En voi olla kertomatta tässä topicissa parjatun postin onnistumisesta jälleen kerran.
Koko tarina alkaa tietenkin omasta hölmöilystäni, eli allekirjoittaneen digitaalikamera vaati pientä huoltoa ja vitkuttelin sen lähettämisessä. Niin, ihan vain omaa jaksamattomuuttani tai laiskuuttani toimitin kameran huikeasti myöhässä (omiin tarpeisiini nähden - tapahtumaan sidoksissa olleet yritykset hoitivat osuutensa mallikelpoisesti, mutta luonnollisesti eivät mahda sille mitään että asiakas itse vitkuttelee) ja jäinkin näin itse hermoilemaan mahtaisiko laite ehtiä jälkikasvun tänään vietettäviin joulujuhliin ollenkaan. Eilen laite on sitten postitettu ja tänään piipahdin postiin kyselemään toiveikkaana pakettia paikallisesta toimipaikasta.
Huolimatta lähestyvästä joulusta ja tästä aiheutuneesta ruuhkasta postissa, ystävällinen täti kuunteli tilanteeni jossa selitin ettei minulla ole seurantakoodia, eikä tietoa siitä olisiko paketti ehtinyt vielä edes perille. Kaikesta huolimatta henkilö - pienestä jonosta huolimatta - otti tietoni ylös ja lähti kahlaamaan melkoisen suuresta pakettimäärästä (paketit näkyvät suoraan, joten voin omin silmin todeta että määrä oli "paljon") ja hatarista tiedoista (en tiennyt paketin kokoa enkä ulkonäköäkään, joskin osasin arvioida jotenkuten) huolimatta henkilö kahlasi yli 10 minuuttia paketteja läpi ja etsi sopivia lähetyksiä - kunnes lopulta löysi minulle osoitetun paketin! Julmettua! Erinomaista palvelua, sillä olin varustautunut täysin puutteellisin tiedoin ja tuhlasin virkailijan aikaa jopa "kohtuuttoman" tuntuisella pyynnöllä etsiä pakettini satojen - jopa tuhannen - muun joukosta. Hienoa palvelutason ylittämistä, josta iso kiitos Hollolan 15870 -postiin!
Näin hyvää ja huolellista asiakaspalvelua ei todellakaan törmää yleisesti itseään "palveluyrityksiksi" kutsuvissa tai jopa asiakaspalveluun panostavissa yrityksissä. Jopa vain palvelulla kilpailevissa pienyrityksissä on pääsääntöisesti alitettu tällainen yksittäisen asiakkaan "mahdottomien vaatimusten" tyydyttäminen.
On suorastaan uskomatonta, että kerta toisensa jälkeen asioidessani postissa, kohtaan odotukseni täyttävää, oman standardipalvelunsa ylittävää ja erinomaiseksi luokiteltavaa asiakaspalvelua. Peilattuna joidenkin mielipiteiden kautta, on suorastaan mystistä, etten ole vielä joutunut kohtaamaan sitä huonoa palvelua jota postissa alinomaa saa. Voisikohan se kuitenkin johtua siitä kuuluisasta metsään huutamisesta ja vastaamisesta...?