Suomi Torinossa 2006

  • 313 300
  • 2 344
Tila
Viestiketju on suljettu.

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Mennään sitten otsikon ohi, kun kerran haluatte

Näinhän se yleensä menee, että tänne halutaan vain samoja asioita saman kirjoitusasun alle. Ei mitään poikkeavaa, kimuranttia tai tunteita herättävää. Kaikkien pitäisi olla kaveria ja samaa mieltä. Mielestäni on mukavaa, että kirjoitukseni herättävät suuria tunteita ja niistä keskustellaan - vaikkakin nyt negatiivisesti. En kuitenkaan haluaisi mietiskellä samoja asioita samasta näkökulmasta, vaan käytän mielelläni erilaisia sanavaihtoehtoja kuin muut.

Jos nämä minun tekstini menevät moderaattoreiden seulonnasta läpi, ei kenelläkään ole siihen mitään nokan koputtamista. On aivan sama, kunhan asiasisältö pelistä nimeltä jääkiekko on oikein määritelty, niinkuin minun teksteissäni on.

Mielikuvitusta kirjoituksissa ei ilmeisesti ole kielletty, vai onko? Entä se, että kirjoituksien kannalta olisi mukavaa - jopa pyrittävää - että niihin tuodaan aina jotain uutta ja rikasta?

Ignore-nappula on keksitty, joten raakana vain listalle jos ei miellytä. Asian ydin kuitenkin lienee kaikille selvä: tekstejäni en aio muuttaa, koska haluan erottua joukosta - tavalla tai toisella. Samaa mantraa saman kirjoitusasun kanssa on väsyttävä kirjoittaa.

Noniin. Kirjoitan nyt arvon sampion lainaamat lausahdukset niin, että ne olisivat kuin jonkun toisen tekstejä. Niitä, jota tässäkin keskustelussa on toistettu satoja kertoja. Tehdään se kädestä pitäen.
Täsmävalinta ytimeen, häh?
Hyvä valinta Suomen A-maajoukkueen olympiamiehistöön.
Mikä on valintaehto? Miksi kenenkään tulisi "ajaa pelillisiä kykyjä"?
Westerlundin valinta suoraan korvaamaan Ruutu Jokisella. Roolitus täytyy olla Jokisella sama kuin Ruudulla.
Kliinisesti? Asiayhteys hukassa?
Kliinisesti = puhtaasti. Asiayhteys ei ollut hukassa, vaan halusin käyttää tätä tiettyä sanavalintaa.
Yläsuhdanne tasanteella?
Potenttiaali on Jokisella nyt niin jyrkässä nousussa, että olympiakisat tulevat olemaan pelillisesti hienot, koska vaaraa flopista ei ole.
Milloin "variantti" lisä ilmenee, jos se kerran on myöhempi? 2022? Ja mikä ihme on variantti lisä?
Jokinen on kehittynyt pikkuisen myöhemmässä vaiheessa, joka on tuonut eritoten uusia pelillisiä ulottuvuuksia ja vaihtoehtoja Jokisen otteisiin.
Itseluottamus. Kristallinkirkas sana Jokisen talentissa.... Eli?
Imagossa, potenttiaalissa.

Näin, joko selvisi? Edes jotain vai vieläkö tarvitaan selvempää suomen kieltä? Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun selvennän kirjoitusasuani kenellekään. Koskaan.

Anteeksi edelleen ot.
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
AnaMasa kirjoitti:
Menee jälkiviisaudeksi, mutta jos vielä palataan Tuomo Ruudun paikkaajaan, niin Nieminen olisi ollut tasapainoisempi vaihtoehto.
Mutta kun roolitussyistä Jussi Jokinen valittiin nimenomaan juuri suoraan Ruudun paikalle eli Jokinen-Peltonen -akselin laitaan hyökkäävään ketjuun ja ehkä myös ykkösylivoimaan. Ainakin kakkoseen.

Perustelut löytänet edelliseltä sivulta.

Tokihan Nieminen ilman muuta mahtuisi Torinoon, kun lempataan Hentunen ulos. Taas ollaan roolitussyiden äärellä, joten Nieminen jäi ulos, Hentunen sisään. Valitettavasti.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Routainen Sydän kirjoitti:
Mutta kun roolitussyistä Jussi Jokinen valittiin nimenomaan juuri suoraan Ruudun paikalle eli Jokinen-Peltonen -akselin laitaan hyökkäävään ketjuun ja ehkä myös ykkösylivoimaan. Ainakin kakkoseen.

Ei kai niitä ketjuja vielä ole kirkossa kuulutettu paitsi ykkösen osalta joka on kokonaan valmis. Muut sitten enemmän tai vähemmän vaiheessa. Onhan se tosin todennäköistä että J.Jokinen kakkosessa pelaa, varsinkin jos Sami kokee että paljon iskuja saanut kroppa tarvitsee lepoa, jotta ura saa edes vähän jatkoaikaa. Kakkosylivoimassa saattaa olla Jussin paikka, mutta se nähdään sitten kisoissa. Ykkösketju hoitaa kyllä ykkösylivoiman. Ihan mielenkiinnosta kysyn, kenen paikalle siinä Jussia ajattelit?
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Mäyris kirjoitti:
Ykkösketju hoitaa kyllä ykkösylivoiman. Ihan mielenkiinnosta kysyn, kenen paikalle siinä Jussia ajattelit?
Niin, onhan siinä laajuutta. Ehkä pikkuisen kotiinpäin vetämistäkin, kieltämättä. Tosiasiassa ykkönen on selviö, kakkonen taas Jussia vaille valmis.

Tietenkin, jos ykkösylivoimaa halutaan kokeilla jotain erikoista - esimerkkinä neljällä hyökkääjällä - olisi J. Jokinen kohtuu kokeilun arvoinen työkalu siihen. Perusylivoiman taitaa muuten hoitaa murhaavan kokenut ja tehokas viisikko.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Hyvät kisat on Suomelle tulossa oli ketjut sitten millaiset hyvänsä, joukkueessa ei heikkoja lenkkejä ole ja kaikki avainpelaajat ovat hyvässä kunnossa. Pitkälle mennään, uskon että ihan päätyyn asti.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Mäyris kirjoitti: Hyvät kisat on Suomelle tulossa oli ketjut sitten millaiset hyvänsä, joukkueessa ei heikkoja lenkkejä ole ja kaikki avainpelaajat ovat hyvässä kunnossa.

Muuten tismalleen samaa mieltä, mutta Suomen kaikki avainpelaajat eivät kyllä todellakaan ole hyvässä kunnossa, eivät todellakaan. Ja tiedät sen kyllä hyvin itsekin.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Mr Scarface kirjoitti:
Muuten tismalleen samaa mieltä, mutta Suomen kaikki avainpelaajat eivät kyllä todellakaan ole hyvässä kunnossa, eivät todellakaan. Ja tiedät sen kyllä hyvin itsekin.

Odotinkin koska arpinaama ilmestyy taas laukomaan totuuksia. No sanotaan sitten että Suomen pelaajat eivät ole sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan huippumaiden. Ja tiedät sen kyllä hyvin itsekin.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Mäyris kirjoitti: Odotinkin koska arpinaama ilmestyy taas laukomaan totuuksia. No sanotaan sitten että Suomen pelaajat eivät ole sen huonommassa kunnossa kuin muidenkaan huippumaiden. Ja tiedät sen kyllä hyvin itsekin.

Aivan. Muillakin mailla on huonossa kunnossa olevia pelaajia, jotka pelaavat juuri nyt loukkaantuneena, tai surkeahkossa fyysisessä kondiksessa. Suomen pelaajien tilasta olen paremmin perillä silti. Mutta kyllä, Suomella on paremmat mahdollisuudet pärjätä, kun muillakin saattaa olla tärkeitä poissaolijoita, tiedät sen kyllä itsekin.
 

Largostos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim/Teukka
YKKÖSYLIVOIMA KENTÄLLINEN...

Itse tässä olen nautiskellut ajatuksesta, mikä tulisi olemaan suomen ykkös ylivoimakenttä Torinossa, jos S.Kapanen osallistuu kisoihin. Uskoisin niin, viimeisten puheiden perusteella. Kapanen itse oli maininnut, oliko se nyt Philadelphia-Colorado ottelun jälkeen, että "uskon olevani Olympiakunnossa". Halu hänellä on kova!
Joten valoa on tunnelin päässä!

Ykkösylivoima siis....

Selänne
Koivu
Lehtinen
S.Kapanen
Salo

Kakkosylivoima voisi olla....

J.Jokinen
O.Jokinen
Peltonen
Pitkänen
Timonen

Onko parempia vaihtoehtoja, mielipiteitä, ajatuksia, syväanalyysia, spekulointia jne. ;)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Largostos kirjoitti:
Itse tässä olen nautiskellut ajatuksesta, mikä tulisi olemaan suomen ykkös ylivoimakenttä Torinossa, jos S.Kapanen osallistuu kisoihin. Uskoisin niin, viimeisten puheiden perusteella. Kapanen itse oli maininnut, oliko se nyt Philadelphia-Colorado ottelun jälkeen, että "uskon olevani Olympiakunnossa". Halu hänellä on kova!
Joten valoa on tunnelin päässä!

Ykkösylivoima siis....

Selänne
Koivu
Lehtinen
S.Kapanen
Salo

Kakkosylivoima voisi olla....

J.Jokinen
O.Jokinen
Peltonen
Pitkänen
Timonen

Onko parempia vaihtoehtoja, mielipiteitä, ajatuksia, syväanalyysia, spekulointia jne. ;)


Itse pitäisin Pitkäsen ykkösylivoimassa Salon parina. Kätisyydet sopii (tosin niin Kapasenkin tapauksessa) mutta Joni on viivalla varmempi. Pelaa myös flyersissa Kapasen "edellä" ylivoimissa, ja tuo vähintään saman hyökkäysvoiman ylivoimaviisikkoon. Voi ruokkia Salon tykkiä poikittain, ja jos puolustajat pelaavat sen pois, nousee varmasti maalille jopa hanakammin kuin Kapanen.
 

Largostos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim/Teukka
psychodad kirjoitti:
Itse pitäisin Pitkäsen ykkösylivoimassa Salon parina. Kätisyydet sopii (tosin niin Kapasenkin tapauksessa) mutta Joni on viivalla varmempi. Pelaa myös flyersissa Kapasen "edellä" ylivoimissa, ja tuo vähintään saman hyökkäysvoiman ylivoimaviisikkoon. Voi ruokkia Salon tykkiä poikittain, ja jos puolustajat pelaavat sen pois, nousee varmasti maalille jopa hanakammin kuin Kapanen.

Totta tuokin!
Molemmat mainitsemamme voisivat toimia. Itse ajatuksestasi pidin siinä mielessä, että kakkosylivoima täyttyisi mukavalla lisällä..

J.Jokinen
O.J
Peltonen
(S.Kapanen)
Timonen
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Mäyris kirjoitti:
joukkueessa ei heikkoja lenkkejä ole

Väärin: heikoin lenkki seisoo ilmeettömänä sekä kyvyttömänä penkin takana ja piiloutuu taktiikkataulun taakse, toivoen että joku muu kohtaisi median.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Routainen Sydän kirjoitti:
Näkisin mielelläni valinnan niin, että Jokisen iän tuoma myöhempi potentiaali ja monipuolisuus tuovat varmasti sen variantin pelillisen lisän, jota Suomi tarvitsee konseptin kokonaiskuvan toimivuuteen.

Samaa mieltä, Jokisen ekspotenttiaalinen potenttiaali tulee varmasti käyttöön pelikirjan mukaisessa attasiivisessä puolenvaihtopelissä, vaikka eksaktia informaatiota ei kaikessa massiivisessa vitaalisuudessa olekaan aina tarjolla - siitä pitää huolen nopeasti muuttuva nhl:n pelikirjo - vaikkakin tuo huikea progressio (JOPA ekspotenttiaalinen) potenttiaalissa ei kasvaisikaan huippuunsa.

Vai mitä sanot?
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Rosoh kirjoitti:
Väärin: heikoin lenkki seisoo ilmeettömänä sekä kyvyttömänä penkin takana ja piiloutuu taktiikkataulun taakse, toivoen että joku muu kohtaisi median.

Sorry, unohdin koko tyypin.. Eihän kaverin olemassa oloa muista, kun se siellä taktiikkataulun takana on piilossa. Pelaajissa heikkoa lenkkiä ei siis mielestäni ole.
 

Largostos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim/Teukka
Mäyris kirjoitti:
Sorry, unohdin koko tyypin.. Eihän kaverin olemassa oloa muista, kun se siellä taktiikkataulun takana on piilossa. Pelaajissa heikkoa lenkkiä ei siis mielestäni ole.

Siitä ei käy kiisteleminen, etteikö Erkan ulosanti olisi heikkoa ja perussuomalaista juroilua, että sanojen hakemista.
Mutta mielestäni ei pitäisi tuomita Erkan kykyjä jo nyt. Ei tässä ole päästy vasta kuin alkuun. Tulee kuitenkin muistaa kaksi asiaa! Ensiksikin Westerlund oli Sumin Mentori alkuaikoina, joka antoi esimerkin, jota seurata. Toiseksi, Summasen aikoina Erkka oli se todellinen strategi ja kuvioiden suunnittelija.

Se, tuleeko kyvyt riittämään päävalmentamiseen, jää nähtäväksi! Olihan Raimollakin kolmen vuoden suunnitelma, koska tiesi, että päävalmentamisen vaikutus näkyy vasta pidemmällä aikavälillä. Torinon jälkeen vasta nähdään, kuinka hyvin Erkka selvittää ison turnauksen ja mahdollisesti saamme alku soittoa, siitä riittääkö talentti menestykseen tulevaisuudessa. "Älä nuolaise, ennen kuin tipahtaa"
Summasen potkuja en kuitenkaan ymmärrä nyt, enkä koskaan!! Jos muutama herkkähipiäinen ei kestä rajua palautetta ja käytöstä, niin onko potkut sen arvoiset, että mahdollisesti riskeerataan koko Leijonien muutaman vuoden tulevaisuus, vaikka menestyksekäs valmentaja viimein löydettiin? Ei todella!!
"Sumi" oli perfektionisti ja vaati kovia näyttöjä pelaajilta, että koko valmennusjohdolta, siksi mahdollisesti käytös menikin hieman yli joskus. Kyseessähän oli kuitenkin loppujen lopuksi Leijonien palauttaminen TODELLISEEN mitalikantaan.
Senhän takia alunperinkin valmentajavaihdos tuli, kun haluttiin menestystä ja noususuhdannetta suomikiekkoon. Aravirta ei siinä onnistunut!
Sitten kun siinä onnistuttiin, tuli ns. mutka matkaan. Summanen olikin liian "raju"! Ristiriitaista!!

Vaikka mielelläni näkisin Summasen vaihtoaition takana hiomassa pelaajia/joukkuetta kohti täydellisyyttä, en kuitenkaan mene kyseenalaistamaan Erkan meriittejä ja talenttia tässä vaiheessa.
Let`s hope for the best!! ;)
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Suomen valmennuksesta puuttuu tyystin henkilö, kuka saa luotua otteluun kuin otteluun sellaisen adrenaliinipitoisen tunnetilan koppiin, että joukkue on valmis siirtymään pukusuojasta kaukaloon. Mutta kuin rohkeita ratkaisuja ei varmaan enää Summasen jälkeen nähdä, itse haluaisin nähdä penkin takana Jortikan, Tammisen tai Jukka Jalosen. Jalonen ansaitsisi ilmanmuuta jossain vaiheessa näyttöpaikan. Seuraavaksi valmentajaksi kiitos.
 

Largostos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Anaheim/Teukka
Mr Scarface kirjoitti:
Suomen valmennuksesta puuttuu tyystin henkilö, kuka saa luotua otteluun kuin otteluun sellaisen adrenaliinipitoisen tunnetilan koppiin, että joukkue on valmis siirtymään pukusuojasta kaukaloon. Mutta kuin rohkeita ratkaisuja ei varmaan enää Summasen jälkeen nähdä, itse haluaisin nähdä penkin takana Jortikan, Tammisen tai Jukka Jalosen. Jalonen ansaitsisi ilmanmuuta jossain vaiheessa näyttöpaikan. Seuraavaksi valmentajaksi kiitos.

Sieltä tuli taas arpinaamalta ns. "faktaa"!!
Huvittavaa on se, että puhut, kuin tietäisit kaikki joukkueen sisäisiin asioihin liittyvät faktat. Puheesi on täyttä pintaliitoa!
Luuletko todella tietäväsi kaiken paremmin, kuin itse alan asiantuntijat ja johtoporras??
Tietosi perustuu täysin luettuihin lööppeihin ja omiin mielipiteisiisi!
Sinulla ei ole harmainta aavistustakaan mitä kulissien takana tapahtuu.
Sen takia sanon myöskin sinulle, että on turha lähteä tuomitsemaan esim. Erkan kykyjä, kun vielä ei periaatteessa mitään olla nähty.
Voi olla, että joukkueen tunnetilaa ei saada erkan kautta kattoon ja voi olla, sinua lainaten "rohkeita ratkaisuja ei (varmaan) nähdä". Kuten sen itse mainitsit, sitä ei vielä (varmasti) tiedä.
Anna kaverille mahdollisuus! Puhutaan sitten!
Aikasemmin lainasin jo sanontaa, joka kertoo sinusta. Lainataan vielä kerran: "Maailma on kuin iso banaani, johon "apina" ei ylety"
Get it!!!
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Largostos kirjoitti: Huvittavaa on se, että puhut, kuin tietäisit kaikki joukkueen sisäisiin asioihin liittyvät faktat. Puheesi on täyttä pintaliitoa!
Luuletko todella tietäväsi kaiken paremmin, kuin itse alan asiantuntijat ja johtoporras??
Tietosi perustuu täysin luettuihin lööppeihin ja omiin mielipiteisiisi!
Sinulla ei ole harmainta aavistustakaan mitä kulissien takana tapahtuu.

Aivan. Kerään informaatiota, tv.stä, lehdistä, netistä, lähteiltäni, ystäviltäni, asiakkailtani, täältä jatkoajalta ja muualta planeetaltamme. Eli olen varmaan melko samanlainen fyysinen ihminen kuin sinä. En ole Jumala. Teen omia arvioita, kun yhdistelen faktoja naamani sisällä. Hauskaahan se on. Tietoa eteenpäin, niin pysytään kaikki hyvin perillä siitä, mitä maajoukkueessakin tapahtuu.

Ja olet oikeassa, että Erkka ei ole paras mies sytyttämään joukkuetta, eikä joukkueessa ole muitakaan henkilöitä valmennuksessa, jotka sopivat tähän. Mutta pelaajissa löytyy hengenluojiakin. Ja Erkalla on niin paljon muita apuja, että paikkaa niillä kivasti joitain puutteitaan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Minusta on aika erikoista mollata Erkkaa sellaisen spekulaation takia, että mies ei osaisi sytyttää joukkuetta pelaamaan. Minusta pitäisi ennemmin arvostella niitä pelaajia, jotka eivät Suomea Olympialaisissa edustaessaan saa itse itseänsä sytytettyä täysiin liekkeihin. Jos näin tärkeissä peleissä tarvitsee (ulkopuolisen) motivoijan niin heikosti menee...
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Maaginen mailavirtuoosi kirjoitti: Minusta on aika erikoista mollata Erkkaa sellaisen spekulaation takia, että mies ei osaisi sytyttää joukkuetta pelaamaan. Minusta pitäisi ennemmin arvostella niitä pelaajia, jotka eivät Suomea Olympialaisissa edustaessaan saa itse itseänsä sytytettyä täysiin liekkeihin. Jos näin tärkeissä peleissä tarvitsee (ulkopuolisen) motivoijan niin heikosti menee...

Ei ulkopuolista motivoijaa tarvita, vaan veret kiehauttavaa ja sytyttävää ihmistä ei valmennuspuolelta löydy. Mutta tosiaan Erkalla on paljon muita hienoja apuja, taktisia säätöjä löytyy ja hän tuntee pelin nimeltä jääkiekko. Olen tavannut Erkan muutaman kerran, ja hänestä huokuu enemmänkin rauhoittava energia, kuin sytyttävä. Joten en usko ainakaan ylilyönteihin tai latauksen menemiseen ylitse otteluiden aluissa. Ja niin ei tule varmasti käymäänkään. Niin silti pitäisi käydä, on parempi, että joukkueiden draivi on liian kova, kuin liian surkea. Erkka saa pukukoppiin rauhaisan ja leppoisan tunnelman, olen keskustellut ja haastatellut monia hänen alaisuudessaan pelaavia pelaajia. Se ei ole kaikkien pelaajien mielestä hyvä ominaisuus. Jotkut ja useat kaipaavat sytykkeitä ja adrenaliinia koppiin paljon enemmän. Ja kyllä muuten useat pelaajat tarvivat potkua valmentajilta pelaamiseensa, ei ole kyse siis edelleenkään välttämättä motiiveista, vaan siitä, että on joku huutamassa ja potkimassa. Mutta kyllä tälläkin valmennuksella voi taatusti menestyä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Routainen Sydän kirjoitti:
Näinhän se yleensä menee, että tänne halutaan vain samoja asioita saman kirjoitusasun alle. Ei mitään poikkeavaa, kimuranttia tai tunteita herättävää. Kaikkien pitäisi olla kaveria ja samaa mieltä. Mielestäni on mukavaa, että kirjoitukseni herättävät suuria tunteita ja niistä keskustellaan - vaikkakin nyt negatiivisesti. En kuitenkaan haluaisi mietiskellä samoja asioita samasta näkökulmasta, vaan käytän mielelläni erilaisia sanavaihtoehtoja kuin muut.
Motiivisi ovat hyvät, mutta toteutustapa hiukan kyseenalainen.

Routainen Sydän kirjoitti:
Jos nämä minun tekstini menevät moderaattoreiden seulonnasta läpi, ei kenelläkään ole siihen mitään nokan koputtamista. On aivan sama, kunhan asiasisältö pelistä nimeltä jääkiekko on oikein määritelty, niinkuin minun teksteissäni on.
En halua leikkiä moderaattoria, eikä minulla siihen oikeuksiakaan ole. Puutuin viestiisi vain siksi, että siinä ei asiasisältö ollut selkeästi määritelty, ts. siitä ei saanut mitään irti.

Routainen Sydän kirjoitti:
Mielikuvitusta kirjoituksissa ei ilmeisesti ole kielletty, vai onko? Entä se, että kirjoituksien kannalta olisi mukavaa - jopa pyrittävää - että niihin tuodaan aina jotain uutta ja rikasta?
Ei mielikuvituksen käyttö ole kiellettyä, mutta ei ole järjenkään. En tuomitse sinua järjettömäksi, koska kuitenkin ymmärrät pelin päälle jotain, mutta kirjoituksesi vain huitelevat jossain hapettomissa korkeuksissa.


Routainen Sydän kirjoitti:
Noniin. Kirjoitan nyt arvon sampion lainaamat lausahdukset niin, että ne olisivat kuin jonkun toisen tekstejä. Niitä, jota tässäkin keskustelussa on toistettu satoja kertoja. Tehdään se kädestä pitäen:

Hyvä valinta Suomen A-maajoukkueen olympiamiehistöön.

Westerlundin valinta suoraan korvaamaan Ruutu Jokisella. Roolitus täytyy olla Jokisella sama kuin Ruudulla.

Kliinisesti = puhtaasti. Asiayhteys ei ollut hukassa, vaan halusin käyttää tätä tiettyä sanavalintaa.

Potenttiaali on Jokisella nyt niin jyrkässä nousussa, että olympiakisat tulevat olemaan pelillisesti hienot, koska vaaraa flopista ei ole.

Jokinen on kehittynyt pikkuisen myöhemmässä vaiheessa, joka on tuonut eritoten uusia pelillisiä ulottuvuuksia ja vaihtoehtoja Jokisen otteisiin.

Imagossa, potenttiaalissa.

Näin, joko selvisi? Edes jotain vai vieläkö tarvitaan selvempää suomen kieltä? Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun selvennän kirjoitusasuani kenellekään. Koskaan.

Anteeksi edelleen ot.
No niin, osaathan sinä kirjoittaa ymmärrettävästikin. Jos sinulla on kerran sanottavaa, miksi et voi tehdä sitä kerralla selväksi? Sivistyssanoilla ja merkityksillä kikkaileminen kun varsin vaikea laji, siinä kompuroivat meitä molempia taitavemmatkin kirjoittajat välillä.

Ja itse asiaan. Nyt kun selvensit tuota Jokisen potentiaalia, en voi olla kysymättä, miksi Jokinen ei voisi flopata? Mielestäni hänen kautensa ei ole kuitenkaan ollut niin järisyttävän erikoinen (vaikka hieno toki, sitä en edes halua kiistää), etteikö hanat voisi mennä kiinnikin. Mikä tuo kuvaamasi noususuhdanne on? Henkistä laatuako, koska pisteitä hän on kai tehnyt tasaisesti kauden alusta saakka.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Niinisalon kolumni

Kutakuinkin parhaita juttuja mitä olen jatkoajalta lukenut tämä toimituksen Petri Niinisalon kolumni. Kiitos paljon tästä. Olen puhunut juuri samoista asioista täällä palstoilla ja saanut niin paljon lokaa niskaani, että saattaisi heikompaa hirvittää. Olen liioitellut nimenomaan, että pelaajia ja kokonaisia ketjuja pitäisi koota Euroopan huonoimmistakin sarjoista mm. Mestiksellä pokalla kisoihin, jos pelaajat tuntisivat toistensa kenkännumerot ja olisivat käyneet jo vuosia perhejuhlissa muiden joukkueen pelaajien perheiden kanssa. Väsyneitä ja runneltuja pelaajia valitaan kisoihin, vaikka Euroopassa löytyy freshejä kavereita vaikka muille jakaa. Yhteispeli on laji nimeltä jääkiekko. Ja esimerkiksi MM-voitto v.95 saavutettiin joukkueella, ei yksilöillä.

Ja tuo Herb Brooks tyyliin koottu joukkue, johon Niinisalokin viittaa osittain, olisi ilmanmuuta mielenkiintoinen kokeilu. Ei siis yliopisto pelaajia nyt, vaan nimenomaan harjoitusleirejä vuosi, aina kun sopiva aikaväli löytyy, ja koottaisiin joukkue erittäin tarkkaan persoonia analysoiden ja rooleja miettien. SM-liigatason pelaajat haastaisivat aivan taatusti minkä tahansa miljonääreistä kootun joukkueen kisoissa. Siis vaikka kaikki pelaajat olisivat SM-liigasta tai muualta Euroopasta. Sellaisia ketjuja jotka ovat pelanneet seurajoukkueessaankin vuosia yhdessä. Tai jos roolitukset, ja persoonallisuudet sopisivat hyvin yhteen, sekä harjoitusottelut sujuisivat hyvin, niin ei tarvisi koota joukkuetta kokonaisista vitjoista seurajoukkueista. Pelaajat kuitenkin saisivat tuntea toisensa paremmin. Olisivat terveitä ja ei väsyneitä. Ei valitettaisi. Turnauspelaaminen on kovaa ja väsyttävää pelaamista myös, ja siihen kun lisätään vielä lentäminen rapakon takaa ja aikaerot. Aikaero Italiassa olisi ollut melkein sama kuin Suomessa. Miettikää sitäkin. Sinne Torinoon ne miljonäärit lentävät taas pari päivää ennen kisoja. Väsyneinä ja murjottuina. Vastassa Kanadalla ja Venäjällä olisi voinut olla virkeitä Suomalaispelaajia SM-liigasta kokonainen joukkueellinen, mutta eipä ole rohkeutta toteuttaa sellaista ainakaan vielä. Lopuksi vielä lukijoille voi todeta, repikää Niinisalon kolumnista, hän on uusi kuningas.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toimitus kirjoitti:
Mielenkiintoisia kysymyksiä olympiajoukkueen valinnoista herättää Petri Niinisalon tuore kolumni.

Oli kyllä mielenkiintoinen näkökulma tähänkin asiaan, ei voi muuta sanoa.

Mutta en oikein jaksa uskoa, että esimerkiksi HIFK:n, HPK:n, Tapparan ja Kärppien ykköskentät toimisivat tuolla tasolla olympialaisissa. Tiedän, Tenkratin paikalle vaikka Sahlstedt,mutta silti.

Sitä paitsi, eikö muut maat sitten ole vastaavanlaisen tilanteen edessä?

Ja kolmas juttu, onhan Suomella nytkin tuolla joukkueessa tällaisia etukäteen toisilleen tuttuja kaksikoita tai kolmikoita (Timonen-Numminen,Selänne-Koivu-Lehtinen,Sitten nämä Dallasin miehet,Miettinen-Kapanen-Hentunen,O.Jokinen-Peltonen).

En jaksa uskoa, että Sm-liigasta kasattu joukkue olisi parempi kuin NHL-miehistä kasattu.
 

Mr Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Vilperi kirjoitti: Ja kolmas juttu, onhan Suomella nytkin tuolla joukkueessa tällaisia etukäteen toisilleen tuttuja kaksikoita tai kolmikoita (Timonen-Numminen,Selänne-Koivu-Lehtinen,Sitten nämä Dallasin miehet,Miettinen-Kapanen-Hentunen,O.Jokinen-Peltonen).

En jaksa uskoa, että Sm-liigasta kasattu joukkue olisi parempi kuin NHL-miehistä kasattu.

Kyllä, jotkut pelaajat ovat kyllä pelanneet yhdessä aiemmin, mutta väsyneitä ja keskenkuntoisia, sekä murjottuja ovat kun Italiaan lentävät koneellaan.
Ja kyllä, SM-liiga pelaajista koottu joukkue haastaisi tasan taatusti kaikki huippumaat. Eikä vaan haastaisi, vaan voittaisi. Striljonäärit ovat väsyneitä Torinossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös