Yksi julkisuuteen tämän asian tiimoilta tullut henkilö on John Irving. Hänellä oli teini-ikäisenä aikuinen nainen seksikumppanina. Tämän seurauksena mies on koko elämänsä tuntenut sairaalloista vetoa itseään huomattavasti vanhempiin naisiin, eikä ole pystynyt suhteisiin omanikäistensä kanssa. Irving on myös törmännyt jatkuvasti asenteeseen, jossa nuori poika elää fantasiaansa harrastaessaan seksiä vanhemman naisen kanssa - totuus on usein karu ja toisenlainen.
Mutta tätä ennen hän ei juurikaan tuntenut vetoa itseään vanhempiin? Syy vai seuraus?
Edelleen olen sitä mieltä että se on aikuisten homma pysytellä erossa alaikäisistä eikä lapsien/nuorten nussiminen ole juurikaan sen hyväksyttävämpää kuin eläimiin sekaantuminen. Traumaattisuudesta taas on sitten aika vaikea sanoa mitään yleisesti. Tuskin se trauma ikää katsoo, että onko se uhri 15,9 vai 18v.
Aivan kuin olisin väittänyt että nykyinen lainsäädäntö on jotenkin huono. Nauran vaan ajatukselle että 15v poika saa pesää parikymppiseltä ja joku sivullinen nostaa syytten ja poika saa uuden mopon.
Jos minulla olisi 15v poika ja kuulisin että hän sai uimarannalla persettä naapurin 20 vuotiaalta herkkuperseeltä niin ostaisin hänelle itse sen mopon. Jos taas joku amisviiksi sutaisisi teini-ikäistä tytärtäni, niin hänellä olisi Corollan kromattu äänenvaimentaja poikittain anaalissa hyvinkin äkkiä.
Siitäpä laskekaa ikärajoja, jos niitä niin kovasti kiinnostaa määritellä.
edit: "Irving on myös törmännyt jatkuvasti asenteeseen, jossa nuori poika elää fantasiaansa harrastaessaan seksiä vanhemman naisen kanssa - totuus on usein karu ja toisenlainen."
Ja tämä ei pidä paikkaansa? Varsinkaan muodossa "itsensä ikäisten tai vähän vanhempienkin kanssa"? Mikäli se minusta olisi ollut kiinni niin molemmat riparillani isosina olleet täysi-ikäiset tytöt olisivat olleet kanssani rantasaunalla joka yö enkä usko että se olisi psyykettäni pahasti vaurioittanut.