Et ole niin tekopyhä, mutta lähtökohtaisesti kuitenkin vittuilet Raannalle, kun hän ei halua maksaa saatanasti veroja, vaikket itsekään todellisuudessa satavarmasti niin tekisi. Ethän sinä sinne nytkään taida mitään ylimääräistä maksaa, miksi Raanta sitten niin tekisi? Koska hän on onnistunut tienaamaan? Ja mikään ei perinteisesti tietenkään siinä kohtaa ole hänen oma tai vanhempien käytännössä täysin mahdollistama asia, vaan Suomen valtiohan sen uran on täysin luonut.
Ai saatana tätä suomalaisten kateutta toisten omaisuutta kohtaan. Pahinta siinä on vielä se, ettei sen edes koskaan myönnetä olevan kateutta. No ei siinä sitten, hyvää päivän jatkoa vaan...
Edit:
Itse arvostan rehellisyyttä sanoa, että enpä muuten saatana maksa. Sen perusteella, mitä olen julkiselta puolelta henk.koht.nähnyt ja kuullut mm.kuntapuolelta, niin tuo verovarojen hassaus on nykyään sen verran järjettömällä tasolla, että olen itsekin sen verran rehellinen, etten tähän maahan tule ennen asioiden korjaamista senttiäkään ylimääräistä tule laittamaan.
Lisäksi näen hyvänä viestinä mahdollisten paluumuuttajien osalta päättäjille, kun he sanovat Suomen verotuksesta rehellisen mielipiteensä. Ehkä asioilla on tällöin mahdollisuus muuttua, ehkä ei. Ainakin asia sanotaan ääneen ja siitä saataisiin toivottavasti muutakin kuin ainoastaan tätä iänikuista kateuskatkeruutta, "että kun rahaa on niin kaikki pitäis silloin antaakin".
Mitä tulee kateuteen, niin siinä on ihan muut ammattilaisia kuin se tavantallaaja, ja useimmiten ne jotka siitä kovastikin puhelevat. Tiedän myös siellä huipulla vasta sen kateuden rehottavankin, joten ei siihen mitään yskinoikeutta tosiaankaan missään ruohonjuuritasolla ole, jos siten kvuittelit.
Mitä tulee siihen, että miten itse toimisin, niin vaikeaa sanoa, koska en tilanteessa ole, joten ilmoitinpa nyt, että en viitsi olla niin tekopyhä että väittäisin tässä käsi sydämellä tekeväni asiat eri tavalla.
Mulle ihan sama mitä Raanta tekee, kommentoin vain koska en jaksa ihmisten jatkuvaa verokitinää sekä ajatusta että mitään sillä ei ole saatu, tai että ei ainakan itse siihen haluaisi mitenkään osallistua. Voihan jotakin muutakin kommentoida, kuin että en pelaa Suomessa koska verot vituttaa. Vähän siis yksipuoliseksi mennyt keskustelun taso siinä kohtaa, kun vähän menestystä elämässä tulee
Olen itsekin ollut päätoimisena yrittäjänä, sekä jopa ihan työnantajanakin, mutta en koskaan kokenut, että Suomessa olisi ollut täysin mahdotonta toimia, tai että pitäisi itkeä veroista aamusta iltaan. Se verokielteisyys siis oli ainoa motiivi mainita edes asiasta, koska sitä en vaan itse ymmärrä. Tai toki ymmärrän esim pienituloisissa eläkeläisissä, että kun ei rahaa tulee elämiseen riittävästi, niin jotenkin ei vaan ymmärrä että heitä verotetaankin vielä siitä vähästäkin.
Ja miksi näistä suotta vittuilemaan ja mielensä pahoittamaan tavallasi, koska kyse loppuviimeksi on vain mielipide-eroista sekä arvomaailmasta. Aina kaikki eivtä ole kateellisia vaikka ajattelevatkin toisella tavalla. Ja loppuviimeksi se kateuskin on vain sellainen tunnetila, ei siis niinkään luonteenlaatu joten sitäkään ei kannata ottaa niin vakavasti.