Suomen Presidentinvaalit 2012

  • 590 378
  • 4 075

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näki kyllä Vihreiden vaalivalvojaisista hyvin minkänäköistä porukkaa Haavistoa kannattaa.
Jonkinlaiseen hippikommuuniin oli näköjään päästetty tv-kamerat sisään. Vai oliko siellä sittenkin Pride-kulkeen jatkot? Ei, vaan kysessä tosiaan olivat Pekka Haaviston / vihreiden vaalivalvojaiset.

Ekalla kierroksella piti vielä hieman miettiä kenelle ääneni annan. Toisella kierroksella päätös on huomattavasti helpompi tehdä.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ehdokkaat ja ne kuuluisat "nettikeskustelijat" on aina muistaneet noita gallupeja kritisoida, niin hyvä katsella mites kävikään. Sanoisin että ei niin huonoja arviot olleetkaan. Järjestyskin meni täsmälleen oikein.

Koodi:
Ehdokas Toteutunut YLE erotus
Niinistö  37.0 42 -5.0
Haavisto  18.8 18 +0.8
Väyrynen  17.5 14 +3.5
Soini     9.4  8  +1.4
Lipponen  6.7  7  -0.3
Arhinmäki 5.5  5  +0.5
Biaudet   2.7  3  -0.3
Essayah   2.5  3  -0.5


YLEn gallupin tulokset
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Anteeksi vaan kaikki uusliberaalit, mutta meinasi päästä itku, kun katseli, millainen porukka juhli Vihreiden (De Gröna) vaalivalvojaisissa. Eikä kyse ollut onnesta.

Toisaalta, samaa moni kelaili kun katseli Persujen voittoa viime vuonna. Ihmeellisesti siitäkin kuitenkin selvittiin hengissä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tulevien väittelyiden ja toisen kierroksen kampanjoinnin kannalta olisi ollut parempi että Väyrynen olisi päässyt toiselle kierrokselle, jolloin ehdokkaiden välillä olisi ollut selvä ero EU- ja euro-asioissa. Nyt kauhean isoissa asioissa ei ehdokkaiden välillä ole juurikaan eroa ja vaalitaistosta ei tule yhtä mielenkiintoinen. En usko että Haavisto millään pystyy haastamaan Niinistöä ja heitänkin ennustuksekseni toisen kierroksen tulokseksi 56-44% Niinistölle, virhemarginaalilla +/- 3%-yksikköä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Se saa minun puolestani olla sinusta naurettavaa. Minusta taas on naurettavaa, että ihmiset jaksavat ottaa hirveästi paiseita siitä ketä kukakin rakastaa (tai rahvaanomaisemmin ilmaistuna: kuka ketäkin panee). Mutta voimmehan toki olla molemmat väärässä.

Ei se minuakaan kiinnosta kuka ketäkin panee, enkä edes sitä halua ajatella varsinkaan Haaviston tapauksessa. Minulla on myös paljon ystäviä, jotka ovat homoja en silti halua heidänkään kotielämästään tietää, silti voin olla ystävä heidän kanssaan.

Silti, tämä ei ole mielestäni se suuntaus mitä toivon. Jos tämä Nexar pysyisi sitten sen seuraavat 6 vuotta siellä Mäntyniemen kaapissa, niin se olisi ok. Kun puhutaan edustamisesta ja edustavasta presidentistä, niin mielestäni tämä ulkomaan Rainer ei ole sellainen henkilö joka positiivisesti voi edustaa miehensä rinnalla Suomea kaikkialla maailmassa tai edes kotosuomessa, eli vaikka on tullut ulos kaapista, niin sinne kaappiin on jäänyt paljon luurankoja. Haavisto on fiksu monella tapaa, tosin ei tunnista naapurimaiden päättäjien kasvoja, mutta ihan järkevää kommentointia moneen tärkeään asiaan. Se on myös yksi syy, miksi mieluummin näen Haaviston eduskuntatyössä tai jossain muussa kansainvälisessä projektissa mukana.

ps. Ja tosiaan voimme olla molemmat väärässä. Hyväksyn silti tämän tuloksen demokratian tuloksena vaikka en samaa mieltä asiasta olekaan, kansa on puhunut 2 vk päästä nähdään sitten se lopullinen tilanne.
 

Fordél

Jäsen
Myös Soini saa paskaa niskaansa nykyisellään, ja varmaan paljon enemmän kuin Haavisto.

Mutta ajattele mikä asema Soinilla MEDIASSA olisi, mikäli hänellä olisi alle kolmekymppinen thaikku kainalossa. Ihan kuin Soinia ei nykyisellään mediassa jo mustamaalattaisi perusteetta.

Ehdottomasti näin. Paskaa tulisi vielä Pekan röörijuttujakin enemmän eikä sekään ole missään nimessä oikein. Ihan sama mistä se paska tulee ja kelle se paska tulee, mutta jos siinä mennään mauttomuuksiin niin se on aina väärin.

Mun mielestä meidän ulkopuolisten on ihan turha lähteä kyseenalaistamaan toisten henkilökohtaisia valintoja, kun emmen tiedä mitä siellä on taustalla. Itse koitan ajatella ihmisistä lähtökohtaisesti hyvää kunnes toisin todistetaan. Lähden siitä, että siellä on taustalla aitoa rakkautta ja toisen kunnioittamista; oli kyse sitten heterosuhteesta, homosuhteesta, suuresta ikäerosta tai pienestä ikäerosta, saman kulttuurin edustajista, eri kulttuurin edustajista. Aivan se ja sama, ei kuulu mulle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vaikka Niinistön tukijoukkojen ei pidä missään tapauksessa sortua ylimielisyyteen, niin aika vahvasti on Sauli menossa kohti kakkoskierroksen voittoa.

Haavisto kerää taakseen suht paljon ääniä vasemmistosta, mutta vastapainoksi Soinin porukoista tulee enemmän ääniä Niinistölle kuin Haavistolle. Essayahia äänestäneistä isompi osa menee Niinistön taakse. Bideen ääniä menee molemmille, voi olla että enemmän Haavistolle. Kommari-Paavon äänet voi seiffisti laskea kaikki Haavistolle, niin ei tule vahingossa yliarvioitua Niinistön äänipottia.

Väyrystä nyt äänestäneistä uskon selvän enemmistön laittavan lappuun Niinistön numeron. Tosin osa Väykän ja Soinin eurokriittisistä kannattajista ei välttämättä vaivaudu uurnille lainkaan, koska finaalikierroksella ei ole euroskeptistä ehdokasta. Niinistön ajoittain eurooppalaista kritiikkiäkin sisältäneet puheenvuorot eivät hänestä kuitenkaan tee eurokriitikkoa persujen silmissä, mutta eipä ole Haavistokaan tässä suhteessa vaihtoehto.

Veikkaukseni finaalin lopputuloksesta on, että Niinistö kerää äänistä 55-60 prosenttia ja Haavisto 40-45 pinnaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun puhutaan edustamisesta ja edustavasta presidentistä, niin mielestäni tämä ulkomaan Rainer ei ole sellainen henkilö joka positiivisesti voi edustaa miehensä rinnalla Suomea kaikkialla maailmassa tai edes kotosuomessa, eli vaikka on tullut ulos kaapista, niin sinne kaappiin on jäänyt paljon luurankoja.

Kerrotko vaikka ranskalaisilla viivoilla niistä luurangoista, niin voin tehdä päätökset sitten ihan faktan pohjalta. Liitytkö Sinä näihin luurankoihin kaapissa jotenkin?

Miten hän ei voi edustaa positiivisesti Suomea? Jos Arajärvi pystyi siihen, miksei nuorehko mieskin? Siksikö, että hän on homo? Homoja on kuulkaas muuallakin. Tämä erityisesti tiedoksi niille, jotka ovat Suomesta pois lähdössä, jos Haavistosta presidentti tulee.

Itse en Haavistoa äänestänyt ja tuskin tulen toisellakaan kierroksella äänestämään. Mutta kysymys ei missään nimessä ole mistään seksuaalisesta suuntauksesta. Jos Niinistöä ei olisi, ääneni olisi mennyt Haavistolle.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
mutta demarien väittäminen "eteenpäin katsoviksi" on kyllä räikeän mustaa huumoria. Itse repesin.

Lipponen sai siis 6,7% kannatuksen, kun koko puolueen kannatus on yleensä noin kolminkertainen. Jos nämä äänestäjät ovat demarien liberaaliosasto niin se voinee pitää paikkansa. Niitä karvapersedemareita on sitten vastaavasti kaksi kolmasosaa ja ne jäivät nyt kotiin tai äänestivät Soinia.

Oma veikkaukseni on että kahden viikon päästä nukkuu paljon väkeä ja äänestysprosentti jää merkityksellisen alhaiseksi (alle 70%).
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Julma totuus on se, että käytännössä Haaviston pitäisi lähestulkoon kolminkertaistaa ensimmäisen kierroksen äänimääränsä, jos mielisi toisella kierroksella Niinistöä haastaa. Eli kyllähän tämä aivan selvä peli on, ja olisi ollut aivan riippumatta siitä kuka toisella kierroksella Saulia olisi ollut vastassa. Otin vastaan sangen tyytyväisenä tämän tuloksen, sillä on aivan positiivista että Haaviston persoona ja imago vei hänet näin pitkälle maassamme sitkeästi vallitsevasta anti-vihreydestä huolimatta.

Pinnat myös Patelle, otti tällä kertaa tappionsa vastaan kuin mies, ja muutenkin oli tavallaan virkistävä ilmestys näissä vaaleissa lähtien aina Uutisvuoto-esiintymisestä, jatkuen suht hyvällä esiintymisellä vaalitenteissä ja päättyen tämän päivän edesottamuksiin. Ei tullut pressaa tästä miehestä, ja toki hyvä niin, mutta arvostan silti.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kovan tuloksen Väykkä teki ja ihan sama kenelle hävisi. Ja tuskin Väyrysen poliittinen ura on tässä ja miksi olisi kun sai näin hyvä kannatuksen. Jos lukemat olisi jäänyt Lipposen tasolle, olisi eri asia.
Väyrynen lähti syksyllä liikkeelle suunnilleen nollakannatuksesta. Tätä ennen Väykällä ei ollut kuukausiin juuri minkäänlaista kannatusta edes omiensa keskuudessa. Väyrynenhän oli pakko nimetä ehdokkaaksi kun Kiviniemi ei saanut ketään suostuteltua, eikä itse halunnut asettua ehdolle.

Kyllä tuollainen kampanja ja lopputulos on todella hyvä mainospuhe Väyrysen puolesta, vaikka finaaleihin asti sillä ei päästykään. Ilman tasoituksiakin, mutta sitä suuremmalla syyllä kun ottaa toivottomat alkuasetelmat huomioon.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Miten hän ei voi edustaa positiivisesti Suomea? Jos Arajärvi pystyi siihen, miksei nuorehko mieskin? Siksikö, että hän on homo? Homoja on kuulkaas muuallakin.

Kun Haaviston puolisoa tarkoitat, niin hänet on tuomittu rattijuopumuksesta, pahoinpitelystä ja on tv-esiintymisen perusteella stereotyyppinen hinttari, eli sellainen hihittelevä hömppähahmo jostain reality showsta. Kääntelee asian miten päin vain, niin ei nuo ole mitään edustavia asioita valtiopäämiehen puolisolle. Eikä se latinouskaan Suomen edustajana mikään plussa ole, jos nyt ei mikään merkittävä haittakaan. Siitä toki samaa mieltä, ettei Arajärvi myöskään ollut mikään edustava first lady.

Haavisto itse on kaikin puolin käytökseltään ja olemukseltaan asiallinen, mutta presidentti -päinvastoin kuin esim. ministerit - edustavat parina. Asiaa on turha vähätellä.

Mielenkiintoista nähdä kampanjointia, kun toisella kierroksella puolisot on suuremmassa roolissa. Toisella herrasmiehellä fiksusti käyttäytyvä ja nätti naispuoliso. Toisella herrasmiehellä taas hihittelevä ja tyhjäpäisen oloinen discopoika-puoliso.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Oma tuntumani rahvaan mielipiteistä on kyllä sellainen, etten mitenkään usko Haaviston yltävän edes 40% äänisaaliiseen toisella kierroksella. Homovastaisuus on vielä tähän maailmanaikaan sen verran syvällä. Tai vaihtoehtoisesti vihreävastaisuus, kuten allekirjoittaneen tapauksessa.

Noh, ensimmäiselläkin kierroksella ääni meni Saulille, helppo se on samaan osoitteeseen myös toisella kierroksella laittaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mielenkiintoista nähdä kampanjointia, kun toisella kierroksella puolisot on suuremmassa roolissa. Toisella herrasmiehellä fiksusti käyttäytyvä ja nätti naispuoliso. Toisella herrasmiehellä taas hihittelevä ja tyhjäpäisen oloinen discopoika-puoliso.

Tää on kyllä mielenkiintoinen pointti ja pidän itsekin tuota Haaviston puolison mahdollista vahvempaa mukanaoloa hiukan kyseenalaisena juttuna. Mies kun on aika stereotyyppinen parturikampaaja, eli ei ihan hirveästi annettavaa politiikkaan (sorge vaan hiustaiteilijat!). En toisaalta tiedä mitä tämä Niinistön seinäkukkanenkaan voi skabailuun antaa, vähän pliisu nainen kyseessä kaikinpuolin, enkä ymmärrä mitä Sale Jennissään näkee. Mut toisaalta, en ymmärrä mitä Pekka Nexarissaankaan näkee. Onneksi ei tarvitsekaan!

Haavisto on ollut niin vakuuttava itse asia-aiheissa, että toivon miehen pistävän ekalla kierroksella täysin taka-alalle jättäytyneen Niinistön tiukoille.

Sillein hyvä toka kierros, että kumpikin ehdokas kelpaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Henkilövaalithan nämä ovat, eli siihen nähden ei ihme että vihreisiin karsaasti suhtautuvat saattoivat silti äänestää Haavistoa. Heppu ei tainnut kuitenkaan millään vihreällä agendalla olla liikenteessä, vaan ihan yleisen avoimuuden ja Eurooppamyönteisyyden linjalla. Tosin samaa ajaa pääpiirteittäin myös Niinistö. Henkkoht tasolla umpimielisyys, konservatiivinen nostalgia ja markan takaisin haikailu ei nappaa, niin molemmat ehdokkaat passaa kyl mulle.

Ekalla kiepillä pistin menemään äänen Saulin suuntaan, toinen kierros vaatiikin jo ihan tutustumista näiden ehdokkaiden linjauksiin. (Eka ääni ihan sen takia, kun aattelin Salen kuitenkin menevän läpi 1 yrityksellä ja pääsis siis tästäkin parissa viikossa. Miä näkisin että just pätevät syyt äänestää ;) )
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä tulos ensimmäisellä kierroksella. Sauli näytti galluppien vääristäjille todellisen kannatuksensa. Uskon ja toivon että Niinistö vie voiton myös toisella kierroksella.

Uskon että toinen kierros tullaan käymään sivistyneesti. Paskaa tuskin heitellään kummaltakaan puolelta. Itse jos olisin Saulin asemassa toisin puolison esille voimakkaammin toisella kierroksella samalla toivoen että Haavisto peesaa. Ja tuon kamppailun Haavisto häviää 100-0. Ottamatta itse kantaa Floresin henkilöön, totean että hänen taustansa, ikänsä ja olemuksensa ärsyttää miesäänestäjiä melko vahvasti.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa,että Haavisto meni toiselle kierrokselle. En koskaan uskonutkaan siihen, että Niinistö olisi heti valittu, se oli ylimielisten kannattajiensa houretta. Jatkossa nähdään kuinka suvaitsevainen ja moderni Suomi loppujenlopuksi on.

Kun lukee tätäkin osiota, niin huomaa osalla suorastaan sairaat mielleyhtymät homoudesta. Homous ei ole rikos, mutta ahdasmielisten ajatusmaailmassa kaikki on sikinsokin. Se ei ole edes trendi, vaan luontainen ominaisuus, jonka minä ainakin hyväksyn. Ihminen on sellainen kuin on, sillä ei mitata ihmisen arvoa. Se, että homous on yleensäkin ollut pinnalla useamman vuoden ajan johtuu vain siitä, että ihmiset alkavat uskaltaa tulla kaapeistaan, kun ilmapiiri alkaa olla helpompi heidänkin hengittää ja olla aidosti olemassa. Homojahan on ollut aina ja tulee aina olemaankin. Antiikin aikanakin.

Tuo tuosta aiheesta, sillä tärkein ominaisuus Haavistolla on valtiomiestaidot. Niiden pitäisi olla se juttu, joka äänestyksen ratkaisee. Monilla on korkea koulutus ja Niinistökin juristi, mutta Haavistolla on luontainen kyky esiintyä, puhua, älyä ajatella. Hän on luonnollinen, rento, itsestään huolta pitävä mies.Kaikinpuolin voimme olla hänestä ylpeitä.

Eräs kaverini tuntee hänet jo useamman vuosikymmenen takaa ja hän sanoi, että Pekka on aina ollut yhtä fiksu ja hieno ihminen. Hän on sitä mitä on ja se on ollut hienoa kuulla. Sauliin liitän jotenkin teennäisen kuvan, vaikkakin hän tänä iltana oli selkeästi vapautuneempi kuin aiemmin. En silti pidä hänen valintaansa minään läpihuutojuttuna. Voi tulla hyvinkin vaikea valinta riippuen siitä miten vaaliväittelyt menevät. Kokoomuslaiset ovat yleensä konservatiiveja ja sitä myötä sieltä löytyy paljon homovastaisuutta, joten oli hieman huvittavaakin kuunnella, miten sillä puolella alettiin jo puhua suvaitsevaisuudesta:) Näin sitä aletaan kalastelemaan Haaviston haavista. Uskon kuitenkin, että ne, jotka äänestävät Haavistoa ovat sen verran irti vanhoista painolasteista ja asenteista, että eivät Niinistön katiskaan ui.

On paljon helpompaa ihmisten äänestää Niinistöä, kuin Haavistoa. Jo se, että toisella on perinteinen puoliso, toisella ei, on monille ongelma. Nyt tarvitaan pään perusteellista tuuletusta ja sitä, että katsotaan vain ja ainoastaan sitä, kumpi sopii valtionpäämieheksi parhaiten. Ei se Jenni Haukio mua ainakaan vakuuta "maan äitinä", joten mulle ei tuota vaikeuksia ajatella Antoniota linnan pariskunnan toisena puoliskona.

Rihvelitaulut museoon, helvetillä pelottelut sinne takaisin ja uudet tuulet puhaltakoot. Minä en kysele mitä muut meistä ajattelee, se on heikon itsetunnon omaavia varten. Kysellä saisi loppuikänsä. Minä menen ja teen, eli äänestän Haavistoa.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta se ei poista sitä, että toinen kierros tulee olemaan älyttömän tylsä. Ettei laahaisi äänestysprosenttikin erittäin alhaalla, ainakin mikäli sattuu huono sää olemaan äänestyspäivänä.

Mä olen tässä Gagsin linjoilla, Niinistö voittaa 55%-45% ja Haavisto voittaa suvereenisti Stadin äänet edelleen. On ihme, jos äänestysprossa alkaa 7:lla. Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin BOLilla: Äänestin ja äänestän Niinistöä, mutta ilman häntä olisin äänestänyt Haavistoa. Nämä olivat selvästi 2 parasta ehdokasta ja voin aivan loistavasti elää senkin kanssa, jos Haavistosta tulisi pressa. Mua piristi jo se, että kun Niinistö & Haavisto olivat kahdestaan ekassa haastattelussa koskien toista kierrosta, ilmassa ei ollut yhtään vanhan liiton vittuilua, änkkäämistä ja kaunaisuutta. Kaikkea tätä olisi saatu aivan kybällä, jos Väykkä olisi päässyt toiselle kierrokselle. Nyt kampanjat ja keskustelut tulevat olemaan sivistyneitä ja asiallisia. Hyvä meininki. Ja jos jotain häiritsi Tavastian bilemeininki, niin joskus näinkinpäin. Muistan vieläkin niitä kylmänväreitä, joita sain katsellessani persujen jytkyjuhlia, joiden junttius oli käsinkosketeltavaa. Nyt heiluivat muusikot, silloin bilettivät lähiöiden Ekit ja Patet West McLaren -rotseineen ja vyölaukkuineen.

Ja juuri kun innostuin siitä, että besserwisser-Jungner saa kenkää hommistaan, niin eikös Lipponen mennyt puolustamaan tätä saatanan töyhtöhyyppää. Mikael Jungnerin yleinen vastenmielisyys on täysin aliarvostettu poliittinen keskustelunaihe nykyisessä Halla-aho -huumassa.
 

Nypsi

Jäsen
Nyt kampanjat ja keskustelut tulevat olemaan sivistyneitä ja asiallisia. Hyvä meininki. Ja jos jotain häiritsi Tavastian bilemeininki, niin joskus näinkinpäin. Muistan vieläkin niitä kylmänväreitä, joita sain katsellessani persujen jytkyjuhlia, joiden junttius oli käsinkosketeltavaa. Nyt heiluivat muusikot, silloin bilettivät lähiöiden Ekit ja Patet West McLaren -rotseineen ja vyölaukkuineen.
Tämä piirre ehkä vituttaa kaikista eniten näissä suvaitsevaisten mielipiteissä. Joka ikinen kerta on pakko nostaa se oma paremmuus esiin, vaikkei sille mitään totuuspohjaa löytyisikään.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olen vakavasti huolissani suomen kansalaisten äänestyskäyttäytymisestä ja etenkin nuorten. Luulen että nuoret seurasivat paljon Twitteriä ja Facebookkia ja äänestivät sieltä saamansa "tiedon" perusteella suosikkiaan eli Haavistoa ja sittenpä voi kehua edistävänsä "tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta".
eläimistä enemmän kuin ihmisistä huolehtiva homo laittaa muutaman mainoksen Facebookiin ja saa samantien pienen buumin pystyyn. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä ihmettä suomalaiset näkevät Haavistossa?
Meikäläinen ei ainakaan halua elättää rahoillaan jotain homoparia mutta tuskin sitä tarvitseekaan tehdä kun Sauli tulee viemään ylivoimaisesti voiton toisella kierroksella.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En kertakaikkiaan ymmärrä mitä ihmettä suomalaiset näkevät Haavistossa?

Asiantuntevuutta, kokemusta, miellyttävää persoonaa ja erittäin hyvää esiintymiskykyä? Noilla Pekka mun pään ainakin käänsi.


Jännää terminologiaa muuten täällä jytkymiesten toimesta viljellään. Nimittäin "suvaitsevaisto": ihan kuin suvaitsevaisuus olisi ihmisen jollain lailla leimaava ominaisuus. Eikös se ole nimenomaan toisinpäin? Suvaitsemattomuus on umpimielisyyttä, epävarmuutta ja mielen köyhyyttä ilmentävä asia, suvaitsevaisuus taas normaalin ihmisen sisäsyntyinen ominaisuus. Miten siitä saa kutsumanimen kenellekään? Vähän sama kuin puhuisi "hyväntekijöistä" ja "neroista" jotenkin negatiivisessa mielessä. Mut ehkä se on vaan jytkyyn kytkeytyvä ilmiö, jota muiden on vaikea ymmärtää.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Ja juuri kun innostuin siitä, että besserwisser-Jungner saa kenkää hommistaan, niin eikös Lipponen mennyt puolustamaan tätä saatanan töyhtöhyyppää. Mikael Jungnerin yleinen vastenmielisyys on täysin aliarvostettu poliittinen keskustelunaihe nykyisessä Halla-aho -huumassa.

Terveisiä vaan sinne viisaiden suvaitsevaisten kehtoon =D
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Tätä ketjua lukiessa tulee kyllä aika surullinen olo suomalaisten nykyfiiliksistä. En vieläkään ole saanut yhtään järkevää vastausta kysymykseen miten homous tekee Haavistosta jotenkin huonomman ihmisen. Täällä kilpaa homotellaan, ihan kuin ala-asteella konsanaan. Haavisto on fiksu, suoraselkäinen mies jonka ei ole tarvinnut alentua muiden ehdokkaiden haukkumiseen ja siitä hänelle isot pisteet.

Toisaalta jotenkin huvittavaa että aikuiset ihmiset kokevat sen jotenkin niin uhkaavana että Haavisto on homo. Ihan kuin homous olisi jotenkin tarttuva tauti jota vastaan pitää suojautua. Annetaan kaikkien kukkien kukkia rauhassa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehkä jo hiukan vanha vitsi tämä raivostunut Hitler, mutta tässä YouTube -linkissä Aatu on juuri saanut tietää Väyrysen putoamisesta toiselta kierrokselta.

En vieläkään ole saanut yhtään järkevää vastausta kysymykseen miten homous tekee Haavistosta jotenkin huonomman ihmisen.
Se ei varmasti tee hänestä ihmisenä yhtään huonompaa. Mutta nyt on kyse presidentti-instituutiosta. Eli presidentti ei ole vain se ihminen joka siihen virkaan valitaan. On sitten äänestäjien tehtävä päättää millaisia arvoja he haluavat presidentin edustavan ja mikä on soveliasta tässä asemassa olevalle henkilölle.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Toisaalta jotenkin huvittavaa että aikuiset ihmiset kokevat sen jotenkin niin uhkaavana että Haavisto on homo. Ihan kuin homous olisi jotenkin tarttuva tauti jota vastaan pitää suojautua. Annetaan kaikkien kukkien kukkia rauhassa.

Kai ymmärrät että Suomessakin on vielä "onneksi" ihmisiä jotka haluavat pitää vanhoista arvoista kiinni. Ihmistä ohjaa hyvin voimakkaasti erilaiset halut tänä päivänä. Homoseksuaalisuus oli vielä joskus rikos Suomessa mutta näköjään ihmiset haluavat muokata lakia tarpeen tullen kun halut ja himot kasvavat. Senkun mainitset "vähemmistöjen kunnioitus" vaalipuheessasi niin kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös