Sain salaisen äänitiedoston Jukka Jalosen, Risto Dufvan ja Timo Lehkosen viimeisestä palaverista, jossa päätettiin kuka nelikosta Jussi Jokinen, Antti Miettinen, Niko Kapanen ja Jarkko Immonen jää pois Vancouverista. Puran tekstiä vähän loppuvaiheesta ulos, JJ=Jukka Jalonen, RD=Risto Dufva ja TL=Timo Lehkonen:
JJ:"No, vittu joo. Nyt on kasassa kolme ketjua ja Jakke Ruutu eli Keklun keksimä Filppula-M Koivu-T Ruutu, ihan hyvin se laittoi meidät seinää vasten, mutta olkoon nyt niin. Tokana menee tää ...tanan Lehtinen-S Koivu-Selänne. Pakko niille on antaa vielä yhdet kisat tai saadaan Kale ja Talermo kettuuntumaan taas kerran, minkäs teet, minkäs teet ja kolmosena on tämä Hagman-OJ-Peltonen, varsinainen 90-luvun lopun HIFK-nuorten ketju vahvistettuna Ruotsin-tappaja Villellä, jees jees. Jakkekin on pakko ottaa mukaan, muuten joutuu taas Teemu niittaamaan Prongerin lasiin ja ne on nykyään kamuja Anaheimin vuosilta ja Teemu vaati Jarkon mukaan kisoihin, tekemään sitä duunia, jos tarvii. Hei jätkät, kuka putoaa koneesta. :) Mä hyppään sieltä ite Atlantin yläpuolella ilman varjoa, jos ei saada tänään hommaa selväksi."
RD:"Me sovittiin, että minä ja Timo, kuten säkin Jukka, saadaan valita edes yksi oma hyökkääjä mukaan, sopii jengiin tai ei ja Pihlman ei muka kelpaa. Mun hyökkääjä on Immonen ja tästä ei muuten tingitä."
TL: "Niko Kapanen, olen puhunut. Mä olen tuntenut sen HPK:ssa jo junnuista ja se on mahduttava mukaan."
JJ: "Jätkät tietää, että mä haluan Miettisen mukaan, voi kilin perxe. Ei me voida jättää Jussi Jokista pois jengistä. Kaikki luuli, koko Karjala-lippisjengi, että Jokinen veivaa Lundqvistit ja Brodöörin ihan kuutamolle, jos me päästään puolivälieriin ja rl-kisaan, jota muuten epäilen suuresti, heko-heko. Ei kai tätä kuule kukaan."
RD ja TL kuorona: "No, onneks ei hei."
RD:"Mutta Jukka, me kolme päätetään tää juttu, siis nämä valinnat. Jos me jätetään Jussi Jokinen pois jengistä, niin sehän on meidän ratkaisu. Soitetaan kaikille pelaajille puhelu, jossa ei kerrota perusteluja..."
JJ:"Siis, mitä, ei kerrota perusteluja..."
RD:"Joo joo, niin mä teen aina JYPissä, kun potkitaan joku jengistä, paljon helpompaa ja ei tarvii valehdella jotain ihme diiba-daabaa, kato koutsi rulettaa Nykäskylässä. Oppisit säkin Jukka jo vähän kovuutta. Mä olin kato ennen maalivahti ja se kasvattaa vähän munakarvoja, kun torju ennen niitä Selänteen kuteja."
TL:"Missä sä niitä Teukan kuteja olet torjunut RD, unissas vai, aah-hah-hah."
RD:"Ai jaa, taas pottuillaan, että eks-divariveska. No nyt mä en ainakaan tingi enää Immosesta."
TL:"En mäkään Nikosta."
JJ:"Joo jätkät, kiitti vitusti, mä en muuten luovu Miettisestä."
....hiljaisuutta...
JJ:"Äääh, tehdään niin kuin RD ehdotti. Soitetaan kaikille, että pääsikö koneeseen, mutta sä RD soitat itse Jussi Jokiselle ja Nummelinille. Mä voin hoitaa Väänäsen puhelun. Kuka prkl sen Niskalan keksi jengiin, sekin on jo Aftonbladetin nettisivuilla, jätkät hei pliis, ei enää yhtään tällaista vuotoa ennen kisoja ja kisojen aikana. (RD punastuu)
RD:"Okei, mutta ekaks soitan Immoselle, että on kisoissa." Häipyy äkkiä soittamaan.
JJ:"Nyt pitää keksiä joku ihme legenda miksi Jussi Jokinen ei ole kisoissa mukana. Hei, me hyökätään tasaisesti neljällä ketjulla ja kaikissa ketjuissa pitä olla puolustava hyökkääjä, onks tää hyvä TL."
TL:"Aah-hah-haa, toi oli hyvä. Joo, joo, sano ihan mitä huvittaa. Ei ne mediapellet tajua kuitenkaan mitään pelistä."
JJ:"No niin, hyvinhän tämä meni. Pomot on tyytyväisiä, kun Ville + Sakun ketju on mukana ja saatiin kaikki tehdä yksi oma valinta. RD:n vinkumista en olisi jaksanut kuunnella koko kisojen ajan, jos Immonen olisi jäänyt sinne Uralille treenaamaan ja soitellut koko ajan RD:lle sieltä. No joo, pitää vielä vähän viritellä stooria ja sitten soitellaan pelaajille. Jussi on muuten eka varamies vai mitä TL. mutta RD ei saa kertoa sitä sille jo nyt."
TL:"Joo, joo."