Hienoa,että Haavisto meni toiselle kierrokselle. En koskaan uskonutkaan siihen, että Niinistö olisi heti valittu, se oli ylimielisten kannattajiensa houretta. Jatkossa nähdään kuinka suvaitsevainen ja moderni Suomi loppujenlopuksi on.
Kun lukee tätäkin osiota, niin huomaa osalla suorastaan sairaat mielleyhtymät homoudesta. Homous ei ole rikos, mutta ahdasmielisten ajatusmaailmassa kaikki on sikinsokin. Se ei ole edes trendi, vaan luontainen ominaisuus, jonka minä ainakin hyväksyn. Ihminen on sellainen kuin on, sillä ei mitata ihmisen arvoa. Se, että homous on yleensäkin ollut pinnalla useamman vuoden ajan johtuu vain siitä, että ihmiset alkavat uskaltaa tulla kaapeistaan, kun ilmapiiri alkaa olla helpompi heidänkin hengittää ja olla aidosti olemassa. Homojahan on ollut aina ja tulee aina olemaankin. Antiikin aikanakin.
Tuo tuosta aiheesta, sillä tärkein ominaisuus Haavistolla on valtiomiestaidot. Niiden pitäisi olla se juttu, joka äänestyksen ratkaisee. Monilla on korkea koulutus ja Niinistökin juristi, mutta Haavistolla on luontainen kyky esiintyä, puhua, älyä ajatella. Hän on luonnollinen, rento, itsestään huolta pitävä mies.Kaikinpuolin voimme olla hänestä ylpeitä.
Eräs kaverini tuntee hänet jo useamman vuosikymmenen takaa ja hän sanoi, että Pekka on aina ollut yhtä fiksu ja hieno ihminen. Hän on sitä mitä on ja se on ollut hienoa kuulla. Sauliin liitän jotenkin teennäisen kuvan, vaikkakin hän tänä iltana oli selkeästi vapautuneempi kuin aiemmin. En silti pidä hänen valintaansa minään läpihuutojuttuna. Voi tulla hyvinkin vaikea valinta riippuen siitä miten vaaliväittelyt menevät. Kokoomuslaiset ovat yleensä konservatiiveja ja sitä myötä sieltä löytyy paljon homovastaisuutta, joten oli hieman huvittavaakin kuunnella, miten sillä puolella alettiin jo puhua suvaitsevaisuudesta:) Näin sitä aletaan kalastelemaan Haaviston haavista. Uskon kuitenkin, että ne, jotka äänestävät Haavistoa ovat sen verran irti vanhoista painolasteista ja asenteista, että eivät Niinistön katiskaan ui.
On paljon helpompaa ihmisten äänestää Niinistöä, kuin Haavistoa. Jo se, että toisella on perinteinen puoliso, toisella ei, on monille ongelma. Nyt tarvitaan pään perusteellista tuuletusta ja sitä, että katsotaan vain ja ainoastaan sitä, kumpi sopii valtionpäämieheksi parhaiten. Ei se Jenni Haukio mua ainakaan vakuuta "maan äitinä", joten mulle ei tuota vaikeuksia ajatella Antoniota linnan pariskunnan toisena puoliskona.
Rihvelitaulut museoon, helvetillä pelottelut sinne takaisin ja uudet tuulet puhaltakoot. Minä en kysele mitä muut meistä ajattelee, se on heikon itsetunnon omaavia varten. Kysellä saisi loppuikänsä. Minä menen ja teen, eli äänestän Haavistoa.