Suomen postiko palvelulaitos?

  • 31 963
  • 281
Onko jengin mielestä ihan ok, sellainen toimintatapa, että kun paketti on tilattu pakettiautomaattiin, niin posti automaattisesti kiikuttaa sen johonkin ihan muuhun paikkaan, mikäli tämä kyseinen automaatti on täynnä. Jos ei ole autoa, niin siinähän saattaa tulla aika pitkääkin matkaa kuljettavaksi julkisella. Itse olin tässä juuri tilannut paketin mellunmäkeen, niin se sitten toimitettiin jakomäkeen. No, fyysisesti parin kilsan päässä toisistaan, mutta jos menisi julkisilla, niin keskustan kautta pitäisi kulkea ja varmaan parin tunnin reissu. Helsingissä on paljonkin näitä fyysisesti lähellä toisiaan olevia paikkoja, mutta julkisilla ajallisesti kaukana toisistaan, kun poikittaisliikenne on mitä sattuu.

Ihmetyttää, että postin ei ilmeisesti ole kuullut asiakaslähtöisyydestä ja voi esimerkiksi kysyä asiakkaalta, että haluatko tämän paketin mielummin postitoimipaikkaan vai johonkin muista mahdollisista automaateista. Näitä mahdollisia paikkoja mellunmäen ja jakomäen välillä lienee kymmenittäin, mitkä on parempia tai vähemmän paskoja verrattuna jakomäkeen. Tai sitten ottaisi sen vasta huomenna.

Voisivat vaikka tarjota kotiinkantoa vaihtoehtona ja ottaa siitä rahaa.
Ylivuotopaikat on varmaan määritelty automaateittain ja pyritty mahdollisimman lähellä olevaan paikkaan. Siinä massassa mitä Postillakin paketteja menee niin tuollainen haluamasi asiakaslähtöisyys olisi hyvin hankala toteuttaa ja toimintatapa ei poikkea myöskään muista toimijoista.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ylivuotopaikat on varmaan määritelty automaateittain ja pyritty mahdollisimman lähellä olevaan paikkaan. Siinä massassa mitä Postillakin paketteja menee niin tuollainen haluamasi asiakaslähtöisyys olisi hyvin hankala toteuttaa ja toimintatapa ei poikkea myöskään muista toimijoista.
Matkahuollolla ongelmana ainakin on automaattien pienuus. Työskentelen pakettipalveluja tarjoavassa kaupassa ja satutaan olemaan lähin toimipiste eräälle automaatille. Joka ainoa päivä saadaan omien pakettien lisäksi rullakkotolkulla automaattiin mahtumattomia paketteja.
Siis niin paljon että ajoittain joudutaan paketit käännyttämään koska ei tilat riitä.
 
Matkahuollolla ongelmana ainakin on automaattien pienuus. Työskentelen pakettipalveluja tarjoavassa kaupassa ja satutaan olemaan lähin toimipiste eräälle automaatille. Joka ainoa päivä saadaan omien pakettien lisäksi rullakkotolkulla automaattiin mahtumattomia paketteja.
Siis niin paljon että ajoittain joudutaan paketit käännyttämään koska ei tilat riitä.
Automaatit on tosiaan aika suosittuja ja nykyään muutkin noita käyttää kuin Posti. Ainoa ongelma noissa automaateissa on se, että vievät tilaa ja moneen toimipisteeseen ei mahdu nykyistä suurempi automaatti vaikka kysyntää olisikin.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Matkahuollolla ongelmana ainakin on automaattien pienuus. Työskentelen pakettipalveluja tarjoavassa kaupassa ja satutaan olemaan lähin toimipiste eräälle automaatille. Joka ainoa päivä saadaan omien pakettien lisäksi rullakkotolkulla automaattiin mahtumattomia paketteja.
Siis niin paljon että ajoittain joudutaan paketit käännyttämään koska ei tilat riitä.

Ne eivät ole Matkahuollon automaatteja vaan joko Lehitpisteen tai Smartmilen. Lehitpisteessä mukana tällä hetkellä myös ainakin DHL ja Smartmilessa näiden kahden lisäksi Schenker.

Ja syy ei niinkään ole automaattien pienuus vaan lokerokokojen jakosuhde. Liikaa pieniä, marginaalisesti isompia. Ymmärtääkseni joissain on jo modulejakin vaihdettu.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta PAU:n ja Paltan TES kiistasta on kyllä tulossa mielenkiintoinen. Jokainen voinut lukea mediasta yksityiskohtia mutta on tuon sovun neuvotteleminen enemmän kuin haasteellinen temppu.

Siis meinaan, että jos PAU (työntekijöiden edustaja) nyt antaa tippaakaan periksi niin työnantaja siirtää sopimuksen jatkossa toiseen liittoon jolloin PAU:lle jää mustapekka käteen (TES shoppailu).

Lähde sitten tästä tilanteesta rakentamaan rauhaa kun PAU:lla on pelissä neuvottelemansa postialan työtekijöiden palkkojen lisäksi myös omat työpaikat.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta PAU:n ja Paltan TES kiistasta on kyllä tulossa mielenkiintoinen. Jokainen voinut lukea mediasta yksityiskohtia mutta on tuon sovun neuvotteleminen enemmän kuin haasteellinen temppu.

Tukea työtaisteluun ovat saaneet jo muualta eli nyt olisi hyvä paikka halvaannuttaa joulusesonkia ja vaikuttaa postin koko vuoden tulokseen eli toivottavasti eivät anna periksi helpolla. En yleensä ole lakkojen suuri kannattaja (varsinkaan poliittisten) mutta tässä tapauksessa kaikki tuki PAU:lle. Jos Posti saa tämän shoppailun läpi niin muutkin alkavat miettiä sen mahdollisuutta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ylivuotopaikat on varmaan määritelty automaateittain ja pyritty mahdollisimman lähellä olevaan paikkaan

Ylivuoto menee automaatin postinumeron perusteella tiettyihin pisteisiin, vaikka etäisyyden perusteella joku muu noutopaikka olisi lähempänä.
Minulla kävi niin, että vilkaisin Paketti saapunut -viestin tulleen ja paikallisen marketin aulassa olin kaivamassa lokerokoodia huomatakseni että paketti oli viety viiden kilsan päässä olevaan Cittariin, jossa siis on postin piste. Lähempänäkin olisi ollut paikkoja, mutta silti paketti päätettiin viedä postinumeron perusteella mukaiseen noutopisteeseen. Alkuperäinen automaatti oli kävelymatkan päässä ja jos olisi ollut autoton, niin varmaan olisi julkisilla edestakaisin mennyt tunnin verran.
 
Ylivuoto menee automaatin postinumeron perusteella tiettyihin pisteisiin, vaikka etäisyyden perusteella joku muu noutopaikka olisi lähempänä.
Minulla kävi niin, että vilkaisin Paketti saapunut -viestin tulleen ja paikallisen marketin aulassa olin kaivamassa lokerokoodia huomatakseni että paketti oli viety viiden kilsan päässä olevaan Cittariin, jossa siis on postin piste. Lähempänäkin olisi ollut paikkoja, mutta silti paketti päätettiin viedä postinumeron perusteella mukaiseen noutopisteeseen. Alkuperäinen automaatti oli kävelymatkan päässä ja jos olisi ollut autoton, niin varmaan olisi julkisilla edestakaisin mennyt tunnin verran.
Kuten sanoin pyritty mahdollisimman lähellä olevaan paikkaan. Osa paikoista voi esimerkiksi olla kapasiteetilta niin pieniä, että eivät voi ottaa vastaan ylivuotoja.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kuten sanoin pyritty mahdollisimman lähellä olevaan paikkaan. Osa paikoista voi esimerkiksi olla kapasiteetilta niin pieniä, että eivät voi ottaa vastaan ylivuotoja.

Mahdollisimman lähellä oleva paikka on sopivan epämääräinen, kun aina voi selittää että se toisella puolella kaupunkia oleva paikka oli juuri sillä hetkellä mahdollisimman lähellä kun muut paikat eivät olleetkaan mahdollisia.
Etäisyyshän ei tässä ohjaa vaan se mikä on automaatin postinumero, jos siis uskomme postin omaa vastausta.
 
Mahdollisimman lähellä oleva paikka on sopivan epämääräinen, kun aina voi selittää että se toisella puolella kaupunkia oleva paikka oli juuri sillä hetkellä mahdollisimman lähellä kun muut paikat eivät olleetkaan mahdollisia.
Etäisyyshän ei tässä ohjaa vaan se mikä on automaatin postinumero, jos siis uskomme postin omaa vastausta.
Postinumero varmasti ohjaakin. Tarkoitin siis sitä, että uskoakseni automaatille on päätetty ylivuotopaikka joka on vakio. Tuo paikka on siis sitten sellainen mahdollisimman lähellä oleva toimipiste joka soveltuu ylivuotopaikaksi.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat

Liittyen aikaisempaan palkkakeskusteluun Postinjakajan/-lajittelijan keskiansiot 2742 euroa kuukaudessa.

Tässä on suoraan PAU:n sivuilta palkat (postinjakajat) :

Alle 2-vuotta 1788 - 1840
2-5 vuotta 1864 - 1919
6-9 vuotta 1994 - 2001
10-15 vuotta 2027 - 2086
Yli 16 vuotta 2115 - 2177

Nämä siis ikälisien kanssa oleva peruspalkka kuukaudessa. Joten puheet jostain 2700 keskiansioista on täyttä... Vaikka tähän lasketaan päälle lomarahat (60 %), ollaan silti kaukana em. 2700 eurosta.

12 x 2177 + 1300 (lomarahat) on 27400.

Keskiansiolla mikä sen väitetään olevan, se tekisi siis 32400 + 1600 (lomarahat) eli 34000.

Se että pääset sinne 2700 euroon kk, pitää tehdä ylitöitä reilusti. Ja kaikkihan ei todellakaan tee.

Lähde:
https://www.pau.fi/media/vltes-2017-2019-final.pdf
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Onko jengin mielestä ihan ok, sellainen toimintatapa, että kun paketti on tilattu pakettiautomaattiin, niin posti automaattisesti kiikuttaa sen johonkin ihan muuhun paikkaan, mikäli tämä kyseinen automaatti on täynnä. Jos ei ole autoa, niin siinähän saattaa tulla aika pitkääkin matkaa kuljettavaksi julkisella. Itse olin tässä juuri tilannut paketin mellunmäkeen, niin se sitten toimitettiin jakomäkeen. No, fyysisesti parin kilsan päässä toisistaan, mutta jos menisi julkisilla, niin keskustan kautta pitäisi kulkea ja varmaan parin tunnin reissu. Helsingissä on paljonkin näitä fyysisesti lähellä toisiaan olevia paikkoja, mutta julkisilla ajallisesti kaukana toisistaan, kun poikittaisliikenne on mitä sattuu.

Ihmetyttää, että postin ei ilmeisesti ole kuullut asiakaslähtöisyydestä ja voi esimerkiksi kysyä asiakkaalta, että haluatko tämän paketin mielummin postitoimipaikkaan vai johonkin muista mahdollisista automaateista. Näitä mahdollisia paikkoja mellunmäen ja jakomäen välillä lienee kymmenittäin, mitkä on parempia tai vähemmän paskoja verrattuna jakomäkeen. Tai sitten ottaisi sen vasta huomenna.

Voisivat vaikka tarjota kotiinkantoa vaihtoehtona ja ottaa siitä rahaa.

Se mitä minä tiedän asiasta on se, että ennen tehtiin näin:

Jos automaatti on täynnä, sitä yritetään seuraavana päivänä uudelleen. Mikäli asiakkalla on kiire saada se paketti, silloin asiakkaan itse piti ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kertoa että sen saa viedä lähipostiin noudettavaksi, jolloin tieto asiasta on saatu kirjallisena / puhelimitse ja se saadaan välitettyä eteenpäin helposti.

Nyt ohjeena ilmeisesti on, että mikäli asiakkaan haluamaan automaattiin sitä ei saada, se viedään lähimpään mahdolliseen automaattiin mikä siinä on. En tiedä tämän tapauksen taustoja sen enempää, mutta luulen että tässä on käynyt näin. Se on nyt viety seuraavaan automaattiin, mikä sillä kuljettajalla on reitillä ja se ei todellakaan ole enää mitenkään lähellä (Mellunmäki - Jakomäki). Etäisyys ei ole linnuntietä pitkin pitkä, mutta silti liikaa. Sinä voit ja kannattaa olla yhteydessä Postin asikaspalveluun ja sanot että se paketti muuten siirretään sieltä Jakomäestä Mellunmäkeen.

Yksi suuri ongelma on se, että ihmiset jotka tilaavat pakettinsa automaattiin, eivät hae sitä päivän, ei parin eikä kolmenkaan päivän kuluessa. Ei ole mikään poikkeus, että paketti odottaa viikon ja se palautuu. Jos ne haettaisiin sieltä sitä mukaa, kun ilmoitus sen saapumisesta on tullut, järjestelmä toimisi huomattavasti paremmin. Nyt kun joulu taas lähestyy, ihmiset "piilottavat" lahjansa niihin automaatteihin ja kas kummaa kun ne on täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Postinumero varmasti ohjaakin. Tarkoitin siis sitä, että uskoakseni automaatille on päätetty ylivuotopaikka joka on vakio. Tuo paikka on siis sitten sellainen mahdollisimman lähellä oleva toimipiste joka soveltuu ylivuotopaikaksi.

Pakko ohjatakkin. Järjestelmässä olisi varmasti mahdollista hakea niille paketille joissa on vastaanottajan osoite lähin korvaava piste mutta koska näitä ei kaikissa ole ja tuotannollisesti on järkevää siirtää kaikki ylivuoto samaan niin paketteja päätyy outoihin paikkoihin.

Esimerkiksi kuluttajien automaatista automaattiin laitetut paketit eivät pidä tiedossaan vastaanottajan kotiosoitetta. Jokainen automaatti taitaa olla oma postinumeronsa ja tämä alussa luotu logiikka vaikeuttaa nyt toimintaa. Silloin ei täyttöasteet olleet ongelma. Nyt ovat
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.....
Yksi suuri ongelma on se, että ihmiset jotka tilaavat pakettinsa automaattiin, eivät hae sitä päivän, ei parin eikä kolmenkaan päivän kuluessa. Ei ole mikään poikkeus, että paketti odottaa viikon ja se palautuu. Jos ne haettaisiin sieltä sitä mukaa, kun ilmoitus sen saapumisesta on tullut, järjestelmä toimisi huomattavasti paremmin. Nyt kun joulu taas lähestyy, ihmiset "piilottavat" lahjansa niihin automaatteihin ja kas kummaa kun ne on täynnä.
Epäilemättä se on ongelma postille, mutta kuten sanoin aiemmin, ei tuolla asiakaslähtöisyyden kanssa ole mitään tekemistä. Posti lupaa toimittaa paketin seuraavana arkipäivänä automaattiin ja säilöä sitä siellä viikon, mutta ei ensinäkään tee sitä ja varmaan ajattelee, että asiakkaan käytös on ongelma.

Tämä kyseinen paketti lähetettiin perjantaina kajaanista ja sehän oli poimittu jakeluun jo maanantaina, mutta saapui vasta tiistaina. Varmaankin kuten kuvasit, on varsinainen automaatti ollut maanantaina täynnä, kuten myös tiistaina, jolloin se on viety johonkin muuhun pisteeseen.

Posti on hyvin tietoinen, että minulla on puhelin ja he tietävät sen numeron. Lisäksi olen asentanut heidän appin ja heillä on monta keinoa, ihan automaattisesti, ehdottaa eri toimintamalleja, mutta ovat päättäneet tehdä itse valitsemallaan tavalla. Parempia vaihtoehtoja olisi ollut esimerkiksi maanantaina kysyä, että sopiiko hakea postitoimipaikasta, minkä olisin ilman muuta tehnyt tai ehdottaa minulle vaihtoehtoisia automaatteja. Jos olisivat ehdottaneet kotiinkantoa vaikka vitosella jo maanantaina, olinsin ottanut senkin.
 
Epäilemättä se on ongelma postille, mutta kuten sanoin aiemmin, ei tuolla asiakaslähtöisyyden kanssa ole mitään tekemistä. Posti lupaa toimittaa paketin seuraavana arkipäivänä automaattiin ja säilöä sitä siellä viikon, mutta ei ensinäkään tee sitä ja varmaan ajattelee, että asiakkaan käytös on ongelma.

Tämä kyseinen paketti lähetettiin perjantaina kajaanista ja sehän oli poimittu jakeluun jo maanantaina, mutta saapui vasta tiistaina. Varmaankin kuten kuvasit, on varsinainen automaatti ollut maanantaina täynnä, kuten myös tiistaina, jolloin se on viety johonkin muuhun pisteeseen.

Posti on hyvin tietoinen, että minulla on puhelin ja he tietävät sen numeron. Lisäksi olen asentanut heidän appin ja heillä on monta keinoa, ihan automaattisesti, ehdottaa eri toimintamalleja, mutta ovat päättäneet tehdä itse valitsemallaan tavalla. Parempia vaihtoehtoja olisi ollut esimerkiksi maanantaina kysyä, että sopiiko hakea postitoimipaikasta, minkä olisin ilman muuta tehnyt tai ehdottaa minulle vaihtoehtoisia automaatteja. Jos olisivat ehdottaneet kotiinkantoa vaikka vitosella jo maanantaina, olinsin ottanut senkin.
Nykyään taitavat luvata toimittaa sen normaalin postipaketin toisena työpäivänä klo 19 mennessä.

Se postin pakettimassa on edelleen aika valtava ja nuo ehdottamasi toimintatavat voi kuulostaa helpolta toteuttaa mutta eivät sitä ole. Siinä vaiheessa kun automaatti on täynnä, on kuljettajan tiedettävä seuraava paikka mihin kyseisen automaatin paketit toimitetaan.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Posti on hyvin tietoinen, että minulla on puhelin ja he tietävät sen numeron. Lisäksi olen asentanut heidän appin ja heillä on monta keinoa, ihan automaattisesti, ehdottaa eri toimintamalleja, mutta ovat päättäneet tehdä itse valitsemallaan tavalla. Parempia vaihtoehtoja olisi ollut esimerkiksi maanantaina kysyä, että sopiiko hakea postitoimipaikasta, minkä olisin ilman muuta tehnyt tai ehdottaa minulle vaihtoehtoisia automaatteja. Jos olisivat ehdottaneet kotiinkantoa vaikka vitosella jo maanantaina, olinsin ottanut senkin.

Kyllä, olet siinä täysin oikeassa että Postilla on monta keinoa. Yksi on soittaa asiakkaalle. Mutta jos asiakas ei vastaa? Mitä sitten tehdään? Johonkin se paketti pitää saada lopulta, koska ei sitä yksinkertaisesti voi kuljettaa montaa päivää matkassa. Nyt sitä oli yritetty kaksi kertaa ja se meni "väärään" automaattiin. Kysyin tästä yhdeltä tutulta ja hän sanoi että kahden epäonnistuneen yrityksen jälkeen se viedään lähimpään Postiin. Sellaiset ohjeet hän on saanut. Mikä on oikea toimintatapa, sitä en tiedä mutta kuulostaa minusta järkevältä että se menee Postiin noudettavaksi.

Kotiinkuljetus maksaa 11 euroa muuten. Ja siitä hinnasta ei neuvotella. Kuljettaja ei sitä hintaa päätä, vaan sen on tehnyt ihan joku muu.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis meinaan, että jos PAU (työntekijöiden edustaja) nyt antaa tippaakaan periksi niin työnantaja siirtää sopimuksen jatkossa toiseen liittoon jolloin PAU:lle jää mustapekka käteen (TES shoppailu).
Ja se jää siinä vaiheessa PALTA:lle, jos onnistuvat siirtämään TES:n liittoon, jossa jakajien palkat laksevat 30 pinnaa. Porukkaa lähtee ja on jo lähtenytkin.
SOL:laisia käy muutamia aina silloin tällöin käymässä, mutta aika pian totetavat, että 9 euron tuntipalkka tästä duunista ei ole ok.
Ja yksi iso osa tätä kiistaa on se, että työnantajapuoli koittaa siirtää sopimuksen alkamisajaksi tammikuun, kun se nyt on marraskuu. Työntekijäpuoli ei tähän hevin suostu, koska suurin "kiristysvaltti" heillä nimenomaan on Jouluposti. Jos ja kun lakko alkaa ja kestää kaksi viikkoa, niin siitä tulee aika härdelli ja Ilmalassa tulee ahdasta:)
Mun sympatiat on kyllä työntekijäpuolella, niin Postissa kuin Arkeassakin. Pelkkää paskaa tämä TES-shoppailu.

ps. Ihmetyttää sossujen ja vanhan AY-jyrän Rinteen kantaaottamattomuus asiassa. Valtio-omisteinen yhtiö, toisaalta Kuntayhtiö Turussa.
Ilmeisesti meidän vasurihallitus on antanut tälle toiminnalle siunauksensa?
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitä paskaa nuo kuljetusliittojen jäsenet suoltavat ilmoille? Ei kai postin työt ole lakossa, vaikka liittoon kuuluvat työntekijät olisivatkin? On nuo AY-jäärät kyllä typeriä.

Muutenkin tuo lakkovahti-paska on täysin käsittämätöntä, varsinkin jos he estävät liittoon kuulumatonta menemästä harjoittamaan elinkeinoaan. Joka pitäisi olla ihan perusoikeuksia..
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@muti Ei kait tuolla kukaan ole mitään estänyt? Tässä kyseisessä jutussa oli Postilta vaan ihan paska selitys uudelle reitille duuniin.
Yleisesti toki tuo lakkoon liittymättömien työntekijöiden esto on arveluttavaa touhua. Ja AY-liikkeen (kuljetusala etunenässä) ylimitoitetut tukilakot, joita tullaan näkemään ja IAU:n osalta jo nähty.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Posti olisi voinut aivan hyvin vastata, että halusivat turvata vuokratyöntekijöiden työrauhan ja siksi tekivät tuollaisen poikkeusratkaisun. Se olisi kelvannut medialle ja lisäbonuksena se olisi ollut myös totta.
Nyt annettu vastaus oli harkittua trollausta, kai se työtaistelukeino oli tämäkin. Läppä. Pakko arvostaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos työntekijöillä on oikeus lakkoilla, niin pitää työnantajallakin olla oikeus käyttää korvaavaa työvoimaa. Tuo lakkovahdin hommahan perustuu muiden pelotteluun ja onkin enemmän mafiatyyppinen toimintatapa. Se on kumma, että tämä on laillista.

Jos Postin työntekijöiden tilalle löytyy helposti korvaavaa vuokratyövoimaa, niin se kertonee jotain Postin työntekijöistä ja työstä itsestään.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos Postin työntekijöiden tilalle löytyy helposti korvaavaa vuokratyövoimaa, niin se kertonee jotain Postin työntekijöistä ja työstä itsestään.
Sinänsä totta, mutta joutavaa spekulaatiota sikäli, että tuohonhan voi Postin paikalle vaihtaa minkä tahansa työnantajatahon. Vai onko jossain ollut jokin uutinen, jossa kerrotaan Postin työntekijöiden korvaamisesta vuokratyövoimalla?
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos työntekijöillä on oikeus lakkoilla, niin pitää työnantajallakin olla oikeus käyttää korvaavaa työvoimaa.

Suomi on sitoutunut ILO sopimukseen. Laillisen lakon rikkominen rikkureita käyttämällä on tuon sopimuksen vastaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös