Suomi vs. Venäjä – naapurisuhteet

  • 768 245
  • 4 906

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kuulemma Suomen russophobia aste on kriittisellä tasolla Venäjän suurlähetystön mielestä:


Mielenkiintoista. Fobiahan on johonkin asiaan kohdistuva liiallinen tai epärealistinen pelko. Enpä tiedä pelätäänkö Venäjää ylipäätään. Vai viitataanko juuri siihen, että olisi epärealistista pelätä nykyistä Venäjää. Toki varaudutaan, kun Putinilla on vähän pidäkkeitä, mutta se taas ei putoa fobia kategoriaan. Ei tuo aukea mulle ainakaan.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mielenkiintoista. Fobiahan on johonkin asiaan kohdistuva liiallinen tai epärealistinen pelko. Enpä tiedä pelätäänkö Venäjää ylipäätään. Vai viitataanko juuri siihen, että olisi epärealistista pelätä nykyistä Venäjää. Toki varaudutaan, kun Putinilla on vähän pidäkkeitä, mutta se taas ei putoa fobia kategoriaan. Ei tuo aukea mulle ainakaan.
Perinteistä suomalaisvastaista mielikuvaahan tässä luodaan. Termi itsessään on itse (venäjällä) keksitty, aiheutettu ja osin varmasti paikkansa pitävä. Perspektiivi riippuu pitkälti kummalta puolelta rajaa asiaa katsoo :)
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Mielenkiintoista. Fobiahan on johonkin asiaan kohdistuva liiallinen tai epärealistinen pelko. Enpä tiedä pelätäänkö Venäjää ylipäätään. Vai viitataanko juuri siihen, että olisi epärealistista pelätä nykyistä Venäjää. Toki varaudutaan, kun Putinilla on vähän pidäkkeitä, mutta se taas ei putoa fobia kategoriaan. Ei tuo aukea mulle ainakaan.
Venäjä käyttää sitä termiä ihan kun Venäjään kohdistuva viha/halveksinta olisi pelkoa tai viha/halveksinta johtuisi pelosta. Joka tapauksessa siis yrittävät väittää, että Venäjän pelosta johtuva viha/halveksinta on kriittisellä tasolla Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös