Olettaen että olisi oikeassa Merkelin suhteen, eikö ongelmat vain lisäänny tekemällä Putinin kanssa "yhtälailla kakkoseen otto" kuten kirjoitit? Mikä logiikka on ajaa Putin vs Merkel, todeta molempien vetävän Suomea kakkoseen ja sen jälkeen puolustella Suomen Putinin kanssa tekemää sopimusta parempana?
Merkelistä olen eri mieltä kuin sinä, mutta ihan vaan uteliaisuudestani kysyn miten toisen raiskaajan saa paremmaksi kuin toisen.
Olisi idioottimaista edes väittää ettei tämä sopimus ollut Venäjän kohdalta tietynlainen kyykytys. Kuitenkin jos katsotaan pelkkiä faktoja niin tuo rajan sulkeutuminen, edes hetkeksi oli todella merkittävä voitto. Toki olen sitä mieltä, että Suomen olisi itse pitänyt pystyä sulkemaan ulkorajansa ilman Venäjän kanssa erikseen kikkailua, mutta kun tähän ei syystä tai toisesta, joko poliittikojen kyvyt tai halut riittäneet, niin tämä sopimus despootin kanssa oli mielestäni parempi tilanne kuin se, että oltaisiin jatkettu Merkelin talutusnuorassa ja rajat auki. Tieto siitä, että Suomen ulkoraja Venäjältä päin on kiinni on todella merkittävä, kun pitkäaikaisturistit alkavat suunnittelemaan kevään ja kesän matkojaan. Jos Suomi säästyy vaikka 5000 turistilta, niin sopimus on jo todella kannattava taloudellisesti.
Raiskaus saattuu aina. Merkelin komennossa meno oli vain astetta hirveämpää, toki tilanne voi nopeasti muuttua kun Putler laittaa uudet vaatimuksensa pöytään..
Ja pls turha yrittää maalata minusta jotain Putlerin fanipoikaa. Tyyppi on todella vastenmielinen ja on erittäin iso sääli, että Suomen aseman kannalta erittäin merkittävässä maassa eli Saksassa on johdossa täysi hullu, joka vetää vertoja Putlerille. Se, että tunnen erittäin suurta vastenmielisyyttä Merkeliä kohtaan, ei tee minusta Putinin fanipoikaa, vaikka leimakirves tietyn aatteen suunnalta ehti jo heilahtaa.
Viimeksi muokattu: