Suomi-USA, 3.1.2004 klo 19, Helsinki

• 13 523
  • 152

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Eisenhower
Huh-huh. Värilliset ovat lasisi, mutta taitavat myös vahvuudet olla pahasti pielessä. Tyhmää riskinottoa, virheitä, kiekonmenetyksiä, harhasyöttöjä. Mitä muuta Petrell teki?

Ike

Onkos täällä näin paljon angstisia teinipoikia.

Kyllä, eikös se sanontakin sano, että virheitä sattuu paremmissakin piireissä. Ai mitä Petrell teki... Lähes joka kerta kun hän oli kentällä, oli myöskin kiekko USAn päädyssä. Pari vetoa, taklauksia ja hyvää karvausta. Eli paljon enemmän kuin moni muu tässä joukkueessa ja vieläpä vähäisellä peliajalla ja pelituntumalla. Jos sinä et ole nähnyt mitään muuta Petrellin pelissä, niin ehkä sinulla ei ole laseja ollenkaan, mutta ei taida olla silmiäkään.

Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Flonaldo
Enhän minä noin sanonut, en edes lähellekään.

Ennakko-odotuksiin nähden ehkä tuo 10 - kisojen perusteella 9-.

Okei ymmärsin sitten väärin. Luulinkin jo että joukossamme on jonkun tasoisia ennustajia tai noitia.

Itselläni pysyy kyllä tuo 10, koska minusta tuo arvosana pitää antaa ennakko odotuksista eikä siitä miten omat odotukset muodostuvat kisojen aikana.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Erinomaista viihdettä oli tämäkin, vaikka tappio oli kirvelevä. Summasen huomio erittäin pohjoisamerikkalaisesta pelityylistä oli oikea. Suomi ei hävinnyt taklauspelissä USA:lle pätkääkään, pikemminkin päinvastoin. Terävyys maalipaikoissa on silti edelleen kaikkien pallopelien tärkein yksittäinen elementti (jumankekka, miten omaperäinen huomio). Esimerkiksi Töykkälä ja Filppula eivät avopaikoistaan onnistuneet siinä, missä Werner ja Fritsche tinttasivat kiekot upeasti verkkoon. Toisaalta ottelun paras pelaajakin löytyi USA:n tolppien välistä. Eipä juuri selittelemistä, parempi voitti.

Vitutti muuten taas tämä jälkilähetys. Jäljellä olevasta lähetysajasta saattoi helposti jo useita minuutteja ennen loppua laskea, ettei Suomi enää tule tasoihin. Tästä syystä kavennuskaan ei enää herättänyt minkäänlaisia tunteita, vaikka peliaikaa 59 sekuntia vielä jäljellä olikin.

Ranger

Suosikkijoukkue
Tappara
Hieman voisivat muutta ensi vuoteen pudotuspelisysteemiä. Lepopäivä on saatava puolivälierien ja välierien väliin tai sitten 8 joukkuetta puolivälieriin. Suomi oli puhki. Vain yksi kymmenen minuutin pätkä oli hyvää peliä Suomelta ennen kolmannen erän lopun hässäkkää. Ei harmittaisi tappio yhtään, jos Suomi olisi esittänyt yhtä vauhdikasta peliä kuin Venäjää vastaan.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Ck
Ai mitä Petrell teki... Lähes joka kerta kun hän oli kentällä, oli myöskin kiekko USAn päädyssä.

Taisi olla eilen se kiekko siellä USA.n päädyssä vähän joka ketjun toimesta, jos et sattunut huomaamaan. Eiköhän nuo nelosketjun mestat jäänyt kuitenkin vähemmälle kuin muilla. Ja ainakin kerran oli kiekko suomen päädyssä - ja maalissa - kentän ollessa jäällä.

Viestin lähetti Ck
Pari vetoa, taklauksia ja hyvää karvausta.

Tämän verran Petrell oli mun telkkarissa esillä:

Kanada -matsia ei lasketa kun en nähnyt kokonaan.

Tsekki = Aivan saatanan tyhmä jäähy ja vielä tyhmempään paikkaan kesken kauhean suomipainostuksen.
Loppusaldo: Pakkaselle rajusti.

Venäjä = Yksi jäähy ja syöttöpiste Venäjän johtomaaliin, joka ei onneksi ratkaissut ottelua. Vastapainoksi yksi varsin näyttävä jalkakikka, josta ei kuitenkaan tainnut olla edes sen vertaa hyötyä, että olisi vetoa saatu aikaiseksi.

USA = Alussa käänsi kiekon maalille ja siellä häslinkiä aiheuttanut häkkipää (Tukonen taisi olla) meinasi saada tuosta jonkinlaisen tilanteen pojan aikaiseksi kun häiritsi Montoyaa. Yksi _melkein_ kardinaaliharhasyöttö omassa päässä, mutta kiekko pomppi jenkkikarvaajan lavasta ulottumattomiin. Muuten ihan peruspeliä, joka tässä tapauksessa oli ainoastaan hyvä asia.

Loppusaldo: Täytti paikkansa.

Yleisilmeeltään joukkueen riskialttein ja liikkeeltään hitain pelaaja. Joka kerta kun sai kiekon jossain muualla kuin syvällä hyökkäyspäässä niin kylmäsi.
Ei mielestäni hyvä valinta joukkueen nelosketjuun, mutta pääsi varmaan kiintiöjannuna mukaan kun oli Aravirran omia poikia.

Viestin lähetti Ck
Eli paljon enemmän kuin moni muu tässä joukkueessa ja vieläpä vähäisellä peliajalla ja pelituntumalla.

Ihan oikeassa olet.

19 F PETRELL Lennart 4 0 0 0 27 0 2 -2

Kahdessa tilastossa tehnyt enemmän kuin kukaan muu ja vielä vähäisellä peliajalla ja tuntumalla. Arvaa mitkä tilastot.

Viestin lähetti Ck
Jos sinä et ole nähnyt mitään muuta Petrellin pelissä, niin ehkä sinulla ei ole laseja ollenkaan, mutta ei taida olla silmiäkään.

Kyllähän siinä varmaan jotain on, mutta ei se nyt voi olla niin vaikea myöntää, että kyllähän kaverilla on kaikissa tapauksissa menneet kisat ihan päin vittua, jos rehellisesti sanotaan. Minkähän vuoksi muussa tapauksessa joutuisit häntä kymmenillä viesteillä puolustelemaankaan.

Suosikkijoukkue
KOOKOO, Buffalo Sabres, Juventus
Suomi oli hyvä, mutta USA oli parempi. Suomen joukkueen pelistä näkyi selvästi väsymys rankan Venäjä pelin jälkeen.

Kukaan Suomen pelaajista ei oikein päässyt samalle tasolle kuin Venäjä matsissa. USA pelasi viisasti ja kyttäsi Suomen virheitä ja iskikin kahdesta emämunauksesta tappavasti. Edellä on moneen otteeseen mainittu taidon puutteesta Suomen joukkueessa ja mielestäni riittävästi "käsiä" ei ole löytynyt kuin kahden ensimmäisen ketjun sentteriltä eli Filppulalta ja Immoselta. Puolustuspäästä oivaltavia avauksia ei ole myöskään tullut tarpeeksi lukuunottamatta paria Lepistön avausta. Lepistö oli muuten aika lähellä laittaa kiekon omiin siinä pelin lopussa, mutta ei onneksi aivan onnistunut nolaamaan itseään. Kuitenkin loistavaa peliä häneltä läpi turnauksen ja jos olen oikein ymmätänyt häntä ei ole vielä varattu rapakon taakse, joten oletettavasti kuumaa tavaraa ensi kesänä.

Suomen ehdoton pettymys kisoissa on ollut NHL-apu Sean Bergenheim. Odotin ennen kisoja hänestä yhtä kisojen tähteä, mutta toisin on käynyt. Hän pelasi viime kisoissa paljon paremmin niin kuin joku taisi edellä mainita - ehkä mahdollinen paluu Jokereihin voisi tehdä miehen kehitykselle hyvää.

Maanantaina on pronssipeli, jossa Suomi ottaa voiton, jos saa säilytettyä edes osan samasta asenteestaan kuin aiemmissa peleissä. Tsekit pehmenevät kovalla taklauspelillä, joka on ollut yksi Suomen menestyksen avaimista. Toivottavasti virtaa riittää.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niskalaukaus kumahtaa!

Syylliset pitää aina löytää ja yleensä syyllinen löytyykin kilpailevan joukkueen reservistä. Omia puolustetaan viimeiseen saakka ja kaikki ihmeellisimmätkin perustelut ovat sallittuja. Nämä keskustelut ovat siitä mukavia, että kevään MM-kisojen aikaan voidaan taas alkaa miettimään, paljonko esimerkiksi riskinottoa kannatetaan. Onkohan takki jo silloin kääntynyt, kun esimerkiksi Kiprusoff tekee hasardin? Kättä pystyyn: kuka lupaa silloin kiittää riskinotosta?

Itselläni oli asiantuntematon mielikuva ennen kisoja siitä, että Suomi ei olisi taistelemassa mitaleista. Kuitenkin eräät muiden joukkueiden valmentajat nostivat Suomen kolmen parhaan joukkueen piikkiin. Varmaa on ainakin se, että Suomen kykyä haluttiin vähätellä ennen kisoja, jotta ylisuuret paineet eivät olisi häirinneet suoritusta. Toisaalta valmentaja suojaa omaa selustaansa nostamalla kaikki vastustajat ennakkosuosikiksi. Mahdolliseen pronssimitaliin olen 8 1/2 tyytyväinen tuon joukkueen suorituksena.

Filppula, Lepistö ja Marjamäki olivat positiivisia yllätyksiä. Bergenheim oli suuri pettymys, vaikkakin tasaisin väliajoin väläytti pelisilmäänsä ja oveluuttaan. Varmasi mies paikallaan joukkueessa, vaikkakin odotukseni olivat kovemmat. Tehot jäivät liian vähäisiksi. Petrellistä kirjoitin jo kaiken olennaisen Tsekki-ottelun jälkeen. Täytyy myöntää, että mies on niin IFK:n näköinen, että sekin jo ärsyttää. Ihminen kun olen... Itse arvelin Petrellin saaneen lisävastuuta tuoreiden jalkojensa takia. Muut olivat pelanneet melkoisesti enemmän viimeisen viikon aikana.

Aravirtaa en tosiaan jaksaisi tappiosta syyttää. Televisiosta vaikutti todellakin siltä, että hän ei juuri pelin ohjaamiseen vaikuttanut, vaan lähinnä tärisi seinää vasten. Uskoa joukkueeseen ei tuon oloinen käytös varmaankaan tuonut, mutta toisaalta tuskin sillä todellista merkitystä oli. Nyt haluaisin kyllä lukea Muksun mielipiteen Aran valmennuksesta.

Nyt kun TPS ei ole viimeisen kierroksen aikana hävinnyt kellekään, niin varmastikaan mielipiteilläni ei kannata sillä varjolla alkaa lattiaa pyyhkimään. Eipä sentään. Petrellin arvostelu johtuu loppuvuoden 2001 pelistä, jolloin Schaefer sai kahdeksan ottelun pelikiellon ja TPS vielä hävisi. Olen vieläkin katkera.

Hienoa tässä keskustelussa on tosiaan se, että kenenkään ei tarvitse syyttää tappiosta turkulaisia tai TPS:ää. Sitten MM-kisoissa taas suuremmalla innolla. Mitenkä ne pienet kirjaimet saatiinkaan käyttöön...

L

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Mike
Taisi olla eilen se kiekko siellä USA.n päädyssä vähän joka ketjun toimesta, jos et sattunut huomaamaan. Eiköhän nuo nelosketjun mestat jäänyt kuitenkin vähemmälle kuin muilla. Ja ainakin kerran oli kiekko suomen päädyssä - ja maalissa - kentän ollessa jäällä.

Kyllä, mutta jos katsot uudestaan pelin nauhalta, niin näet kuka sen kiekon Petrellin kentästä sinne USAn alueelle vei, eli Petrell.

Viestin lähetti Mike
Tämän verran Petrell oli mun telkkarissa esillä:

Kanada -matsia ei lasketa kun en nähnyt kokonaan.

Tsekki = Aivan saatanan tyhmä jäähy ja vielä tyhmempään paikkaan kesken kauhean suomipainostuksen.

Venäjä = Yksi jäähy ja syöttöpiste Venäjän johtomaaliin, joka ei onneksi ratkaissut ottelua. Vastapainoksi yksi varsin näyttävä jalkakikka, josta ei kuitenkaan tainnut olla edes sen vertaa hyötyä, että olisi vetoa saatu aikaiseksi.

USA = Alussa käänsi kiekon maalille ja siellä häslinkiä aiheuttanut häkkipää (Tukonen taisi olla) meinasi saada tuosta jonkinlaisen tilanteen pojan aikaiseksi kun häiritsi Montoyaa. Yksi _melkein_ kardinaaliharhasyöttö omassa päässä, mutta kiekko pomppi jenkkikarvaajan lavasta ulottumattomiin. Muuten ihan peruspeliä, joka tässä tapauksessa oli ainoastaan hyvä asia.

Loppusaldo: Täytti paikkansa.

Yleisilmeeltään joukkueen riskialttein ja liikkeeltään hitain pelaaja. Joka kerta kun sai kiekon jossain muualla kuin syvällä hyökkäyspäässä niin kylmäsi.
Ei mielestäni hyvä valinta joukkueen nelosketjuun, mutta pääsi varmaan kiintiöjannuna mukaan kun oli Aravirran omia poikia.

Suoraan sanottuna paska sinun mielestäsi, mutta ihmekös se kun katsoo joukkuetta jota kannatat. Petrellin pelityyli miellyttää ainakin minun silmääni ja se riittää minulle.

Viestin lähetti Mike
Ihan oikeassa olet.

19 F PETRELL Lennart 4 0 0 0 27 0 2 -2

Kahdessa tilastossa tehnyt enemmän kuin kukaan muu ja vielä vähäisellä peliajalla ja tuntumalla. Arvaa mitkä tilastot.

Tilastotkaan ei aina kerro kaikkea, mutta olisihan se kiva jos nuo tehot olisivat plussalla. Silloin kun pelaajalla ei ole kunnon pelituntumaa, niin noita miinuksiakin tuppaa tulemaan, niin kuin aika usein neloskentillä. Noista jäähyminuuteista olen kyllä tyytyväinen.

Viestin lähetti Mike
Kyllähän siinä varmaan jotain on, mutta ei se nyt voi olla niin vaikea myöntää, että kyllähän kaverilla on kaikissa tapauksissa menneet kisat ihan päin vittua, jos rehellisesti sanotaan. Minkähän vuoksi muussa tapauksessa joutuisit häntä kymmenillä viesteillä puolustelemaankaan.

No nuo on sinun näkemyksesi. Itseasiassa en puolustele Petrelliä kymmenillä viesteillä vaan puolustelen omaa näkemystäni hänestä. Niin kuin sanoin jokainen meistä voi olla tyytyväinen siihen, että hän pelaa HIFK:ssä. Teille se on helpotus, että hän ei pelaa teidän joukkueissanne. Minä taas olen hemmetin tyytyväinen, että hän pelaa meillä. Olen myöskin siitä hemmetin tyytyväinen, että Petrell on iso, taitava, antaa kovia pommeja ja varmasti tulevaisuudessa hanskauksetkin onnistuu. Näin helposti saa HIFK fanin tyytyväiseksi. YES!

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Ck

No nuo on sinun näkemyksesi. Itseasiassa en puolustele Petrelliä kymmenillä viesteillä vaan puolustelen omaa näkemystäni hänestä. Niin kuin sanoin jokainen meistä voi olla tyytyväinen siihen, että hän pelaa HIFK:ssä. Teille se on helpotus, että hän ei pelaa teidän joukkueissanne. Minä taas olen hemmetin tyytyväinen, että hän pelaa meillä. Olen myöskin siitä hemmetin tyytyväinen, että Petrell on iso, taitava, antaa kovia pommeja ja varmasti tulevaisuudessa hanskauksetkin onnistuu. Näin helposti saa HIFK fanin tyytyväiseksi. YES!

Käsitit ihan väärin. Ei tässä keskusteltu missä se pelaa, vaan siitä, että se pelasi ihan paskasti ja oli muutoinkin huono valinta joukkueeseen. Siis varsinkin puolustavaan rooliin, kun ei yhtään tippaa osaa puolustaa, ihan kuten ei ketjukaverinsakaan.

Jos sait kicksit siitä jalkakikasta ja siitä yhdestä kovasta pommista, joka lähetti hänet 5min jäähylle, niin varmaan olikin mielestäsi hyvät kisat. Ei kahta sanaa siitä.
Kannattaa muuten käydä tsiigaamassa c-junnujen matseja. Siellä näkee samanlaista peliälyä, tosin raameiltaan ovat vielä hitusen kevyempiä.

F

Flonaldo

Muuta nyt Ck sitä keskustelutyyliäsi ettet aivan pellehermanniksi leimaannu. Kaikki muut arvostelevat Petrelliä sen takia, että he kannattavat Jokereita, JYP:iä, HPK:ta (yliviivaa tarpeeton), mutta sinä - objektiivisuuden perikuva - näet kaiken oikein. Eikä sillä ole mitään vaikutusta mielipiteeseesi, että Petrell on suosikkijoukkueesi junnu...

Petrell teki kisoissa yhden jalkakikan, josta seurasi sama kuin ilman kikkaa => ajautuminen maalin taakse, hyökkäys tyssäsi ja taklasi tsekin pelistä pois, ja lähes Tsekille voiton siihen matsiin. Venäjää vastaan myös pitkä miinus. Jos nelosketjun suhari lähes yksin sählää kahdessa matsissa vastustajalle loistavat voiton saumat, niin ei se loppuarvostelu kovin hyvä voi olla.

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Viestin lähetti Susi Mikkolainen
Suomi oli puhki. Vain yksi kymmenen minuutin pätkä oli hyvää peliä Suomelta ennen kolmannen erän lopun hässäkkää. Ei harmittaisi tappio yhtään, jos Suomi olisi esittänyt yhtä vauhdikasta peliä kuin Venäjää vastaan.

Aamen...väsymys näkyi mielestäni selkeimmin pakkien avauksissa ja hyökkäjien huolellisuudessa ottaa syöttöjä vastaan. Vähän sama kun asenne olisi 95 prosenttinen. Viimeinen silaus puuttui maalintekopaikoissa ja se valitettavasti maksoi PALJON. Välipäivä pitäisi ehdottomasti mahduttaa turnauksien aikatauluihin kun puhutaan puolivälieristä eteenpäin mentävistä peleistä...

Ja Petrellistä vielä...Minun mieleeni jäi ko. herrasta kaikesta parjauksesta huolimatta ihan positiivinen kuva.
No okei, vauhti ei tuolla tasolla vielä riittänyt ihan JOKA tilanteessa. Hiukkasen voimaa ja nopeutta lisää, niin saamme varmasti kuulla kaverista lisää. Käsiä hänellä kuitenkin löytyy...

Kuitenkin koko jengistä jäi minulle kuva "harmaata massaa" muutamia jo täälläkin kehuttuja poikkeuksia lukuunottamatta.
Suomella ei vaan ole kansainvälisellä mittapuulla katsottuna kovinkaan montaa huippupelaajaa ko. ikäluokassa, valitettavaa mutta totta. Kiekkojohtajien huoli "mistä saadaan uusia Sakuja ja Teemuja" on täysin aiheellista.

Jengi kuitenkin pelasi yli tasonsa, kiitos heille siitä!

Käyhkönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, IFK:ssa on myös hyviä pelaajia.
MIKE : Kyllähän siinä varmaan jotain on, mutta ei se nyt voi olla niin vaikea myöntää, että kyllähän kaverilla on kaikissa tapauksissa menneet kisat ihan päin vittua, jos rehellisesti sanotaan.

Muista nämä sun kommentit ku katsot txt-tv:stä juhannuksena nhl:ään varattujen suomalaisten nimiä.. Petrell tullaan varaamaan suomalaisista yhdellä matalimmista numeroista sanon minä.

Sun mielestä varmaan värittömät pelaajat kuten esim. junnila on pelannut varmaan paljon paremmat kisat kuin Petrell.

Lennulla on taitotasoa ja potentiaalia hyökkäyspäässä huomattavasti enemmän kuin useammilla pelaajilla tässä Suomen joukkuessa. Vaatii tiettyä itseluottamusta/taitoa yrittää edes jalkakikkaa MM-kisoissa ja muutenkin hyökkäyspäässä tapahtuu yleensä aina kun Lennu on kentällä.

Miettikää minkälaista peliä ja minkälaisia pelaajia saatais näistäkin aikanaan miesten joukkueseen jos täällä ei muuta tehtäis ku heitettäis limppua päätyyn ja sitten peruuteltais punaviivalle ottamaan hyökkäystä vastaan.. pääasia ettei omissa soi, ei sillä omalla hyökkäyspelillä niin väliä..

Toki myönnän että nelosketjun jarrurooli ei välttämättä ole paras paikka hänelle, ehkä Lennua ois pitänyt kokeilla ykköskentässä, johon ei vieläkään ole toimivaa kolmatta lenkkiä löytynyt.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Käyhkönen
Sun mielestä varmaan värittömät pelaajat kuten esim. junnila on pelannut varmaan paljon paremmat kisat kuin Petrell.

No kun kerran kysyit, niin ei paljoa parempia kisoja. Säästynyt kardinaalimunauksilta kuten Piispanenkin, mutta hekään eivät ole esittäneet yhtään mitään sellaista miksi heidän tuolla pitäisi olla.

Btw. Lienet Petrell tai lähisukulaisia kun näppituntumalla olisi kutina, että aina kirjoittaessasi on samasta kaverista puhe :)

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Flonaldo
Muuta nyt Ck sitä keskustelutyyliäsi ettet aivan pellehermanniksi leimaannu. Kaikki muut arvostelevat Petrelliä sen takia, että he kannattavat Jokereita, JYP:iä, HPK:ta (yliviivaa tarpeeton), mutta sinä - objektiivisuuden perikuva - näet kaiken oikein. Eikä sillä ole mitään vaikutusta mielipiteeseesi, että Petrell on suosikkijoukkueesi junnu...

En aio muuttaa keskustelutyyliäni vaikka olisin jonkun mielestä pellehermanni. Eikös olekin harmittavaa kun kaikki ihmiset eivät ole samaa mieltä asioista kuin sinä. Onnittelut kuitenkin "hyvästä" yrityksestä.

Juuri edellisessä kirjoituksessani sanoin, että pidän Petrellin pelityylistä. Miten se tekee sinun mielestäsi minusta objektiivisuuden perikuvan? Minulla ei ole tarkoitus täällä käännyttää ketään ja tiedän etten siihen pystyisikään.

Kummallista, että minulle tulee sinusta samoja ajatuksia mieleen ja että luulet tietäväsi kaiken. Tuosta yllä olevasta kirjoituksestasikin sen voi jo lukea kun tulet tänne kertomaan kaikki tietävänä, että kenen keskustelutyyli on sitä ja kenen tätä. Minä en myöskään näe kaikkea kaikkien mielestä oikein. Minä näen asiat yhtälailla väärin ja oikein niin kuin kaikki muutkin.

Myöskin kirjoitin ylempänä, että tottakai katson myöskin värilaseilla niin kuin kaikki muutkin jotka jotain joukkuetta kannattaa. Jos kuitenkin olet joskus sattunut lukemaan kirjoituksiani HIFK puolelta, niin voit huomata, että myös kovimmat arvosteluni menee HIFKin suuntaan.

Viestin lähetti Flonaldo
Petrell teki kisoissa yhden jalkakikan, josta seurasi sama kuin ilman kikkaa => ajautuminen maalin taakse, hyökkäys tyssäsi ja taklasi tsekin pelistä pois, ja lähes Tsekille voiton siihen matsiin. Venäjää vastaan myös pitkä miinus. Jos nelosketjun suhari lähes yksin sählää kahdessa matsissa vastustajalle loistavat voiton saumat, niin ei se loppuarvostelu kovin hyvä voi olla.

Tämä on sinun näkemyksesi, mutta minä näin paljon muutakin hyvää Petrellin pelissä. Ne asiat olenkin varmaan jo kirjoittanut tuonne aikasemmin, eli ei niistä sen enempää.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Flonaldo
Kovanen, Pihlström, Lappalainen, Seitsonen, Salonen.
Tuossa Flon listassa ainoastaan Kovanen ja Pihlström ovat nelosketjun rooliin/muottiin sopivia. Muiden paikka on jossain muualla kuin nelosessa.

Mites olisi Matti Kuparinen joka nousi Ässien A-junnuista kesken kauden edustukseen eikä ole paikkaansa sen jälkeen luovuttanut. Siinä on todella meikäläisen mieleen oleva nelosketjun puurtaja. Ei ehkä koskaan mikään tähti mutta arvokas nelosketjun mies.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun täällä jo samalla intohimolla kuin Japa Levonen-ketjussa käsitellään yhden pelaajan tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, niin miten niinkin tärkeä asia kun Petrellin läpiajo on jäänyt mainitsematta?

Petrellin kisat olivat saavutuksiltaan kieltämättä heikkotasoiset, mutta minäkin uskon että scoutit ovat hänessä potentiaalia nähneet. Samalla tavalla Bergenheimkaan ei kisoissa paljoa aikaan saanut, mutta kyllä hänen pelaamisessaan osaaminen näkyi.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Viestin lähetti Ck
Onkos täällä näin paljon angstisia teinipoikia.
Komedia on taitolaji. Hattu pois päästä, kundit. Meillä on joukossamme luonnonlahjakkuus.

Käyhkönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, IFK:ssa on myös hyviä pelaajia.
Mike : Btw. Lienet Petrell tai lähisukulaisia kun näppituntumalla olisi kutina, että aina kirjoittaessasi on samasta kaverista puhe :)

Taas meni sulla väärin, en oo kumpaakaan noista.

Pidän Petrellin hyökkäysvoittoisesta pelityylistä ja näen suurta potentiaalia hänessä, ärsyttää suunnattomasti kun häntä mollataan täällä ja tämä on myös ainoa syy minkä takia puolustelen Lennarttia.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei Petrelin kisat putkeen mennyt mutta välillä tuntui että ketjukavereiden peliälykään ei kovin häävi ollut sillä he eivät osanneet odottaa mitään kiekon jättöjä taakse yms vaan suurin osa Suomen hyökkääjistä oli tyypillisiä nyky Suomen kiekkoilijoita joilla on enemmän vauhtia ja yritystä kuin taitoa.

Filppula oli miellyttävä poikkeus ja oli siellä pari muutakin taitavaa kaveria mutta se että Suomi pääsi näinkin pitkälle niin oli lähinnä kovan yrityksen ja Aravirran ansiota.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti L-Mies
Eipä sentään. Petrellin arvostelu johtuu loppuvuoden 2001 pelistä, jolloin Schaefer sai kahdeksan ottelun pelikiellon ja TPS vielä hävisi. Olen vieläkin katkera.

Schaefer on vieläkin RP-Lehtosen taklauksineen sm-liigan koko historian suurimpia idiootteja, mutta jos se on elämäsi kohokohtia, en voi auttaa.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Cosmo
Huikea oli peli taas. Jenkit pelasi sitä samaa, mitä jo U18-skaboissa nähtiin: mailaa ja pikkusikaa tulee Kaukasus-tyyliin, ja kentälle kuollaan kuin Tsekit konsanaan. En edelleenkään voi uskoa, että US Young National Heroes (tms.) sortuu tällaiseen sissypussy-hokiin. Hyi yök, oikeasti. Isot ja vahvat ja jumalauta PARRAKKAAT 19-v. miehet!

Tuo asia kyllä yllätti – mikä ihmeen Pohjois-Amerikan tsekkiläistyminen/etelä-amerikkalaistuminen oikein on menossa? Kysymys ei ollut mistään yhdestä tai kahdesta tapauksesta vaan aivan johdonmukaisesta linjasta. Suomi ei tähän mennyt mukaan (no, ehkä parissa tapauksessa oli jotain puolitehoista yritystä) vaan pelasi erittäin kovaa mutta erittäin rehtiä kiekkoa. Itse asiassa toisen erän tottimaisella taidolla kalastetut jäähyt taisivat olla sytyttämässä sitä erän loppupuolen apinan raivoa, millä Suomi pystyi melkein kääntämään koko ottelunkin itselleen. Vain maalit jäivät puuttumaan. Yksi selkeä maalintekijä joukkueessa ja loppuottelussa epäilemättä pelattaisiin tänään. Mutta erittäin hyvä näinkin. Hupaisaa muuten tämä Aravirran arvostelu – viime vuosien miesten MM-kisoissa tähän ollut oikeatakin syytä (vaikka tuskin on miehen oma vika että että oli tuollainen puoli-ikuisuus –pesti hommaan), mutta näiden kisojen lähtökohtia ajatellessa ei voi muuta sanoa kuin että mies on hoitanut hommansa todella hienosti. Ei varmasti täydellisesti, mutta siihen ei taida valmentajan hommassa olla mahdollisuuttakaan. Paitsi tietysti jos on takapenkkiajaja keskustelupalstalla.

Edit: typo

Viimeksi muokattu:

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vuoden 2004 tosikkopalkinto jaetaankin tänä vuonna etuajassa.

Arvatkaa kenelle!

L

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Johannes
Schaefer on vieläkin RP-Lehtosen taklauksineen sm-liigan koko historian suurimpia idiootteja, mutta jos se on elämäsi kohokohtia, en voi auttaa.

Muistutetaan vielä kerran, että R-P otti itse tilanteen osittain omaan piikkiinsä. Schaefer tuli lujaa mutta yhtälailla Lehtonen oli syvässä unessa. Näin totesi mies itse toivuttuaan tällistä.

Mielenkiintoista muuten miten itku alkaa heti kun IFK:ta, Bluesia tai Nikereitä rouhitaan. Toisinpäin tilanne on vain loistavaa asennetta ja loppuun saakka pelaamista.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti kyllvaan
Aamen...väsymys näkyi mielestäni selkeimmin pakkien avauksissa ja hyökkäjien huolellisuudessa ottaa syöttöjä vastaan. Vähän sama kun asenne olisi 95 prosenttinen.

Tuo oli erittäin turhauttavaa. Suomen pakit luistelivat joka kerta kiekon kanssa omalle siniviivalle ja siitä söhittiin sitten joku umpisurkea rupeli jonnekkin keskialueelle. Suomen hyökkäyksissä ei nähty kertaakaan mitään variaatioita. Olisi edes yritetty lähteä viemään kiekkoa ylimmällä miehellä ja parilla jätöllä koitettu avata keskialuetta tai jotain, mutta aina vaan alin mies lähti nousemaan ja heitti paniikkikiekon jonnekkin ruuhkaan kun karvaaja tuli vastaan ja ei ollut ketään kelle syöttää. USA otti keskialueen täysin haltuunsa ja Suomi ei päässyt edes puoleen kenttään räiskimään kiekkoa päätyyn.

Väsymys vaikutti varmasti, mutta minusta taktiikkaa olisi pitänyt muuttaa eikä vaan juosta tuohon sumppuun kerta toisensa jälkeen.

Pronssi olisi kuitenkin upea suoritus tällä porukalla. Vaikka mitali jäisikin saamatta, niin toivottavasti näemme taas taistelevan joukkueen ja paljon kovia pommeja.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihme porukkaa täällä. Varsin heikko ikäluokka pelaa todella hienot kotikisat, tsemppaa hyvin ja ylittää kirkkaasti ennakko-odotukset. Ja täällä 90 % kirjoittajista keskittyy dissaamaan tiettyjä pelaajia. Varmasti rakentava kritiikki ihan ok, mutta alle 20-v. pelaajien silmitön arvostelu on aika järjetöntä, pelaajathan ovat täysin raakileita vielä tässä vaiheessa.

Ja menkää sinne hallille katsomaan pelejä, USA-matsissakin loistava tunnelma. Silti uskomatonta, MM-välierä ja halli ei edes täynnä. Kanadalaiset sentään tajuavat, että näissä kisoissa näkee kaikki ikäluokan tähdet, kyse ei mistään kevään aikuisten jämäkisoista.

Positiivista, että IFK-pelaajat saavat aina kaiken huomion. Jos Petrell pelaisi vaikka Pelicansissa, kuinkakohan moni vaivautuisi kommentoimaan ja moralisoimaan hänen esityksiään?

Osaa se Petrell sentään jotain, en tiedä onko ollut jo täällä:
http://www.hifkjrs.com/petrell_vct.mpg

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy