torjuntatilastoista kuin mitä netistä löytyy. Vaikka väität myös näin. Vielä huonommat tilastot häneltä silloin löytyy jos väittää niitä torjuntoja olleen runkosarjassa keskimäärin 20 ottelussa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Ck
Kyllä, he ovat jutun takana, mutta sinä toit sen tänne totuutena tällä kommentilla: "Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa."
Jutun totuudenmukaisuutta/virheellisyyttä sen kirjoitushetkellä ei ole todistettu tässä keskustelussa.
Toistan: Jääkiekkolehti teki jossain vaiheessa kautta jutun, jossa he kirjoittivat Kiprusoffin torjuneen keskimäärin 20 laukausta/ottelu. Miikka itse kommentoi tätä kertomalla että kyllä siinä lämpänä pysyy, 15 on hieman liian vähän.

Netistä löytyy tilastoja, jotka varmasti pitävät paikkansa. Calgary ja muut NHL-joukkueet pitävät myös itse huolen tilastoista. Jotkut todella tarkasti. Maalivahdista puhuttaessa uskoisin että tätä tekee usein katsomossa istuva maalivahtivalmentaja.
Minä en saa tuosta tekstistäsi kyllä yhtään kehuvaa sanaa Kipperiä kohtaan vaan se on yhtä vähättelevää tekstiä kuin aikaisemmassa kirjoitushistoriassasikin.
Jaha, siitäkö se on kiinni? Kyllä, Kiprusoff on hyvä maalivahti.
mutta yleensä jos kirjoitetaan jostain selvänä totuutena niin kuin sinä kirjoitit ja vielä vähättelevään sävyyn,
Jos haluat tulkita sävyn vähätteleväksi - se on sinun asiasi.
yhtään sen parempia tilastoja runkosarjan keskimääräisistä torjuntatilastoista kuin mitä netistä löytyy.
Joku laskee aina tilastot, jotka heittelevät joskus kun katsoo eri paikoista. Se miten Kiprusoffin tilastot lasketaan Calgaryn toimesta, ei ole tiedossani. En myöskään tiedä kuinka monta tilastonikkaria katsomosta lötyy / matsi.
Osaan tosin lukea ja olen viitannut lukemaani. Oikein tai väärin - sitä en pysty aina sanomaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti finnishninja
Mielestäni Kiprusoffia hehkutetaan kohtuuttomasti. Jotkut puhuvat jo maailman parhaasta maalivahdista tällä hetkellä. Toivon että kaikki, jotka laskevat Kirpusoffin vievän Suomen eteenpäin, muistavat myös sen että Calgary pelaa voimasta puolustuspeliä. Kiprua kohti ammutaan keskimäärin 20 laukausta ottelussa. Vain New Jerseyn Martin Brodeur pääsee helpommalla

Ei se Calgaryn puolustus nyt niin hirmuisen maaginen ole, mutta Kipperin etuna on että koko joukkue tulee hyökkäyksistä vauhdilla alas kun kiekko menetetään vastustajalle ja ylivoima hyökkäyksiä Calgary antaa harvoin. Ja oli Kipperin torjuntamäärä sitten 20 tai 30 per peli niin joka tapauksessa Miikka on Brodeurin ja Loungon ohella ehdolla Vezinan saajaksi, ja tuon perusteella Kipper arvostetaan vähintään kolmanneksi parhaaksi maalivahdiksi NHL:ssä. Ja yleinen käsitys kyllä on että NHL:stä löytyy pelipaikkojensa parhaat pelaajat joten kyllä Kipper tällä hetkellä on hyvin lähellä maailman parhaan veskarin titteliä.

Viestin lähetti finnishninja
En ole tosin milloinkaan saanut vastaanottaa paskaa suomalaisia kiekkoilijoita haukkuvilta ruotsalaisilta jääkeikkohulluilta, kun taas tilanne on täysin toinen täällä Jatkoajassa, Suomen johtavimmassa jääkiekkosivustossa. Täällä on monta, joka katsoo tarpeelliseksi kertoa minulle miten huonolla mallilla Ruotsin jääkiekko on, miten huonoja maalivahteja Ruotsilla on... Tähänkään keskusteluun en ennättänyt heittää kuin pari viestiä, kun joku alkoi jo moittimaan Saloa. Ihmettelen kauhiasti tätä ruotsalaisvihaa ja ihmettelen sitä, mitä minulla tulisi olla sen kanssa tekemistä?

No tällä hetkellä Suomen maalivahdit on ainakin paperilla kovempia kuin Ruotsin ja sitä ei kuitenkaan ilmeisesti saisi sinun mielestäsi sanoa?

Ja mikäli mä oikein muistan niin kyllä Ruotsin lehdistössä ja jopa valmennusjohdossa varsin suomalaisvastaisia kirjoittelua ja lausuntoja on ollut. Eli ei siellä paratiisissakaan, Ruotsalaisessa kansankodissa, ihan niin auvoista ole kuin annat ymmärtää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös