Ei olisi järkkynyt tästäkään, mutta silti joku teki päätöksen käyttää väkivaltaa rauhanomaisia mielenosoittajia vastaan.
Tässä on nyt vain se ero, että nämä tienvaltaajat ottavat tässä lain omiin käsiinsä ja täysin tarkoituksella sitouttavat helkkarin ison osan Helsingin poliisivoimia tähän hommaan. He täysin tietoisesti jättävät noudattamatta poliisin käskyjä ja tuo sumuttaminen alkaa melkein kaksi tuntia sen jälkeen, kun poliisi on saapunut tuonne paikalle. Jos asia oli vielä niin, että tuonne tielle lappasi maleksimaan lisää porukkaa, niin minun mielestäni tässä asiassa ei ole olemassa mitään kiertelyä eikä kaartelua etteikö voimankäyttö olisi ollut paikallaan. OC-sumuttimen käyttö on poliisin voimankäyttövalikoimasta tuossa tilanteessa varmasti sen lievimmän haitan mukaan menemistä, josta täällä on puhuttu. Siinä samalla kaasua käytettäessä tulee ilmaistuksi se, että tämän porukan valuminen tähän tielle on loputtava nyt tähän paikkaan. Tuo tie on kuitenkin tavalla tai toisella saatava tyhjäksi, koska nuo hipit ovat siinä rikkomassa lakia.
Mutta, kuten on jo tullut todettua, niin se on eri ihmisten päätäntävallassa, että toimiko poliisi tuossa oikein.
Niin ja tuohon vertaukseesi on vielä sanottava tämä; Kyllä mä luulen, että sinä tiedät itsekin sen, että ei joku tietyömaa tai mikä tahansa vastaava luvallinen syy tien poikki pistämiseen mitenkään tähän vertaudu.