Suomen poliisi kriisissä?

  • 650 186
  • 5 577

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jaa, kerro toki mikä Kujalan väitteistä ei pidä paikkaansa:

- "Asiaa on yritetty hoitaa puhumalla. Kun se ei ole onnistunut, poliisi on lähtenyt esiintymislavalle laittamaan äänentoistolaitteita kiinni. Tällöin poliisin on käyty käsiksi ja fyysisesti estetty"

- "Kyse on voimankäytöstä silloin, kun poliisin päälle käydään ja poliisia vastustetaan. Silloin ei ole kauheasti aikaa varoitella, vaan täytyy toimia"


Kyllä nuo lausunnot, sekä silminnäkijälausunnot, antavat sellaisen kuvan että keikkayleisölle poliisin OC-kaasun käyttö tuli täytenä yllätyksenä.
Ei tuossa sanota, että tässä tilanteessa ei ole poliisi käskenyt jo hajaantumaan. Siinä sanotaan, että kun joku jo tulee päälle, niin siinä ei sitten enää kysellä tai huudella, että "älä tule, muuten tulee kaasusta". Siinä viaheessa se puhe on jo tehty ja jos ei fiksut ole tajunneet poistua niin tyhmien pitäisi viimeistään silloin tajuta kun joku lähtee fyysisesti loukkaamaan poliisin koskemattomuutta. Kuten tuossa suoraan sanotaan, asiasta on ensin yritetty puhua ja kun ei ole tehonnut on toimittu. Missään ei tuossa lue, että on alettu väkijoukkoa summamutikassa sumuttelemaan yhtään millään. Lisäksi missään ei ole mainittu, että tämä räppäri olisi saanut kaasusta, ihme juttu. Eli siis keikka on loppunut ja räppäri on ehtinyt lähteä, mutta nämä "viattomat katsojat" ei ja sitten poliisi yhtäkkiä vaan alkaa yleisöä sumutella varoittamatta.
 

Morgoth

Jäsen
OC on lisäksi melkoisen vaaraton myös sairaillekin. Itselläni on astma, eikä OC ainakaan henkilökohtaisesti ole aiheuttanut minulle hengitysoireita.

Olet väärässä! Anarkisteilla on harvinainen geeni, joka aiheuttaa heille hengenvaarallisen anafylaktisen reaktion, jos alitistuvat OClle. Tosin liikkuu myös huhupuheita, että osa heistä oirelee jo kuulleessaan sanan "työ".
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Ei tuossa sanota, että tässä tilanteessa ei ole poliisi käskenyt jo hajaantumaan. Siinä sanotaan, että kun joku jo tulee päälle, niin siinä ei sitten enää kysellä tai huudella, että "älä tule, muuten tulee kaasusta". Siinä viaheessa se puhe on jo tehty ja jos ei fiksut ole tajunneet poistua niin tyhmien pitäisi viimeistään silloin tajuta kun joku lähtee fyysisesti loukkaamaan poliisin koskemattomuutta. Kuten tuossa suoraan sanotaan, asiasta on ensin yritetty puhua ja kun ei ole tehonnut on toimittu. Missään ei tuossa lue, että on alettu väkijoukkoa summamutikassa sumuttelemaan yhtään millään. Lisäksi missään ei ole mainittu, että tämä räppäri olisi saanut kaasusta, ihme juttu. Eli siis keikka on loppunut ja räppäri on ehtinyt lähteä, mutta nämä "viattomat katsojat" ei ja sitten poliisi yhtäkkiä vaan alkaa yleisöä sumutella varoittamatta.

Ei. Vaan poliisi on käyttänyt lavalla OC-kaasua, jolloin osa lavan läheisyydessä olleista ihmisistä on altistunut kaasulle. Ja nuo ihmiset yleisössä eivät olleet tehneet mitään laitonta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tehän täällä innoissanne juoksitte synnyttämään, kun muutama anarkomarko on saanut, ihan omasta syystään, poliisilta sitä mitä ovat tilanneet. Tulitte tänne taas haukkumaan poliisit paskoiksi ja liiallisten voimakeinojen käyttäjiksi. Että jospa jatkasit itse sitä synnyttämistäs ihan keskenäsi ja jättäisit ne poliisit suorittamaan lain suomia ja määräämiä velvollisuuksiaan.

Lisätään nyt vielä, että nyt jos olisi SOO porukan natsikonsertti niin te täällä hillusitte ja nauraisitte ja kehuisitte poliisia, kun meni ihan oikeaan osoitteeseen. Niin ne vaan maalitolpat siirtyilee. Sitä saa mitä tilaa ja ihan oikein, on se kohde kuka vain. Jos ei kelpaa niin tässä maassa oikeus sitten ratkoo sen kuka oli oikeassa.
Kuka on haukkunut poliisin "paskaksi"? Entä mitäpä se sinua liikuttaa vaikka olisikin?

Tässä on nyt tuotu jo esille turistityttönen, joka sai pariinkin otteeseen kaasusta. Kuuluuko hän mielestäsi mainitseemasi anarkomarkojen joukkoon?

Natsikonsertit taitavatkin olla omaa fantasiaasi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Näytätkö minulle missä kohdin minä olen haukkunut poliisit paskoiksi? Tai oikeastaan edes syyttänyt liiallisesta voimankäytöstä?
Ymmärrätkö "tulitte" se on monikko. Sinä olet täällä keskittynyt puolustelemaan näitä silminnäkijöitä oikein urakalla ja poliisien alentunutta kynnystä käyttää voimakeinoja haukkunut, kullä se nyt on tätä samaa settiä, mitä sinulta ja näiltä muilta on nähty tässä ketjussa jo hyvä tovi. Minä en missään yksilöinyt juuri sinun tai kenenkään yksittäisen nimimerkin tehneen juuri asiaa x tai y. Jos olisin, niin olisin kirjoittanut sinä tms. muuta vastaavaa, mikä olisi suoraan kohdistettu yhteen nimimerkkiin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Lähtökohtaisesti poliisiin kohdistettu agressio, pienikin, on sellainen asia ettei varmaan kannatta päästää painietäisyydelle ketään. Näin, koska narkkarin kanssa ei kannata neuvotella, ja tuollaisessa tilanteessa ei varmaankaan pöllyssä pyöriminen ole kovinkaan epätodennäköistä.

Lisäksi on niin, että poliisihenkilössä on kiinni voimankäyttövälineitä. Joutuessaan painietäisyydelle kohdehenkilöstä näiden välineiden joutuminen vääriin käsiin on hyvin mahdollista.

Kansalaisoikeudet ovat hieno asia. Niiden nimissä häiriköinti ja vahingonteko ovat huono asia. Selvintä olisi vain noudattaa poliisin ohjausta niissä tilanteissa joihin se osallistuu. Tällöin poliisien mahdollisista ylilyönneistä ei edes keskusteltaisi.

Vähän luulen, että yhteiskuntavihamielisyys kohdistuu väärään suuntaan; 99% tapauksista suuremmat syylliset ovat vanhemmat. Katkeruus ja vasemmistolaisuus ovat rumia asioita. Rumuudella itsensä täyttäminen on itsetuhoista toimintaa. Silloin saattaa ajautua haastamaan laillisen väkivaltakoneiston tappeluun.

Ja laskuhan näistä jutuista lankeaa aina väärien ihmisten maksettavaksi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se sama hiuksen hieno ero kuin autoillessa humalassa suljetulla alueella ja ei-suljetulla alueella.
Alat pikkuhiljaa ilmeisesti ymmärtämään tosiasioita. Hyvä, ei ole sinun kouluttamisesi siis ihan hukkaan mennyt.

Lähtökohtaisesti poliisiin kohdistettu agressio, pienikin, on sellainen asia ettei varmaan kannatta päästää painietäisyydelle ketään. Näin, koska narkkarin kanssa ei kannata neuvotella, ja tuollaisessa tilanteessa ei varmaankaan pöllyssä pyöriminen ole kovinkaan epätodennäköistä.

Juuri noin. Naurettavuuden huipentuma on se, kun jotkut anarkot vaativat, että poliisin pitäisi ottaa reiluja matseja heidän kanssaan. No nimenomaan ei pidä. Kun poliisi tulee paikalle, niin sillä on yksi tehtävä, tuossa tapauksessa tilaisuuden lopettaminen. Jos anarkoille ei järkipuhe riitä eivätkä suostu rauhassa lopettamaan ja hajaantumaan, niin silloin anarkot itse ovat ratkaisunsa tehneet ja poliisi lopettaa sen tilaisuuden tarpeellista voimaa käyttäen ja mahdollisimman nopeasti. Ei siinä ruveta hihoja käärimään ja katsomaan kuka on kuka ja matsaamaan pitkin yötä, vaan homma pakettiin ja sillä selvä.

Vähän luulen, että yhteiskuntavihamielisyys kohdistuu väärään suuntaan; 99% tapauksista suuremmat syylliset ovat vanhemmat.

No sehän se on, että vaikka käytännössä kaikki vassarianarkot pitäisi survoa takaisin spermaksi ja nussia uudestaan, niin turhaahan sekin olisi jos samat vanhemmat taas homman hoitaisivat.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Alat pikkuhiljaa ilmeisesti ymmärtämään tosiasioita. Hyvä, ei ole sinun kouluttamisesi siis ihan hukkaan mennyt.

Onneksi näin!

Uskottavahan se on, että sinun kompetenssisi rattijuopumusasiassa on suurempi kuin henkilön, joka on opettanut rikosoiketta yliopistossa. Mihin tämän maan lakimieskunta on joutumassa? Sinänsä harmi, että et vaivautunut perustelemaan kantaasi aiemmin.

@Ahar kerrotko mielipiteesi, saako Suomessa ajaa moottoriajoneuvolla missään niin, että promillet on yli 0,5?
 

Nick Neim

Jäsen
@Ahar kerrotko mielipiteesi, saako Suomessa ajaa moottoriajoneuvolla missään niin, että promillet on yli 0,5?
Onko tämä jonkin sortin kompa? Vesillähän raja on tuota korkeampi.

Melko tunnettu artisti? Ehkä siellä anarkistipiireissä joo, mutta veikkaanpa että ns. normaali suomalainen eli se 99,9 % kansasta ei ole koskaan kuullutkaan ko. hepusta.
Tässä nyt oli aika vahvasti värikynää. Aika monelle suomiräpin ystävälle nimi on tuttu, vaikka ei tajuaisi tai olisi kiinnostunut politiikasta ollenkaan. Ei todellakaan ole mikään anarkistipiirien artisti, joskaan mitään erikoisen hyvääkään räppiä tuo ei ole.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En usko Julma-Henrin tunnettavuuden liittyvän anarkismiin millään tavalla. Varma en asiasta ole koska en niissä piireissä ole koskaan pyörinyt. Sen sijaan räppiä kuuntelevista uskoisin suurimman osan tietävän artistin, eikä tällä taas ole mitään tekemistä anarkismin kanssa.
Totta, unohdin kokonaan tuon genren. Mutta silti, Suomen räp-skene tuskin on kovinkaan iso? Eli pysyn kannassani siitä, että ko. artisti ei ole kovin tunnettu.

Tässä nyt oli aika vahvasti värikynää. Aika monelle suomiräpin ystävälle nimi on tuttu, vaikka ei tajuaisi tai olisi kiinnostunut politiikasta ollenkaan. Ei todellakaan ole mikään anarkistipiirien artisti, joskaan mitään erikoisen hyvääkään räppiä tuo ei ole.

Kyllä mä silti väitän, että jos kysytään randomina 10 000 suomalaiselta, että kuka on Julma Henri, niin korkeintaan 10 tietää tyypin. Jos sitäkään.

No mutta nämä nyt ei sinänsä kuulu enää tähän ketjuun.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä mä silti väitän, että jos kysytään randomina 10 000 suomalaiselta, että kuka on Julma Henri, niin korkeintaan 10 tietää tyypin. Jos sitäkään.

No mutta nämä nyt ei sinänsä kuulu enää tähän ketjuun.
Nojaa. Mäkin olen nimen kuullut, enkä seuraa juurikaan räppiä. Kymmenen vuoden ura, yhtä monta levyä ja parhaimmillaan käynyt levymyyntilistalla sijalla seitsemän. Spotifyssä eniten streamatulla biisillä yli 600000 kuuntelukertaa. Ei nyt ihan syvintä UG:ta.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Teknisesti näin. Tietenkin näkökyvyn menettäminen, kielitaidottomuus ja pelko saattaa lamauttaa henkilön. Etenkin jos kyse on tapauksesta jossa ei koe tehneensä mitään väärää. Mahdollisesti jopa luullut tulleensa kiinniotetuksi.
Tottahan nämä. Mutta esim. narkkeihin ei kaasu juuri lainkaan vaikuta.

Lisäksi poliisin käyttämä oc-sumute lähtee nestemmäisenä suihkuna vastaanottajalle, joten sivullisen VÄLITÖN altistuminen ei ole mahdollista. Tosin jos jää sitten siihen seisoskelemaan joksikin aikaa, olkaa oc-sumute kaasuuntumaan ja siinä vaiheessa sivullinen on vaarassa altistua sumutteelle.

Toki kohdehenkilölle sumutteen vaikutusaika on hyvin yksilöllistä. Itsellä kesti 45sek ennenkuin vaikutukset alkoivat. Ne on prkleen pitkiä sekuntteja silloin kun on tosi kyseessä. Ja tosiaan, kaikille se sumute ei vaikuta ollenkaan. Muillekin kuin narkeille tämä. Eli oc-sumutteen vaikutusaika on erittäin yksilöllistä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Totta, unohdin kokonaan tuon genren. Mutta silti, Suomen räp-skene tuskin on kovinkaan iso? Eli pysyn kannassani siitä, että ko. artisti ei ole kovin tunnettu.

Kokonaisen musiikkigenren, minkä yksi edustaja myy olympiastadionin täyteen, unohtaminen on kyllä sellainen meriitti että voisit melkein painattaa jo käyntikortteja. Asiantuntia!
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Totta, unohdin kokonaan tuon genren. Mutta silti, Suomen räp-skene tuskin on kovinkaan iso? Eli pysyn kannassani siitä, että ko. artisti ei ole kovin tunnettu.




Kyllä mä silti väitän, että jos kysytään randomina 10 000 suomalaiselta, että kuka on Julma Henri, niin korkeintaan 10 tietää tyypin. Jos sitäkään.

No mutta nämä nyt ei sinänsä kuulu enää tähän ketjuun.

Hienosti unohdettu tällä hetkellä Suomen ykkösgenre. Miksi muuten väität, että vain 10 ihmistä 10000 tietäisi julma henrin? Mihin tämä väittämäsi perustuu? Sinun laskelmiesi mukaan Julma Henrin tietäisi n. 5500 ihmistä, mutta silti häneltä löytyy mm. YouTubesta biisi, jota katsottu yli miljoona kertaa. Ensi kerralla sitten tutustut ensiksi esiintyykään ennen kuin alat vetelemään mututuntumalla lukujasi, jooko?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kokonaisen musiikkigenren, minkä yksi edustaja myy olympiastadionin täyteen, unohtaminen on kyllä sellainen meriitti että voisit melkein painattaa jo käyntikortteja. Asiantuntia!

Mä jotenkin kuvittelin, että Cheek ei ole kovassa huudossa siellä "oikeassa" räp-genressä. Toki voin hyvin olla väärässä ja vassarianarkot ja suomalaiset räpkulttuurin edustajat pitävät Cheekiä heidän ykköstähtenään ja suurena idolinaan, mutta epäilen vahvasti.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hienosti unohdettu tällä hetkellä Suomen ykkösgenre. Miksi muuten väität, että vain 10 ihmistä 10000 tietäisi julma henrin? Mihin tämä väittämäsi perustuu? Sinun laskelmiesi mukaan Julma Henrin tietäisi n. 5500 ihmistä, mutta silti häneltä löytyy mm. YouTubesta biisi, jota katsottu yli miljoona kertaa. Ensi kerralla sitten tutustut ensiksi esiintyykään ennen kuin alat vetelemään mututuntumalla lukujasi, jooko?

Ne kaikki miljoonako on eri ihmisiä? Ja Suomesta? Räp Suomen ykkösgenre? Voihan se olla, jos siis JVG ja Cheek on räppäreitä. En toki rupea väittämään, mikä sitten olisi ykkösgenre, todennäköisesti varmaan Vain Elämää- genre.

Väitteeni perustuu muuten ihan mutuun. Ei mihinkään muuhun. Ollakseen niinkin kuuluisa artisti kuin täällä väitetään, niin aika harva hänet tietää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ollakseen niinkin kuuluisa artisti kuin täällä väitetään, niin aika harva hänet tietää.
mihin tämä "tieto" perustuu?

Ainakin minä tiedän kyseisen artistin, vaikka en kuuntele lainkaan suomalaista räppiä. Tämän ketjun perusteella aika moni muukin tietää.

Mikset vain myöntäisi puhuvasi paskaa?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ne kaikki miljoonako on eri ihmisiä? Ja Suomesta? Räp Suomen ykkösgenre? Voihan se olla, jos siis JVG ja Cheek on räppäreitä. En toki rupea väittämään, mikä sitten olisi ykkösgenre, todennäköisesti varmaan Vain Elämää- genre.

Väitteeni perustuu muuten ihan mutuun. Ei mihinkään muuhun. Ollakseen niinkin kuuluisa artisti kuin täällä väitetään, niin aika harva hänet tietää.

Edelleenkin sinun väittämäsi mukaan Suomessa Julma Henriä kuuntelisi vaivaiset 5000 ihmistä. Korjaan myös tuota youtube väittämääni. Nimittäin se katseluluku olikin 1,9 miljoonaa. Sinä tosissasi väität, että pieni piiri olisi saanut tuollaiset määrät aikaiseksi?

Mitä tuohon sinun mutuusi tulee ja siihen, että aika pieni osa hänet tuntee, kertoisitko oletko siis ihmisiltä asiaa kysellyt? Samoin olisi kiva tietää mitä ikäluokkaa olet? Mutusi selittyisi hyvinkin, jos olet lähempänä keski-ikää kuin teinivuosia.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
mihin tämä "tieto" perustuu?

Ainakin minä tiedän kyseisen artistin, vaikka en kuuntele lainkaan suomalaista räppiä. Tämän ketjun perusteella aika moni muukin tietää.

Mikset vain myöntäisi puhuvasi paskaa?

Ne piirit, missä sinä liikut ovat ihan eri kuin ne, missä minä liikun.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edelleenkin sinun väittämäsi mukaan Suomessa Julma Henriä kuuntelisi vaivaiset 5000 ihmistä. Korjaan myös tuota youtube väittämääni. Nimittäin se katseluluku olikin 1,9 miljoonaa. Sinä tosissasi väität, että pieni piiri olisi saanut tuollaiset määrät aikaiseksi?

Mitä tuohon sinun mutuusi tulee ja siihen, että aika pieni osa hänet tuntee, kertoisitko oletko siis ihmisiltä asiaa kysellyt? Samoin olisi kiva tietää mitä ikäluokkaa olet? Mutusi selittyisi hyvinkin, jos olet lähempänä keski-ikää kuin teinivuosia.

Ei mun ole mikään tarve ruveta tästä väittelemään. Ihmettelen vain sitä, että aika monella menee tunteisiin se, että ko. artisti nyt ei vaan ole mikään tunnettu edes Suomessa. Mutta ihan sama, annetaan olla ja mennään eteenpäin, vai mitä?

Kävin muuten youtubessa katsomassa tuon ko. videon. Tai no, 30 sekuntia sitä, enempää ei pystynyt kun oli ihan kauheaa paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ymmärrätkö "tulitte" se on monikko. Sinä olet täällä keskittynyt puolustelemaan näitä silminnäkijöitä oikein urakalla ja poliisien alentunutta kynnystä käyttää voimakeinoja haukkunut, kullä se nyt on tätä samaa settiä, mitä sinulta ja näiltä muilta on nähty tässä ketjussa jo hyvä tovi. Minä en missään yksilöinyt juuri sinun tai kenenkään yksittäisen nimimerkin tehneen juuri asiaa x tai y. Jos olisin, niin olisin kirjoittanut sinä tms. muuta vastaavaa, mikä olisi suoraan kohdistettu yhteen nimimerkkiin.

Ymmärrän ja silloin kun käytät tulitte muotoa minulle kohdistetussa VASTINEESSA, oletan kuuluvani siihen ryhmään. Miten niin olen keskittynyt puolustamaan näitä silminnäkijöitä? Olen kyllä kysellyt millä tiedoilla jotkut nimimerkit silminnäkijät tuomitsevat osallisiksi, näin kaikista värittömintä ja mauttominta termiä lainatakseni. Vastaukseksi on tarjottu yleistä elämämkokemusta. Ilmeisesti koet tämän urakalla puolustamiseksi? Alentuneen kynnyksen mahdollisuudesta spekuloin siinä valossa, että ajattelin asian tutkimisen olevan sekä mielenkiintoista mutta myös mahdollista. Sekin on ilmeisesti jonkin sortin poliisivihaa. Voivoi..

Ne piirit, missä sinä liikut ovat ihan eri kuin ne, missä minä liikun.
Tää oli hyvä!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärrän ja silloin kun käytät tulitte muotoa minulle kohdistetussa VASTINEESSA, oletan kuuluvani siihen ryhmään. Miten niin olen keskittynyt puolustamaan näitä silminnäkijöitä? Olen kyllä kysellyt millä tiedoilla jotkut nimimerkit silminnäkijät tuomitsevat osallisiksi, näin kaikista värittömintä ja mauttominta termiä lainatakseni. Vastaukseksi on tarjottu yleistä elämämkokemusta. Ilmeisesti koet tämän urakalla puolustamiseksi? Alentuneen kynnyksen mahdollisuudesta spekuloin siinä valossa, että ajattelin asian tutkimisen olevan sekä mielenkiintoista mutta myös mahdollista. Sekin on ilmeisesti jonkin sortin poliisivihaa. Voivoi..
Poliisi lopetti puistokeikan voimakeinoin – osapuolten näkemykset tapahtumista eroavat täysin - Kotimaa - Ilta-Sanomat

En tiedä onko näitä silminnäkijöiden havaintoja tänne linkattu? Linkkasin nyt kuitenkin. Kyllä poliisilla on madaltunut kynnys voimankäyttöön anarkisteja kohtaan ja se on osittain heidän itsensä aiheuttamaa. Siitä huolimatta tuon kaltaista toimintaa ei ole ansaittu vaikka joukossa on ties mitä idiootteja.
Onpas spekulointia... Ensin aivan suoraan sanot, että kynnys voimankäyttöön on madaltunut ja seuraavassa lauseessa sanot suoraan että tuollaista toimintaa ei ole ansaittu. boldaukset minun.

Älä oikeasti jaksa! Sä voit leikkiä vaikka mitä, mutta täällä nyt ihan jokainen tietää sun kannat ja jutut.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Älä oikeasti jaksa! Sä voit leikkiä vaikka mitä, mutta täällä nyt ihan jokainen tietää sun kannat ja jutut.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla...

Minulla oli muuten kauppareissulla mukava poliisikokemus. Hyvin hoidettu puhallutus, asiallinen käytös ja mukavat illan toivotukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös