Olen itse ollut tilanteessa, jossa poliisi löi täysin ilman syytä kaverini naaman verille. Niskasta kiinni ja naama junan tankoon, siis siihen mistä pidetään kiinni ettei kaadu. Siitä mentiin poliisiasemalle, jossa otin asian puheeksi. Tapauksen kulkua kirjaava poliisi vastasi ”Ainahan voit tehdä asiasta ilmoituksen” ja hymyili leveästi. Viesti oli selvä, jos haluan itselleni vaikeuksia niin siitä vaan. Sana sanaa vastaan… mutta vain toinen sana painaa.
En tiedä mikä todellinen tilanne oli, mutta uskoisen sen, että tuskin poliisi tuli sinne junaan vain pahoinpidelläkseen kaverisi. Varmaan siinä oli joku juttu taustalla, miksi poliisi edes tuli paikalle. Et avannut ollenkaan viestissäsi tähän johtanutta tilannetta, joten epäilen vahvasti sitä, että tuo tilanne olisi ollut pelkästään puhdasta ja turhaa voimankäyttöä poliisilta. Eiköhän siellä ole vastustettu ja länkytetty ihan riittävästi, joten poliisi on ottanut voimakeinot käyttöön. Sanoit sen, että
"Ainahan voit tehdä asiasta ilmoituksen ja hymyili leveästi. Viesti oli selvä, jos haluan itselleni vaikeuksia niin siitä vaan. Sana sanaa vastaa" Olitko tai oliko kaverisi siis ns. "poliisin vanhoja tuttuja"? Tämä selittäisi aika pitkälti tuon rujon kohtelun. Näissä aina mennään jälkikäteen tuolla "no enhän minä edes vastustanut", "en yhtään provosoinut", "en ollut agressiivinen" periaatteella, vaikka kaikki kyseiset pykälät ovat täyttyneet.
En ole poliisi enkä muukaan valtion edustaja. Nämä kyseiset keissit haisee vaan niin pahasti sille, että tässä halutaan tuomita poliisin toiminta pelkästään oman edun mukaisesti. Oikeasti on itse ko. tilanteessa rajusti perseillyt, tai vahvasti ennen tuota tilannetta. Totean vielä tähän sen, että en todellakaan tiedä silloista todellista tilannetta.