Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Siis meinaatko vastaavasti et jos mä tuun vetämään sua kadulla turpaan (vaikka lyömään takaapäin pesismailalla) ja poliisi antaa mulle elinkautisen, niin mä voisin sanoa et "kyl ton pitäis osata turpaansa ottaa?" Siis aivan täysin karrikoitu esimerkki, ei mitään henkilökohtaista. Lähinnä sitä haen että mistä voi tietää että kaveri ajaa päin?
Viestin lähetti Tatzka
Edelleenkin puhumme kiekosta ja siviilimailmaan vertaukset ovat kaukaa haettuja esimerkkejä, joissa ei juurikaan ole järkeä. Kentällä on silti syytä olettaa, että vastustaja tulee päin, eli taklaa.
Viestin lähetti Tatzka
Kentällä on silti syytä olettaa, että vastustaja tulee päin, eli taklaa.
Viestin lähetti vintsukka
Jos pelaaja on vähän matkan päässä pelitilanteen ulkopuolelta ja seuraa katseellaan kiekkoa niin silloin ei mielestäni ole syytä olettaa että täysin vastakkaisesta suunnasta tulee mies puolen kentän vauhdilla päin.
Kumma juttu muuten että Jatkoajan raportin mukaan Tsekin valmentaja murisi että Petrellin taklaamalla Barinkalla on murtunut nenä ja aivotärähdys. Jos näin on, luulisi miehen olevan loppupelin jossain muualla kuin vaihtoaitiossa seisoskelemassa, missä hänet mielestäni jossain vaiheessa 3. erää näin, pari tikkiä nenänvarressa.
Ei, kun hiiefkoo-pelaaja niittasi Ruudun polven murusiksi, kun hiiefkoota edustanut Tuomo ei ollut aamujäillä syöttänyt sille...Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Joo sori nyt mä muistan, se meni toisinpäin. Siis Jokeripelaaja taklas Ruutua joka pelas hiiefkoossa, niinhän se oli?
Viestin lähetti punaiset_lasit
Älä myöskään unohda, että Aravirta on HIFK:n valmentaja.
Viestin lähetti Ck
Ihan puhdas ja itseasiassa erittäin hieno oli tämä Petrellin taklaus. Vauhtia ei ehkä olisi tarvinnut olla noin paljon. Niin kuin joku tuossa mainitsi, niin 2 min. olisi NHL:ssä rapsahtanut tuosta taklauksesta ja varmasti tuli plussa scouttien papereihin. Ymmärrän kuitenkin tässä turnauksessa tuon 5+20 minuuttia. Suvi-Urpo liigassa tuosta olisi tullut 10 pelin kakku. Tämmöistä kaveria on IFK:ssa jo kaivattukin kaikenmaailman Hedbereiden ja Spanhelien jälkeen.
Ps. Jaymond! Mä haluun noita samoja mitä sä oot vetänyt.
Näyttäkää säännöistä tämä kohta. Minä olen elänyt vahvasti siinä käsityksessä, että jääkiekon säännöissä ei ole sellaista kohtaa. Varmistukseksi kävin findilla säännöt läpi. "pää" hakusanalla kyllä löytyi kohtia ettei kyynerpäällä tai mailan päällä saa lyödä, eikä kiekon päällä saa maata maalialueella, muutta päähän kohdistuneesta taklauksesta ei ollut mainintaa. Se on vain SM-liigan keksimä sääntö, joka ei todellakaan koske MM-kisoja. Mikä on päähän kohdistunut taklaus englanniksi? ei mikään, sellaista ei ole.Viestin lähetti laiska laita
Oletko kuullut että päähänkohdistuvat taklaukset olisivat kielletty.
Jyri Rönn ainakin tuomitsi Hämeenlinnassa slovakeille? jäähyn päähänkohdistuneesta taklauksesta.Viestin lähetti dana77
Se on vain SM-liigan keksimä sääntö, joka ei todellakaan koske MM-kisoja. Mikä on päähän kohdistunut taklaus englanniksi? ei mikään, sellaista ei ole.
Viestin lähetti Andrej
dana77: Päähän kohdistunut taklaus on englanniksi "Checking to the head and neck area". Lähteenä http://www.iihf.com/pdfRules/IIHFRuleBookeng.pdf
Ja asiantuntijoille kysymys: miten tuo käytännössä tuomitaan? Onko siis kyse todella "päähän kohdistuneesta taklauksesta", eikä "päähän KOHDISTETUSTA taklauksesta"? IIHF:n sääntökirjassa sanotaan "A player who directs a check or blow etc...", eli tuossa mielestäni vaaditaan tahallisuutta. Joskus taas tuntuu, että rangaistus tulee vaikka kohteena oleva pelaaja olisi kumarassa, ja taklaus osuisi sen vuoksi päähän.
Viestin lähetti dana77
Näyttäkää säännöistä tämä kohta. Minä olen elänyt vahvasti siinä käsityksessä, että jääkiekon säännöissä ei ole sellaista kohtaa. Varmistukseksi kävin findilla säännöt läpi. "pää" hakusanalla kyllä löytyi kohtia ettei kyynerpäällä tai mailan päällä saa lyödä, eikä kiekon päällä saa maata maalialueella, muutta päähän kohdistuneesta taklauksesta ei ollut mainintaa. Se on vain SM-liigan keksimä sääntö, joka ei todellakaan koske MM-kisoja. Mikä on päähän kohdistunut taklaus englanniksi? ei mikään, sellaista ei ole.