Minulta on viimeisen reilun vuoden aikana kaksi kertaa varastettu autosta tavaraa parissa eri osoitteessa ja kerran tunkeuduttu takaovesta kotiin sisään joku pamppu kädessä kun olin vielä itse paikalla (sain ajettua ulos). Osittain paskaa tuuria mutta toki auton ovia ei ehkä kannatta jättää lukitsematta edes omassa pihassa. Varastettu on passia, pankkikorttia, avaimia, vanha puhelin, kello ja muuta krääsää. Itselleni aiheutunut muutaman tuhannen euron vahingot kaikesta säädöstä ja lukkojen vaihdosta sun muusta vaikkakin varkaat ovat hyötyneet max joitain satasia.
Kaikki kolme on joko jäänyt heti jostain muusta kiinni minun passi tai pankkikortti taskussa ja/tai tunnistettu valvontakameroista ja kaikki ollut jotain 19-22v narkkarin alkuja. Poliisi sanoi kuulustelussa että vähintään pari vuotta menee enne mahdollista tuomiota ja vähän vihjasi että noita pitäisi vaan vetää turpaan. Kaikki tietysti kieltäneet tehneensä mitään ja lopulta kaikista on nyt tullut syyttämättäjättämispäätös.
Joo, poliisilla ja syyttäjällä on varmaan kädet täynnä töitä tärkeämpienkin asioiden kanssa mutta enempi tämä vaikuttaa joltain poliittiselta linjalta, joka ei mielestäni ole hyvä yhtään kenenkään kannalta. Tuollaiset ihan nuoret kaverit pitäisi pistää mahdollisimman nopealla aikataululla vaikka kuukaudeksi pariksi lukkojen taakse selviämään ja miettimään onko tää nyt hyvä suunta elämälle, kun mahdollisuus muutokselle on vielä täysin olemassa. Nyt näiden annetaan touhuta rauhassa vuosikausia ja tilanteen annetaan eskaloitua niin kauan kunnes tekevät jotain oikeasti rajuja rikoksia ja peli sen suhteen että näistä joskus tulisi yhteiskuntaa hyödyttäviä terveitä kansalaisia on menetetty