Oli tällä kaudella livenä näkemistäni peleistä ehdottomasti viihdyttävin. Tsekki oli ekan erän niskan päällä muutenkin kuin maalien takia. Suomalaiset oli jatkuvasti pulassa omalla alueella varsinkin 24 ja 25:n kanssa. Toiseen erään peli kääntyi täydellisesti. Suomi vei erää miten tahtoi, mutta lukuisista tilanteista huolimatta kiekkoa ei suomalaiset verkkoon saaneet. Onneksi tsekit teki yhden oman. Kolmannen erän alkuun suomalaiset sai heti kaivatun yv-maalin ja sen jälkeen peli oli yhtä maalia. Vaikka Petrellin taklaus olikin törkeä, niin se oli jossain määrin ymmärrettävä, koska rajulla taklauspelillä Suomi sai otteen Tsekistä. Tasoitusmaalin jälkeen Suomen taklauspelin intensiteetti kasvoi entisestään, kun taklausten avulla päästiin jatkuvasti kiekonriistoihin. Petrellillä varmaan meni lataus vähän yli. Näin tilanteen tosi hyvin ja läheltä, eikä kysesssä kyllä mikään tahallinen vahingoittamisyritys ollut. Tuomio oli silti ihan oikea. Kun Suomi kesti helposti viiden minuutin alivoiman (Hudler istui kaksiminuuttistaan tuona aikana varmaan yht. 4 minuuttia, kun katkoa ei tullut), oli vain ajan kysymys, koska Suomi ratkaisee. Itse olisin suonut ratkaisijan viitan Suomen joukkueen taistelun ruumillistumalle Joni Töykkälälle, mutta ei tuo Filppulakaan huono vaihtoehto ollut. Tuskin saa seuraavalla kerralla yhtä paljon suosionosoituksia Hämeenlinnassa pelatessaan...
Tiedättekö muuten miksi juuri Suomi - Tsekki pelattiin Hämeenlinnassa? Kerron itse vastauksen. Lintumäellä ja Korpelalla on niin paljon kiireitä kisajärjestelyjen takia, että scouttasreissuun Helsinkiin ei olisi ollut aikaa. Nyt saatiin meidän ensi kauden vahvistukset paikan päälle pelaamaan ja tutustumaan olosuhteisiin eikä Riivan ja Harrin tarvi matkustaa Ilmalaan ainoan scouttausmielessa merkittävän joukkueen takia.
Tiedättekö muuten miksi juuri Suomi - Tsekki pelattiin Hämeenlinnassa? Kerron itse vastauksen. Lintumäellä ja Korpelalla on niin paljon kiireitä kisajärjestelyjen takia, että scouttasreissuun Helsinkiin ei olisi ollut aikaa. Nyt saatiin meidän ensi kauden vahvistukset paikan päälle pelaamaan ja tutustumaan olosuhteisiin eikä Riivan ja Harrin tarvi matkustaa Ilmalaan ainoan scouttausmielessa merkittävän joukkueen takia.