Ensin painotit koulutuksen tärkeyttä presidentin hommaan ja kun vastasin että arvostan itse elämänkokemusta vähintään yhtä paljon, aloit retostaa kuinka Niinistöllä on ollut rankempi elämä.
Painotin kyllä ensiksi sitä, että on kaksi tasavahvaa edustajaa joilla on alyä muuhunkin kuin yhteen asiaan, eli pystyvät katsomaan- sekä keskustelemaan asioista laaja-alaisemmin. Tässä tilanteessa mielestäni sillä koulutuksella on merkitystä. Ei se ole retostelua rankemmasta elämästä vaan Niinistö on oikeasti ollut kriisinkeskiössä ja nähnyt- sekä kokenut sen, joten ei voi olla osaamatta samaistua, Haavisto sensijaan on ollut katselemassa kriisejä ja varmasti osaa samaistua, mutta ei suoranaisesti tiedä, mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Näitä kriisissä, nälänhädässä yms. olevia ihmisiä on varmasti kaikki vähänkään maailmalla matkanneet nähneet.
Haaviston taas tuomitset kevyesti reppureissaajaksi, joka on vain kauhistellut toisten kärsimyksiä. Puhutaan Yk:n operaatioiden johtamisesta johon liittyy aika paljon asioiden suunnittelua, organisointia ja päätösten tekoa kovassa paikassa. Tätä ei voi eikä pidä verrata tsunamista selviytymiseen.
Itse painotit ensimmäisessä lainaamassani viestissä, että Haavisto on hoitanut asioita, joita ei kuka tahansa voi hoitaa. Olen osaltaan samaa mieltä, mutta jos niitä on voinut Haavisto lukiopohjalta hoitaa, voi niitä hoitaa kuka tahansa muukin jolla on riittävästi älykkyyttä, halua ja muita tiettyjä avuja, oli paperit tai ei.
Viimeksi muokattu: