Itse en häntä äänestäisi väärän sukupuolen takia
No sukupuolihan se on tärkein ja keskeisin kriteeri valita tasavallan presidentti. Eiköhän tuo kommentti avaa ihan riittävästi, millä varteenotettavuudella näkemyksiisi ehdokasvaihtoehdoista kannattaa suhtautua.
Äänestäjät tekevät tietysti päätöksensä täysin omilla kriteereillään. Mielestäni "hyvän näköinen" on oikein pätevä peruste, samoin "pisin", "vähiten läski" ja "ei puhu hölmöä murretta". Miksei nyt sitten "omistaa vaginan" myös. Mutta "omistaa koiran" on vielä kovempi faktori, koska sehän on jämäkkä kannanotto, ei synnynnäinen ominaisuus. Niin, oletan enimmän osan tulevista presidenttiehdokkaista tyytyneen siihen sukupuoleen, jonka itse kukin on hedelmöittymislotossa aikoinaan saanut. Saahan sitä tietysti olla tarjolla myös sukupuoltaan korjannut ehdokas. Luulen että varmaan suht moni äänestää tai on äänestämättä ehdokasta, jolla on taustallaan tällaisia hoitoja.
Ehkä olen jonkinlainen reliikki, mutta jotenkin arvostan presidenttiehdokkaissa heistä välittyviä arvolähtökohtia ja niiden johdonmukaisuutta, kv.- ja ulkopoliittisia näyttöjä, johtamistaitoa ja -tapaa, ja kykyä puhutella minua kansalaisena. Pitäisi varmaan opetella pois tällaisista hassuista sivuseikoista.